Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Donald Trump smittet av coronaviruset

xRun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Granca skrev (1 time siden):

Når han gjør narr av at Biden ofte bruker maske, så. Karma is a bitch!

Jeg håper dette betyr at folk her i Norge slutter å håne folk dem ser i butikker og lignende som tar ansvar og bruker munnbind da. Jeg har nå sett, f.eks her på diskusjon.no folk som hånlig forteller at de skyr folk de ser med munnbind i offentligheten selv om de tar ansvar for andre rundt seg. Husk at munnbind først og fremst beskytter andre rundt deg og ikke deg selv i like stor grad. Man skal faktisk være glad om man ser andre mennesker rundt seg som i verste fall kan være asymptomatiske smittebærere men som med munnbind OG sosial avstand har mindre risiko for å spre sine spyttedråper over på deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (5 timer siden):

Jeg har jo statistikken på min side, da. Snittalder på corona-døde i Norge er 85 år, og de har 2,7 underliggende, alvorlige sykdommer. Det er bare du som er veldig påvirket av media, tenker jeg. Jeg ser også av andre innlegg hvordan virkelighetstolkningen din i veldig stor grad er påvirket av media. Du har nok ingen innvendinger mot at media delvis styrer samfunnet med sensasjonalisme, i likhet med venstrefolk flest. Men å stenge samfunnet på grunn av et forkjølelsesvirus eller influensa, det er jo vel drøyt. Slik går det altså når media får styre. Og etter covid-19, så er det tilbake til klima og dommedag. 

Hva er din medisinskfaglige kompetanse da? Resetts akademi for kommentarfeltaktivisme?

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 8f57c...270

Og hva skal det til for å teste positivt for corona på høsten?
Tørr hals, snufsete nese og hodepine?

ÅH HUTTETU! VI SKAL ALLE DØ NÅ!

Alle må holdes inne og overvåkes av paramilitære styrker og droner!

Våkn opp!

Anonymous poster hash: 8f57c...270

Lenke til kommentar

Det mistenkes at Trump og en rekke andre som har testet positivt ila. de siste par dagene kan ha blitt smittet under Trumps nomineringsevent i rosehagen uten smittevern forrige lørdag. Blant de som både deltok på dette og nå melder at de tester positivt er 2 senatorer på justiskommitéen, en universitetsdirektør, flere medlemmer av pressen som dekket eventet, og flere medlemmer av WH-staben og kampanjen;

Spoiler

Bill Stepien melder at han vil fortsette å arbeide med kampanjen hjemmefra. Trump forteller at han vil fortsette å lede landet fra sykehuset. Kellyanne Conway har nylig opplyst at hun forlater WH for å fokusere på familien, men tydeligvis ikke raskt nok til å unngå superspreader-eventet som nå mistenkes å ha rammet mange av deltagerne.

Spoiler

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 8f57c...270 skrev (2 timer siden):

Og hva skal det til for å teste positivt for corona på høsten?
Tørr hals, snufsete nese og hodepine?

ÅH HUTTETU! VI SKAL ALLE DØ NÅ!

Alle må holdes inne og overvåkes av paramilitære styrker og droner!

Våkn opp!

Anonymous poster hash: 8f57c...270

OK. Så det mener du. Du vet; jeg startet en tråd her inne for å invitere alle dere som mener at pandemien bare er svindel og cover-up for mer lugubre planer, men responsen var tilnærmet null og det for det meste ble metadiskusjon og benektelse på at disse ideene finnes. Nå blir jo innlegget ditt off-topic for denne tråden men er hovetema for tråden jeg startet og som jeg inviterte dere til å delta i:

Sleng deg på der så tar vi diskusjonen:)

Endret av Morromann
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (9 timer siden):

Jeg har jo statistikken på min side, da. Snittalder på corona-døde i Norge er 85 år, og de har 2,7 underliggende, alvorlige sykdommer. Det er bare du som er veldig påvirket av media, tenker jeg. Jeg ser også av andre innlegg hvordan virkelighetstolkningen din i veldig stor grad er påvirket av media. Du har nok ingen innvendinger mot at media delvis styrer samfunnet med sensasjonalisme, i likhet med venstrefolk flest. Men å stenge samfunnet på grunn av et forkjølelsesvirus eller influensa, det er jo vel drøyt. Slik går det altså når media får styre. Og etter covid-19, så er det tilbake til klima og dommedag. 

Snittalderen er høy nettopp fordi vi har vært dyktige og innført gode tiltak som har fungert. Det har begrenset smittet, frigitt kapasitet på sykehusene, og gjort at de som har hatt behov for behandling har fått det.

I USA er over 200.000 døde. Det dør 1000 nye hver dag. 70.000 nye smittede hver dag. Å tro at dette er ufarlig forkjølelsesvirus er i beste fall naivt. Mye forskning indikerer at Covid-19 også har potensiale for alvorlige senskader i blant annet hjertet og lungene.

På inneværende tidspunkt vet vi rett og slett ikke nok om dette. Det eneste fornuftige er å opprettholde tiltak som fører til mindre smittespredning i samfunnet.

I tillegg tør jeg påstå at din vinkling om at «venstrefolk er manipulert av media» egentlig bare viser at du dessverre er minst like manipulert av høyreorienterte nyhetskanaler og YouTube-fjes. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Camlon skrev (3 minutter siden):

Jeg mistenker at det er ikke Trump som skriver tweetene sine lenger. Når begynte Trump å legge til ord som LOVE og TOGETHER på slutten av sine tweets?

Kanskje han hadde et dickensiansk møte med de tre juleåndene på sykesengen?

Referanse til Christmas Carol av Charles Dickens

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Camlon said:

Jeg mistenker at det er ikke Trump som skriver tweetene sine lenger. Når begynte Trump å legge til ord som LOVE og TOGETHER på slutten av sine tweets?

Det burde være strengt forbudt om andre utgir seg for å være kandidaten i et valg...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Her er påvist smittede Kellyanne Conway i nær samtale med justisminister Bill Barr på dette omtalte arrangementet i Rose Garden lørdag. Begge håndhilser, tar seg til nesa etc.

Barr sammenlignet karantenereglene med slaveriet for et par uker siden.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Fnugle said:

Nja, Trump bruker vel å bruke blokkbokstaver og utropstegn. Så ikke helt usannsynlig at han selv skriver tweetene. Ikke godt å si. Han var i stand til å gå til helikopteret selv så da er han nok i stand til å tweete selv.

Stress er ikke bra for helsen. Det kan være at legene overbeviste Trump om å legge vekk twittringen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (13 minutter siden):

Her er påvist smittede Kellyanne Conway i nær samtale med justisminister Bill Barr på dette omtalte arrangementet i Rose Garden lørdag. Barr sammenlignet karantenereglene med slaveriet for et par uker siden.

Hiv DT's senior advisor Jared Kushner på haugen også...

Edit : feil...skulle være kampanje-leder Bill Stepien.

Endret av SilverShaded
Lenke til kommentar
Psykake skrev (18 minutter siden):

Tidenes PR stunt. 

Helt ærlig tror jeg faktisk ikke det. Skal selv innrømme at jeg har vært innom tanken som en desperat vei til å prøve å vinne/få utsatt valgkampen, men det virker for sprøtt. Husk nå at mange i nettverket har testet positivt nå, det hele kommer jo veldig negativt ut også.

Så smittsomt som vi vet at viruset er, når de har sluntret unna på smittevernregler osv. så er det jo et under at de ikke har blitt smittet før. Timingen virker betimelig ja, men det er nesten sånn det må gå når man begynner å iverksette nesten vanlig aktivitet med folkemøter, debatter, valgkampanje osv. Da øker sjansen for smitte betraktelig. 

Det går jo bra med de fleste, man har blitt vant med viruset og dermed har man nok ufarliggjort det hele. Trump har i tillegg uttrykt liten bekymring for det, og virker ikke å ha vært særlig bekymret for å få det selv og sett en del av tiltakene som overdrevet. Nå ser det ut som han får smake sin egen medisin. 

Akkurat nå så synest jeg det virker som Biden og hans parti kommer definitivt best ut av det som hele veien har tatt smittevern på alvor. Det at Trump har stått og hånet og mobbet Biden for munnbindbruk ser definitivt ikke bra ut nå.

Det ser ut som Trump virkelig får merke viruset på kroppen nå, så er spent på hvordan han stiller seg til viruset i ettertid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Angående hvor mye de driter i smittevern, ser man litt nærmere på bildene arrangementet i Rose Garden så er det ikke rart at mange er smittet. Få med maske, veldig få ser ut til å bry seg om smittevern overhodet. Dette er de som er ansvarlige for å styre USA, og mange i den innerste ringen i White House. 

fe7db6d8-20c2-4f21-8db6-d415af2a4fc2?fit

33921264-8799193-image-a-45_160167478075

5f775bda74fe5b0018a8ec55?width=1300&form

b813e9fe9d24b1afcf57a124397cb9a0a9-mike-

02elections-brief-barrett2-superJumbo.jp

im-240252?width=1260&size=1.5

merlin_177638253_0f33bfe1-4744-4528-820e

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...