Mr.Peter Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 (endret) Hei, Har nettopp kjøpt meg en 65" q80t https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/149433/samsung-65-q80t-4k-uhd-qled-smart-tv-qe65q80tat-2020 Er strålende fornøyd med bilde, men lurer på hva som er beste/enkleste måte å ordne følgende 1. Jeg vil kunne caste alle apper direkte fra min android telefon til TVen UTEN å måtte installere tilsvarende app på TVen. Dette gjelder spesielt T-We appen da den ikke går å laste ned til noen smart-TV. Og siden min nye flotte tv ikke har noe så enkelt som innebygget Chromecast så går det ikke per nå, må altså ha en annen løsning. 2. Jeg vil kunne se på utlandsk tv/apper med VPN (f.eks. US Netflix med express VPN). 3. Når jeg streamer så vil jeg kunne bytte mellom forskjellige land i løpet av få sekunder, altså ikke måtte forandre masse innstillinger i TVen hver gang. 4. Ha EN fjernkontroll. Er lei av å måtte ha en masse fjernkontroller liggende overalt. Sånn jeg ser det per nå så har jeg i realiteten to alternativer. Enten bruke den nye chromecast med Google tv eller Amazon's fire stick. Sånn jeg skjønner det så kan jeg installere f.eks. express VPN på begge. Det gjør meg ingenting å bestille de fra utlandet, men jeg har ikke prøvd noen av de. Hvordan fungerer de sammen med en Samsung TV? Ønsker gjerne noen tilbakemeldinger før jeg bestiller en av de. Blir alt å virke sømløst? Kan jeg styre alt fra fjernkontrollen til TVen? Blir det rotete og uoversiktlig? Tidligere har jeg hatt en gammel dum-tv fra Andersson (NetOnNet) sammen med en Xiaomi mi box S4, noe som har virket noenlunde bra. Har ikke noen direkte erfaringer med Samsung fra før. Må også tillegge at jeg nok ville gått for et annet tv merke enn Samsung hvis det ikke var for bildekvalitet og en veldig god rabatt ved kjøp. Hadde egentlig sett for meg å kjøpe en tv basert på Android tv, sånn at jeg kunne installert en VPN app direkte. Endret 5. oktober 2020 av Mr.Peter Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 (endret) Du kan jo eventuelt caste direkte til TVen via Smartthings-appen? Edit: Ellers finnes det jo også airplay-apps til android.... Endret 6. oktober 2020 av kjetilkl Lenke til kommentar
Mr.Peter Skrevet 6. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2020 Det eneste jeg får opp når jeg prøver er "screen mirroring" hvilket er totalt ubrukelig. Vil jo selvfølgelig ikke se på TVen og mobilen samtidig. Mulig det finnes en annen måte som jeg ikke klarer å se nå? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 (endret) Har ikke testet det, vet bare at det skal virke - men det kan godt være den beste løsningen er en airplay app for android (uten at jeg har testet det heller) Endret 6. oktober 2020 av kjetilkl Lenke til kommentar
Mr.Peter Skrevet 6. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2020 Har prøvd nå, men er langt fra tilfredsstillende. Blir enten screen mirroring eller så kan jeg se på lokalt lagrede filer fra telefonen, altså ikke apper Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Fikk forresten ny samsung telefon i dag, og det var ikke noe problem å caste direkte til min Q80T fra netflix på denne iallefall (?) Lenke til kommentar
Mr.Peter Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2020 Selvfølgelig ikke. Siden TVen har Netflix appen allerede. Men du kan jo prøve å caste T-We eller en annen app som ikke finnes installert på TVen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå