Bryst Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Jeg har nettopp kjøpt meg en leilighet i et borettslag. I en åpen fellesgarasje så har den tidligere eieren montert en ladestasjon for el-bil på sin private parkeringsplass. Det er satt opp en strømmåler for denne fysiske ladestasjonen. Spørsmålet mitt er: - Kan hvem som helst bruke denne ladestasjonen tilhørende min garasjeplass slik at jeg får større strømregning? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) Etisk nei, men problemet er vel ingen som hidrer de å gjøre det? Vet ikke om garansjen er offentlig eid, og du bare leier plass, men etisk nok burde de som lader få lov og betale for strømmen i minstefall. Men er jo grunn for de fleste ladeplasser har ladekort for å ungå å få gratis strøm. Men godt mulig du ikke får lov å ha et slik system. Men du må vel ta det opp med styret eller lederen i borettslaget å finne løsning.Se om du kan ha kamera på plassen? Endret 2. oktober 2020 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Om den er satt på en egen kurs knyttet til din leilighet burde det være lett å stenge strømmen til den. Lenke til kommentar
Bryst Skrevet 2. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2020 (endret) LMH1 skrev (9 minutter siden): Etisk nei, men problemet er vel ingen som hidrer de å gjøre det? Vet ikke om garansjen er offentlig eid, og du bare leier plass, men etisk nok burde de som lader få lov og betale for strømmen i minstefall. Men er jo grunn for de fleste ladeplasser har ladekort for å ungå å få gratis strøm. Men godt mulig du ikke får lov å ha et slik system. Men du må vel ta det opp med styret eller lederen i borettslaget å finne løsning.Se om du kan ha kamera på plassen? Ok. Den tidligere eieren fortalte at vedkommende hadde en nøkkel for å bruke ladestasjonen. Mener vedkommende ladekort? Kan man bruke samme ladekortet til alle ladestasjonene i et borettslag? Endret 2. oktober 2020 av Bryst Lenke til kommentar
Bryst Skrevet 2. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2020 Sampson skrev (8 minutter siden): Om den er satt på en egen kurs knyttet til din leilighet burde det være lett å stenge strømmen til den. Dette skal jeg spørre om. Eventuelt finne ut av dette. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Elko Stikkontakt Sprutsikker 1530616 Stikkontakt Enkel Påvegg med/Jord og Lås 1054 U PT PH Elkofra Elko Finnes noe slik godt mulig det finnes også for elbil også. Lenke til kommentar
Bryst Skrevet 2. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2020 LMH1 skrev (6 minutter siden): Elko Stikkontakt Sprutsikker 1530616 Stikkontakt Enkel Påvegg med/Jord og Lås 1054 U PT PH Elkofra Elko Finnes noe slik godt mulig det finnes også for elbil også. Ok. Jeg skal finne ut av dette. Som sagt jeg kan ingenting om elbil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå