Gå til innhold

Rett til utvidet stilling

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har jobbet i butikken i 5 år, den nåværende kontrakten er nesten 3 år (fast 15t), men har jobbet jeg mye mer. Siste 12 måned det er cirka 1600t/52 = 30t/uke. I lang tid mine faste vakter etter vaktliste er 22,5t. I tillegg ofte jeg er bedt om jobbe ekstra eller komme ekstra. Tar ansvar for hele avdelingen under sykdom, under ferie. I det siste dagene jeg har tenkt å bruke rett til utvidet stilling, MEN i mars underskrevet jeg tillegget å vikariere noen i 6 måneder (+10t) som regnes ikke i rett til utvidet stilling. Faktisk det endret ikke mine lønnslipper og antall timer, person som jeg vikarieret fortsat har vært på jobb. Det tok min rett, og jeg mistenker at det ble gjort med vilje. Jeg er medlem hos H&K i en måned. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville snakket med handel og kontor , de har mye bedre kontroll på ha du har krav på og realistisk kan få fra bedriften, de kan og være med og forhandle med arbeidsgiver for deg. 

sånn raskt så ser det ut som du skal ha et vist krav til og utvide stillingen din 
lo.no/hva-vi-mener/lo-advokatene/nyheter-fra-lo-advokatene/deltidsansatte_rett_til_utvidet_stilling/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...