Millennium-Blå Skrevet 5. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2020 Er dette en god president? Som bryter koronareglene? Litt av et forbilde for USA, det der. https://www.nettavisen.no/nyheter/lege-fillerister-president-donald-trump---dette-er-galskap/3424027835.html Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 Blåbanan skrev (12 timer siden): Er dette en god president? Som bryter koronareglene? Litt av et forbilde for USA, det der. https://www.nettavisen.no/nyheter/lege-fillerister-president-donald-trump---dette-er-galskap/3424027835.html Han er ikke bare en fare for usa, han er en fare for resten av verden slik han holder på og oppfordrer til at folk gjør det samme. Det burde komme sanksjoner mot usa straks for å få trump til å følge enkle korona regler satt i usa og resten av verden. 4 Lenke til kommentar
AntonMarkmus Skrevet 6. oktober 2020 Del Skrevet 6. oktober 2020 (endret) Hvem som er best eller verst som person driter jeg langt i. Er kun interessert i hva vedkommende representerer, og hvilken jobb vedkommende kan gjøre. Har heller ikke gjort meg opp noen klar formening om Trump er kontrollert opposisjon, eller om ønsket om å "drain the swamp" er genuint. Av de to foretrekker jeg Trump. Jeg foretrekker ham fordi uansett om han er genuin eller ei, representerer han i det minste en motvilje i befolkningen mot den politisk korrekte tvangstrøya. At folk flest har fått politisk korrekthet så langt opp i vrangstrupen mener jeg er utelukkende positivt, fordi det vitner om at tankefriheten fortsatt står høyt i kurs hos den jevne person i gata - uavhengig av politisk ståsted sånn ellers. Det er gode nyheter. Jeg liker det han gjør internasjonalt. Hele mitt voksne liv har USA startet krig etter krig, og "alle" har vært skjønt enige om at USA har operert som voldsaper på den internasjonale arena. At Trump ikke har startet noen ny krig er igjen utelukkende positivt, og det er merkverdig hvordan pipa plutselig har fått en annen lyd her hjemme bare fordi det er en Republikaner som nå gjennomfører denne politikken. Plutselig vil folk visst ha krig allikevel! Syns også det var på høy tid at Palestinske myndigheter ble spilt ut over sidelinjen når det gjelder situasjonen i Midtøsten. Dette er et regime som har drept og undertrykket palestinere i mye større grad enn hva Israel noen gang har gjort. Så det å bare hoppe bukk over dem, og heller henvende seg til andre arabiske stater, kan vise seg å bli et diplomatisk sjakktrekk. Jeg liker at han i det minste snakker om "deep state" og lobby-veldet som styrer begge sider av amerikansk politikk. Hvor genuin han er er et annet spørsmål, men at dette har blitt en del av det offentlige, mainstream ordskiftet er positivt. Før har dette kun vært et tema for konspirasjonsteoretikere og fringe-elementer i amerikansk politikk. Trump kan være mer av det samme, men Biden er garantert mer av det samme. Derfor taler det for meg alt i alt positivt for det amerikanske folk dersom de velger Trump. Det er i det minste et signal, om ikke annet. Og ikke minst liker jeg hvordan han er ekspert i å eksponere mainstream media som det propagandøse ekko-kammeret det er. Det var på høy tid at dette ble tydelig for folk, og her har Trump gjort en bedre jobb enn hva jeg tror noen annen mer "statlig" politiker kunne gjort. Det er først og fremst her den provoserende brautenheten hans virkelig er nyttig ved at den irriterer på seg media til å stadig eksponere seg selv. En objektiv - eller i det minste variert - presse er alfa og omega i et samfunn som har som ambisjon å være et folkestyre. At vi ikke har det (spesielt ikke her i Norge) skal Trump ha mye kred for å ha eksponert for den jevne borger. Endret 6. oktober 2020 av Kastrup 5 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Og ovenfor er et perfekt eksempel på farene russisk/høyreekstrem propaganda rettet mot USA utgjør selv for Norge. 4 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Trump er ekstremt farlig. Han gjør alt på impuls, og anerkjenner ikke at det finnes mennesker som vet/kan mer enn han. Den aller viktigste oppgaven/egenskapen til en president ( eller leder) er å vite hvilke ressurser som man skal lytte til i de forskjellige situasjonene. DT lytter kun til de som repeterer det DT har sagt, og det er ekstremt farlig. 4 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 On 10/1/2020 at 7:49 PM, Tåkefyrste said: Biden. Mannen tafser på barn og er halvt dement. Det er bare tullete påstander "dokumentert" med tvilsomt materiale. DT derimot har jo, på tv, innrømmet han gjerne ville date datteren sin.. men, men.. 4 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Kastrup skrev (1 time siden): Fint om du siterer meg om du skal svare meg, sånn at du selv ikke blir seende ut som en baksnakkende idiot. Jeg har i stor grad gitt opp å forsøke å forstå Trump-supportere og kreasjonister. Men du kan kanskje fortelle mer om når du begynte å engasjerte deg i amerikansk politikk, hvilke utfordringer du mener USA står ivenfor innenriks, og hvorfor Trump er mannen til å løse dem -- og hvilke nyhetskilder du bruker for P forstå politikken i USA..? Det er en begynnelse. 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Kastrup skrev (3 minutter siden): En bedre begynnelse er at du selv bidrar til debatten med noe mer enn oppgulp. Jeg har allerede lagt ut om mitt syn på saken, og utover det har jeg ikke tenkt å holde deg i hånda. Hva gjør du i det hele tatt her? Påpeker hvor utbredt anti-demokratisk desinformasjon har blitt..? ...og igjen, hvilke kilder -- konkrete kilder -- har du brukt for å komme til konklusjonen at Trump er bedre enn Biden..? Facebook..? RT..? Youtube..? 3 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Red Frostraven skrev (4 timer siden): Og ovenfor er et perfekt eksempel på farene russisk/høyreekstrem propaganda rettet mot USA utgjør selv for Norge. Har du noen beviser for dette eller er det eventuelt rene injurier du kommer med når noen er uenige med deg? Du skjønner, av og til kan et levd liv og det å ha fått med seg ting gjennom et langt liv gjøre at man trekker annerledes konklusjoner enn det du selv gjør. Når ble det "høyreekstremt" å være imot amerikansk imperialisme; noe som har vært venstresidens varemerke? Svar: under Trump. Hadde Trump gått inn for å avskaffe atomvåpen hadde "venstreorienterte" som plutselig har blitt born again US Imperialists protestert da også. Om Trump nhadde gått inn for å avskaffe dødstraff hadde dere gått imot det også. Ikke at jeg TROR Trump ville ha gjort noen av de ti tingene(jeg tror definitvit ikke det)men da hadde folk som for 15 år siden ville gått i demonstrasjoner både mot atomvåpen og mot dødsstraff ha protestert og snakket om hvordan han ble kontrollert og fjernstyrt av åh så fæle russere til å gjøre dette og at alle andre som påpekte det var hjernevasket av russere og ikke hadde egne meninger heller. Men som kjent er det jo bare politikere, journalister og akade mikere som bør ha stemmerett ikke sant? Forutsatt at de har de riktige meningene da. 2 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 (endret) Red Frostraven skrev (2 timer siden): Påpeker hvor utbredt anti-demokratisk desinformasjon har blitt..? ...og igjen, hvilke kilder -- konkrete kilder -- har du brukt for å komme til konklusjonen at Trump er bedre enn Biden..? Facebook..? RT..? Youtube..? Han har ikke skrevet at han var bedre. Han var faktisk balansert. Ovenfor ser jeg et eksempel på hvor svart/hvit verdensbilde har blitt og hvor det å befinne seg i gråsoner hvor man veier ting mot hverandre og prøver å belyse ting er moderne kjetteri. La merke til Ricky Gervais da han var innom Skavlan i helgen og den "ligningen" han gjorde der av den moderne "samfunnsdebatten" var 100% spot on. Litt til høyre? Hitler. Litt til vesntre? Stalin. I sentrum og full av tvil? Forræder og kjøpt og betalt av "fienden". Min mening om det ameriknakse systemet? Gjør det om til et europeisk flertpartisystem hvor det er flertallet i nasjonalforsamlingen som bestemmer regjering. Gjør alle presidenter til en ren representasjonsfigur slik presidenter i Tyskland f.eks er. Endret 7. oktober 2020 av Morromann 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 Morromann skrev (9 minutter siden): Litt til høyre? Hitler. Litt til vesntre? Stalin. I sentrum og full av tvil? Forræder og kjøpt og betalt av "fienden". Godt eksemplifisert av at Biden, en kandidat man godt kan beskrive som "i sentrum" omtales av Trump-kampanjen som "extreme left", hvilket ikke gir særlig gjenklang i virkeligheten. 3 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 (endret) Snikpellik skrev (13 minutter siden): Godt eksemplifisert av at Biden, en kandidat man godt kan beskrive som "i sentrum" omtales av Trump-kampanjen som "extreme left", hvilket ikke gir særlig gjenklang i virkeligheten. Ja, det er riktig. Her gjenga du ET eksempel på vuilgæriseringen og forsøplingen av samfunnsdebatten som er verre i USA enn i noe annet vestlig land. Både Fox News og CNN er søppel hvor de sitter og roper med utestemme flammende retoriske poenger. Begrepet "on the other side" eksisterer ikke. Foretrekker britiske nyehtskanaler. Der slipper forskjellige syn til og journalistene fremstår ikke som sinte evangelistiske vekkelsespredikanter som prøver å fremkalle Jesus og tungetale. En ting er å ha bias, en annen ting er å drive forkynnelse. Nå har jo Biden blitt angrepet fra "woke"-segmentet også; for å ha gjort noe så menneskelig som å si ting "litt feil". Og selvfølgelig også blitt angrepet for både alder, kjønn og hudfarge(noe som har blitt et obligatorisk rituale hos den type kultmiljøer). Du vet rasisme, sexisme og aldersisme på en og samme tid. Endret 7. oktober 2020 av Morromann 1 Lenke til kommentar
AntonMarkmus Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 1 hour ago, Red Frostraven said: Påpeker hvor utbredt anti-demokratisk desinformasjon har blitt..? ...uten å si et kløyva ord om (og sannsynligvis aldri tenkt over) hvorfor du mener det er "anti-demokratisk" eller "desinformasjon". 1 hour ago, Red Frostraven said: ...og igjen, hvilke kilder -- konkrete kilder -- har du brukt for å komme til konklusjonen at Trump er bedre enn Biden..? Facebook..? RT..? Youtube..? I ditt forrige innlegg gjorde du det klart at du har "gitt opp" å forstå folk som foretrekker Trump. Og bare for å gjøre det enda enklere for deg selv, slenger du på "kreasjonister" i samme slengen - som om jeg er kreasjonist fordi jeg ikke hater Trump. Dette vitner ettertrykkelig om at du har ingen genuin nysgjerrighet om å forstå andre oppfatninger enn dine egne. Du etterlyser ikke kilder "in good faith", og har absolutt ingen intensjon om å sette deg inn i dem. Så igjen: Hvorfor skal jeg leie deg i hånda? Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 4 hours ago, WiiBoy said: Det er bare tullete påstander "dokumentert" med tvilsomt materiale. DT derimot har jo, på tv, innrømmet han gjerne ville date datteren sin.. men, men.. Jeg forstår at vi ikke alle kan være gode i engelsk, men det er altså ikke det han sier. I've said that if Ivanka weren't my daughter perhaps I'd be dating her Hvis Ivanka hypotetisk ikke var hans datter ville han kanskje ha datet henne. Fakta står jo i stor kontrast med din påstand om hva han sa, men slik går det vel gjerne når man tar fake news-kanaler på youtube som god fisk. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 23 hours ago, Kastrup said: Syns også det var på høy tid at Palestinske myndigheter ble spilt ut over sidelinjen når det gjelder situasjonen i Midtøsten. Dette er et regime som har drept og undertrykket palestinere i mye større grad enn hva Israel noen gang har gjort. Så det å bare hoppe bukk over dem, og heller henvende seg til andre arabiske stater, kan vise seg å bli et diplomatisk sjakktrekk. Helt riktig. Palestinerne er alltid de som først går til angrep, de forstår ikke at de motarbeider seg selv med sin "motstandskamp"/terrorisme mot Israel. Hvis man bruker hodet litt forstår man at bare med kontinuerlig fred vil det være mulig å opprette gode diplomatiske forbindelser å mekle frem til en løsning på konflikten. 1 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 23 hours ago, Kastrup said: Hvem som er best eller verst som person driter jeg langt i. Er kun interessert i hva vedkommende representerer, og hvilken jobb vedkommende kan gjøre. Har heller ikke gjort meg opp noen klar formening om Trump er kontrollert opposisjon, eller om ønsket om å "drain the swamp" er genuint. "The swamp" har blitt mye dypere og mer grumset etter at Trump ble president. At han på noen som heslt måte skulle "drain the swamp" er en løgn. 23 hours ago, Kastrup said: Jeg foretrekker ham fordi uansett om han er genuin eller ei, representerer han i det minste en motvilje i befolkningen mot den politisk korrekte tvangstrøya. At folk flest har fått politisk korrekthet så langt opp i vrangstrupen mener jeg er utelukkende positivt, fordi det vitner om at tankefriheten fortsatt står høyt i kurs hos den jevne person i gata - uavhengig av politisk ståsted sånn ellers. Det er gode nyheter. Det er ingen "politisk korrekt tvangstrøye". Politisk korrekt er først og fremst billig polemikk fra høyresiden. 23 hours ago, Kastrup said: Jeg liker det han gjør internasjonalt. Hele mitt voksne liv har USA startet krig etter krig, og "alle" har vært skjønt enige om at USA har operert som voldsaper på den internasjonale arena. At Trump ikke har startet noen ny krig er igjen utelukkende positivt, og det er merkverdig hvordan pipa plutselig har fått en annen lyd her hjemme bare fordi det er en Republikaner som nå gjennomfører denne politikken. Plutselig vil folk visst ha krig allikevel! Nei. Det er ingen som ønsker krig og kritikken mot Trump har aldri vært at han ikke har startet noen. Trumps utenrikspolitikk er til salgs. De som gir ham penger og ressurser får dert som de vil. Dette så vi tydelig da Trump etter en telefonsamtale med Erdogan trakk USA ut av grensetraktene mellom Tyrkia og Syria og etterlot seg allierte kurdere som ble lett bytte for tyrkiske styrker. Et direkte resultat av Trumps korrupte oppførsel er et ødelagt demokrati og mange rømte IS-krigere som kurderne hadde i fangenskap. 23 hours ago, Kastrup said: Syns også det var på høy tid at Palestinske myndigheter ble spilt ut over sidelinjen når det gjelder situasjonen i Midtøsten. Dette er et regime som har drept og undertrykket palestinere i mye større grad enn hva Israel noen gang har gjort. Så det å bare hoppe bukk over dem, og heller henvende seg til andre arabiske stater, kan vise seg å bli et diplomatisk sjakktrekk. Dette er ikke et diplomatisk sjakktrekk og har veldig lite med Trump å gjøre selv om de later som han har noe med dette å gjøre. Dette er en del av en avtale som kom i stand før Trump ble valgt. Om de får det som de vil kommer Trump til å starte en krig med Iran som han allerede har forsøkt å fremprovosere (heldigvis uten å lykkes). 23 hours ago, Kastrup said: Jeg liker at han i det minste snakker om "deep state" og lobby-veldet som styrer begge sider av amerikansk politikk. Hvor genuin han er er et annet spørsmål, men at dette har blitt en del av det offentlige, mainstream ordskiftet er positivt. Før har dette kun vært et tema for konspirasjonsteoretikere og fringe-elementer i amerikansk politikk. At Trump snakker om "deep state" er bare projisering. Ingen har gjort den dypere enn ham. 23 hours ago, Kastrup said: Trump kan være mer av det samme, men Biden er garantert mer av det samme. Derfor taler det for meg alt i alt positivt for det amerikanske folk dersom de velger Trump. Det er i det minste et signal, om ikke annet. Hva i alle dager skulle være positivt med en rasistisk egoist som ikke bryr seg om annet enn egen rikdom og makt? Han bryr seg ikke om USA og heller ikke om det amerikanske folket. 