Gå til innhold

Caste til Samsung Q80T og bruke VPN

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettopp kjøpt meg en 65" q80t

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/149433/samsung-65-q80t-4k-uhd-qled-smart-tv-qe65q80tat-2020

Er strålende fornøyd med bilde, men lurer på hva som er beste/enkleste måte å ordne følgende

1. Jeg vil kunne caste alle apper direkte fra min android telefon til TVen UTEN å måtte installere tilsvarende app på TVen. Dette gjelder spesielt T-We appen da den ikke går å laste ned til noen smart-TV. Og siden min nye flotte tv ikke har noe så enkelt som innebygget Chromecast så går det ikke per nå, må altså ha en annen løsning.

2. Jeg vil kunne se på utlandsk tv/apper med VPN (f.eks. US Netflix med express VPN).

3. Når jeg streamer så vil jeg kunne bytte mellom forskjellige land i løpet av få sekunder, altså ikke måtte forandre masse innstillinger i TVen hver gang.

4. Ha EN fjernkontroll. Er lei av å måtte ha en masse fjernkontroller liggende overalt.

Sånn jeg ser det per nå så har jeg i realiteten to alternativer. Enten bruke den nye chromecast med Google tv eller Amazon's fire stick. Sånn jeg skjønner det så kan jeg installere f.eks. express VPN på begge.

Det gjør meg ingenting å bestille de fra utlandet, men jeg har ikke prøvd noen av de.

Hvordan fungerer de sammen med en Samsung TV? Ønsker gjerne noen tilbakemeldinger før jeg bestiller en av de. Blir alt å virke sømløst? Kan jeg styre alt fra fjernkontrollen til TVen? Blir det rotete og uoversiktlig?

Tidligere har jeg hatt en gammel dum-tv fra Andersson (NetOnNet) sammen med en Xiaomi mi box S4, noe som har virket noenlunde bra. Har ikke noen direkte erfaringer med Samsung fra før.

Må også tillegge at jeg nok ville gått for et annet tv merke enn Samsung hvis det ikke var for bildekvalitet og en veldig god rabatt ved kjøp. Hadde egentlig sett for meg å kjøpe en tv basert på Android tv, sånn at jeg kunne installert en VPN app direkte.

Endret av Mr.Peter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...