Nåla-i-veggen Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Har i noen dager slitt med en irriterende pop-up reklame på min mobil med Android. Trodde lenge at det var snakk om noe i Chrome, men ser nå at det ikke har noe med Chrome å gjøre. Kan dukke opp uavhengig av hvilket program jeg bruker. Har kjørt to typer virussjekk og Malwarebytes, som ikke finner noe. Tok en screenshot. Jeg har ringet rundt det symbolet som viser at det ikke er Chrome, men hvilket program står dette symbolet for? Går jeg gjennom alle mine programmer finner jeg ingen som har dette symbolet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Virus og malewaresoftware fører ofte med seg slikt, og kan i mange tilfeller være et virus i seg selv. Enkelte telefoner har slik reklame innebygget for å kunne selge telefonen rimeligere (feks. Xiaomi). Ellers følger det trolig en app du har installert, og det kan være vanskelig å finne ut hvilken. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 6. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2020 Det er en Xiaomi M1 A1 med Android One, altså ren Android. Men det er rart at slike reklamer skulle dukke opp først etter to år? Da tror jeg heller det er et virus, men merkelig at Malwarebytes ikke finner noe? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Android One telefonene skal vel ikke få Reklame?. Mener det kun er de med Xiaomi sitt eget "OS". Du har nok en app installert som er luguber. Gå gjennom og finner du ikke så reset telefonen. Er kjapt å sette den opp igjen. Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 6. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2020 Kan jeg sortere apper i Android etter hvilke som ble installert sist? Siden dette har oppstått de siste par-tre dagene så må det handle om en nylig installert app. Det hender også at jeg installerer en app, sjekker den ut et par timer og så avinstallerer den. Kan det "henge igjen" noe fra en slik avinstallert app? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå