Gå til innhold

ID.3 imponerer, men har et stykke igjen å gå


Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Kanskje derfor de har sluttet å selge biler? Endringen fra 2020 til 2021 er jo enorm for id3. 93 biler solgt sålangt.. 

ME2.1 patchen drar på seg, sånn at biler blir holdt igjen. Nå er ID.4 utsatt til Q2, så man gjør litt det samme der som med ID.3 tidligere. Biler blir holdt igjen til en patch er klar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oophus skrev (1 minutt siden):

ME2.1 patchen drar på seg, sånn at biler blir holdt igjen. Nå er ID.4 utsatt til Q2, så man gjør litt det samme der som med ID.3 tidligere. Biler blir holdt igjen til en patch er klar. 

Det er forsåvidt bra! Har vært nok for denne nå, håper bremse greiene er en "liten" feil som ikke berører mange!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Bra! Er vell det siste en ønsker problemer med:) Godt du følger med!

Elbiler er interessant, så man får med seg litt av hvert. 

Det som blir beskrevet rundt bremseproblemet er grunn til en "recall" om det er utbredt, så får satse på de får orden på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Salvesen. said:

Satser på de kan løse det like enkelt som Tesla gikk frem da:) 

Spørs hvilken du tenker på.
Model 3 bremsefeilen fikset de jo etterhvert enkelt, når de ikke fikk godkjent sånn Tesla håpte å selge bilene. 
Model S måtte bytte skiver og klosser til "nordisk" utgave, å når det ikke var nok måtte de også montere bremseskjold. 
I oppgraderingen fra hydraulisk til elektronisk bremsekraftforsterker var det problemer med hard pedal, vet ikke hva det skyldes men de tok inn bilene for utbedringer. 
Bremseklossene har belegget på en stålplate som ruster og låser seg fast i kaliper. Her må man demontere å rengjøre gjevnlig for å ivareta funksjonen. Bremseklosser med rustfri bakside selges av tredjepart. 
De har enda ikke fått på plass slitasjesensor men som nevnt har nok ikke deres kundegruppe like høye krav som andre. 

Det er sikkert flere.

Men ja, når de finner ut hva det var så håper vi de løser det på en eller annen måte.
Mistenker det er noe relatert til bremsekraftforsterkeren. 

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Hanhijnn said:

Tvertimot, de norske VW-kundene aksepterer det aller meste fra VW. De tror jo at de har kjøpt et "premium-merke".

Det er svært få som tror de kjøper en BMW, Audi eller Mercedes når de kjøper en VW.. Og særlig en bil i ID serien. 
VW prøvde seg riktig nok med Phaeton en periode, men varemerket ble aldri anerkjent som premium klasse.

Men det er nok mange som vil si en e-Golf virker mer premium enn andre modeller i samme kategori, det blir noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, oophus said:

Nei, det er det Elon Musk som gjør angående Roadster. 

Den har jo ekstrem ytelse og thrusters, så skal ikke se bort fra at den faktisk kan lette 😛

Men VW omtaler jo ID.3 som en revolusjonerende ny elbil full av ny teknologi, men det er jo i grunn bare en enkel billig elbil.

Der synes jeg Polestar har vært mye flinkere i sin markedsføring. De har ikke skrytt bilen sin opp i skyene.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Men VW omtaler jo ID.3 som en revolusjonerende ny elbil full av ny teknologi, men det er jo i grunn bare en enkel billig elbil.

Der synes jeg Polestar har vært mye flinkere i sin markedsføring. De har ikke skrytt bilen sin opp i skyene.

Mercedes skulle jo "gjenoppfinne" bilen, og så viste det seg at ekuse (EQC) var bare en eksosbil som var elektrifisert. Pinlig dårlig...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Men VW omtaler jo ID.3 som en revolusjonerende ny elbil full av ny teknologi, men det er jo i grunn bare en enkel billig elbil.

De selger allerede 10.000.000 biler og prater mot en kundebase som sammenligner ID.3 med en typisk golf. Merkelojalitet er noe eldre bilprodusenter tar opp og frem når de bygger merkevaren videre.  Sånn sett så er da ID.3 spekket med teknologi man ikke har hatt tilgjengelig tidligere fra VW. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
37 minutes ago, oophus said:

De selger allerede 10.000.000 biler og prater mot en kundebase som sammenligner ID.3 med en typisk golf. Merkelojalitet er noe eldre bilprodusenter tar opp og frem når de bygger merkevaren videre.  Sånn sett så er da ID.3 spekket med teknologi man ikke har hatt tilgjengelig tidligere fra VW. 

Så siden de forrige bilene til VW var dårlige så er det greit å rose denne opp i skyene? Allright.

Hva er det egentlig som er så mye mere teknologisk med ID.3 kontra e-Golf? ID.3 er bygget på en elbilplattform (som var på tide) og har noe AR HUD greier som ikke er ferdig enda. Er det egentlig noe mere?

Lane assist og slikt har vel VW hatt på andre biler før ID.3?

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...