Snurre Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Hei, har kommet opp i ett problem med sameiet der jeg bor. For 3 år siden ble det bygget 2 firemannsboliger, men på grunn av mye problemer med utbygger (som til slutt gikk konkurs) ble det aldri opprettet noe sameie. Dette har nå blitt opprettet og styret med styreformann er valgt. Det skal sies at forsikring, søppel ol er betalt i disse tre årene. Men nå har styret bestemt at de skal kreve tilbake fellesutgifter for 3 år. Ca 1000kr måneden, som utgjør ca 36000kr. Har sameiet lov til å kreve dette? Dette er ett nytt bygg i 2017, men enkelte i styre mener at det vil påløpe endel vedlikehold. Det skal også sies at jeg og en til holder på å selge, og dette setter nå en stopper for oss. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. oktober 2020 Del Skrevet 9. oktober 2020 Styret kan alltid kreve inn felleskostnader for å dekke faktisk påløpte vedlikeholdskostnader. Hvis det er snakk om å dekke fremtidige vedlikeholdskostnader følger det imidlertid av eierseksjonsloven § 29 tredje ledd at det er årsmøtet som skal vedta å opprette et slikt vedlikeholdsfond. Styret kan ikke gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå