Gå til innhold

xp 2800+

lugah

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en xp 2800+ for noen måneder siden og i løpet av den tiden har mange av kameratene mine kjøpt seg en nye pc, Prosessorene de har kjøpt er 2500 + og 2600 + det som er rart er at det har enten like mye mhz eller mer en meg!!! jeg har den på 333 fsb tror jeg er ikke sikker enten 333 eller 366 værtfall det som er vanlig ( er trøtt og sliten nå se ;) ) men uansett så har de andre like mye fsb som meg...!

og JA jeg er sikker på at det er en xp 2800+ cpu...!

noen triks for og overklokke stabilt er det mye jeg må stille på ? ( trengre det med teskje )

jeg har 3 kabinnet vifter en goding kjøleribbe og en GODING vifte ( 80 x 80 ) ligger på 38grader sann ca...!

Endret av lugah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkuratt samme prosessor, men klarer ikke klokke den opp noen ting nesten! ikke høyere enn 3200+ og det er ikke stabilt i det HELE tatt! klikker når jeg går inn på tunge spill!

Er det pga hovedkortet mitt eller? det er lissom det jeg har kommet frem til selv.. Men ifølge tester er jo ikke dette hovedkortet SÅ ubrukelig til overklokking... kommer ikke høyere enn 178mhz med 12,5 på mp'en, og 1,75v... hva gjør jeg galt?

Bruker en dritt psu nå... sånn 550 w qtec... har bestilt mist 350w fra microplex, så den er på vei, men vil dette ha noe å si?

SAK

Lenke til kommentar
Jeg har akkuratt samme prosessor, men klarer ikke klokke den opp noen ting nesten! ikke høyere enn 3200+ og det er ikke stabilt i det HELE tatt! klikker når jeg går inn på tunge spill!

Er det pga hovedkortet mitt eller? det er lissom det jeg har kommet frem til selv.. Men ifølge tester er jo ikke dette hovedkortet SÅ ubrukelig til overklokking... kommer ikke høyere enn 178mhz med 12,5 på mp'en, og 1,75v... hva gjør jeg galt?

Bruker en dritt psu nå... sånn 550 w qtec... har bestilt mist 350w fra microplex, så den er på vei, men vil dette ha noe å si?

SAK

Du gjør vel ikke noe galt direkte men kansje du skal prøve og senke MP noe for å få opp FSB,prøv 200x11,5 eller 210x11 ved 1,8 til 1,85 Vcore.søk på google etter Prime95 som stress tester pc`n din,kjører det progammet ca 3-5 timer uten feil melding så er pc`n din stabil,det er delte meninger om hvor lenge det programmet må kjøre men jeg bruker det på denne måten og jeg spiller alt av spill uten noe "frysing" eller annet tull :thumbs:

OBS,OBS! det er en risiko å heve Vcore, men det er du vel klarover.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg en xp 2800+ for noen måneder siden og i løpet av den tiden har mange av kameratene mine kjøpt seg en nye pc, Prosessorene de har kjøpt er 2500 + og 2600 + det som er rart er at det har enten like mye mhz eller mer en meg!!! jeg har den på 333 fsb tror jeg er ikke sikker enten 333 eller 366 værtfall det som er vanlig ( er trøtt og sliten nå se ;) ) men uansett så har de andre like mye fsb som meg...!

Må vite hva slags Minne og hovedkort du har for å gi deg et svar.

Dine venner har sikkert klokket prosesoren ettersom de har høyere hastighet enn deg.

Lenke til kommentar

SAK

Tror ikke hovedkortet ditt har AGP/PCI lock og dermed kan du ikke

klokke FSB`mer, du har allerede nå en del stæsj i faresonen

i boxen din.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...