Helm Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Jeg forstår at LN2 ikke kan brukes i fasekjøling. Hvorfor skifter ikke nitrogen fase? Dersom man må etterfylle nitrogen så virker dette upraktisk. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. oktober 2020 Del Skrevet 12. oktober 2020 Nitrogen skifter absolutt fase. Kjøling med flytende nitrogen brukes ikke for å kjøre noe daglig, det brukes for å kjøre en eller flere tester av benchmarks i et par timer. 1 Lenke til kommentar
Helm Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2020 (endret) Jeg husker ikke ordlyden i artikkelen, men jeg antar jeg misoppfattet noe sånt som "kan ikke brukes i fasekjøling" med "skifter ikke fase". Jeg vet jo at nitrogen er en gass, og at LN2 betyr flytende nitrogen, så da må den jo nødvendigvis skifte fase. Hvorfor er nitrogen uegnet til en kontinuerlig fasekjøling som ikke krever mye etterfylling? Å stadig måtte etterfylle nitrogen blir både dyrt og upraktisk. Hva heter stoffet man bruker i "normal" fasekjøling for kontinuerlig drift? Endret 15. oktober 2020 av Helm Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. desember 2020 Del Skrevet 21. desember 2020 Helm skrev (På 15.10.2020 den 17.41): Jeg husker ikke ordlyden i artikkelen, men jeg antar jeg misoppfattet noe sånt som "kan ikke brukes i fasekjøling" med "skifter ikke fase". Jeg vet jo at nitrogen er en gass, og at LN2 betyr flytende nitrogen, så da må den jo nødvendigvis skifte fase. Hvorfor er nitrogen uegnet til en kontinuerlig fasekjøling som ikke krever mye etterfylling? Å stadig måtte etterfylle nitrogen blir både dyrt og upraktisk. Hva heter stoffet man bruker i "normal" fasekjøling for kontinuerlig drift? Det er mange forskjellige kuldemedier som blir brukes i en vanlig kuldekrets. Nitrogen har jeg aldri vært borti som kuldemontør, men vet at det finnes. Det er ikke umulig å kjøle en pc med nitrogen, men praktisk er det ikke. Det er snakk om ganske høye trykk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå