Gå til innhold

Gravid og ny jobb. Hva er vanlig med permisjon?

spri

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ferdig utdannet neste mai og ønsker å begynne prøving på barn i samme periode, da er jeg 27 år. Jeg har fått kontrakt på jobb og jobber innen byggebransjen, så er en sikker jobb. Jeg har hatt sommerjobb i samme firma i 4 år nå. Hvordan gjør man det normalt hvis jeg blir gravid i ny jobb, tar ikke det seg veldig dårlig ut? ønsker gjerne å være hjemme med barnet i 1,5 år. Så ønsker jeg gjerne søsken til barnet ikke alt for lang tid etter førstemann er født (3 år ca) og planen er enda et ca 3 år etter det igjen(får se om det blir). Hvordan gjør folk det med permisjon osv? jeg blir jo svært mye bort i jobb. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er helt greit og bli gravid, er lite arbeidsgiver kan si om saken , men 1,5 år da må du søke om utvidet ubetalt permisjon

du må og la far ta ut mist 15 uker og i den perioden må du tilbake på jobb eller gå uten lønn. 

det er heller ikke gitt at du får invilget mere enn 1 års perimisjon. 

ett annet moment er om du jobber med feks kjemikalier så må du ofte sykemeldes fra du blir klar over at du er gravid pga manglende utreding på kjemikalienes innvirkning på foster, så det kan fort bli en meget lang periode hjemme, det jeg jobber er det normalt at de er vekke fra de finner ut de er gravid, og du rekker jo og bli gravid før permisjonen er godt ut så får du 3-4 år hjemme med god timing. 

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Gravid og ny jobb. Hva er vanlig med permisjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...