Gå til innhold

STAR WARS: Squadrons - Småprat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raul07 skrev (Akkurat nå):

Lurer litt på hvor mye dybde det er i multiplayer delen, er det et lvl system, leaderboards etc

Lurer på det samme. Jeg vet man går opp i "ranks", men om det har noe å si aner jeg ikke. Lurer også på om man kan oppgradere flyene sine under veis eller om de bare er som de er heletiden.

Lenke til kommentar

Har nå spilt 3 timer, og bortsett fra prolaugen har jeg bare spilt new republic, jeg trodde det var mye hopp mellom dem, men virker som du skal spille mye av eller hele new republic kampanjen før man spiller empire. Noe som tyder på at single player kampanjen er minst 6 timer lang.

Har ikke spilt noe MP, kommer vel ikke til å spille det bortsett fra coop tror jeg. 

Spiller i VR og det er helt fantastisk, aldri før han man virkelig fått føle skalaen av SW universet på samme måte, ting er enormt, spillet er jo like mye en fest for øynene som et spill. masse farger, kule lokasjoner som ser episk ut osv.

Er fryktelig kjip at bilder aldri kan fange hvordan det er i VR. 

Grafisk sett er nok dette det beste VR spillet der ute, jeg sitter på en Rift S som nå har en av de dårligste oppløsingene man kan få Quest 2 og nye HP saken vil jo gruse Rift S, men de har greid å gjøre alle instrumenter helt klare(noe man sjeldent opplever i VR) Det ser rett og slett fantastisk ut, reneste minst blury opplevelsen i VR jeg har hatt, med kanskje unntak av Half Life Alyx som er nesten på samme nivå.

SWS.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (21 minutter siden):

Den nye HP har vel 120 refreshrate og 4k.

Den nye HP (HP Reverb G2) har samme oppløsning og refresh rate som gamle HP Reverb G1 (som jeg har). Nemlig 2160x2160 per øye. Altså totalt 4320x2160 oppløsning,  altså noe over 4K. Refersh rate er 90 hz på begge. 

Men den nye har likevel nye paneler som har bedre farger, kontrast, sortnivå og fri for (ifølge reklamen) noe artifacts som plaget gamle modell. I tillegg har de mye bedre optikk som gir bedre klarhet/skarphet og større sweetspot. Og bedre lyd, manuell IPD justering, og bedre tracking, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg testet spillet litt i natt. Først bittelitt i 2D for å sette opp HOTAS stikkene mine og annet. Deretter i VR med HP Reverb G1, 4320x2160 oppløsning, 90hz.... 

Og du og du.. Litt usikker hvor jeg skal begynne. Med det negative først eller... ok det negative først:

Bugs og/eller dårlig oppsett for kontrollerne, hvordan endre de, justere akser osv..  Bugs for kontroll på HDR, lysstyrke i VR Headset osv... 

La meg utdype, kontroller tullball:  Jeg ønsker å bruke mine Saitek Pedaler til å styre Yaw aksen, slik man gjør i flysimulatorer. Det får jeg ikke til. Kan kun skyve pedalen inn en vei, og det registreres da som en akse. Skyver man den andre veien så registreres det ikke., Med andre ord, jeg kan kun bruke pedal til Yaw mot venstre. Ingen høyre funksjon. :( 

I tillegg, når man bruker HOTAS så har man ofte veldig mange knapper totalt. De har da nr i windows spillkontrollerer oppsettet. Men det er umulig å huske hvilken knapp som har hvilket nr når man kanskje har 100 å forhold seg til. Derfor er han man i spill som f.eks X-plane gjort det slik at når man i er i kontroller konfigurasjonen i spillet, så kan man trykke inn en knapp, og så vises det i kontrollermenyen hvilken knapp du har trykk på med nr som lyser opp. Da kan man lett sette opp ved å trykke inn de man vil og velge funksjon fra meny i spillet. I Star Wars så står det at f.eks knapp 33 på stikke nr 2 er ett eller anna. Jeg aner jo ikke hvilken knapp som er knapp nr 33 på stikka mi. Tungvint, tar lang tid å sette opp. Og tro meg, det er maaange kontroller funksjoner å sette opp i dette spillet - DET er jo bra faktisk. Virker som det er bra dybde i dette :)

Default oppsettet på kontrollerne var ubrukelig, for de fleste akser. F.eks gasshåndtaket mitt styrte det å se til høyre eller venstre f.eks... Det har jeg endret selvsagt, og får til å funke som det skal inne i spillet. Men fortsatt i hangaren så styrer gasshåndtaket se høyre/venstre hvilket er slitsomt når jeg har VR på da jeg i tillegg ser rundt med det ved å bevege hodet. Jeg derfor passe på å sette gassen til 50% slik at det ikke overstyrer hvor jeg ser med hodet mitt... get it?? hehe.. dette er tungtvint. Mulig det kan løses, men..Fått til å funke mens jeg flyr. Gass er gass, og jeg ser rundt som jeg skal med øyne/hodet i VR. Men ikke i hangaren/menyen.

Og så viktig for de med VR og tilkoblet monitor/TV med HDR kapasitet
Lysstyrken i HDR headsettet påvirkes av valget man har gjort for 2D skjermen sin. Så for meg var alle lyse partier i bildet totalt utblåst i helt hvitt i VR fordi headsettet prøvde lage HDR inni der. Det går jo ikke. Samtidig var skyggepartier totalt sorte. Jeg gikk ut av spillet, skrudde av HDR i Windows setup. Men det hjalp ikke. Samme problem inne i spillet. Det som endret det var å få windows til å tro at skjermen jeg har ikke har HDR. For å få til det måtte jeg skru av det i TVns HDMI oppsett.

Når det var gjort, så oppfattet windows at TVn var non-HDR, og da oppfattet spillet det slik også, derved ingen HDR forsøk inne i headsettet,  og da ble det endelig riktig lysstyrke i VR headsettet mitt. Skygger var skygger, sort var sort, og høylysene var riktig osv... 

OG DA MINE DAMER OG HERRER: Jeg er 51 år.. og mitt første møte med Star Wars var Filmmagasinet på NRK i 1977 som viste et kort klipp fra den første filmen som da snart skulle på kino...og siden da har jeg drømt om å fly X-Wing og de andre...Jepp, selv i voksen alder ;) Aner ikke hvor mye penger jeg har svidd av på Star Wars pill opp giennom, Men endelig.., DER satt jeg. I min egen X-Wing Cockpit. For det følelsen man får i VR - at man er der.. Størelseforholdet og alt er riktig. Nå har jeg en svært god racing stol med Thrust master Warthog HOTAS i tillegg... og da er man der.. helt sykt kult. Prøvde bare litt trening. Men dette lover bra!!!


 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dr.Peedee said:

Jeg testet spillet litt i natt. Først bittelitt i 2D for å sette opp HOTAS stikkene mine og annet. Deretter i VR med HP Reverb G1, 4320x2160 oppløsning, 90hz.... 

Og du og du.. Litt usikker hvor jeg skal begynne. Med det negative først eller... ok det negative først:

Bugs og/eller dårlig oppsett for kontrollerne, hvordan endre de, justere akser osv..  Bugs for kontroll på HDR, lysstyrke i VR Headset osv... 

La meg utdype, kontroller tullball:  Jeg ønsker å bruke mine Saitek Pedaler til å styre Yaw aksen, slik man gjør i flysimulatorer. Det får jeg ikke til. Kan kun skyve pedalen inn en vei, og det registreres da som en akse. Skyver man den andre veien så registreres det ikke., Med andre ord, jeg kan kun bruke pedal til Yaw mot venstre. Ingen høyre funksjon. :( 

I tillegg, når man bruker HOTAS så har man ofte veldig mange knapper totalt. De har da nr i windows spillkontrollerer oppsettet. Men det er umulig å huske hvilken knapp som har hvilket nr når man kanskje har 100 å forhold seg til. Derfor er han man i spill som f.eks X-plane gjort det slik at når man i er i kontroller konfigurasjonen i spillet, så kan man trykke inn en knapp, og så vises det i kontrollermenyen hvilken knapp du har trykk på med nr som lyser opp. Da kan man lett sette opp ved å trykke inn de man vil og velge funksjon fra meny i spillet. I Star Wars så står det at f.eks knapp 33 på stikke nr 2 er ett eller anna. Jeg aner jo ikke hvilken knapp som er knapp nr 33 på stikka mi. Tungvint, tar lang tid å sette opp. Og tro meg, det er maaange kontroller funksjoner å sette opp i dette spillet - DET er jo bra faktisk. Virker som det er bra dybde i dette :)

Default oppsettet på kontrollerne var ubrukelig, for de fleste akser. F.eks gasshåndtaket mitt styrte det å se til høyre eller venstre f.eks... Det har jeg endret selvsagt, og får til å funke som det skal inne i spillet. Men fortsatt i hangaren så styrer gasshåndtaket se høyre/venstre hvilket er slitsomt når jeg har VR på da jeg i tillegg ser rundt med det ved å bevege hodet. Jeg derfor passe på å sette gassen til 50% slik at det ikke overstyrer hvor jeg ser med hodet mitt... get it?? hehe.. dette er tungtvint. Mulig det kan løses, men..Fått til å funke mens jeg flyr. Gass er gass, og jeg ser rundt som jeg skal med øyne/hodet i VR. Men ikke i hangaren/menyen.

Og så viktig for de med VR og tilkoblet monitor/TV med HDR kapasitet
Lysstyrken i HDR headsettet påvirkes av valget man har gjort for 2D skjermen sin. Så for meg var alle lyse partier i bildet totalt utblåst i helt hvitt i VR fordi headsettet prøvde lage HDR inni der. Det går jo ikke. Samtidig var skyggepartier totalt sorte. Jeg gikk ut av spillet, skrudde av HDR i Windows setup. Men det hjalp ikke. Samme problem inne i spillet. Det som endret det var å få windows til å tro at skjermen jeg har ikke har HDR. For å få til det måtte jeg skru av det i TVns HDMI oppsett.

Når det var gjort, så oppfattet windows at TVn var non-HDR, og da oppfattet spillet det slik også, derved ingen HDR forsøk inne i headsettet,  og da ble det endelig riktig lysstyrke i VR headsettet mitt. Skygger var skygger, sort var sort, og høylysene var riktig osv... 

OG DA MINE DAMER OG HERRER: Jeg er 51 år.. og mitt første møte med Star Wars var Filmmagasinet på NRK i 1977 som viste et kort klipp fra den første filmen som da snart skulle på kino...og siden da har jeg drømt om å fly X-Wing og de andre...Jepp, selv i voksen alder ;) Aner ikke hvor mye penger jeg har svidd av på Star Wars pill opp giennom, Men endelig.., DER satt jeg. I min egen X-Wing Cockpit. For det følelsen man får i VR - at man er der.. Størelseforholdet og alt er riktig. Nå har jeg en svært god racing stol med Thrust master Warthog HOTAS i tillegg... og da er man der.. helt sykt kult. Prøvde bare litt trening. Men dette lover bra!!!


 

 

Semi-offtopic betyr det at reverb headsets had HDR? 

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Dr.Peedee said:

Nei, det har ikke det. Og det er det som er bug'n . Alt blåser ut og blir hvitt fordi det forsøker på noe det ikke kan  pga bugs i spillet

Ah ok, lurte på om problemet var at Reverb prøvde å legge HDR  oppå HDR. Og siden jeg ikke hadde lest noe om HDR i VR, lurte jeg litt.

 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (18 minutter siden):

Ah ok, lurte på om problemet var at Reverb prøvde å legge HDR  oppå HDR. Og siden jeg ikke hadde lest noe om HDR i VR, lurte jeg litt.

 

Ok, skjønner. Jeg var litt utydelig på innlegget mitt. Gikk litt fort da jeg skrev det, ser jeg nå,

Lenke til kommentar

Ok, jeg skrev over om noen problemer jeg hadde som irriterte meg. Med litt fikling så har jeg fått orden på det meste nå. Også kontrollerne med pedaler og alt. Og dette er altså det råeste jeg har spilt i VR, tror jeg. Grafikken er sykt bra. Jeg kjører alt på Ultra, også i VR, men låser fps til 45, og lar reprojection modusen doble det til 90. Uten den ligger jeg på 70 ish på treningsoppdrag, og da hakker det pga uvjevnt fordi native er 90 på headsettet. Ved å låse på 45 med dobling blir det silkemykt. :)

Prøvd bare en runde online i kveld, brukte mye tid på å sette opp ting. Men det var gøy -og vanskelig. Er så mye taktiske ting å ta hensyn til. Med tanke på fienden, hvor de er, hva de gjør, hvor mye kraft forsyner du til motor, laser, skjold, hvor vil du ha mest skjold for øyeblikket-- og det går fort- dritfort! Men fikk en par kills og noen assistances. Rått... Og det å sitte inne i en Tie Fighter, folkens - det var rart. Mere plass enn jeg trodde. Og ser ganske bra pga det store glasset foran, blir sittende å lene seg rundt. Helt rått. Steike. Nesten så jeg gjorde i buksa av glede. 

Sikkert mere bugs og ting og tang. Klagene er som vanlig i gang på Steam forumet. Noen sikkert berettiget. Men det har så langt vært dønn stabilt hos meg, i det jeg har gjort. Hvbilket sant nok har vært begrenset til trening og en online fight. Ytelsen i VR hos meg er veldig bra synes jeg. Har 4320x2160 headsett, alt på ultra. Funker gull. 

Lenke til kommentar
9 hours ago, Dr.Peedee said:

Ok, jeg skrev over om noen problemer jeg hadde som irriterte meg. Med litt fikling så har jeg fått orden på det meste nå. Også kontrollerne med pedaler og alt. Og dette er altså det råeste jeg har spilt i VR, tror jeg. Grafikken er sykt bra. Jeg kjører alt på Ultra, også i VR, men låser fps til 45, og lar reprojection modusen doble det til 90. Uten den ligger jeg på 70 ish på treningsoppdrag, og da hakker det pga uvjevnt fordi native er 90 på headsettet. Ved å låse på 45 med dobling blir det silkemykt. :)

Prøvd bare en runde online i kveld, brukte mye tid på å sette opp ting. Men det var gøy -og vanskelig. Er så mye taktiske ting å ta hensyn til. Med tanke på fienden, hvor de er, hva de gjør, hvor mye kraft forsyner du til motor, laser, skjold, hvor vil du ha mest skjold for øyeblikket-- og det går fort- dritfort! Men fikk en par kills og noen assistances. Rått... Og det å sitte inne i en Tie Fighter, folkens - det var rart. Mere plass enn jeg trodde. Og ser ganske bra pga det store glasset foran, blir sittende å lene seg rundt. Helt rått. Steike. Nesten så jeg gjorde i buksa av glede. 

Sikkert mere bugs og ting og tang. Klagene er som vanlig i gang på Steam forumet. Noen sikkert berettiget. Men det har så langt vært dønn stabilt hos meg, i det jeg har gjort. Hvbilket sant nok har vært begrenset til trening og en online fight. Ytelsen i VR hos meg er veldig bra synes jeg. Har 4320x2160 headsett, alt på ultra. Funker gull. 

Er spent på hvor hardt jeg kan kjøre spill om jeg får meg G2, med Rift Sen har jeg aldri merket at hardwaren min ikke er bra nok, men den har jo mye lavere oppløsing enn g1 og 2 har. 

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (19 timer siden):

Jeg testet spillet litt i natt. Først bittelitt i 2D for å sette opp HOTAS stikkene mine og annet. Deretter i VR med HP Reverb G1, 4320x2160 oppløsning, 90hz.... 

Og du og du.. Litt usikker hvor jeg skal begynne. Med det negative først eller... ok det negative først:

Bugs og/eller dårlig oppsett for kontrollerne, hvordan endre de, justere akser osv..  Bugs for kontroll på HDR, lysstyrke i VR Headset osv... 

La meg utdype, kontroller tullball:  Jeg ønsker å bruke mine Saitek Pedaler til å styre Yaw aksen, slik man gjør i flysimulatorer. Det får jeg ikke til. Kan kun skyve pedalen inn en vei, og det registreres da som en akse. Skyver man den andre veien så registreres det ikke., Med andre ord, jeg kan kun bruke pedal til Yaw mot venstre. Ingen høyre funksjon. :( 

I tillegg, når man bruker HOTAS så har man ofte veldig mange knapper totalt. De har da nr i windows spillkontrollerer oppsettet. Men det er umulig å huske hvilken knapp som har hvilket nr når man kanskje har 100 å forhold seg til. Derfor er han man i spill som f.eks X-plane gjort det slik at når man i er i kontroller konfigurasjonen i spillet, så kan man trykke inn en knapp, og så vises det i kontrollermenyen hvilken knapp du har trykk på med nr som lyser opp. Da kan man lett sette opp ved å trykke inn de man vil og velge funksjon fra meny i spillet. I Star Wars så står det at f.eks knapp 33 på stikke nr 2 er ett eller anna. Jeg aner jo ikke hvilken knapp som er knapp nr 33 på stikka mi. Tungvint, tar lang tid å sette opp. Og tro meg, det er maaange kontroller funksjoner å sette opp i dette spillet - DET er jo bra faktisk. Virker som det er bra dybde i dette :)

Default oppsettet på kontrollerne var ubrukelig, for de fleste akser. F.eks gasshåndtaket mitt styrte det å se til høyre eller venstre f.eks... Det har jeg endret selvsagt, og får til å funke som det skal inne i spillet. Men fortsatt i hangaren så styrer gasshåndtaket se høyre/venstre hvilket er slitsomt når jeg har VR på da jeg i tillegg ser rundt med det ved å bevege hodet. Jeg derfor passe på å sette gassen til 50% slik at det ikke overstyrer hvor jeg ser med hodet mitt... get it?? hehe.. dette er tungtvint. Mulig det kan løses, men..Fått til å funke mens jeg flyr. Gass er gass, og jeg ser rundt som jeg skal med øyne/hodet i VR. Men ikke i hangaren/menyen.

Og så viktig for de med VR og tilkoblet monitor/TV med HDR kapasitet
Lysstyrken i HDR headsettet påvirkes av valget man har gjort for 2D skjermen sin. Så for meg var alle lyse partier i bildet totalt utblåst i helt hvitt i VR fordi headsettet prøvde lage HDR inni der. Det går jo ikke. Samtidig var skyggepartier totalt sorte. Jeg gikk ut av spillet, skrudde av HDR i Windows setup. Men det hjalp ikke. Samme problem inne i spillet. Det som endret det var å få windows til å tro at skjermen jeg har ikke har HDR. For å få til det måtte jeg skru av det i TVns HDMI oppsett.

Når det var gjort, så oppfattet windows at TVn var non-HDR, og da oppfattet spillet det slik også, derved ingen HDR forsøk inne i headsettet,  og da ble det endelig riktig lysstyrke i VR headsettet mitt. Skygger var skygger, sort var sort, og høylysene var riktig osv... 

OG DA MINE DAMER OG HERRER: Jeg er 51 år.. og mitt første møte med Star Wars var Filmmagasinet på NRK i 1977 som viste et kort klipp fra den første filmen som da snart skulle på kino...og siden da har jeg drømt om å fly X-Wing og de andre...Jepp, selv i voksen alder ;) Aner ikke hvor mye penger jeg har svidd av på Star Wars pill opp giennom, Men endelig.., DER satt jeg. I min egen X-Wing Cockpit. For det følelsen man får i VR - at man er der.. Størelseforholdet og alt er riktig. Nå har jeg en svært god racing stol med Thrust master Warthog HOTAS i tillegg... og da er man der.. helt sykt kult. Prøvde bare litt trening. Men dette lover bra!!!


 

 

51 år er ingen alder. Jeg blir 52 snart og er oppfører meg som en tenåring "Fruen sine ord" . Når sant skal sies så har jeg nesten sluttet med vr spilling på pc,en av den enkle grunn jeg hater kabler. Skulle helst hatt alt kabelfritt. Så spiller squadron,s på psvr og div andre vr spill på oculus quest , snart quest 2. :)   Kos deg med squadron. Har selv star wars maraton på disney pluss om dagene. 

Lenke til kommentar

Tydeligvis er det noen som sliter med at ting er feil skala i spillet i VR, noen sier skipene, og alt er bittelite,  altså at x-wing er alt fra 90-75% av virkelig størrelse. 

Mens andre ser ut til å ha det omvendt at de selv er små og alle er større enn deg. Virker som dette har med IPD innstillingene å gjøre i følge folk på steam forumet. 

Ikke aner jeg. Selv virker jeg å være i goldilocks sonen, hvor alt virker normalt. 

Lenke til kommentar
Walkyrje skrev (1 time siden):

51 år er ingen alder. Jeg blir 52 snart og er oppfører meg som en tenåring "Fruen sine ord" . Når sant skal sies så har jeg nesten sluttet med vr spilling på pc,en av den enkle grunn jeg hater kabler. Skulle helst hatt alt kabelfritt. Så spiller squadron,s på psvr og div andre vr spill på oculus quest , snart quest 2. :)   Kos deg med squadron. Har selv star wars maraton på disney pluss om dagene. 

Sant... kommer til å spille til jeg dauer. Når det gjelder Star Wars Squadrons så er det "kabelfritt". Man sitter i en stol og spiller. Jeg sitter i en racing stol f.eks. Merker ikke noe til kabel da. Meste av det jeg gjør i VR er sånn, flysimulatorer og racing spill. For spill der man går rundt er sikkert Quest fint :) Vurderer en Quest 2 ved siden av min HP Reverb G2 som er på vei i høst. Har Reverb G1 nå.

Disney Pluss er knall, akkurat skaffet abonnement :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (54 minutter siden):

Tydeligvis er det noen som sliter med at ting er feil skala i spillet i VR, noen sier skipene, og alt er bittelite,  altså at x-wing er alt fra 90-75% av virkelig størrelse. 

Mens andre ser ut til å ha det omvendt at de selv er små og alle er større enn deg. Virker som dette har med IPD innstillingene å gjøre i følge folk på steam forumet. 

Ikke aner jeg. Selv virker jeg å være i goldilocks sonen, hvor alt virker normalt. 

Ikke merket noen sånn problemer selv heller. 

Et "stort problem" for mange på Steam forumet nå er at man kan mikse ved å ha mannlig karakter med damestemme og omvendt, og at det ikke er nok hvite mannlige karakterer... go figure... 😂

Så folk klager på så mangt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...