Redaksjonen. Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 IBM vil fremskynde kvantesikker kryptering [Ekstra] Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shor's_algorithm Lenke til kommentar
Prinsesse Leia Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 Jeg leste alt dette oppgulpet uten å finne noe som helst av det overskriften hadde lovet meg. Det står absolutt ingenting i denne artikkelen om at "IBM vil fremskynde kvantesikker kryptering". Lenke til kommentar
nyansattnr5 Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Jeg er lite bekymret for kvantedatamaskiner sin evne til å dekryptere mine symmetrisk krypterte helsedata. Algoritmer på kvantedatamaskiner kan gjette symmetrisk nøkkel på kvadratroten antall forsøk som konvensjonelle trenger... noe som fremdeles er svært vanskelig. Dobler man nøkkellengden på AES, kan man sove med god samvittighet. Det som jeg synes er LANGT mer bekymringsverdige med kvantedatamaskiner, er at de vil tillate en angriper til å kjøre MitM på rubbel og rake av nettverkstrafikken min og injisere vilkårlig skadevare akkurat der det passer dem. Linux-kernelen min vil bli russisk før jeg rekker å si 'PGP'. Helsedataene mine er faktisk noe av det jeg tror blir lettest å verne, alt tatt i betraktning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå