Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Betroz skrev (4 minutter siden):

Vel, en god skuespiller kan lure oss der.

Nei, jeg ser forskjell på Maghan Markle(som er så fake som det overhodet kan bli annet for de mest bevistløse)og regjeringsmedlemmene på pressekonferansen.

Og hun er jo utdannet skuespiller(skjønt en dårlig skuespiller), noe Erna, Bent og Raymond ikke er.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, fredrik2 said:

Men nu går talen både på smittede och inlagda upp i Norge. 

Hur förklarar du det hvis det bara är påhitt för att kontrollera oss?

Smittetilfellene går opp fordi flere tester seg. En positiv PCR test betyr ikke at man er syk eller blir det.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Morromann said:

Og hun er jo utdannet skuespiller(skjønt en dårlig skuespiller), noe Erna, Bent og Raymond ikke er.

Duhh!! En psykopat er flink til å manipulere. Man kan kanskje se det i øyene til slike at de faker da, men hvor ofte får du den muligheten med Erna?

Men når dette er sagt, så skal jeg være enig med at ja, de er slitne og lei. Jeg ser den! Men...det betyr ikke at Erna ikke handler ut fra en plan laget av WEF.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Betroz said:

Smittetilfellene går opp fordi flere tester seg. En positiv PCR test betyr ikke at man er syk eller blir det.

Ok, tror du missade en del av mitt inlägg. Kan sitera det igen.

"Men nu går talen både på smittede och inlagda upp i Norge. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, fredrik2 said:

"Men nu går talen både på smittede och inlagda upp i Norge. 

Rolig med font størrelsen der nå :wee:

Hvordan vet vi at alle de økte innleggelsene er bare Covid pasienter?
Hvor gamle er dem?
Kan vi i det hele tatt stole på disse tallene?

Lenke til kommentar
Betroz skrev (4 minutter siden):

Hvor gamle er dem?

Syns det begynner å bli noe desperat over bortforklaringene her nå. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, :utakt said:

Syns det begynner å bli noe desperat over bortforklaringene her nå. 

Vel jeg synes fordet at nedstengning av samfunnet er feil vei å gå uansett. Hysteri spør du meg, og en sykepleier jeg snakka med på treningssenteret tidligere i dag er enig med meg her (at det er hysteri om dagen).

Lenke til kommentar
Betroz skrev (4 timer siden):

Dr Anthony Fauci som "en hel verden" hører på angående Covid, er heller ingen virolog. Jeg så et intervju med Kary Mullis, oppfinneren av PCR testen, der han sa at Fauci ikke visste hva han snakket om. At det var lenge siden Fauci drev med ekte vitenskap, og det utsagnet ble sagt for lenge siden av Mullis (husker ikke dato).

Forøvrig er ikke Bill Gates noen doktor eller virolog heller, men han også hører "en hel verden" på. Gates har også brukt sin formue til å kjøpe seg inn i helsesektoren også. Men han har gjort det bare for å helpe oss ikkesant...

Disclaimer for de som ikke skjønte det "en hel verden" var en overdrivelse...

Nei, men Fauci er immunolog og hatt store deler av sitt yrkesliv innen forskning på virale sykdommer. I høyeste grad relevant, mens psyiatri kanskje er så langt unna du kommer virologi som det er mulig innen legespesialitetene.

Jeg har sett det klippet ja, men enn så lenge det ikke noe sted fremkommer konteksten for Mullis kommentarer, er det umulig å vite noe om bakgrunnen for det han sier og etterprøve dette.

Er det Gates som er den store stygge ulven i teorien din? Det ville jo vært forfriskende hvis det faktisk kom noe konkret om hvordan denne konspirasjonen ser ut...  Og folk med penger har påvirkningskraft ja, men så må man nesten se på hva slags budskap Gates fremmer og på hvilket grunnlag før man kan bedømme innholdet. Menneskers intensjoner og motivasjon bak handlinger vil uansett være ekstremt vanskelig å utlede fra utsiden, uavhengig av om det handler om noe godt eller ondt.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Hvor gamle er dem?

Det är enkelt att förstå att konspirationen är sann. Precis allt tyder ju på det hvis man bara ignorerar eller bortförklarar all fakta som motbevisar konspirationen. 

Det är bara att alltid lita på Corbett och Icke samtidigt som man inte litar på något officellt. Är ju inte säkert att det är fler än några tiotusen inom sjukvården som sitter på kunskap om att det bara är fake att antalet inlagda covid pasienter i Norge har gått upp de senaste ukene.

(trengde ju använda en fin font störrelse för att du inte skulle klara att ignorere spörsmålet som du inte kunde svara på på en rationel måte)

Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Ironisk nok var dette det samme poenget jeg rettet mot Hugo, og det var at det er liksom kun virologer som kan uttale seg og vite noe konkret om viruset. :p

Jeg tviler sterkt at en hel vitenskaps verden innen helse (med virologer i spissen) er enige om å stenge ned samfunnet til det punkt der mange bedrifter går konkurs, og folks generelle liv og helse blir verre (på sikt). Greit med 3 uker nedstengning helt i starten når alt var nytt og ukjent, men fortsatt i dag?! At dette er etterpurt av alle forskere tror jeg ikke noe på!

Ergo er det politisk. Nemlig en del av planen "Great Reset" til WEF. Men nei...det der er jo bare en konspirasjonsteori ikkesant :roll:
Myndighetene gjør det fordi de er glad i oss så klart... Ikke noe narrativ bak det hele.

Jeg kunne mulig presisert bedre: noe av det som man kan bedømme troverdigheten til en kilde på, er om de har relevant kompetanse på feltet, selv om virolog mer var ment som et eksempel på en relevant kompetanse. Som jeg skrev over her, så er det en vesentlig forskjell på det å tilhøre et fagfelt som beskjeftiger seg med smittsomme sykdommer, og det å ha spesialisert seg innenfor psykisk helse. Jeg ville også lyttet mer til en psykiaters meninger om feks. schizofreni enn en ØNH-spesialist.

Det andre her har du helt rett i. Det er ikke fullstendig enighet hvis man gidder å lese litt mer enn bare hovedoppslagene i media. Flere ulike fagpersoner har ytret seg kritisk mot måten pandemien håndteres på. Det er alt fra de som mener tiltakene er for omfattende og for lite spisset mot de sårbare gruppene på bekostning av alle, til de som mener at tiltakene er for svake. Der man kan kritisere media, mener jeg, er at mediafokuset er altfor ensrettet og disse kritiske røstene, særlig de som mener tiltakende er for omfattende, drukner. De får plass i media, men de forsvinner i støyen.

Og mens forskning bare konstaterer hvordan noe er, og fagmiljøenes rolle er å beskrive hva som skjer ved valg av ulike strategier, så er selve valget av strategi politisk ja. Og ja, at det er et ledd i en storstilt ond plan er og blir en konspirasjonsteori ja. Og nei, igjen er ikke påstanden at myndighetene gjør noe som helst fordi de er så glade i oss; er vi ikke ferdige med den stråmannen snart?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Jeg har sett det klippet ja, men enn så lenge det ikke noe sted fremkommer konteksten for Mullis kommentarer, er det umulig å vite noe om bakgrunnen for det han sier og etterprøve dette.

Antar att det handlar om att Fauchi tror att AIDS orsakas av HIV viruset.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Vel jeg synes fordet at nedstengning av samfunnet er feil vei å gå uansett. Hysteri spør du meg, og en sykepleier jeg snakka med på treningssenteret tidligere i dag er enig med meg her (at det er hysteri om dagen).

Hvordan vet du at vedkommende var sykepleier?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...