Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

Jeg mistenker at det er symptom på at diskusjonene som regel foregår i ekko-kamre, der det i liten grad stilles kritiske spørsmål siden deltagerne har som et utgangspunkt en overbevisning om eksistensen av en global konspirasjon.

Fair point. Jeg har den samme oppfattningen av dere som tror på det offisielle kilder kommer med. Så da kommer vi kanskje ingen vei.

Men nå er det da slik at det også er andre folk som leser slike tråder som denne. Jeg bør kunne legge ut informasjon og linker, slik at disse menneskene kan undersøke det OM DE ØNSKER det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (9 minutter siden):

Fair point. Jeg har den samme oppfattningen av dere som tror på det offisielle kilder kommer med. Så da kommer vi kanskje ingen vei.

Du har nok helt rett i at det også skjer. Personlig mener jeg at man bla. kan anse mediafokuset rundt COVID-19 som et ekkokammer, der det er slående lite kritisk journalistikk knyttet til håndteringen. Det males bla. et bilde av at Sverige har feilet, mens vi her hjemme har lyktes, mens det er noen fåtalls kritisk stemmer som påpeker at tallene pr. nå også kan leses som at man i Sverige har oppnådd å holde dødeligheten på et lavt nivå tatt i betraktning at man har en pågående pandemi, mens vi her hjemme har oppnådd det kunststykket å få den generelle dødeligheten ned midt i en pandemi. Og spørsmålet blir da til hvilken pris. 

https://www.nrk.no/urix/nye-tall-viser-at-sveriges-koronadodstall-er-blant-de-lavere-i-europa-1.15383413?fbclid=IwAR0RKJCw_PtgXe0n8PimDQ4MxWvB6oTgpJhLdQEWCah2ohde4xRGLRfVPyg

Samtidig er vi jo da igjen tilbake til at det i mitt hode både går an å se kritisk på det myndigheter og andre maktfraksjoner foretar seg, uten å måtte komme til konklusjonen om at det ligger en ond plan bak. Selv - uten å påberope meg fasitsvaret - med en innstilling til at vi nok har gått for drastisk til verks, blir det i mitt hode langt mer logisk å forklare det med et press fra en befolkning som ikke har for vane å måtte forholde seg til farer og kriser, medier som bærer preg av å kjempe om klikk og lite incentiver til kritisk journalistikk, i kombinasjon med myndigheter som (igjen) ikke var forberedt på noen krise. Men der har du nok også rett i at vi kanskje ikke kommer noen vei.

Sitat

Men nå er det da slik at det også er andre folk som leser slike tråder som denne. Jeg bør kunne legge ut informasjon og linker, slik at disse menneskene kan undersøke det OM DE ØNSKER det. :)

Joda, og det er nok også min motivasjon mot å agere "gnagsår" her at andre leser dette, fordi det i min verden er uheldig hvis disse påstandene får stå uimotsagt når det for min del er åpenbart at man ikke har belegg for dem når man går kildematerialet etter i sømmene og setter logikken under et kritisk lys. Jeg mener det er med på å undergrave tilliten (skal ikke leses som "blind tillit") mellom myndigheter og befolkning, som samfunnet er avhengig av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
21 hours ago, Morromann said:

Boris Johnson slår nå fast at alle coronatiltakene i Storbritannia skal være fjernet innen 21.juni om alt går som det skal. Hvordan stemmer dette med teoriene om at vi er på vei inn i et evig coronadiktatur?

Den gulroten de vifta foran folk ble fort tørr :

SAGE scientists warned Boris Johnson there would be 91,000 extra deaths if he scrapped lockdown rules completely at the end of April, persuading him to plot his 'cautious' 118-day 'one-way road to freedom'

• SAGE dashed hopes of easing the third national lockdown sooner after presenting No10 with bleak models
  • Imperial College papers warned that lifting coronavirus curbs too soon could cause 91,000 further deaths   
  • In 'most optimistic' scenario, government scientists claimed that there might be 30,000 more deaths
  • Boris Johnson yesterday unveiled his 118-day roadmap out of the lockdown to MPs and the public

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9288717/Government-scientists-forecast-91-000-deaths-Covid-lockdown-rules-scrapped-April.html

Bare litt til dere....litt lenger...så har dere friheten tilbake....bare litt til JEG LOVER. Pinky swear :D

Klovner hele gjengen!

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
5 hours ago, Benbjo said:

Blir spennende å se om et års tid hvem som hadde "rett". Lever vi tilnærmet normalt eller er det lockdown? 

Heldigvis for oss er ikke Norge helt det samma som USA og England. Det kan være fordi Norge var okupert av Nazi Tyskland i 5 år under annen verdenskrig, og derfor så er visse krefter innad i staten litt mer forsiktige her med å innføre en politistat. Eller det kan være andre grunner, som at normenn er mer lydige og godtar ting litt for fort, som igjen kan gjøre at tiltakene er litt mildere her. Du vet hele dugnad mentaliteten, som kan være en positiv ting, men ikke alltid...

Det jeg mente med min kommentar om å være historieløs handler om at tidligere totalitære regimer veldig sjelden eller aldri gir fra seg den makten de har fått. Historien viser at folket må ta makten tilbake. USA og England (og andre land) er på GOD VEI til å bli politistater i disse dager, noe selv Tucker Carlson snakket om i videoen under. Hvorfor eierene av Fox News godtar at Carlson forteller sannheten på nasjonal TV kan man lure på, men splitt og hersk kan være en forklaring. Se de første 18 minuttene bare :

Edit : Øhh hva skjedde med den orginale video linken tro...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
41 minutes ago, Betroz said:

Heldigvis for oss er ikke Norge helt det samma som USA og England. Det kan være fordi Norge var okupert av Nazi Tyskland i 5 år under annen verdenskrig, og derfor så er visse krefter innad i staten litt mer forsiktige her med å innføre en politistat. Eller det kan være andre grunner, som at normenn er mer lydige og godtar ting litt for fort, som igjen kan gjøre at tiltakene er litt mildere her. Du vet hele dugnad mentaliteten, som kan være en positiv ting, men ikke alltid...

Det jeg mente med min kommentar om å være historieløs handler om at tidligere totalitære regimer veldig sjelden eller aldri gir fra seg den makten de har fått. Historien viser at folket må ta makten tilbake. USA og England (og andre land) er på GOD VEI til å bli politistater i disse dager, noe selv Tucker Carlson snakket om i videoen under. Hvorfor eierene av Fox News godtar at Carlson forteller sannheten på nasjonal TV kan man lure på, men splitt og hersk kan være en forklaring. Se de første 18 minuttene bare :

Registrerer at du allerede har en "out" for om dette ikke skjer i Norge. Hvilke andre land er det dette ikke gjelder for? Alle land i skandinavia? Flere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Den gulroten de vifta foran folk ble fort tørr :

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9288717/Government-scientists-forecast-91-000-deaths-Covid-lockdown-rules-scrapped-April.html

Bare litt til dere....litt lenger...så har dere friheten tilbake....bare litt til JEG LOVER. Pinky swear :D

Klovner hele gjengen!

Nå har vel alle disse ekstremalarmistene i Storbritannia for lengst brukt opp tabbekvoten ved å garantere massedød om man ikke stenger samfunnet inne for alltid. Ja, det er klovner blant endel helserådgivere som en som i fullt alvor mener at man bør gå i lockdown hver eneste influjensasesong for at ingen skal dø av influensa(er det ikke noe som heter immunforsvar lenger?). Men Boris Johnson og hans regjering har først og fremst et hovedansvar for velgerne ikke all verdens anti-sosiale nerder med slike psykoideer. Ja, UK har rekord i alarmistiske rådgivere, som Neill Ferugusson som dog ble tatt med buksene nede, bokstavlig talt, da han brøtt lockdown for å møte elskerinna.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Det jeg mente med min kommentar om å være historieløs handler om at tidligere totalitære regimer veldig sjelden eller aldri gir fra seg den makten de har fått. Historien viser at folket må ta makten tilbake. 

Siden det var meg du kalte historieløs, så vil jeg påpeke at du nok en gang driver med stråmannargumenter. 

Det er da ingen her inne som er uenig i det du skriver her. Jeg synes seriøst du bør ta inn over deg at det er fullt mulig å være motstander av totalitære regimer eller å være motstander av mye av det dagens norske regjering gjør - og samtidig mene at konspirasjonsteoriene dine et en fantasi. 

Jeg kan personlig underskrive på det, og er rimelig sikker på at det gjelder alle debattmotstanderne dine her. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (57 minutter siden):

Siden det var meg du kalte historieløs, så vil jeg påpeke at du nok en gang driver med stråmannargumenter. 

Det er da ingen her inne som er uenig i det du skriver her. Jeg synes seriøst du bør ta inn over deg at det er fullt mulig å være motstander av totalitære regimer eller å være motstander av mye av det dagens norske regjering gjør - og samtidig mene at konspirasjonsteoriene dine et en fantasi. 

Eller andre vestlige regjeringer og rådgiverne deres. Jeg tror ikke jeg kjenner et eneste menneske som vil gå med på at det å stenge ned hver vinter for at ingen skal få influensa er en god ide. Nutty professors kan foreslå det men det betyr ikke at regjeringer som tross alt har velgere å tenke på kommer til å gjøre det. Folk er drittlei nå av absolutt alt som har med corona å gjøre og det er ikke en snøballs sjanse i helvete for at NOEN vil gå med på en årllig influensa-lockdown.

Og ja, jeg har fått med meg at noen vil ha "klimalockdown" også. Kommer ikke til å skje. En politiker som foreslår noe slikt kommer ikke inn på Stortinget.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/16/2021 at 12:06 PM, Hugo_Hardnuts said:

Jeg er jo langt på vei enig med deg i det du skriver innledningsvis - det tror jeg også du vil se at de fleste andre her som argumenterer mot at COVID er en konspirasjon gjør. Eksistensen av skjulte maktstrukturer skal man være ganske naiv for å avfeie. Men det er balansegangen i tankegangen mellom "alt er en konspirasjon" og "det finnes ingen konspirasjoner" som hvert fall jeg etterlyser.

I mitt hode går du jo litt i den ene grøftekanten selv. Du tar opp to dokumenterte historiske operasjoner som bevis. Jeg kan ikke si at jeg har detaljkunnskaper om "Operation Northwoods", men så vidt meg bekjent var dette et forslag til en mulig strategi fra CIA som ble skrinlagt av JFK. Selv om det på ingen måte er hyggelig å tenke på at dette en gang kom på bordet, viser det jo samtidig også at det er noen beskyttende mekanismer som kicker inn i hvordan offentlige organer opererer - i mitt hode minst like mye et bevis mot en NWO-konspirasjon som det er et bevis for. "Operation Gladio", bedre kjent som "Stay behind", er hyppig benyttet i ulike konspirasjonsteorier. Jeg klarer fortsatt ikke se hvordan dette beviser eksistensen av noe NWO-nettverk - det er et bevis for hvordan et visst minimum av politisk styring er nødvendig for hvordan e-tjenester opererer, fordi man i de tilfellene hvor det ikke er noen kontroll, gjerne blir vel mye "insj" fra de lenger ned i systemet.

Igjen, så handler ikke det å ikke tro på noen NWO-konspirasjon om at man tror at alle maktstrukturer er synlige og alt er slik som myndighetene utgir det for å være. Det er denne idéen om at det står et sentralt nettverk bak og orkestrerer verdenshistorien og har fingrene inne i alle ulike maktorganer (formelle som uformelle) det protesteres mot, da det a) ikke finnes bevis for dette og b) ikke gir noen logisk forklaring på hvordan verdenshistorien utfolder seg. Det gir langt mer mening, og finnes langt sterkere bevis for, at verden er preget av ulike makt- og intereraksjoner med dynamiske allianser og motsetninger. Banalt sagt, er NWO-konspirasjonene alt for enkle til å stemme overens med den kompleksiteten verden utgjør.

Jeg tror det er mer matnyttig - både for proponenter og kritikere - å sammenligne disse skjulte maktstrukturene (uansett hvilket navn man vil gi dem) med slik som mafiaen typisk er bygget opp, heller enn å se på det som en eneste maktpyramide med kun en bestemt liten klikk av mennesker som setter agendaen.

I en typisk mafiastruktur er det kun systemet som er det samlende momentet, men innenfor der kan det være mange ulike aktører med vidt forskjellige agendaer og økonomiske interesser. Følgelig vil mafiaen på ingen måte være fremmede for å skyte hverandre under bordet, og alle sitter med noe dritt på hverandre. Men når noe/noen truer selve systemet, som f.eks. friheten til å kontrollere politikere, journalister og etterretningstjenester, først da kan man begynne å snakke om noen "felles agenda". Fordi man har det til felles at man er avhengig av å operere i skyggene.

John F. Kennedy er et prima eksempel på hva som skjer når noe/noen truer selve grunnfundamentet i all mafiavirksomhet. Jeg ser du tolker det at Kennedy satte en stopper for Operation Northwoods som en bekreftelse på at det eksisterer et demokratisk system som befinner seg høyere oppe i makt-hierarkiet enn hva skjulte maktstrukturer gjør. Og vel, jeg er fullstendig uenig med deg i det. For ca 1,5 år etter at Operation Northwoods først ble undertegnet var Kennedy drept, og fortsatt den dag i dag er Harvey Lee Oswald ansett som den eneste drapsmannen, og den fullstendig fjollete "magisk kule teorien" er fortsatt forklaringen på at han kunne få det til. 

Jeg anser derfor Kennedys intervensjon angående Operation Northwoods som det stikk motsatte av hva du gjør; som en bekreftelse på at det er fullt mulig for et skjult maktnettverk å kvitte seg med en brysom folkevalgt, aldri bli tatt for det og at 60 år seinere er det fortsatt Harvey Lee Oswald det skrives om i historiebøkene. Dette er en bekreftelse på at det vi vanlige dødelige anser som "det demokratiske systemet" egentlig befinner seg ganske langt nede i makt-hierarkiet.

Samme så med Operation Gladio: Du sier det beviser at politisk styring er helt nødvendig. Og ja, jeg er fullstendig enig med deg i det. I en mer ideell verden ville det kanskje vært slik. Men realiteten er jo igjen at den politiske styringen ikke var til stede, og at i praksis kunne de som arbeider i skyggene under påskuddet av "rikets sikkerhet" bare få ture på som de ville, iscenesette falskt-flagg-operasjoner og styre den kollektive bevissthet i hvilken som helst retning de måtte ønske.

Så igjen, jeg er ikke uenig med deg i at verden er mer kompleks enn en type "en familie som har styrt verden siden Babylon". Som du selv sier:

Det gir langt mer mening, og finnes langt sterkere bevis for, at verden er preget av ulike makt- og intereraksjoner med dynamiske allianser og motsetninger

Ja! Men der våre veier skilles er dersom du tror dette foregår på demokratisk nivå, og de virkelig store, toneangivende aktørene er folk hvis navn vi kan lese i avisen eller søke opp i skattelister etc. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Capitan Fracassa said:

Akkurat som jeg blir beskyldt for å tro på fantasier, så må du tåle det også. Men egentlig burde ingen av oss komme med ufine kommentarer, men sånn er da internett...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Som med "Ice Bucket Challenge" er det noen som tror at maskebruk er en form for innvielse i en gruppe. Den som skal innvies blir isolert, og maska skjuler vedkommendes vanlige identitet og gjør vedkommende til en av gruppa. Personen blir traumatisert, og er da klar for å presenteres for "den nye normal, the New Normal". Kanskje noe å tenke på. Er maska som en form for vestlig Mao-dress...

Dette blir sagt et par timer ut i denne videoen. https://www.youtube.com/watch?v=l4fGdysMhas

Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (14 timer siden):

(snip) 

Så oppsummert, mener du altså at det eksisterer skjulte maktstrukturer, uten at disse har noen felles agenda utover å kontrollere de synlige maktstrukturene - forstår jeg det riktig?

Hvis ja, så skal jeg ikke protestere videre på den. (Vi kunne sikkert diskutert oss blå rundt hvor potent/ikke potent de ulike maktfraksjonene er oppi det her, men det er nok ikke spesielt relevant for temaet). Men jeg bemerker da at dette vel vanskelig kan sies å være i tråd med noen av NWO-konspirasjonsteoriene, all den gang NWO-folkene nettopp fremhever en sentral kjerne som styrer "alt" mot et felles mål.

Spørsmålet videre blir heller hvordan du med dette utgangspunktet stiller deg ift. hovedtemaet for tråden, som er påstanden om at COVID-19 er en "hoax" - enten om det er et virus påført verden med viten og vilje, eller at det rett og slett bare er en bløff - som brukes for å innføre kontrolltiltak e.l. på befolkningen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (13 timer siden):

Akkurat som jeg blir beskyldt for å tro på fantasier, så må du tåle det også. 

Jeg tåler det fint, men synes allikevel det er viktig å påpeke hver gang du tillegger meg og andre meninger ingen av oss har gitt uttrykk for. 

Ja, jeg er tydelig på at jeg tror dine påstander er en fantasi, og du må gjerne kalle mine påstander en fantasi - siden du tror det.

Men jeg prøver så godt jeg kan å være redelig med hva du faktisk mener og argumentere mot det, og ikke tillegge deg meninger du ikke har gitt uttrykk for. Og jeg synes du burde la være å bruke slik argumentasjon også - og ikke flåse deg unna med at sånn er internett.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (11 timer siden):

Som med "Ice Bucket Challenge" er det noen som tror at maskebruk er en form for innvielse i en gruppe. Den som skal innvies blir isolert, og maska skjuler vedkommendes vanlige identitet og gjør vedkommende til en av gruppa. Personen blir traumatisert, og er da klar for å presenteres for "den nye normal, the New Normal". Kanskje noe å tenke på. Er maska som en form for vestlig Mao-dress...

Dette blir sagt et par timer ut i denne videoen. https://www.youtube.com/watch?v=l4fGdysMhas

Hvis det å bruke en maske utløser en traumereaksjon, er min påstand at man nok har med seg en god del i bagasjen fra før.

Du har for øvrig en fantastisk evne til å finne skjulte budskaper i filmer og andre medier...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (19 minutter siden):

Hvis det å bruke en maske utløser en traumereaksjon, er min påstand at man nok har med seg en god del i bagasjen fra før.

Du har for øvrig en fantastisk evne til å finne skjulte budskaper i filmer og andre medier...

Visste du ikke at verden er styrt av en transkjønnet elite hvor absolutt alle er motsatt kjønn av det de gir seg ut for? Detter vet Budeia og det er en lang tråd om det som jeg nesten har ledd meg ihjel av:rofl::rofl:

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (6 timer siden):

Hvis det å bruke en maske utløser en traumereaksjon, er min påstand at man nok har med seg en god del i bagasjen fra før

Det er snakk om en del andre ting som fører til traume, f.eks. redsel for å bli smittet og smitte familiemedlemmer, redsel for å få bot hvis en ikke går med maske, redsel for å miste jobben (hvis en ikke allerede har gjort det), redsel for portforbud, redsel for å krysse svenskegrensa, redsel for å bli satt i karantene og få en smitteoppsporer etter seg, osv. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Så alle tiltakene er for å beskytte gamle og syke.

Vaksinen sender en stor del av de som vaksineres hjem med sykemelding.

Så vaksinerer man gamle og syke med denne vaksinen som friske folk blir syke av.

Men ingenting er feil med dette scenarioet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...