Redaksjonen. Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 – Er det farlig å vaske toalettbørsten i oppvaskmaskinen? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Hvem gjør sånt? Bare å helle klor over i dass. 3 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 "Det finnes ikke dumme spørsmål" Unntaket som bekrefter regelen? 7 Lenke til kommentar
AJ830V5V Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Sikkert ikke farlig, bare j.... ekkelt. 2 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Av og til er det faktisk litt lov å bruke hjernen sin... Ikea dobørste koster jo bare 5kr hvis det er så krise å kjøpe flere 3 Lenke til kommentar
NERVI Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Kanskje kan man klore dobørsten FØR den går i oppvaskmaskinen... Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Men i all verden? Er dasskosten skitten så er vel alternativene; 1. 10 liters bøtte med klor, salmiakk og hva enn mer som trengs for å rense kosten, og deretter spyle av den. 2. Kast kosten og kjøp ny for 20,- 2 Lenke til kommentar
Stefski Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 "Nå vet jeg ikke hva som har feilet personen..." Vel, når vedkommende er ferdig med diaréen sin, så bør han/hun få tatt en grundig undersøkelse av huet sitt.... 2 Lenke til kommentar
Stefski Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Ref alternativ 1: Bare husk å IKKE blande klor og salmiakk - sånn i tilfelle noen skulle gå for denne... 4 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Jeg fant koppen til dobørsten i oppvaskmaskinen en gang 🤢 Bodde hos en kamerat en vinter. Kjørte maskina en gang til, uten dobørstekoppen. Noen ganger kunne man ønske seg å slette hukommelsen.. Dobørster koste nada. Like greit å ha et par nye liggende. Egentlig er jeg mer bekymret for oppvaskbørsten på jobben. Noen har for vane å sette den sluken i oppvaskkummen. Så kommer nestemann og tømmer kaffekoppen fra forrige uke i samme sluken, sammen med melkerester, mugg, snus, makrell i tomat, korona, kusmaklyser og gud_vet_ikke_hva. Frister ikke veldig å vaske kaffekoppen med den. Da er nok dobørsten tryggere, for den er det f**n ikke noen som har brukt! 🤬 3 1 Lenke til kommentar
MrHåndjagi Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 Er det mulig å spørre om sånt liksom.... Lenke til kommentar
OPV Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 Underoversikriften sier: En toalettbørste røk i oppvaskmaskinen etter en runde med diaré, og nå lurer en leser på om han tør å bruke maskinen. Å bruke verbet ryke for dette er dansk. På norsk ville vi sagt "En toalettbørste havnet i oppvaskmaskinen osv". Hvis jeg leser det som står i norsk sammenheng står det at toalettbørsten gikk i stykker etter å ha fått diaré og så blitt vasket i oppvaskmaskin. Leseren er engstelig for om oppvaskmaskinen kan finne på å ødelegge andre ting. Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 Husk at å blande klor og salmiakk danner kloramingass. Får man høy konsentrasjon av kloramingassen, eller blir utsatt for den over lengre tid, kan gassen trenge dypere ned i luftveiene. Dette kan medføre utvikling av bronkitt, brystsmerter og pustevansker. I verste fall kan man få kjemisk lungebetennelse og væskeansamling i lungene. 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 Ja, jeg pleier å kaste og kjøpe nye når de har blitt skitne nok. Det har jeg råd til. Skjønt det kanskje ikke er så bra for miljøet.... Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 (endret) Til vanlig bruk så tenker jeg oppvaskmaskinen renser seg selv hver gang en kjører på max temperatur. Men om en skulle komme i en situasjon der en føler behov for mer rens enn det. Kanskje vaske oppvaskmaskinen for hånd med klor først. Også kjøre et program på max temp med såpe for å skylle maskinen. Endret 5. oktober 2020 av Svein M Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 On 10/3/2020 at 7:01 PM, Lynxman said: "Det finnes ikke dumme spørsmål" Unntaket som bekrefter regelen? Det finst ikkje dumme spørsmål, berre dumme folk som stiller spørsmål. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 En god regel er å bytte ut dobørsten én gang i året. De koster jo nesten ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå