Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Donald Trump smittet av coronaviruset

xRun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
xRun skrev (10 minutter siden):

De 275 andre er deltagere i en dobbel-blind studie, hvor det også er en kontrollgruppe som mottar placebo, og kan gjerne kalles prøvekaniner i denne studien. Trump er ikke på linje med disse, det er ingen som ikke vet om det er han eller en placebo-deltager som mottar dette.
Det er som tidligere nevnt ikke tilgjengelig for publikum generellt utenom i helt spesielle tilfeller hvor man i mangel av andre alternativer kan prøve medikamenter som en siste utvei i samråd med lege, uten dokumentert effekt, i håp om at det kan redde livet deres. Det er en ganske annen situasjon enn Trump med hans rapporterte "milde symptomer" er i.

nei, nå tar du feil.

Den omtalte Regeneron "antibody cocktail" fikk en tillatelse kun for 4-5 dager siden, slik at det nå ikke nødvendigvis inngår placebo lengre. Trump får selvsagt "ekte vare".

De 275 personene var før denne datoen, og da inkluderte det placebo for enkelte.

Det er også feil det du beskriver som "deres siste utvei". Faktum er at de alle hadde milde/moderate symptomer, og ikke syke nok til innleggelse.

Uansett, poenget mitt var at det er en type russisk-rulett, som jeg er forundret over at de lar Trump hive seg ut i.

Lenke til kommentar
Fnugle skrev (1 minutt siden):

Legen er meget forsinket. Har det skjedd en plutselig endring kanskje? 

Forsinkelser på pressekonferanser er omtrent normen med alt som har med Trump å gjøre. Men det drøyer nå ja. Det diskuteres vel muligens hva som skal sies, ikke sies, og hvordan det skal sies.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (36 minutter siden):

nei, nå tar du feil.

Den omtalte Regeneron "antibody cocktail" fikk en tillatelse kun for 4-5 dager siden, slik at det nå ikke nødvendigvis inngår placebo lengre. Trump får selvsagt "ekte vare".

De 275 personene var før denne datoen, og da inkluderte det placebo for enkelte.

Det er også feil det du beskriver som "deres siste utvei". Faktum er at de alle hadde milde/moderate symptomer, og ikke syke nok til innleggelse.

Uansett, poenget mitt var at det er en type russisk-rulett, som jeg er forundret over at de lar Trump hive seg ut i.

Dette matcher ikke publisert info om medikamentet, og her blandes også kriterier for studiedeltagerne med kriteriene for eksperimentell bruk under "compassionate use"-regelverket. Deltagerne i studien fikk det ikke under "compassionate use", men under en studie. "Compassionate use" er for desperate tilfeller, og regelverket ble brukt for å kunne gi Trump medikamentet.

Publisert i går:

Here’s everything we know about the unapproved antibody drug Trump took to combat coronavirus
https://www.cnbc.com/2020/10/02/what-we-know-about-regeneron-antibody-drug-trump-took-to-combat-coronavirus.html
"Regeneron confirmed it provided a single, 8-gram dose of its REGN-COV2 treatment for use by the president, whose coronavirus diagnosis was announced just before 1 a.m. ET Friday. Regeneron’s antibody drug is still experimental and has not received emergency use approval from the FDA, but it was provided in response to a compassionate use request. "

Fra FDA:

"Sometimes called “compassionate use”, expanded access is a potential pathway for a patient with an immediately life-threatening condition or serious disease or condition to gain access to an investigational medical product (drug, biologic, or medical device) for treatment outside of clinical trials when no comparable or satisfactory alternative therapy options are available."
https://www.fda.gov/news-events/public-health-focus/expanded-access

Endret av xRun
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fnix skrev (1 time siden):

Om han blir veldig syk og kommer tilbake (noe ala BorisJohnson), så blir det noe enda mer avfyring i retning Kina. Og utsatt avstemning eller noe i den duren kan godt hende om han blir skikkelig syk.

Men her på diskusjon.no synes jeg vi burde følge Twitter sitt eksempel på å få bort hat som dette:

Rapportert!

Du gjør selvsagt som du vil. Men hvis man lyver om alvoret rundt C19, og så bagatelliserer det, i tillegg til å mobbe Biden for å bruke maske, ja da fortjener man litt karma!

• Liker 7
Lenke til kommentar
xRun skrev (16 minutter siden):

Dette matcher ikke publisert info om medikamentet

det du poster der der bekrefter jo faktisk hva jeg skrev, så skjønner ikke hva du prøver oppnå? bortsett fra å ville ha siste ordet?

vel, det må du gjerne. jeg har sagt mitt.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (2 minutter siden):

det du poster der der bekrefter jo faktisk hva jeg skrev, så skjønner ikke hva du prøver oppnå? bortsett fra å ville ha siste ordet?

vel, det må du gjerne. jeg har sagt mitt.

Les igjen, det er presisert ting som ikke matcher med hva du skrev.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå: 

Nok en republikaner har testet positivt: 

Chris Christie, på bildet under observert på det mye omtalte arrangementet i Rose Garden forrige lørdag. Christie var også blant personene som var i et lite rom sammen med Trump under forberedelsene til debatten på tirsdag, hvor Christie selv tidligere beskrev at ingen brukte munnbind.

fe7db6d8-20c2-4f21-8db6-d415af2a4fc2?fit

Lenke til kommentar

Ifølge uttalelser fra legen som briefet pool-reportere om Trumps tilstand utenfor sykehuset for få minutter siden, er det tidligere gitt info som nå ikke ser ut til å stemme. Ifølge legen testet Trump positivt for 72 timer siden, på onsdag. Etter dette deltok han på en rekke aktiviteter uten maske eller sosial distansering, og reiste flere steder, før telefoninterviewet med Hannity torsdag kveld da han hevdet å vente på resultat av prøver, og etpar timer senere kunngjorde at han og kona hadde testet positivt.

Ila. tiden fra han ifølge legen testet positivt på dagen onsdag, og frem til han selv kunngjorde resultatet halvannet døgn senere sent torsdag kveld, kan han ha utsatt en mengde personer flere forskjellige steder for smittefare.

Legen ble også spurt flere ganger vedr. bruk av oksygenbehandling. Legen ville kun si at Trump ikke var på oksygen akkurat da, og unnvek spørsmål om hvorvidt oksygenbehandling var gitt på noe tidspunkt.

Doctor's briefing raises questions about Trump's Covid-19 timeline
https://www.theguardian.com/us-news/live/2020/oct/03/donald-trump-covid-19-coronavirus-hospital-white-house-live-latest-news-updates
"Trump’s doctors said it had been 72 hours since Trump’s diagnosis (so sometime on Wednesday), which does not fit in with what we know - or were told. We were told of Trump’s illness late on Thursday/early Saturday Washington DC time. That means Trump apparently went to a fundraiser in New Jersey knowing he had Covid-19. Indeed, on Thursday Trump did not give any indication he had been diagnosed in a television appearance. So either Dr Sean Conley is wrong about the diagnosis, Trump was not told he had Covid-19 or he was not telling the truth."

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stussa veldig på det med oksygen jeg også. Hvorfor ikke bare svare ordentlig på dette? På noen spørsmål svarte han veldig åpent og ryddig, men ikke på dette. Hvis Trump skal være så fin i fisken som de sier gir det ikke mening at han skal ha fått oksygen, men da gir det heller ikke mening å unnvike spørsmålet. Litt mystisk den der.

CNNs faktasjekker med sitt syn, og han har et poeng:

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Hvis Trump skal være så fin i fisken som de sier gir det ikke mening at han skal ha fått oksygen, men da gir det heller ikke mening å unnvike spørsmålet. Litt mystisk den der.

kan jo bare være at Trump har mast og pekt på surstoff-apparatet, "kank'e jeg få prøve den der og"?

og da gjelder det liksom ikke, offisielt.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fnix skrev (2 timer siden):

Om han blir veldig syk og kommer tilbake (noe ala BorisJohnson), så blir det noe enda mer avfyring i retning Kina. Og utsatt avstemning eller noe i den duren kan godt hende om han blir skikkelig syk.

Men her på diskusjon.no synes jeg vi burde følge Twitter sitt eksempel på å få bort hat som dette:

Rapportert!

Nå kan vi bare spekulere i hvor mange liv hans coronahåndtering har kostet til nå og vil fortsette å koste, både i USA og andre land. For å kun nevne en liten del av konsekvensene av hans politikk og personlighet. Tror du ikke at hans smitte kan redde utrolig mange liv? Ikke bare blant totalt ignorante republikanere, men også veldig mange andre (smitte sprer seg som kjent, det er ikke en enkeltpersonsak for de som måtte være ignorante).

Jeg ga Granka en tommel opp for nettopp hens gode omtanke for folks liv og helse. Ser ingen grunn til å rapportere det, men du skal få ha din mening og rett til å si den, så jeg kommer ikke til å rapportere deg for ditt menneskesyn, selv om jeg ikke synes så mye om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

HELSETILSTANDEN TIL TRUMP SKAL VÆRE «VELDIG BEKYMRENDE»

Nyhetsbyrået Reuters, AP, CBS News og CNN melder at en kilde kjent med president Trumps helsetilstand sier at Trumps tilstand de siste 24 timene var «veldig bekymrende». Kilden sier også at de neste 48 timene blir «kritiske» og at  presidenten ennå ikke er på en «klar vei» til å bli frisk.

Journalist Olivia Nuzzi, som dekker Det hvite hus for New York Magazine, skriver på Twitter at reporterne som dekker Det hvite hus, ble tilsendt sitatet om Trumps helsetilstand.

Lørdag ettermiddag norsk tid holdt legegruppen som behandler Trump, en pressekonferanse om tilstanden hans. Der sa det at Trump har det «veldig bra» og at de er fornøyde med fremgangen han har gjort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Kjenner det er vanskelig å holde meg politisk korrekt og stram i maska, men får vel si så mye som at jeg tror denne twittermeldingen kan redde mange liv.

Kryptodebunker skrev (1 minutt siden):

De sier på TV2 nyhetene at Trump visst han var positiv før han dro på møte med valgkamp donorer. 

Det var jammen litt av en "takk for hjelpen"

• Liker 3
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (12 minutter siden):

De sier på TV2 nyhetene at Trump visst han var positiv før han dro på møte med valgkamp donorer. 

Ja, som xRun skriver over var Trump påvist smittet da han dro på denne fundraiseren om vi skal tro legene.

Alternativet er at han ikke ble fortalt at han var smittet (veldig usannsynlig) eller at legen sa feil på pressekonferansen (også usannsynlig).

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...