Mathias Klingenberg Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Bli med når vi tester Volkswagens viktigste bil på mange tiår Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 8. oktober 2020 Del Skrevet 8. oktober 2020 Har ikke hørt på podcasten enda, men reagerer på det jeg ser på bildet. Jaggu bra det ikke er en Tesla, for da hadde haterne skrevet side opp og side ned om kvalitetssvikt. Men siden dette er en VW så er det vel helt ok? Saintja? 7 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2020 Del Skrevet 8. oktober 2020 (endret) Tesla er jo premium-biler. Da stiller man litt andre krav enn til en "folkevogn". Men jeg er fremdeles skuffet over at de ikke har brukt navnet "Voltswagen" på noen av elbilene sine. Endret 8. oktober 2020 av sedsberg Lenke til kommentar
oophus Skrevet 8. oktober 2020 Del Skrevet 8. oktober 2020 sedsberg skrev (7 minutter siden): Men jeg er fremdeles skuffet over at de ikke har brukt navnet "Voltswagen" på noen av elbilene sine. Om VW skulle gjort som Volvo med en dedikert EV merke, så støtter jeg den. ^^ Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 (endret) Viktigste bil, etter krigen...., i 2 dobbel forstand. Resten som har komt etterpå (gjeld alle merker) er bare noe billig søppel. * Komfortabel * Nødkjøretøy * Mykje kan repareres / gjøres bare med 2 ølkasser og en strengbont. * Kan brukes til å støtte murhus Endret 10. oktober 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Hanhijnn skrev (På 8.10.2020 den 8.45): Har ikke hørt på podcasten enda, men reagerer på det jeg ser på bildet. Jaggu bra det ikke er en Tesla, for da hadde haterne skrevet side opp og side ned om kvalitetssvikt. Men siden dette er en VW så er det vel helt ok? Saintja? Jepp, sånn går dagene. Skikkelig katastrofe bil det her, håper de ordner opp snart. Både på kvalitetskontroll og software. Sistnevnte er jo tragikomisk. Ellers har jo design kommet opp i det siste, de fleste jeg har snakket med synes den er fæl. Så det er jo ett hardt slag for id serien som skal følge opp med tilsvarende linjer:/ 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 T-Roc er en grusom bil, teknologi og plastikk fra 80-tallet. ID serien blir helt sikkert en forferdelig bil også. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Morsomt at det stikker opp bak skjermen der ja. Carwow (på YouTube) var heller ikke spesielt imponert over byggekvaliteten på id.3. Hardplast og løse deler. "Bare vent til tyskerne satser på elbil da blir det kvalitet" mener jeg har vært nevnt ganske mange ganger på forumet. 5 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Complexity skrev (8 timer siden): Morsomt at det stikker opp bak skjermen der ja. Carwow (på YouTube) var heller ikke spesielt imponert over byggekvaliteten på id.3. Hardplast og løse deler. "Bare vent til tyskerne satser på elbil da blir det kvalitet" mener jeg har vært nevnt ganske mange ganger på forumet. Er ikke alle som prøver å suge fast kameraer overalt, og det er ikke akkurat meningen at plastikken over sensorer bak midtspeilet møter slik behandling. Prøv det med enhver bil, så blir det nok en stor andel av dem som går av. Det er jo litt av poenget med et deksel - at det skal være mulig å dra det av. Samt så må en ikke glemme at ID.3 er i C-Segmentet. Man ser jo kjapt hoppet i kvalitet fra ID.3 til ID.4. Forvent mer tilvalg over tid, og spesielt mellom årsmodellene som normalt. Også vil premium-segmentet snike seg inn når man starter å snakke om ID.6 og ID.7 modeller etter hvert. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 30 minutes ago, oophus said: Er ikke alle som prøver å suge fast kameraer overalt, og det er ikke akkurat meningen at plastikken over sensorer bak midtspeilet møter slik behandling. Prøv det med enhver bil, så blir det nok en stor andel av dem som går av. Det er jo litt av poenget med et deksel - at det skal være mulig å dra det av. Samt så må en ikke glemme at ID.3 er i C-Segmentet. Man ser jo kjapt hoppet i kvalitet fra ID.3 til ID.4. Forvent mer tilvalg over tid, og spesielt mellom årsmodellene som normalt. Også vil premium-segmentet snike seg inn når man starter å snakke om ID.6 og ID.7 modeller etter hvert. Midtkonsollen var jo og løs da. Og hanskerommet var jo... ikke bra.. ID.3 er i C segmentet? Så for 350 000+ kan man ikke forvente bedre altså? Selv fra en tysk produsent? Om det var snakk om f.eks MG ZS EV som koster 240 000kr så ville det vært greit med løs hardplast (som den sikkert har men det klages ikke der) 4 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Complexity skrev (36 minutter siden): Og hanskerommet var jo... ikke bra.. På biler med ratt på høyre side. Vi vil ikke merke det problemet. Complexity skrev (37 minutter siden): Midtkonsollen var jo og løs da. Har jeg aldri lagt merke til, men skal sjekke neste gang. Complexity skrev (38 minutter siden): ID.3 er i C segmentet? Så for 350 000+ kan man ikke forvente bedre altså? Selv fra en tysk produsent? Ja, og med batterier så må en forvente et hopp ned i kvalitet ja mot ICEV i samme segment og spesielt som innstegsmodell. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Vi får nok tidsnok se om bakluken fylles med vann, lakken flasser av eller panoramataket blåser av. Tror det går helt fint. Har ikke hørt noe dramatisk. Den har mangen fine detaljer. Ser også ut som om den klatrer raskt på registreringstatestikken. Den har vel tatt igjen tesla 3 på 4 uker. Vw gruppen selger rimelig bra med el biler i år. Når Id4 og enyac kommer blir det nok enda bedre for vw. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Morro å se at dårlig kvalitet er helt greit når det er Volkswagen. Man må forvente ett hopp ned på kvalitet når bilen har batterier? Har aldri sett noen nevne dette om Tesla. Men selvfølgelig greit siden Volkswagen. 3 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 22 minutes ago, Trestein said: Vi får nok tidsnok se om bakluken fylles med vann, lakken flasser av eller panoramataket blåser av. Tror det går helt fint. Har ikke hørt noe dramatisk. Klistremerkene på utsiden av bilen flasser iallefall av på helt nye biler så det går ikke mot en bra start iallefall. Er merkelig å "style" bilen i form av klistremerker. Oser ikke kvalitet akkurat. 1 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Complexity skrev (8 minutter siden): Morro å se at dårlig kvalitet er helt greit når det er Volkswagen. Man må forvente ett hopp ned på kvalitet når bilen har batterier? Har aldri sett noen nevne dette om Tesla. Men selvfølgelig greit siden Volkswagen. Det har vert nevnt før. Tesla er billige biler med dyrt batteri. Vw har kopiert konseptet. E golf var nok en dyrere bil med billigere batteri. Taycan ser ut til å være en dyr bil med dyrt batteri Lenke til kommentar
oophus Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 Complexity skrev (17 minutter siden): Morro å se at dårlig kvalitet er helt greit når det er Volkswagen. Man må forvente ett hopp ned på kvalitet når bilen har batterier? Har aldri sett noen nevne dette om Tesla. Men selvfølgelig greit siden Volkswagen. Kvalitet på et deksel har betydelig mindre effekt mot sikkerhet enn det Tesla får hardest kritikk mot. Det å fyre av gårde biler med potensielt farlige batterier, fangere som detter av pga vannpytter og tak som ikke er vanntette eller sitter fast fortjener da noen utropstegn? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. oktober 2020 Del Skrevet 10. oktober 2020 (endret) Se fra 10:37 her https://youtu.be/2hn31vLKgho?t=637 Og så se fra 01:00 her https://youtu.be/kbulCM90w8w?t=60 Er jo litt natt og dag i interiøret med tanke på kvalitet? Nå er det Performance utgaven han sitter i der, men den billigste utgaven (SR+) som kostet 370 000kr i fjor har akkurat samme interiøret. Endret 10. oktober 2020 av Complexity 2 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Salvesen. skrev (På 10.10.2020 den 8.01): Skikkelig katastrofe bil det her, håper de ordner opp snart. Både på kvalitetskontroll og software. Sistnevnte er jo tragikomisk. Ellers har jo design kommet opp i det siste, de fleste jeg har snakket med synes den er fæl. Så det er jo ett hardt slag for id serien som skal følge opp med tilsvarende linjer:/ Ser definitivt ut som om VW har hatt det veldig travelt med å få ID.3 ut på markedet. Designet er i god (?) VW-tradisjon. Kjedelig og intetsigende, men det hverken avskrekker eller sjokkerer noen. Jeg syns den splitter nye bilmodellen ser veldig anonym og intetsigende ut, men det hadde ikke avskrekket meg fra å kjøpe en. Det er det helt andre ting som gjør. 😉 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå