Triolus Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Om jeg reinstallerer Thunderbird, (på grunn av stadige feil) er det da bare programmet som slettes, eller bevares historikken, f eks sendte og mottatte eposter? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg har ikke så mye greie på dette, men de fleste bruker vel IMAP og da ligger vel alt på serveren og ikke på datamaskinen. Om det er POP du bruker med mail på maskinen så regner jeg med at du bør ta backup først. Det står kanskje litt hjelp her: https://support.mozilla.org/en-US/products/thunderbird/install-migrate-and-update Lenke til kommentar
Triolus Skrevet 8. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2020 Svein M skrev (16 timer siden): Jeg har ikke så mye greie på dette, men de fleste bruker vel IMAP og da ligger vel alt på serveren og ikke på datamaskinen. Om det er POP du bruker med mail på maskinen så regner jeg med at du bør ta backup først. Det står kanskje litt hjelp her: https://support.mozilla.org/en-US/products/thunderbird/install-migrate-and-update Svein M skrev (16 timer siden): Slettet. Se ovenfor. Jeg ser at mailfilene ligger et helt annet sted på harddisken enn programmet. Det er vel gjort for at man skal kunne reinstallere eller oppdatere Thunderbird uten fare for å skade historikken? Stephan Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 8. oktober 2020 Del Skrevet 8. oktober 2020 Vil tro at det går å reinstallere uten å miste data ja, men ville ha tatt backup for å være sikker som beskrevet her: Backing up a profile To back up your profile, first close Thunderbird if it is open and then copy the profile folder to another location. Locate your profile folder, as explained above. Shut down Thunderbird. Go to one level above your profile's folder, i.e. to %APPDATA%\Thunderbird\Profiles\ Right-click on your profile folder (e.g. xxxxxxxx.default), and select Copy. Right-click the backup location (e.g. a USB-stick or a blank CD-RW disc), and select Paste. Lenke til kommentar
Triolus Skrevet 10. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2020 Svein M - takk for nyttig info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå