Gå til innhold

ID.3 imponerer, men har et stykke igjen å gå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Marzo skrev (1 time siden):

Hanskerommet så ut som det var montert med en hammer! 

Ja var litt å plukke på der dessverre, men ryktes at ID4 blir bedre interiør messig. Så satser på det ordner seg. 

Egentlig mest skuffet over kjøre assistentene. Ikke virket de, og steering assist var "ping pong" som han sa. Altså ikke noe lengre fremme enn det vi har i vår t-roc i dag. Og den er håpløs, dessverre. Dette skulle jo bli fantastisk på ID serien. Forhåpentligvis utvikler de på samme måte som Tesla og forbedrer dette over tid :)

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, oophus3do said:

Ja, det er jo en "brønn" bak til ledninger. Eventuelt om man bruker den doble bunnen så har man enda mer plass for ledninger. 

Altså, jeg tar mye heller bedre plass for bagasje og mennesker i bilen, enn at man beholder motor-rom når man ikke har motor lengre. 

Det er veldig bra isåfall. Er en del biler som mangler dette (Honda E f.eks) og da må man jo ha en irriterende pose med kabler liggende å slenge baki der hele tiden. Gull verdt å ha en "brønn" man kan slenge ting i uten at de flyr rundt.

Tesla leverer jo utstyret sitt i bokser med borrelås (krok varseltrekant og ladekabel) så de vil holde seg rolig om du ikke vil ha det nedi brønnen også. Dette gjør kansje de andre produsentene og.

  

1 hour ago, Salvesen. said:

Carwow mener bygg kvaliteten til id3 er bak model 3. Ikke bra, håper det er ett engangs tilfelle:)

Prøvde å få sett den videoen i hele går kveld men var noe kluss med Youtube så videoen funka ikke. Liker carwow sine videoer så blir spennende å se etter jobb hva de synes om ID.3.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Egentlig mest skuffet over kjøre assistentene. Ikke virket de, og steering assist var "ping pong" som han sa. Altså ikke noe lengre fremme enn det vi har i vår t-roc i dag. Og den er håpløs, dessverre. Dette skulle jo bli fantastisk på ID serien. Forhåpentligvis utvikler de på samme måte som Tesla og forbedrer dette over tid :)

Stor forskjell mellom "Lane Assist", og "Travel Assist" som denne bilen ikke har. De får man på 1'st Max i utgangspunktet. 

Jeg har jo forklart forskjellen på dem før, og "Lane Assist" er ingen ALKS system i seg selv, men et sikkerhetssystem. Dog personlig syns jeg Lane Assist ikke burde eksistere uten Travel Assist. 

Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 timer siden):

Tenker ikke nødvendigvis på ID.3 her. De har jo bevist gjort ett valg med å putte alt der fremme for å oppnå det du sier. Men alle andre gjør jo også dette men kun fordi det er plass der.

Når man ser på hvor mye tomrom det er fremme i noen elbiler lurer man jo på om de har tenkt i det heletatt. Er vel E-soul man faktisk får kjøpt Frunk til og ettermontere. Er vel bare å rive bort litt pynteplast og slenge på den nye plasten så har man ekstra bagasjeplass. Bilen skulle jo vært levert slik.

Gjelder både Hyundai Kona, Kia E-Niro og Kia E-Soul. Samme motoren, samme motorrommet, som den og deler med ice og hybrid-variantene. Ergo er det plass som er blitt til overs, som de ikke har villet gjøre om til frunk. Selv har jeg kjøpt standard-versjon med Euro-kasse, og kan bare si at jeg vil mye heller ha en slik kasse med de kablene der framme, enn å legge de under all bagasje når jeg er på tur. EN gang holdt i massevis. Er skikkelig irriterende å måtte tømme bagasjerommet for å fiske ut disse kablene når man står der og trenger strøm, men ikke har hurtiglader som alternativ.

Har og tatt ut det ubrukelige skum-innlegget under plata, så det er en kjapp veksel mellom å ha flatt gulv og 334 liter bagasjerom, eller senke gulvet og ha ca 375 liter istedet. På ID3 må man betale ekstra for å få en plate som kan bytte mellom nivåene. Det er bare griskhet fra VW at de ikke har dette med som standard, men tar seg ekstrabetalt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Tesla leverer jo utstyret sitt i bokser med borrelås (krok varseltrekant og ladekabel) så de vil holde seg rolig om du ikke vil ha det nedi brønnen også. Dette gjør kansje de andre produsentene og.

Det er tilleggsutstyr om man vil ha med dette. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Trestein said:

Vw kunne selfølgelig laget et 40cm lenger panser og fått et rom til å legge kabler opp i. Vet ikke om det hadde solgt mere. Tror ikke noen ønsker seg bagasje både foran og bak selv om vw har laget denne muligheten mange ganger. 411 og 412 hadde lasterom foran og bak. Mange andre også.

den gode gamle bobla med enormt lasterom foran elsket folk :)

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Mange ryggeulykker når bilen kommer uten ryggekamera

id.3.jpg

Neida er nok ikke derfor. Men den ene ulykken skjedde da den 89årige sjoføren trykka på feil pedal. Kansje VW kommer med noe som hindrer dette fra å skje med neste oppdatering ala Obstacle Aware Acceleration som Tesla har.

Endret av Complexity
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 minutter siden):

Mange ryggeulykker når bilen kommer uten ryggekamera

id.3.jpg

Neida er nok ikke derfor. Men den ene ulykken skjedde da den 89årige sjoføren trykka på feil pedal. Kansje VW kommer med noe som hindrer dette fra å skje med neste oppdatering ala Obstacle Aware Acceleration som Tesla har.

Det skal jo denne bilen ha, tror det ble testet av vowcar eller hva de kaller seg. Men det er nok ekstra ekstra utstyr. Får ikke sikkerhetsutstyr gratis i den gården:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Salvesen. said:

Det skal jo denne bilen ha, tror det ble testet av vowcar eller hva de kaller seg. Men det er nok ekstra ekstra utstyr. Får ikke sikkerhetsutstyr gratis i den gården:)

Ahh, ja når du nevner det så viste han jo det på videoen sin. Carwow heter det forresten.

Men det er vel sikkert ekstrautstyr det og ja.. sikkerhet må man betale for der i gården.

Endret av Complexity
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (9 minutter siden):

Mange ryggeulykker når bilen kommer uten ryggekamera

id.3.jpg

Neida er nok ikke derfor. Men den ene ulykken skjedde da den 89årige sjoføren trykka på feil pedal. Kansje VW kommer med noe som hindrer dette fra å skje med neste oppdatering ala Obstacle Aware Acceleration som Tesla har.

Skal si du står på. Får nok å gjøre framover med flere titalls nye modeller fra tyskerne. Forresten har VW Rear Cross Traffic Alert som gjør at man slipper å rygge ned barnevogner. Musk svarte på Twitter at det er kanskje noe som kommer på Tesla i fremtiden slik at den kommer på samme nivå.

PS! ID.3 har parkeringssensorer som burde være nok for del fleste for en sånn oversiktlig bil med hjul plassert i hjørnene.

Lenke til kommentar
uname -l skrev (På 7.10.2020 den 12.54):

Trivia:

Etter under én måned er ID.3 allerede på syvendeplass på årets elbilsalg i Norge. Spent på hvor de havner til slutt.
Audi etron som ble introdusert i fjor har allerede høyere totalsalg enn Model X som har vært i salg siden 2016.

Ser ut til at kundene bryr seg fint lite om at VAG er 10 år bak Tesla.

Dog kun Norge, i både Sverige, Nederland og hjemmebane(Tyskland) slår model 3 id3 selv i første måned med reservasjoner. Det sier litt om hvor galne Nordmenn er etter VW mens resten er mer meh..

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (21 minutter siden):

Dog kun Norge, i både Sverige, Nederland og hjemmebane(Tyskland) slår model 3 id3 selv i første måned med reservasjoner. Det sier litt om hvor galne Nordmenn er etter VW mens resten er mer meh..

VW ID.3 solgte mer i Europa dette kvartalet enn Model 3. Det til tross for at ID.3 bare ble levert de to-tre siste ukene.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Fungerer det da? eller er det nok en ting som blir deaktivert når man starter bilen?

Jeg vil anta det fungerer fordi denne sikkerhetsfunksjonen har vært så og si standard i alle nye biler. Det er noe man får i en Toyota Corolla.

Men kanskje det kommer en gang i en OTA til Tesla?(Merk at denne OTA-oppdateringen må på magisk vis installere de nødvendige sensorene på bilen i tillegg.).

Har du klart å finne noen eksempler på at taket blåser av på ID.3? Eller er det noe man bare får til om man bygger bilen i et telt på parkeringsplassen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...