23 hours ago, Kastrup said: Og ikke minst liker jeg hvordan han er ekspert i å eksponere mainstream media som det propagandøse ekko-kammeret det er. Det var på høy tid at dette ble tydelig for folk, og her har Trump gjort en bedre jobb enn hva jeg tror noen annen mer "statlig" politiker kunne gjort. Det er først og fremst her den provoserende brautenheten hans virkelig er nyttig ved at den irriterer på seg media til å stadig eksponere seg selv. En objektiv - eller i det minste variert - presse er alfa og omega i et samfunn som har som ambisjon å være et folkestyre. At vi ikke har det (spesielt ikke her i Norge) skal Trump ha mye kred for å ha eksponert for den jevne borger. At "mainstream media" er et "propagandøse ekko-kammer" er rett og slett for dumt å bruke tid på, men forklarer jo hvorfor du ikke skjønner hva som foregår i verden 🙄 5 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 52 minutes ago, debattklovn said: Jeg forstår at vi ikke alle kan være gode i engelsk, men det er altså ikke det han sier. I've said that if Ivanka weren't my daughter perhaps I'd be dating her Hvis Ivanka hypotetisk ikke var hans datter ville han kanskje ha datet henne. Fakta står jo i stor kontrast med din påstand om hva han sa, men slik går det vel gjerne når man tar fake news-kanaler på youtube som god fisk. Alle er tydeligvis ikke så gode til å forstå engelsk, men jeg og de engelsktalende vertene i tv-showet forstår godt hva han sier. Alle forstår heller ikke hva "stor kontrast" betyr, for selv med din tolkning av uttalelsen så kan ikke dette defineres som stor kontrast. Alle forstår heller ikke hva "fake news" er, for et uredigert videoopptak i full kontekst er ikke "fake news". 3 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 (endret) 41 minutes ago, WiiBoy said: Alle er tydeligvis ikke så gode til å forstå engelsk, men jeg og de engelsktalende vertene i tv-showet forstår godt hva han sier. Du smører på et par spiseskjeer med Trump-hat og kommer frem til en konklusjon om at president Trump gjerne vil ha sex med datteren sin, som er noe helt annet enn det som blir sagt. Godt jobbet. Det er vel for altfor mye forlangt å faktisk be om at man holder seg til det som blir sagt og ikke smører på ekstra betydning fra sin egen fantasi. Quote Alle forstår heller ikke hva "fake news" er, for et uredigert videoopptak i full kontekst er ikke "fake news". Se videotittelen. Gjør deg selv og oss andre en tjeneste og slutt å abonnere på slike åpenbart fake news kilder. Endret 7. oktober 2020 av debattklovn 2 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 (endret) For meg Trump er den person som ødela mest for USA, i alle fall i nyere tid. Alle løgner, trekke USA ut av alt mulig avtaler, handelskrig, COVID håndtering, reversering av ObamaCare, benåding av sine venner (korrupsjon!), setter styrker mot fredelig demonstranter for å ta bilde +++++. Multi-milliærdær som betaler mindre skatt i løpet av 5 år enn det eg gjør på 1 månad. Eg var ProTrump for 4 år siden. Prosjektet failet meir enn noen kunne forestille seg. Det eneste han mangler er å starte 3 verdenskrig. Endret 7. oktober 2020 av aomt 3 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 7. oktober 2020 Del Skrevet 7. oktober 2020 4 hours ago, debattklovn said: Du smører på et par spiseskjeer med Trump-hat og kommer frem til en konklusjon om at president Trump gjerne vil ha sex med datteren sin, som er noe helt annet enn det som blir sagt. Godt jobbet. Det er vel for altfor mye forlangt å faktisk be om at man holder seg til det som blir sagt og ikke smører på ekstra betydning fra sin egen fantasi. Du smører på et par spiseskjeer med WiiBoy-hat og kommer frem til en konklusjon om at jeg har skrevet at president Trump gjerne vil ha sex med datteren sin, som er noe helt annet enn det som jeg skrev. Godt jobbet. Det er vel for altfor mye forlangt å faktisk be om at man holder seg til det som blir skrevet og ikke smører på ekstra betydning fra sin egen fantasi. 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå