Gå til innhold

STAR WARS: Squadrons - Småprat

Anbefalte innlegg

15 minutes ago, Dr.Peedee said:

Ikke merket noen sånn problemer selv heller. 

Et "stort problem" for mange på Steam forumet nå er at man kan mikse ved å ha mannlig karakter med damestemme og omvendt, og at det ikke er nok hvite mannlige karakterer... go figure... 😂

Så folk klager på så mangt..

En kar påstå hardnakka at det ikke fantes hvite men å kunne spille som i spillet, selv om det er det.

En annen nektet plent å kjøpe det fordi det finnes mage typer folk i spillet.

Hvis man nekter å spille et spill fordi det er asiater og svarte i spillet, tror jeg man er litt nazi for å være ærlig.

Eneste "klagen" jeg har sett på steam som stemmer for meg er at "sky boxen" i VR ikke ser pen ut, den er veldig blury, la ikke merke til det selv før noen sa det, så er jo opplagt ikke et stort problem, men ja stjernehimmelen er veldig dårlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (2 timer siden):

En kar påstå hardnakka at det ikke fantes hvite men å kunne spille som i spillet, selv om det er det.

En annen nektet plent å kjøpe det fordi det finnes mage typer folk i spillet.

Hvis man nekter å spille et spill fordi det er asiater og svarte i spillet, tror jeg man er litt nazi for å være ærlig.

Eneste "klagen" jeg har sett på steam som stemmer for meg er at "sky boxen" i VR ikke ser pen ut, den er veldig blury, la ikke merke til det selv før noen sa det, så er jo opplagt ikke et stort problem, men ja stjernehimmelen er veldig dårlig.

Hmm, ikke lagt merke til at stjernehimmelen er veldig dårlig... men får se etter da. hehe.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt det med VR, bare på en Ultrawide skjerm med kontroller (jeg skal bestille HOTAS straks noen har de på lager, alt er utsolgt pga. MS Flight Simulator virker det som). Jeg har bare spilt omtrent halve kampanjen så langt, og ikke prøvd online ennå. Som en stor fan av de gode gamle X-Wing og (ikke minst) TIE Fighter, så digger jeg Squadrons så langt! Det er som en oppdatert utgave av de gamle spillene! Jeg var redd de skulle gjøre spillet mye enklere for kidsa, men dette spillet har virkelig hardcore vanskelighetsgrad! Man blir pulverisert på sekunder om man posisjonerer seg feil! Digger det!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Steam forumet er fremdles latterlig teit.

Man hadde jo alle disse white genocide folka,  og de er der fremdles. 

Men nå som folk faktisk har spilt spillet,  har det kommet andre festlige ting. 

1. Ting er ektremt ubalansert. 

2. Empire suger, og rebels er overpowered .

3. Det eller det skipet der er ubrukelig. 

Jeg er på ingen måte en ekspert, men fra å ha lest er faktisk spillet ektremt bra balansert,  det er noe av grunne til at man bare har 8 skip. Ingen skip er overpowered, men om du bruker feil skip mot en type skip vil man slite. Alle skip og utrustning har en Akilles hel.

Lenke til kommentar
On 10/3/2020 at 3:40 PM, Dr.Peedee said:

Hmm, ikke lagt merke til at stjernehimmelen er veldig dårlig... men får se etter da. hehe.

Fant du stygg himmel? 

Du ser ut til å ha peil, vet du hvor man kan få HOATS fester til PC stol som ikke koster masse. Monstertech har jeg funnet og de har sikkert veldig bra pris, men er snakk om 700-800kr for HVER del, til HOTAS. Og det blir lytt vel dyrt når jeg går for lavbudsets HOATS oppsett.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (45 minutter siden):

Fant du stygg himmel? 

Du ser ut til å ha peil, vet du hvor man kan få HOATS fester til PC stol som ikke koster masse. Monstertech har jeg funnet og de har sikkert veldig bra pris, men er snakk om 700-800kr for HVER del, til HOTAS. Og det blir lytt vel dyrt når jeg går for lavbudsets HOATS oppsett.

Ja, fant stygg himmel. Hehe.. Var bare så overveldet av å fly X Wing i starten at jeg ikke så det. Stjernene er ikke spesielt skarpe nei. Men, glemmes fort ved action. Dog, det bør kunne rettes uten at det går så veldig ut over ytelsen vil jeg tro.

Jeg vet faktisk ikke om så mye annet enn Monstech jeg heller når det gjelder ting som festes til stol. Jeg har Next Level Racing GT Track stol, og denne saken her: https://virpil-controls.eu/vpc-desk-mount-v3-s.html  skrudd fast plata foran på stolen (der hvor rattet ville vært festet ellers). Den vil fint kunne festes til et skrivebord f.eks.  Virpil har vel andre fester også. Men lang levering da jeg bestilte min. 

Lenke til kommentar

Ok, etter mange timer i kampanjen prøvde jeg meg på fleet battle toturialen, og der funker ingen ting, første gangen gikk grafikken helt bananas, lagg, hakking, screen tearing. alt var feil, aldri opplevd noe sånn i VR før. Xbox 1 kontrolleren funket ikke heller som den skulle.

Så prøvde jeg å restarte PCen, og prøve igjen, nå la jeg ikke merke til noe grafikk saker, men Xbox 1 kontrolleren er ute av kontroll, den har input lag, knapper registerer ikke i det hele tatt at jeg trykker på de, må trykke 5 ganger før jeg får locket på en fiende, jeg prøver å bevege meg opp, den bevger meg ned i stede for.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt noen problemer med Xbox kontrolleren jeg også. Virker som om selveste driveren kræsjer, og kontrolleren bare skrur seg av, selv om kontrolleren har fullt med strøm på batteriet. Kopler den med kabel direkte inn på pcn, så skrur kontrolleren seg av da også. Jeg bruker en Xbox Wireless Adapter for Windows 10 for å kople kontrolleren opp mot pcn. Bruker en Xbox One S kontroller.
Og det fungerer ikke å parre på nytt, og heller ikke å kople selveste adapteren ut og inn igjen. Eneste løsning jeg har funnet er en reboot. 
Det jeg har merket er at det skjer kun hvis jeg har tatt av meg vr headsetet i noen minutter (for å "av-svette" 😛), og tar den på meg igjen. Må da inn i steam-vr og trykke på "reset" sittende stilling (eller noe sånt), slik at selveste menyene  kommer den retningen jeg sitter. :)  Bruker da Oculus Touch kontrollene til dette. Men da har "skaden" allerede skjedd, og kontrolleren har skrudd seg av.
Jeg bruker en Oculus Rift S.

Er visstnok flere som har rapportert dette, og virker som det er et problem med Steam i kombinasjon med Oculus HMDer.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Ok, etter mange timer i kampanjen prøvde jeg meg på fleet battle toturialen, og der funker ingen ting, første gangen gikk grafikken helt bananas, lagg, hakking, screen tearing. alt var feil, aldri opplevd noe sånn i VR før. Xbox 1 kontrolleren funket ikke heller som den skulle.

Så prøvde jeg å restarte PCen, og prøve igjen, nå la jeg ikke merke til noe grafikk saker, men Xbox 1 kontrolleren er ute av kontroll, den har input lag, knapper registerer ikke i det hele tatt at jeg trykker på de, må trykke 5 ganger før jeg får locket på en fiende, jeg prøver å bevege meg opp, den bevger meg ned i stede for.

Hver gang jeg prøver starte Fleet battle tutorial så kræsjer spillet til desktop uten feilmelding.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sarcoex - Gnålern said:

Jeg har hatt noen problemer med Xbox kontrolleren jeg også. Virker som om selveste driveren kræsjer, og kontrolleren bare skrur seg av, selv om kontrolleren har fullt med strøm på batteriet. Kopler den med kabel direkte inn på pcn, så skrur kontrolleren seg av da også. Jeg bruker en Xbox Wireless Adapter for Windows 10 for å kople kontrolleren opp mot pcn. Bruker en Xbox One S kontroller.
Og det fungerer ikke å parre på nytt, og heller ikke å kople selveste adapteren ut og inn igjen. Eneste løsning jeg har funnet er en reboot. 
Det jeg har merket er at det skjer kun hvis jeg har tatt av meg vr headsetet i noen minutter (for å "av-svette" 😛), og tar den på meg igjen. Må da inn i steam-vr og trykke på "reset" sittende stilling (eller noe sånt), slik at selveste menyene  kommer den retningen jeg sitter. :)  Bruker da Oculus Touch kontrollene til dette. Men da har "skaden" allerede skjedd, og kontrolleren har skrudd seg av.
Jeg bruker en Oculus Rift S.

Er visstnok flere som har rapportert dette, og virker som det er et problem med Steam i kombinasjon med Oculus HMDer.

Tror mitt problem også er relatert til Xbox kontrolleren, jeg bytta batterier(de som fulgte med, tenkte kanskje 8 timer var litt mye for de, og bytta til noen oppladbare og da funket det en times tid, inkludert fleet battle toturalen og flere 5 v 5 kamper, men så starta den og tulle igjen. Så jeg tror hakkinga i selve spillet også er relatert til det, da disse problemene kommer alltid sammen.

Lenke til kommentar

1.1 oppdateringen er ute nå. ^^

Sitat

Controls

• Added options in the menu called “Controller Global Deadzone" and "Flight Stick Global Deadzone” which will allow you to modify the deadzone individually for standard controllers and Flight Sticks
  • Adjusted the default input curves for Flight Sticks, which should make controls feel more responsive

https://www.ea.com/games/starwars/squadrons/news/release-notes-10-08?utm_campaign=swsq_hd_ww_ic_ic_twt_patchnotes1-10082020-tw&utm_source=twitter&utm_medium=social&cid=65790&ts=1602234929014&isLocalized=true

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...