Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
3 hours ago, Budeia said:

Det er ikke hovedpoenget her om gruppa er søkbar eller ikke. Kanskje noen kan finne den. Gjorde et nytt ærlig forsøk nå, og tastet inn gruppas nøyaktige navn. Får opp en mengde treff med "WHO, WHO, UNICEF, *** Medical Center, ** University, CDC, UNICEF, AMA, Atrium Health, NIH, ** Medicine, Vaccines Save Lives, Seattle Children's, Gates Foundation, Keck Medicine of USC"... og ikke den gruppa såvidt jeg kan se.

Samme her. Jeg er med i gruppen, men den kommer fortsatt langt ned i treffene når jeg søker. Det er ikke slik med grupper som har 'tillatte' temaer som kattegrupper osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

HELSEARBEIDERE TIL SYKEHUS ETTER VAKSINEBIVIRKNINGER

To helsearbeider i Sunndal kommune ble før helgen innlagt på sykehus fordi de skal ha fått «uvanlige og sterke bivirkninger» fra AstraZeneca-vaksinen.

Det melder kommunen selv i en pressemelding mandag.

Ifølge kommunedirektør Randi Dyrnes ble de to innlagt på fredag, før de ble skrevet ut igjen dagen etter. Søndag ble de innlagt på nytt.

– De var bedre på lørdag, så det var sykehuset sin vurdering å skrive dem ut. Men så har de blitt dårligere igjen, forklarer Dyrnes, som ikke kan oppgi detaljer om tilstanden deres.

I pressemeldingen fra kommunene står det at de fortsatt er under utredning på sykehus.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/helsearbeidere-til-sykehus-etter-vaksinebivirkninger.Hu94--IsF?utm_source=vgfront&utm_content=row-4

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Simen1 said:

Jeg vil bare at noen gjør litt vitenskapelig kvalitetssikring av insinuasjonene om at dette skal ha blitt spilt inn under coronapandemien. VHS-kvalitet vekker vel skjellig grunn til mistanke eller .. ;)

Video kvaliteten hengte du deg opp i faktisk.... Ja synd det ikke var 8K Dolby Vision med høy bitrate, for da hadde troverdigheten vært litt større :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo også tenkes at sykepleiere har mulighet til slikt etter jobb.
Ellers er jeg sikker på at selv om sykehus er overbelastet så har de tid til både å spise mat og litt pauser. Kanskje ikke samtlige men en del. Alle avdelinger er heller gjerne ikke overbelastet.
Jeg ser ingen i fullt smittevernutstyr der, så drar konklusjonen at det ikke er tatt inne på en aktiv smitteavdeling.
F.eks vil ikke de som jobber på operasjonssalen være overbelastet selv om de på smitteavdelingen er det og motsatt.

Ellers er som Simen1 skriver, bildekvaliteten på en 15 år gammel mobil betydelig bedre enn filmen her, men syntes heller det bærer preg av gjentatt og kraftig komprimering, dårlig komprimering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (12 minutter siden):

Video kvaliteten hengte du deg opp i faktisk.... Ja synd det ikke var 8K Dolby Vision med høy bitrate, for da hadde troverdigheten vært litt større :wee:

Kan du ikke heller svare på det han spør om? Siden du postet videoen og brukte den som argument om at sykehus ikke er overbelastet nå, må det jo bety at du vet når og hvor den er laget. Noe annet ville jo vært uredelig av deg.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Kan du ikke heller svare på det han spør om? Siden du postet videoen og brukte den som argument om at sykehus ikke er overbelastet nå, må det jo bety at du vet når og hvor den er laget. Noe annet ville jo vært uredelig av deg.

Har jeg en konkret dato for innspillningen, nei. Er de spilt inn under pandemien, ja. Det ble nevnt i videoen av "Hugo". Var det nok redelighet for deg?

Lenke til kommentar
31 minutes ago, aklla said:

Kan jo også tenkes at...

Artig hvordan du prøver å synse bort poenget her. Vi skal liksom være midt inne i en grusom pandemi der sykehusene er overbelastet, blir vi fortalt igjen og igjen. Selvfølgelig skal de ansatte på sykehusene få lov til å ta mat pauser! Hallo! Men lage danse videoer?

Morsomt å se dere kverulere bort ALT jeg kommer med her inne :D

Lenke til kommentar
Betroz skrev (22 minutter siden):

Artig hvordan du prøver å synse bort poenget her. Vi skal liksom være midt inne i en grusom pandemi der sykehusene er overbelastet, blir vi fortalt igjen og igjen. Selvfølgelig skal de ansatte på sykehusene få lov til å ta mat pauser! Hallo! Men lage danse videoer?

Like gøy som å se deg bruke en film av noen sykepleiere som har det litt gøy som bevis for at ingen avdelinger på noen sykehus i verden har det travelt noen gang..

• Liker 2
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Betroz said:

Rart det där. Så noen påstår alltså att sjukhusen är överbelasted utan att de alltså är det. Beviset på det är inte att några hundra tusen (några millioner kanske?) sjukhus anställda går ut med det offentligt utan att de har tid med att spela in videor. 

Vi bor verkligen i en rar värld. Gates och kompani har alltså klarat att tysta ned milliontals människor inom sjukvården men glömde att kontrollera att de inte spelade in videor. 

Sen är det ju också tydligt att några försöker kontrollera andra genom att bestämma vad de får göra. Hvis man er sjukvårds anställd får man alltså inte spela in videor under en pandemi utan man må jobba dygnet rundt antar jag. Snakka om att försöka kontrollera andra...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Har jeg en konkret dato for innspillningen, nei. Er de spilt inn under pandemien, ja. Det ble nevnt i videoen av "Hugo". Var det nok redelighet for deg?

