SilverCRX Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Sliter litt med en maskin.. Specs: AMD XP2500+ Asus A7N8X Deluxe v2.0 512mb Twinmos m/winbond Maxtor 200gb hd IBM 40gb hd Aopen GF2MX400 Chieftec Midi-tower m/org. PSU (360W) CD-rom Kabinett, hk, Cpu og ram er nytt. Monterte alt, og skulle starte opp. Det første som skjedde var at maskinen slo seg av når jeg endret innstillingene i BIOS. greit nok, har vært borte i varmeproblemer før, så jeg sjekket kjøler og restartet. Da begynte plutselig Maxtor-disken å spinne drøyt fort og døde (virket det som, det kom gass (eller noe) ut av den. Javel, tenkte jeg. Plugget ut Maxtor-disken og restartet (den var slave, kjørte 40-gigaen som master). Restartet. Da skjedde det samme med 40-gigaen. Begynte å ane uråd. Fant en gammel 8-giga, plugget i og startet opp. Den døde ikke, og jeg fikk endre biosen. Startet opp installasjon av XP og håpte på det beste. Maskinen slo seg av før jeg kunne velge partisjon. Prøvde å installere OS flere ganger, men det samme skjedde hver gang. Prøvde å flytte minnebrikken rundt, men ingen effekt. Det rare er at når maskinen står i bios kan den stå der lenge uten at den slår seg av. Temperatur på CPU er ca. 34 grader. Har satt sammen utallige maskiner tidligere, aldri hatt et lignende problem. Noen som har noen ide om hva som kan være problemet? Takker for alle svar på forhånd Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 forsøk å skru av "cpu fan fail shutdown" eller hva det nå heter i "pc health-status", det kan være at hk ikke registrerer cpu vifte helt og hver gang den glipper så skrur pc seg av Lenke til kommentar
MagE Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 du kan jo ta kontakt med ASUS Support, dei tror jeg at har vore borti det mesta. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 forsøk å skru av "cpu fan fail shutdown" eller hva det nå heter i "pc health-status", det kan være at hk ikke registrerer cpu vifte helt og hver gang den glipper så skrur pc seg av Tenkte på det selv, men jeg fant ingen slik funksjon i BIOS. En annen litt mystisk ting var følgende: når jeg gikk inn på de avanserte innstillingene i BIOS (der fsb, mp, ram-hastighet og sånt ligger) og bladde nedover listen "hengte" maskinen litt. Det skjedde kun når jeg bladde over minneinstillingene (som sto på Auto). Det skjedde hver bidige gang jeg bladde over akkurat det punktet (mistenker minne-trøbbel). Derimot - når jeg endret minne-innstillingene til manuell forsvant problemet. Skal sjekke minnet nå, men nøl likevel ikke med å komme med innspill hvis du har noen idé. MagE: å ringe til support får bli siste utvei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå