Gå til innhold

Dual-channel eller ikke?

LL

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å montere min nye PC og tenkte å spørre dere hva dere anbefaler. Jeg har kjøpt meg Geil Golden Dragon PC3200 minne og Asus A7N8X-E Deluxe. Jeg lurer på hva som vil gi best ytelse, kjøre 2x512 MB minne i dual eller å bruke dem vanlig som 1024MB. Har aldri bruke dual channel før, har hørt at det er så fryktelig lite å hente på dual channel (2% eller noe). Tror det var testet i PC Pro for en stund siden...

Vil det ha noe å si for hvilke timings jeg kan kjøre eller hvor langt de vil clocke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt MSI-kort har dual ved enten 1-3 eller 2-3. Men så ville jeg ha mer ram, så jeg kjøpte meg en 512-brikke (hadde 2x256 før). Stappet denne inn i 3-eren og de to andre i 1 og 2, bootet opp, og sannelig min hatt stod det ikke dual channel i biosen!

Tror det funker på den måten at det enten er dual eller ikke, ikke begge deler samtidig. For å få dual må du ha enten 2 eller 4 brikker. I ditt tilfelle 256 i slot 1 og 3, og 512 i slot 2 og 4. Eller kansje begge kanalene må ha like brikker? altså 4x 256 eller 4x512.

Lenke til kommentar

Men hovedkortet mitt bruker nForce2, så da har jeg sikkert ikke dual channel, da... Du vet jo best.

Men når det står dual channel DDR når biosen kjører (og single channel ddr når jeg kun har brikker på den ene "siden"), så tror jeg man må stole på det, jeg. Les innlegg _ordentlig_ før du lirer av deg ting du ikke har snøring på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...