Gå til innhold

bråkete hardisker


Anbefalte innlegg

lurte på om noen visste om noen harddisker som er STILLE (VELDIG STILLE JA) :)

 

har selv nå en 80 gb western digital og en annen gammel 30 gb...og de lager en sånn jævli "høyfrekvent" lyd når de starter opp.... blir ganske lei i lengden av det.

 

har lest litt rundt på erfaringene www.hardware.no og for å være helt ærlig så er det ganske vrient å finne en perfekt en harddisk....frista litt med en seagate barracuda 160 gb, men den bråkte visst ganske når den jobbet (noe med noe klikke lyder)

 

tenker på ca 160 - 200 gb str...

 

hadde vært takknemlig for svar !!!

 

pis!

 

-nikolai

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min seagate 120gb er også veldig stille, og blir fint overdøvet av WD disken min og matroxen. Men nå skal det nevnes at pc'n min ikke er helt lydløs pga. litt mange vifter på litt for høyt turtall :(

 

blir vannkjøling når jeg en gang får råd :thumbup:

Endret av KarateK|d
Lenke til kommentar

Barracude IV og V, og INGEN ANDRE er stille.

Barracuda 7.7200 eller hva den nå heter er i noen tilfeller alt annet enn stille.

Selv kjøpte jeg to S-ATA slike, og de sendte jeg tilbake dagen etter jeg fikk de. Jeg har også hørt mange andre som har fått akkurat samme diskene.

WD BB/JB er uaktuelt, og Maxtor har jeg ingen erfaring med, men så vidt jeg vet er det bare Maxline II diskene (300 GB) som er stille.

 

Det jeg har erfaring med er Hitachi 7k250 som jeg mener er de diskene som gir det mest ytelse pr dB :)

De er ganske stille, og den berømte lyden de lager hører jeg ikke lenger.

De siste fire diskene jeg har kjøpt har har vært IBM/Hitachi, og jeg er ikke annet en fornøyd.

Lenke til kommentar

Dere kan ikke si at WD bråker, Maxtor bråker, Seagate er stille osv.

 

For hver produsent har mange disker av forskjellige serier med forskjellig støynivå.

 

WD JB/BB bråker mye, men den nye PB (?) skal lage mye mindre lyd.

 

Maxtor har fire forskjellige disker som alle heter Diamondmax 9, og forskjellig støynivå på alle. De har også en som heter Maxline II som skal være veldig støysvak.

 

Seagate har Barracuda IV og V som begge er veldig støysvake, men den nye serien Barracuda 7200.7 er ikke i nærheten så stille som IV og V.

 

En disk med to plater kan ha forskjellig støynivå enn en med tre, selv om de har samme navnet og er i samme serie.

Lenke til kommentar
Har selv en wdc80gb og synes den bråker for mye ...

Även jag har en, och jag måste verkligen anstränga mej för att höra den överhuvudtaget.

 

Min egen uppfattning är att köra en dator med ohörbar hårddisk är som att köra bil med tyst motor; man tror hela tiden att den stannat...

 

/Olle

Lenke til kommentar
Dere kan ikke si at WD bråker, Maxtor bråker, Seagate er stille osv.

 

For hver produsent har mange disker av forskjellige serier med forskjellig støynivå.

 

WD JB/BB bråker mye, men den nye PB (?) skal lage mye mindre lyd.

 

Maxtor har fire forskjellige disker som alle heter Diamondmax 9, og forskjellig støynivå på alle. De har også en som heter Maxline II som skal være veldig støysvak.

 

Seagate har Barracuda IV og V som begge er veldig støysvake, men den nye serien Barracuda 7200.7 er ikke i nærheten så stille som IV og V.

 

En disk med to plater kan ha forskjellig støynivå enn en med tre, selv om de har samme navnet og er i samme serie.

Kan du bevise at de nye seagate 7200.7 bråker mer en de gamle, i så tilfelle er det mye eller er de fortsat blant det stilleste?

Lenke til kommentar

Om jeg kan bevise?

 

Ever since the 'Cuda IV, the Seagate Barracuda ATA series has set a standard for quiet operation. The 7200.7 series continues the trend. Though its score of 39.9 dB/A at a distance of 18 millimeters is a bit higher than that of the 'Cuda V's

 

did your sata barracuda v make a "whirring" sound whenever the drive was idle? mine does, and it is very irritating because the drive is so quiet and it is very obvious when the sound starts and ends.

 

---------------------------------

 

I've bought the SATA 160 GB version of this harddrive. After reading the review and being a previous Barracuda IV owner I expected the sound levels to be about the same, but to my surprise the noise when seeking is very audible with the new drive - I could barely hear it with the Barracuda IV.

 

Are any of you experiencing the same, or have I received a flimsy unit?

 

--------------------

 

I've had 120 GB Seagate 7200.7 S-ATA for some weeks now, if your thinking of purchasing it, here's some facts about my unit:

 

(compared to my maxtor 120 GB S-ATA)

 

+ a bit faster sequential access

 

- definetely noisier seeks

- slower seeks

- slightly more hot, maybe

- continous diagnostics = makes randomly diagnostic read/writing when otherwise idle, annoying unexpected muted style seek noise, was not possible to disable with DTemp..

 

-----------------

 

I bought a SATA 80GB version, and I also think the seeks are noisy (compared to my old IBM drive). Hopefully that's "normal" and not indicative of a failing drive....

 

---------------

 

But if it still has the idle whine and continous seeking when idle, I'm not interested

 

http://forums.storagereview.net/index.php?showtopic=12009

 

Støynivået på denne disken er noe vanskelig å forholde seg til egentlig. I utgangspunktet er disken svært stillegående og den gjør ikke mye ut av seg. Problemet oppstår i det øyeblikket den begynner å "jobbe". Fra andre harddisker er man vandt til en slags during og mekanisk støy. Denne disken derimot, gir fra seg en slags høyfrekvent susing som i grunn kan være mer irriterende enn den normale duringen.

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=3229&side=6

 

OBS! Kommer litt an på hva du har av annen hardware. Er maskinen din vanvittig stille fra før, ville jeg valgt et annet merke. Med mindre du er glad i lese/skrivelyder. Høres ut som perlesukker i en kaffikvern når den leser. Dette slipper man med de fleste av de andre produsentene, da de har spinn og lese/skrive støy omtrent på samme nivå.

 

Den knattrer litt svakt i bakgrunnen når den jobber, men da vet jeg i alle fall at den er der.

 

Har to Barracuda (Seagate) og de er relativt stille, spesielt sammenliknet med WD. De bråker litt under tung jobbing (kaffekvern).

 

If you want a:

-Fast drive ... Hitachi 7k250/WD/Maxtor

-Silent drive .... Hitachi 7k250/Samsung

-Reliable drive ... all about the same

 

The Seagate drive is the ultimate mediocre drive.

 

Og selvsagt så har du min egen erfaring:

Kjøpte to S-ATA 8MB 160GB disker, og begge lagde en høyfrekvent hyling når den er idle...

...og når de skriver så hørte du den berømte kaffekvernen.

 

Jeg sier "hørte" og "lagde" fordi jeg sendte de tilbake dagen etterpå.

Lenke til kommentar

Min personlige erfaring (minst til mest bråk):

Seagate Barracuda IV -> Samsung -> Maxtor -> Western Digital.

 

WD-diskene jeg har hatt (3x 40gb, 1x 80gb) har alle blitt forvist fra hjemmet på grunn av den konstante avsindig høyfrekvente hviningen. De kan være så superfantastisk raske de bare vil, WD kommer aldri inn i en av mine maskiner igjen.

 

Seagate-kaffekverningen er bare koselig. :)

Lenke til kommentar

Hadde WD 120 den hylte så jævlig at den til slutt fikk fyken .

Byttet i 2 Seagate 7007.7 120 serialata disse er utrolig stille på iddle ,men høres ut som de popper pop korn når du defragger hvis du ikke henger dem opp i "No vibes" oppheng, da blir de så å si lydløse . Min personlige mening er at de også er betraktelig raskere enn den WD disken jeg hadde .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...