Jeg vet det, for jeg så faktisk hele videoen. Spørsmålet var ikke om det ble påstått i videoen, men om vi har noen uavhengige kilder som kan underbygge påstandene i videoen. Dette er nok videoer han har funnet på nett og dermed burde det være mulig å finne kilden, sjekke datoer og omstendigheter så troverdigheten får kjøtt på beinet.

Merk at jeg slenger ikke ut en bastant påstand om at det er feil. Jeg spør fordi jeg ikke vet og fordi troverdighet er noe som må tjenes, for eksempel med kildebruk.

Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (På 6.3.2021 den 11.24):

Jeg vil helle mot det ja, uten at det betyr jeg utelukker noe annet. Uansett vil man aldri kunne stable på beina noen "theory of everything" når det gjelder skjulte maktstrukturer, nettopp fordi de er skjulte, og agendaer kan man typisk bare kjenne til i ettertid. Det finnes ingen memo å oppdrive angående hva som skjer i boblebadet på Geilo før det blir til ratifisert politikk.

Det beste man har å gå etter er små drypp her og der som vitner om at avgjørelser tas på nivåer over de demokratiske, åpne prosessene, "whistle blowers" som man enten velger å tro på eller ikke, og til nød dokumenter sluppet for offentligheten lenge etter at alle involverte for lengst er døde og begravet. Til nød kan man også merke det når media og kultur er mistenkelig samkjørte om en agenda, men også det blir et spørsmål om hvilken rolle man i utgangspunktet tror media har - om media virkelig er "den 4. statsmakt", eller om media snarere er en integrert del av maktutøvelse. 

For å svare på det siste spørsmålet ditt vil jeg anbefale dokumentaren "Control Room", som omhandler hvordan informasjon ble kompartmentalisert og massekopiert under Den 2. Gulfkrigen. Den illustrerer godt hvor lett det er å samkjøre informasjon ved bare å kontrollere første ledd i informasjonsflyten (CentCom i det tilfellet), og så gjør media resten av jobben ved å kopiere fra hverandre. Når det gjelder Covid-19 er det WHO som er dette første leddet. Kontrollerer man WHO, kontrollerer man også hele informasjonsstrømmen, FHI, media, universiteter, hele røkla. 

Her har du et lite "drypp" når det gjelder hvem som kontrollerer WHO: [fjernet videoen for oversiktlighetens skyld]

Generelt enig i det du skriver her - det er ganske så godt i tråd med mitt ståsted. Jeg heller nok dog til å tenke at en grunn til at man ikke får stablet på beina noen "theory of everything", også er at påvirkningen av beslutningsprosessene varierer mellom de ulike maktfraksjonene og også i de ulike sakene. Ulike maktfraksjoner har ulike motiver og besitter ulike virkemidler, og det er også variabelt hvem som forsøker å påvirke i de ulike sakene og hvordan. Litt enkelt sagt, er det ikke noen "theory of everything" utover at påvirkning skjer. Og det er også grunnen til mitt ståsted om at man skal være skeptisk til myndighetene, uten at man trenger å dra den dit at alt er en konspirasjon.

Så vil jeg også legge til at det at en organisasjon som feks. WHO er dratt mellom ulike politiske hensyn, ikke nødvendigvis medfører at all informasjon derfra og nedover i hierarkiet må avskrives som styrt. Jeg mener nok at du er litt i overkant skeptisk til hvor sterke føringer WHO klarer å legge på øvrige forskningsmiljøer feks.

amber skrev (På 6.3.2021 den 11.46):

Ikke spesielt glad i det begrepet [NWO]  men husk at det ble åpent proklamert av Bush den eldre. Din skepsis til en bok du ikke har lest er notert. Jeg ville heller fokusere på dens sterke sider, f.eks at den la grunnen for en forståelse av hva som faktisk skjedde i Russland på 1990tallet. For å få et inntrykk av det må man nesten se på bokens case studies. Ellers er det mulig at den legger for stor vekt på det ideologiske og dermed kan fremstå som forenklet (på tesenivå).

Det er mange som har tatt begrepet New World Order i sin munn opp igjennom. Når Bush sr. proklamerte dette, kan man også anse at det var av den enkle grunn at verden reelt forandret seg fra å være delt mellom to store maktblokker til noe annet ved Sovietunionens kollaps.

Boka er satt på den lange lista over ting jeg har fått lyst til å lese ;) Samtidig er det nok en kjensgjerning at i en debatt vil ikke alle kunne sette seg inn i alt, og da bør det være en aksept for at sekundærkilder benyttes.

Så er jeg med på at boka jo tydeligvis fint presenterer en hypotese, og at hypotesen nok også kan være korrekt. Men spørsmålet blir jo igjen hvorvidt den, som nevnt over her, presenterer noen "theory of everything" som da også stemmer for håndteringen av pandemien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (13 timer siden):

Gyldigheten av argumentet ditt forutsetter jo at det som er blitt påstått er at alle sykehus, uavhengig av type avdeling, er overbelastet og til enhver tid. Det er det jo ikke blitt påstått.

Morsomt å se deg gripe etter halmstrå 😆

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Vaksinene er ikke testet på de med underliggende helsetilstander, men eldre og syke massevaksineres likevel. Hvorfor?:

"Per 23. februar 2021 har Legemiddelverket behandlet 102 meldinger om dødsfall etter vaksinering hos eldre pleietrengende, hvor de fleste var sykehjemsbeboere. Snittalder for disse er over 87 år."

https://legemiddelverket.no/nyheter/ekspertgruppe-skal-vurderedodsfall-meldtetterkoronavaksinasjon?fbclid=IwAR3aa3_CKSfSt79VD_x5EW6WOWn_bU8CYEVpFOIoAVl-sHySebI56jvpPjo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...