frohmage Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 knutinh skrev (43 minutter siden): Hvem er det som har forlatt Arbeiderpartiet? Takk for et utfyllende svar, selv om jeg fortsatt ikke vet hvorfor arbeidsfolk ikke BØR stemme Ap. Velgerflukten er jo dokumentert uten å nødvendigvis være begrunnet, men disse teoriene kan selvfølgelig stemme. Theo343 skrev (32 minutter siden): Så tror jeg faktisk en del lyseblå, blå og mørkeblå velgere har gitt opp den siden etter noen år med deres styre og ser mot sentrum, og rødt (ikke AP). Er det velgerne som har forsvunnet fra FrP du tenker på? Høyre har vel holdt seg godt. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 frohmage skrev (5 minutter siden): Takk for et utfyllende svar, selv om jeg fortsatt ikke vet hvorfor arbeidsfolk ikke BØR stemme Ap. Velgerflukten er jo dokumentert uten å nødvendigvis være begrunnet, men disse teoriene kan selvfølgelig stemme. Jeg misforstod kanskje spørsmålet. Jeg besvarte hva arbeidere velger, ikke hva de burde velge. Jeg vet ikke hva arbeidere burde stemme på. Jeg antar at de er en gruppe med forskjellige prioriteringer, som alle andre grupper. -k Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 (endret) knutinh skrev (14 minutter siden): Jeg misforstod kanskje spørsmålet. Jeg besvarte hva arbeidere velger, ikke hva de burde velge. Mulig at det var jeg som misforsto Theo 🙂 Tolket han til at arbeidere ikke lenger burde stemme Ap. Prioriteringer forandrer seg selvfølgelig over tid. edit: Selv om prioriteringene forandrer seg er man ikke nødvendigvis nødt til å endre politisk overbevisning. Endret 4. oktober 2020 av frohmage Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 Mitt innspill var at AP ikke har vært et parti for arbeidere på mange år. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 Theo343 skrev (33 minutter siden): Mitt innspill var at AP ikke har vært et parti for arbeidere på mange år. Fordi arbeidere ikke HAR stemt Ap, eller fordi de ikke BURDE stemme Ap? Var vel der misforståelsen min lå. 2 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 4. oktober 2020 Del Skrevet 4. oktober 2020 4 hours ago, Theo343 said: Mitt innspill var at AP ikke har vært et parti for arbeidere på mange år. Hvordan definerer du arbeidere for å komme til den konklusjonen? 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 13 hours ago, ism_InnleggNO said: Hvordan definerer du arbeidere for å komme til den konklusjonen? Det skrev jeg lenger opp Lenke til kommentar
Dirigo Skrevet 5. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2020 AP gjør sin verste måling noensinne 18,4 prosent på den siste Kantar-målingen. Kan SP bli større enn AP i 2021? Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 5. oktober 2020 Del Skrevet 5. oktober 2020 Dirigo skrev (4 minutter siden): AP gjør sin verste måling noensinne 18,4 prosent på den siste Kantar-målingen. Kan SP bli større enn AP i 2021? Det er som med kvinnefotball. Alle sier at dette må vi ha, men ingen gidder å se på. 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Oddvardm skrev (19 timer siden): Det er som med kvinnefotball. Alle sier at dette må vi ha, men ingen gidder å se på. Omtrent like interessant som herrefotball: ikke i det hele tatt... -k 1 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 knutinh skrev (10 timer siden): Omtrent like interessant som herrefotball: ikke i det hele tatt... -k 😁 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Har det vært noe særlig om AP i nyhetene i det siste, bortsett fra at Jonas gikk på T-banen uten munnbind og at Hadia har "snakket ut" om sykdommen sin? Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Jeg tror Arbeiderpartiet vil fortsette å eksistere som et større parti så lenge de oppfattes av mange som "ikke-truende" og moderat. Men de kommer nok til å fortsette å tape oppslutning med så kjedelig politikk. Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 (endret) 10 hours ago, beladinka said: Har det vært noe særlig om AP i nyhetene i det siste, bortsett fra at Jonas gikk på T-banen uten munnbind og at Hadia har "snakket ut" om sykdommen sin? Og så skal det bli mindre rølp på festene. Der forsvant en av grunnene til at jeg som eventuell ung og lovende ville bli med i politikken. Politikk, alkohol og sex hører sammen ! Har alltid vært slik 🙂 Endret 22. oktober 2020 av lada1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Hvorfor har Hadia snakket ut om sykdommen sin? Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Theo343 skrev (16 minutter siden): Hvorfor har Hadia snakket ut om sykdommen sin? Fordi hun har hatt problem med å få unger. Nå er hun gravid (gratulerer) og føler vel at hun kan snakke om dette. Det berører jo AP's politikk om å gi hjelp til folk som ikke kan få unger. Smart av henne å slå mynt på en lykkelig hendelse i livet. Det menneskligjør saken og at hun kommer styrket ut av det rent poltisk er jo bra for henne. Jeg vil bare minne alle om hva hun sa om 22 Juli kommisjonen. Der sa hun at alle statsansatte (det var vel de fleste det bortsett fra de som reddet folk fra å drukne mens Politiet dirigerte traffikk og drev rundt i en gummibåt) som vitnet til kommisjonen skulle ha hemmelige vitneutsagn. Hun ville altså legge lokk på alt ihop. Ingen skulle ha adgang, bare staten. Uhyggelig å tenke på. Hun er en skremmende politiker. 2 1 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 6 minutes ago, Oddvardm said: Hun er en skremmende politiker. Hadia Tajik er en av de beste politikerne vi har på stortinget. Hun er tydelig, engasjert og ekstremt dyktig. 1 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 ism_InnleggNO skrev (13 minutter siden): Hadia Tajik er en av de beste politikerne vi har på stortinget. Hun er tydelig, engasjert og ekstremt dyktig. Din mening er like god som min. Jeg liker henne ikke. Hun er farlig. 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 1 hour ago, Oddvardm said: Din mening er like god som min. Jeg liker henne ikke. Hun er farlig. Jeg har samme inntrykk. 1 Lenke til kommentar
Dirigo Skrevet 22. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2020 Theo343 skrev (På 4.10.2020 den 17.27): Så tror jeg faktisk en del lyseblå, blå og mørkeblå velgere har gitt opp den siden etter noen år med deres styre og ser mot sentrum, og rødt (ikke AP). Sentrum? Mener du Venstre og KrF? De ligger jo og vaker rundt sperregrensen. Eller mener du SP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå