Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

8 minutes ago, Gammel Nok said:

Jeg vil ikke prøve å bevise noe for deg bare for at du skal få den "gleden" å avvise det. Du har allerede bestemt deg for hva du vil gjøre.

Troller du nå eller misforstod du meg? Var ikke deg jeg spurte... Les litt i tråden du før du konkluderer med noe som helst om meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, Betroz said:

Troller du nå eller misforstod du meg? Var ikke deg jeg spurte... Les litt i tråden du før du konkluderer med noe som helst om meg ;)

Vel,beklager, jeg har vært borte lenge og er uvant med dette nye formatet, Jeg kom nok i skade for å svare på feil innlegg.

Det var selvfølgelig skrekkøgla jeg  skulle svare,

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke åssen jeg skal deale med folk som er fullstendig fastlåste på egen tro og teori så jeg lar det ligge. Opplever ofte at "oss vanlige" folk evner å tilpasse oss ny informasjon og endre standpunkt deretter, mens "dere våkne selvtenkende" er fullstendig fastlåst i samma spor uansett. Kommer det ny info som bekrefter det dere farer med er det klart vi endrer ståsted. Enn så lenge blir det for tynt..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest 31a75...8fd
Skrekkugle skrev (41 minutter siden):

Det er ikke å stikke under en stol at enkelte burde utredes på Gaustad... 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Lenke til kommentar
Gammel Nok skrev (3 timer siden):

Covid er ikke noe biovåpen, covid er en bløff. Det er ikke noe smittsomt virus i luften.

Det er vaksinen som er et biovåpen.

Det er ikke snakk om å stole blindt på noen. Jeg stoler ikke blindt på noen, og spesielt ikke på politikere eller media.

Men når det gjelder politikerne og media som har en agenda om å lure dere så stoler dere blindt på dem uten spørsmål .

Dette er folk, inkludert meg selv som prøver å advare dere. Hvorfor stoler dere blindt på dem som vil lure dere for å fremme si agenda,men dere  ikke vil tro på dem som prøver å advare dere ?

Har du hørt om agenda 21 ? 

Det er denne agendaen politikerne og media jobber for å fremme. Agendaen er også internasjonal, og det er derfor etablert media,youtube og statlige "eksperter" prøver så godt de kan å hindre folk fra å få slik informasjon som du finner på websidene til Dr Kaufman og Dr Cadej.

Foreslår at du leser igjennom tråden før du begynner å poste masse påstander. Alt det du skriver her, inkl. Agenda 21, er tatt opp tidligere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når Norge pauser vaksineringen av AZ og Steinar Madsen til og med kritiserer AZ for å være for bastante i sine uttalelser av hvor sikker vaksinen deres er, er det et tegn på at de ikke er kjøpt/manipulert/kontrollert av den onde eliten? Eller er det et spill for galleriet i et nytt sykt komplott? Skulle tro de ville klart å skjule disse dødsfallene og fortsatt vaksineringen, holdt sannheten mye bedre skjult. Skjønner ingenting jeg 🤯

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gammel Nok skrev (7 timer siden):

Men når det gjelder politikerne og media som har en agenda om å lure dere så stoler dere blindt på dem uten spørsmål .

Dette er folk, inkludert meg selv som prøver å advare dere. Hvorfor stoler dere blindt på dem som vil lure dere for å fremme si agenda,men dere  ikke vil tro på dem som prøver å advare dere ?

Man må vurdere avsenders troverdighet når man avgjør hvem og hva man skal tro på. Hvem vil stole blindt på Diskusjons bruker Gammel Noks udokumenterte påstander, fremfor det FHI og nasjonale og internasjonale leger og epedemiologer og vaksineforskere og WHO uttaler seg om i media? Hvordan kan vi vite at alle disse har en felles ond agenda mens du, deg kan vi stole på? Hvordan kan vi vite at du ikke er en russisk agent som har en agenda med å spre vaksinemotstand? Eller bare et forfjamset menneske uten noen medisinsk utdannelse eller kompetanse, som man nødig bør stole blindt på om man ønsker å forstå hvordan virus, pandemier og vaksiner fungerer? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
8 hours ago, Betroz said:

Hvis Covid er et biovåpen, så må da eliten og de nærmeste som jobber for dem, ha en egen vaksine da. Ellers vil dem jo skyte seg selv i foten. Et godt poeng som David Icke har, er at i en slik situasjon så kan dem lett miste kontrollen, og er det noe vi vet så er det at eliten ikke liker å miste kontroll - de vil ha mer av det, ikke mindre.

Akkurat dette syns jeg er veldig rart. Jeg er overbevist om at de faktisk sprer virus med vaksinene, men skjønner ikke hva de tenker på når det gjelder dem selv. Disse virusene har jo blitt en farsott, og alle får dem. Samme med GMO-mat, de er jo iferd med å ødelegge matforsyningen med det. Det er helt sykt. Men jeg vet jo også at narsissister ødelegger for seg selv til slutt, de skjønner ikke helt rekkevidden av det de gjør og driter i sin egen seng.
F.ex. Chris Watts som drepte barna og samboeren sin, det hele var jo så gjennomskubart, men han selv trodde sikkert han kom til å slippe unna med det. De ødelegger alt rundt seg, også det som er til nytte for dem, og til slutt ødelegger de seg selv også.

Lenke til kommentar
knipsolini skrev (8 timer siden):

Når Norge pauser vaksineringen av AZ og Steinar Madsen til og med kritiserer AZ for å være for bastante i sine uttalelser av hvor sikker vaksinen deres er, er det et tegn på at de ikke er kjøpt/manipulert/kontrollert av den onde eliten? Eller er det et spill for galleriet i et nytt sykt komplott? Skulle tro de ville klart å skjule disse dødsfallene og fortsatt vaksineringen, holdt sannheten mye bedre skjult. Skjønner ingenting jeg 🤯

Konspirasjonsfollket  har en forklaring på dette også. Jeg tror den er: når ting blir for tydelig og mange nok stiller spørsmål må kommer de med bortforklaringer og later som om de tar det på alvor og at de sikkert hadde en slik "back-up" plan eller at de tester og lodder stemningen for å se hvor lydige befolkningen er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
knipsolini skrev (7 timer siden):

Man må vurdere avsenders troverdighet når man avgjør hvem og hva man skal tro på. Hvem vil stole blindt på Diskusjons bruker Gammel Noks udokumenterte påstander, fremfor det FHI og nasjonale og internasjonale leger og epedemiologer og vaksineforskere og WHO uttaler seg om i media? 

En del. Du skjønner, de som er overbevist om at konspirasjonsteorier er sanne er kanskje ikke nødvendigvis de som sverger mest til logikk. Det er mye av den samme logikken som preger religiøst overbeviste mennesker. Hva seriøse vitenskapsmenn skriver er ikke interessant, dessuten er det kjedelig lesning også.

Lenke til kommentar
12 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Vi kan jo begynne med det faktum at Kaufman er psykiater, ikke virolog feks. Men dette har vi jo allerde vært innom...

Dr Anthony Fauci som "en hel verden" hører på angående Covid, er heller ingen virolog. Jeg så et intervju med Kary Mullis, oppfinneren av PCR testen, der han sa at Fauci ikke visste hva han snakket om. At det var lenge siden Fauci drev med ekte vitenskap, og det utsagnet ble sagt for lenge siden av Mullis (husker ikke dato).

Forøvrig er ikke Bill Gates noen doktor eller virolog heller, men han også hører "en hel verden" på. Gates har også brukt sin formue til å kjøpe seg inn i helsesektoren også. Men han har gjort det bare for å helpe oss ikkesant...

Disclaimer for de som ikke skjønte det "en hel verden" var en overdrivelse...

Lenke til kommentar
Betroz skrev (31 minutter siden):

Forøvrig er ikke Bill Gates noen doktor eller virolog heller, men han også hører "en hel verden" på. Gates har også brukt sin formue til å kjøpe seg inn i helsesektoren også. Men han har gjort det bare for å helpe oss ikkesant...

Kan det tenkes at f.eks Bill Gates får info fra faktiske virologer og doktorer?
Litt det samme som at Erna ikke er virolog heller, men hun hører på, stoler på og formidler det de sier..
En del av å være leder er ikke å kunne alt om alt selv, men å hente inn informasjon fra de som kan det.

På samme måte som at du heller ikke er doktor eller virolog, men stoler på Icke..

• Liker 5
Lenke til kommentar
2 hours ago, aklla said:

Kan det tenkes at f.eks Bill Gates får info fra faktiske virologer og doktorer?
Litt det samme som at Erna ikke er virolog heller, men hun hører på, stoler på og formidler det de sier..
En del av å være leder er ikke å kunne alt om alt selv, men å hente inn informasjon fra de som kan det.

På samme måte som at du heller ikke er doktor eller virolog, men stoler på Icke..

Ironisk nok var dette det samme poenget jeg rettet mot Hugo, og det var at det er liksom kun virologer som kan uttale seg og vite noe konkret om viruset. :p

Jeg tviler sterkt at en hel vitenskaps verden innen helse (med virologer i spissen) er enige om å stenge ned samfunnet til det punkt der mange bedrifter går konkurs, og folks generelle liv og helse blir verre (på sikt). Greit med 3 uker nedstengning helt i starten når alt var nytt og ukjent, men fortsatt i dag?! At dette er etterpurt av alle forskere tror jeg ikke noe på!

Ergo er det politisk. Nemlig en del av planen "Great Reset" til WEF. Men nei...det der er jo bare en konspirasjonsteori ikkesant :roll:
Myndighetene gjør det fordi de er glad i oss så klart... Ikke noe narrativ bak det hele.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (11 minutter siden):

Jeg tviler sterkt at en hel vitenskaps verden innen helse (med virologer i spissen) er enige om å stenge ned samfunnet til det punkt der mange bedrifter går konkurs, og folks generelle liv og helse blir verre (på sikt). Greit med 3 uker nedstengning helt i starten når alt var nytt og ukjent, men fortsatt i dag?! At dette er etterpurt av alle forskere tror jeg ikke noe på!

Altså, jeg er på gli i spørsmålet om lockdowns ut i det uendelige er veien å gå nå og om viruset de facto er langt mindre farlig enn for et år siden. Som det har vært påpekt tidligere VAR det lockdowns OG munnbind flere steder under spanskesyken, MEN; etterhva jeg har skjønt kun under den første bølgen, kanskje den andre, men spanskesyken varte i to år og det var for lengst slutt på både lockdowns og munnbind i 1920 da de siste bølgene av Kansasinfluensaen herjet. Bildene av folk med munnbind og skilt om nedstengning er alle fra 1918. Hadde man hatt nedstenging av verden i to år mellom 1918 og 1920 ville nok verden sett veldig, veldig annerledes ut i dag.

Men det betyr ikke at corona er fake; men jeg har en mistanke om at det vil være et prestisjenederlag å avslutte alt av lockdowns og ses på som en falliterklæring. Og politikerne ønsker ikke å tape ansikt.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Morromann said:

Men det betyr ikke at corona er fake; men jeg har en mistanke om at det vil være et prestisjenederlag å avslutte alt av lockdowns og ses på som en falliterklæring. Og politikerne ønsker ikke å tape ansikt.

Jeg tror du er inne på noe der.

Har du i det minste vurdert muligheten for at Erna Solberg og de andre lederene kan ha skrevet under på bindende kontrakter seg i mellom for en godkjenning av Great Reset planene? Og at Covid restriksjoner er en intregrert del av disse planene. En psykologisk plan for å lære opp massene til å godta mer og mer kontroll over våre liv. Folka bak Great Reset kan ha sett på dette som et absolutt krav hvis dem i det hele tatt skal få på plass omorganiseringen av verdenssamfunnet. Du vet, redde klimaet og alle de ting der som ser flott ut å papiret, men har...vel visse undertoner som hinter til noe helt annet.

For selv om du tror verden er i fare for et dødelig virus, så bør det være mer tydelig nå for flere at det er i det minste noen som utnytter krisa for alt det er verdt. De kan jo predike om nye farlige mutasjoner av viruset ut i det uendelige om de ønsker, og dermed rettferdiggjøre å beholde tiltakene på ubestemt tid. At munnbind er her for å bli, selv etter at pandemien er over. You know, just in case...

Mulig jeg som er rar, men en slik verden synes jeg ikke noe om!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du er inne på noe der.

Har du i det minste vurdert muligheten for at Erna Solberg og de andre lederene kan ha skrevet under på bindende kontrakter seg i mellom for en godkjenning av Great Reset planene? Og at Covid restriksjoner er en intregrert del av disse planene. En psykologisk plan for å lære opp massene til å godta mer og mer kontroll over våre liv. Folka bak Great Reset kan ha sett på dette som et absolutt krav hvis dem i det hele tatt skal få på plass omorganiseringen av verdenssamfunnet. Du vet, redde klimaet og alle de ting der som ser flott ut å papiret, men har...vel visse undertoner som hinter til noe helt annet.

Nei, det blir for søkt. Jeg ser jo på dem at de er slitne og drittlei av hele greia og jeg er god til å lese ansiktsutrykk.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Morromann said:

Nei, det blir for søkt. Jeg ser jo på dem at de er slitne og drittlei av hele greia og jeg er god til å lese ansiktsutrykk.

Vel, en god skuespiller kan lure oss der.

Edit : Ja, lese ansiktsuttrykk er lett med maske på.... :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...