FuLu Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 personlig ville jeg hatt litt luft på toppen or i bunnen.. ellers var siden sweet Jo, jeg prøvde meg på å bruke bakgrunnen til BODY som del av layout. Dette gjorde at det aldri ble noe spesiell bunn på siden. Nå så har jeg puttet dette inni #container. Men jeg likte egentlig det best at header er så tett oppi der jeg Fikset også en del bugs jeg opplevde med litt eldre versjoner av IE. Merkelig nok så skyldes problemet at jeg brukte position: relative / absolute på enkelte ting. Dette likte visst ikke IE5.x helt og lagde merkelige problemer som f.eks border på første innlegg ikke viste seg, men de resterende gjorde det. Samt at menyen bugga pga position But not anymore Endret litt layout på linkesiden. Nå kommer linkene opp i to kolonner, på den måten får jeg utnyttet bredden litt bedre. La også på en footer som ble litt artig løst. Satte footer til position: relative, så satte jeg span'ene inni til position: absolute. Slik kan jeg posisjonere elementer absolute men relativt til footer div'en og ikke hele skjermen Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Leeenge siden jeg har skrevet noe inni her var ikke helt sikker på om jeg ville legge det her eller i webkafeen, men jeje. Første fargeforsøk var denne: http://home.chello.no/alexholm/ideer/somet...st-20041207.jpg Ellers prøvde jeg meg på litt mørkere variant, men mørkt er ikke alltid like populært http://home.chello.no/alexholm/ideer/something-20041207.jpg Ble for det meste dilling med brushes, mekka alt i "boredom" og ble ikke så veldig planlagt. F.eks ble all brushinga laget i samme layer, så jeg har ikke mulighet til å fikse dem annet at jeg må f.eks tegne dem på nytt Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Likte den lyse definitivt best. Den mørke så bare møkkete ut. + Original idé! Tror ikke jeg har sett noen "malte" sider før. + Utrolig behagelig fargekombinasjon! (Kanskje litt lys et par steder?) - Menyen og headeren. Kræsjer helt vilt med resten! - Font i header. Alt i alt et veldig bra utgangspunkt, hadde vært gøy å se en HTML-variant! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Hehe jo, jeg startet med header og meny, men var ikke helt våken på hvordan resten skulle bli, ble veldig random egentlig. Jeg synes fonten i header var flott, men om den passer med helheten er noe annet (om det er noe helhet at all) Men den kan alltid forbedres og gjøres annerledes i samme stil Se hva jeg får til. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Det utviklet seg i en helt annen retning gitt Jeg dreiv å knota med "brushes", men gikk egentlig lei, siste sak jeg mekka sammen: http://home.chello.no/alexholm/ideer/something-20041208.jpg Men fortsatte med noe enklere og en frisk farge kombo som jeg ble mer fornøyd med: http://home.chello.no/alexholm/ideer/somet...1209/index.html Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 må si den siste linken der falt i smak hos meg, men mangler et eller annet... det blir bare litt for enkelt.. klarer ikke sette fingern på det. de andre brush greiern dine var (i mine øyne) for jævlig. send de rett tilbake til 1992 der du fant de! (jada, må bare være litt hard for å få deg på rett spor igjen ) Lenke til kommentar
AndersGustav Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg syns something-20041208 var ganske pen, ikke overfyllt med dilldall, men orginal og lett å hvile øya på, mens jeg ikke likte something-20041209 like godt, syns den ble for enkel, riktignok fine farger, men det ble litt - hm.. tomt?.. når teksten plutselig ble naken og ikke hadde noen form for innpakning. Kunne godt tenkt meg å se den brush-greia i en kodet variant. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 http://home.chello.no/alexholm/ideer/somet...st-20041207.jpg Har mest potensialle, den siste er fin men fryktelig typisk design for dette forumet, det gir meg ingenting. Med det første viser du at du kan tenke selv, være kreativ og ikkje henge på hype'en som råder. Rent fargemessig blir den litt for pastell, ville hatt litt kraftigere farger, samt hatt litt andre fargekombinasjoner. Har litt problem med den kombinasjonen som er nå. Typografi; For å underbygge kunstpreget ville eg valgt Georgia som hovedfont, dette er en serif font som gjør seg veldig bra på skjerm. Ville brukt den i meny, header, comments, Page... Brødtekst kan godt være i sans-serif, det kan muligens bli veldig flott. Du bør også få en slags ramme på siden, litt flytende nå. Malte sider er ikke noe nytt, faktisk ganske vanlig for noen år siden, nå derimot er det mest kunstnere og illustratører som har slike sider, er er noen eksempel; http://www.tegnebaard.com/ her er en ganske fersk "malt" side Og her er en eg jobber med for en kunstner (min far), denne er ikkje ferdig men her er også maleri brukt som utgangspunktet. www.gulo.no Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 (endret) Ush, Alexander. Jeg liker deg ikke. Hvorfor skal du alltid spytte ut sånne designs som om det var ingenting. Det får meg til å virke så liten, så dårlig. Slutt med det! (ironi) Hvis jeg var deg, ville jeg garantert ha jobbet videre på dette . Dette er det beste jeg har sett av deg på en god stund. Jeg synes de siste designene på din webside alle på en måte har vært nokså like, men dette skiller seg ut. Og det skiller seg ikke bare ut fra dine tidligere design, men også fra hva som er standard på webben akkurat nå. Men for at det skal bli perfekt har jeg selvfølgelig noe du må fikse på. Det første som slo meg var den ellendige variasjonen av farger på skriften. Overskrift, meny, kategori, "kommentar" og footer elementet har alle samme farge. Det blir vel litt kjedelig!? Jeg synes også fargen du har brukt til disse elementene er litt for lys. Det man kan kalle submenyen (kalenderen) har et alt for svakt (dvs. intet) skille til resten av innholdet. Det synes jeg det burde være et. Hvorfor? Fordi det blir penere da, fordi det blir et klart skille mellom innhold og meny, fordi jeg rett og slett synes det. Til slutt vil jeg si at du kanskje burde prøve å bruke den fargen, som benyttes til footer, flere steder på siden. Sånn som det er nå blir det litt ensfarget, litt blekt. *En tommel opp og en lillefinger ned* (Forresten jeg så en film som heter akkurat det samme som deg) Edit. Jeg er litt for trøtt til å skrive innlegg merker jeg. Endret 9. desember 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 Hehe, mange gode forslag og ideer ja. Waldmeister: du skal vite at, selv om jeg spytter ut ene designet etter det andre, så blir jeg aldri fornøyd kvikks: jo, har lekt med georgia før og syns den font gir "sjel" ja. Jeg kunne prøve meg på å brushe noe nytt. Men mitt problem, er at jeg har motstridene tanker om design, det skal være enkelt og jeg har faktisk blitt litt lei av rammer. Det skal være clean men hmm likevel ikke... arg! Det med farger, tror jeg desverre får for mye inntrykk av interiøret i hjemmet her Annet, å brushe med mus på pc er ikke akkurat "precision bombing", er litt stuk å få det helt som jeg vil. Leeenge siden jeg har malt for hånd og, så fantasien er litt invalid på det området. Er kanskje derfor jeg har en tendens til å ty til de enklere metodene slik som den siste HTML versjonen. Får gruble litt på om jeg har noe brushvennelig design.. må liksom passe på at dette skal fungere for "blog'en" og ikke minst så viser jeg kildekode noen steder som har en tendens til å strekke seg lengre enn rammeverket (og nei, jeg har ikke lyst til å bruke overflow: auto etc..) Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2004 * /me går mot strømmen * Njei, tror jeg faktisk ble fornøyd med denne, ikke så mye annerledes annet at footer ble "huge" Er vel diverse elementer som ikke er med i utkastet. Kalender vet jeg ikke om jeg gidder å ha med. Men søkefeltet bør jeg få med. Eventuelt linker til andre bloggere / sites av interesse. Vet ikke hva dere synes om footeren, ble litt stor som sagt men virka litt "originalt" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå