Gå til innhold

Excel - timeliste - summering av flere rader


Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har en timeliste i Excel, hvor en måned er en fane. Har en total liste, hvorav denne skal summere antall timer innenfor spesifikk måneder. Problemet er at den ansatte kan legge inn samme prosjektnummer flere ganger, da de også kan velge en type 'task' på månedsfanen. 

Jeg får ikke til å summere flere linjer i fane Total, og får da kun summert den ene raden. 

 

Hvordan klarer jeg å summere radene? 

Hvis dere ser på ane SEPT ser dere at det er ført 2 linjer på samme prosjekt, men med forskjellige task no. 

 

Prosjekt på totalark henter prosjekter fra 'Entries drop-down lists' fanen. 

 

Håper noen kan hjelpe meg med å få til summeringene i fane TOTAL. 

 

Tusen takk. 

 

Birgitte L

Timeliste.xlsx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hvis du er ukjent med avanserte formler anbefaler jeg deg å lage et hjelpeark med delsummer som du kan bruke til å lage de utregninger du trenger på en enklere måte. Eller s finnes det INGENGTING du ikke kan få hjelp med (dog på engelsk) på Office's offisielle forum :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...