Birgitte_L Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 Hei. Jeg har en timeliste i Excel, hvor en måned er en fane. Har en total liste, hvorav denne skal summere antall timer innenfor spesifikk måneder. Problemet er at den ansatte kan legge inn samme prosjektnummer flere ganger, da de også kan velge en type 'task' på månedsfanen. Jeg får ikke til å summere flere linjer i fane Total, og får da kun summert den ene raden. Hvordan klarer jeg å summere radene? Hvis dere ser på ane SEPT ser dere at det er ført 2 linjer på samme prosjekt, men med forskjellige task no. Prosjekt på totalark henter prosjekter fra 'Entries drop-down lists' fanen. Håper noen kan hjelpe meg med å få til summeringene i fane TOTAL. Tusen takk. Birgitte L Timeliste.xlsx Lenke til kommentar
Birgitte_L Skrevet 5. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2020 Hei. Jeg fant ut av denne selv, da jeg har brukt summerhvis. Det ser ut til å fungere greit. Lenke til kommentar
Espen_75 Skrevet 25. oktober 2020 Del Skrevet 25. oktober 2020 Hvis du er ukjent med avanserte formler anbefaler jeg deg å lage et hjelpeark med delsummer som du kan bruke til å lage de utregninger du trenger på en enklere måte. Eller s finnes det INGENGTING du ikke kan få hjelp med (dog på engelsk) på Office's offisielle forum :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå