Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
28 minutes ago, Hapi70 said:

Nå dauer de av vaksinen i Sverige, så kanskje ikke rart at helsepersonell ikke vil vaksinere seg: https://nyadagbladet.se/inrikes/67-svenska-dodsfall-kopplas-till-pfizers-vaccin/?fbclid=IwAR09vxUCNZIhBxPqKKDLk7va5LSvbcB7fzAREqY2ne1tf4RVFlqBRKM9X10

Hvis alle svensker hopper opp og ned i ti sekunder i dag kommer mange av de til å dø i morgen. 

Var det av hoppene eller andre årsaker? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (3 timer siden):

Står i alla fall attentat på några ställen i den artikeln. 

Annars så ser jag inte helt poängen med att påpeka att det inte har förekommit en del andra typer terrorhandlingar når en väldigt alvarlig en faktiskt har förekommit i Norge.

Deres definisjon på attentat; https://snl.no/attentat 

Med attentat mener de kanskje at Breivik gikk til angrep på et norsk bygg med mange demokrater i, som et angrep på det demokratiske systemet? Angrepet på Utøya kan tolkes til å være et attentat på Det Norske Arbeiderparti. 

Men jeg er vant til den vanligste betydningen, som i "attentatet på Indira Gandhi". Aksjonen på Utøya kan også sies å ha vært et attentatforsøk på Gro Harlem Brundtland, siden hun visstnok skulle ha vært der da. Men Brundtland var ikke statsminister på det tidspunktet. Ikke toppleder i Norge, per definisjon. Hun hadde vel da en stilling i FN (enda en ting jeg burde undersøke?)

Selv om ikke alle typer terror har forekommet i alle land, har det blitt slik at alle skal sikre seg mot alle terrortyper. Det kan føre til at en føler seg ufri og ulykkelig, til ingen nytte. 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Budeia said:

Selv om ikke alle typer terror har forekommet i alle land, har det blitt slik at alle skal sikre seg mot alle terrortyper. Det kan føre til at en føler seg ufri og ulykkelig, til ingen nytte. 

Ja, väldigt rart. Man borde självklart bara se bakåt. Norge borde inte ens försöka skydda statsministern eftersom ingen har dödat någon statsminisiter i Norge och Sverige borde inte bry sig om högerekstrema galningar som kan komma på iden att bomba eller skyta några barn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Morromann said:

Jeg er forøvrig enig i at det er en del unødig alarmisme hos enkelte klimaforskere; og det er forsåvidt også en del unødig alarmisme rundt coronapandemien også. MEN - det at vi periodevis hører utsagn fra de mest hysteriske alarmistene som spår død og undergang, så er BÅDE klimarendringene og coronapandemien ekte. Og bevisene har vi og ser vi og de er tilgjengelige. Hvordan folk velger å tolke disse bevisene, i positive eller negative vinklinger er en annen sak. Men KONSPIRASJONSTEORIENE om pandemien eller andre konspirasjonsteorier finnes det ikke fnugg av beviser på; ikke noe sted overhodet. Kun gjetninger og pseudo-religiøst prat om en ond hemmelig makt som vil oss alle vondt ved å føre oss bak lyset. DET er forskjellen.

Jeg er også forøvrig enig at det er mye antagelser om "onde hensikter" i konspirasjonsland, og at mye av det derfor bærer preg av "tegneserie bad guys" - narrativer som fremstår som selvutslettende også for de på toppen av næringskjeden.

Men du tar beviselig feil når du sier at det ikke finnes fnugg av bevis for noe som helst av konspirasjonsteorier. Jeg har i mitt forrige innlegg henvist til to dokumenterte tilfeller som er tilgjengelige for oss i dag gjennom "The Freedom of Information Act". Og disse to er bare dråper i havet. 

At f.eks. amerikansk etterretning satte seg ned rundt et bord og i all seriøsitet hadde "skyte ned et amerikansk passasjerfly og skylde det på Cuba" som et forslag til hvordan man kunne iscenesette et casus belli for invasjon av Cuba er et faktum. Og slike falskt-flagg-operasjoner er historien full av.

Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (14 timer siden):

Det er egentlig to spørsmål å stille her:

1) Finnes det skjulte makstrukturer? 

2) Hva er i så fall disse maktstrukturenes agenda?

Det at vi er ignorante angående spørsmål 2) besvarer ikke i seg selv spørsmål 1). Dersom 1) er sann ligger det jo tross alt i sakens natur at enhver utenforstående ikke vil vite svaret på 2). Så naturligvis vil ingen kunne enes om hva som er evt. skjulte makstrukturers agenda.

Spør du meg om jeg mener det finnes skjulte maktstrukturer, så er svaret mitt et rungende ja. Noe av dette er tross alt public domain i ettertid - som f.eks. maktstrukturene i og rundt etterretningstjenestene, som ofte ikke svarer til noen demokratisk valgt institusjon p.g.a fullmakter i forhold til "rikets sikkerhet". 

"Operation Northwoods" er således verdt å sjekke ut, da dette dokumentet belyser hvor langt etterretningen kan være villig til å gå i desinformasjons-kampanjene sine for å fremme militære og geo-politiske interesser. Her snakker vi om massedrap på amerikanske sivile - mistenkelig likt det vi seinere fikk se i forhold til 11. september-Irak-linken (den gang var det Cuba det handlet om).

"Operation Gladio" er et annet eksempel (denne gangen også satt i live) på noe som aldri ville blitt ratifisert av noen demokratisk valgt maktinstitusjon. Igjen en falskt-flagg-operasjon med sivile europeere som mål. 

Og listen over slike episoder er så uendelig lang at det fremstår som naivt å tro at de folkevalgte på noen som helst måte representerer det øverste av maktstrukturer - også i såkalte "demokratier". De folkevalgte er nok sånn sett nærmere oss på gulvet enn de er nær toppen av noen maktstruktur, og er i like stor grad som oss ofre for desinformasjons-kampanjer, psykologisk krigføring og sosial kondisjonering. 

Som sagt så anser jeg ikke de folkevalgte som de øverste makthaverne. Jeg tror de befinner seg ganske langt nede i hierarkiet både når det gjelder kunnskap og makt, og at de er utsatt for massivt press om å "gjøre noe" enten det dreier seg om corona, menneskeskapt global oppvarming eller terrorfaren. Deres rolle er hovedsakelig å ta imot kjeft, sånn at vi ikke kikker inn i korridorer vi absolutt burde kikke inn i. Folkestyre er en illusjon.

Her kan jeg f.eks. vise til Stoltenberg-regjeringens "beslutning" om å utføre krigshandlinger mot Libya - noe som på ingen måte var i Norges eller Europas interesse, og som gikk fullstendig under radaren både i media og i Stortinget (men som det kan se ut som at Stoltenberg i ettertid ble personlig belønnet for med stillingen som NATO-sjef).

Dette minner ikke om mennesker som egentlig styrer noe som helst, men snarere om mennesker som tar imot ordre annenstedsfra, fra noen andre enn det norske folk som har stemt på dem - og som kan lokke med både det ene og det andre av posisjoner og verv.

Hva som er agendaen vet jeg akkurat like lite om som alle andre. Jeg vil tro det dreier seg stort sett om grunnleggende menneskelige ting som å sikre sin egen slekt for så mange generasjoner fremover som overhodet mulig, noe som bl.a. innebærer å holde på makt og rikdom med alle nødvendige midler. Jeg tror ikke nødvendigvis det er snakk om noen "ondsinnet" plan, men snarere om selv-preservering og en "målet helliger middelet" - tankegang (noen av de målene kan også være noble).

Men dersom man verdsetter et "effektivt styresett" høyere enn "individets rettigheter", er det naturlig å se til Kina som et forbilledlig eksempel. Jeg registrerer også at Kina er det landet som tjener på at Europa og USA skakk-kjører sine egne økonomier, da det gir muligheter for dem å etablere seg økonomisk ved å kjøpe opp industrier på billigsalg. Videre registrerer jeg at representanter fra WHO ikke tør å bruke ordet "Taiwan" en gang, noe som bør fortelle litt om hvor mye makt Kina har der i gården (som tilfeldigvis også er der "tiltakene" våre kommer fra).

Jeg er jo langt på vei enig med deg i det du skriver innledningsvis - det tror jeg også du vil se at de fleste andre her som argumenterer mot at COVID er en konspirasjon gjør. Eksistensen av skjulte maktstrukturer skal man være ganske naiv for å avfeie. Men det er balansegangen i tankegangen mellom "alt er en konspirasjon" og "det finnes ingen konspirasjoner" som hvert fall jeg etterlyser.

I mitt hode går du jo litt i den ene grøftekanten selv. Du tar opp to dokumenterte historiske operasjoner som bevis. Jeg kan ikke si at jeg har detaljkunnskaper om "Operation Northwoods", men så vidt meg bekjent var dette et forslag til en mulig strategi fra CIA som ble skrinlagt av JFK. Selv om det på ingen måte er hyggelig å tenke på at dette en gang kom på bordet, viser det jo samtidig også at det er noen beskyttende mekanismer som kicker inn i hvordan offentlige organer opererer - i mitt hode minst like mye et bevis mot en NWO-konspirasjon som det er et bevis for. "Operation Gladio", bedre kjent som "Stay behind", er hyppig benyttet i ulike konspirasjonsteorier. Jeg klarer fortsatt ikke se hvordan dette beviser eksistensen av noe NWO-nettverk - det er et bevis for hvordan et visst minimum av politisk styring er nødvendig for hvordan e-tjenester opererer, fordi man i de tilfellene hvor det ikke er noen kontroll, gjerne blir vel mye "insj" fra de lenger ned i systemet.

Igjen, så handler ikke det å ikke tro på noen NWO-konspirasjon om at man tror at alle maktstrukturer er synlige og alt er slik som myndighetene utgir det for å være. Det er denne idéen om at det står et sentralt nettverk bak og orkestrerer verdenshistorien og har fingrene inne i alle ulike maktorganer (formelle som uformelle) det protesteres mot, da det a) ikke finnes bevis for dette og b) ikke gir noen logisk forklaring på hvordan verdenshistorien utfolder seg. Det gir langt mer mening, og finnes langt sterkere bevis for, at verden er preget av ulike makt- og interessefraksjoner med dynamiske allianser og motsetninger. Banalt sagt, er NWO-konspirasjonene alt for enkle til å stemme overens med den kompleksiteten verden utgjør.

• Liker 4
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (5 timer siden):

Norge borde inte ens försöka skydda statsministern eftersom ingen har dödat någon statsminisiter i Norge och Sverige borde inte bry sig om högerekstrema galningar som kan komma på iden att bomba eller skyta några barn. 

Ja, er det noen steder i Sverige som alltid har sommerleire for ungdomspolitikere? Frågar for en venn. 

Lenke til kommentar
Morromann skrev (23 timer siden):

Er dette en troverdig nyhetskilde? Aldri hørt om Nya Dagbladet før. Ser ut som om det er en slags svensk versjon av Resett eller noe sånt. Forøvrig er over 450 000 svensker vaksinerte.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nya_Dagbladet_(svensk_tidning)

Litt morsomt å bla gjennom overskriftene på den siden, både litt trist og skremmende at enkelte bruker dem som en troverdig kilde. 9 av 10 saker handler om vaksineskepsis eller kritikk av coronahåndtering. Og så er det av en merkelig grunn noen innslag av artikler og kronikker som er pro Russland. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

Kl. 03.47

av NTB

EU: Overdødelighet på 450.000 mellom mars og november

Det ble registrert en samlet overdødelighet på mer enn 450.000 døde i EU-landene fra mars til november i fjor, opplyser unionens statistikkbyrå Eurostat.

Anslaget er utarbeidet ved å sammenligne dødstallene i de aktuelle månedene med gjennomsnittlige tall for dødsfall i den samme perioden fra 2016 til 2019.

Eurostat sier tallene gir et godt anslag for koronapandemiens omfang fordi de inkluderer alle registrerte dødsfall, uavhengig av årsak. Gjennomsnittet er utregnet fra tall fra alle medlemslandene unntatt Irland.

Overdødeligheten nådde en topp i november, med en økning på 40 prosent fra det vanlige gjennomsnittet for antall dødsfall. Før det var toppen i april, da dødeligheten lå 25 prosent over snittet.

Overdødeligheten sank så jevnt i takt med at smittetallene sank, før både den og smittetallene gikk opp igjen i august.

Særlig Bulgaria, Polen og Slovenia, som alle hadde en overdødelighet på mer enn 90 prosent, ble hardt rammet i november. Også Belgia slet, med en overdødelighet på 60 prosent, mens både Italia og Østerrike nærmet seg en økning på 50 prosent fra snittet.

Lenke til kommentar
20 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Banalt sagt, er NWO-konspirasjonene alt for enkle til å stemme overens med den kompleksiteten verden utgjør.

Hvordan David Icke og andre sporer dem, er blandt annet eierskap av diverse selskaper, banker og landområder. Det er som å skrelle en løk, der det er mange ulike lag. Som du vet har mange selskaper mindre såkalte datterselskaper og andre fronter som kan avlede folk litt fra hvem som virkelig eier ting, men "løken" har enda flere fronter enn som så. For de som har brukt lang tid på å forske på dette, så finner dem de samme familie dynastiene bakom.

Når det gjelder NWO nettverk globalt, så kobles folk gjennom felles grupper, organisasjoner og hemmelige samfunn. I USA er f.eks politikerene godt limt sammen gjennom Trilateral Commission og Council on Foreign Relations, og Freemasonry er også stort der borte. Globalt har man Bilderberg, World Economic Forum og andre mer hemmelige grupper enn dem igjen, som kobler ulike folk fra ulike land sammen. Nettverk er nøkkelen her, hvem som kjenner hvem, og hvilken makt posisjon dem har innad i systemet. Ut fra dette kan dem koordinere ulike planer for verden, som f.eks Covid. Igjen, jeg nekter ikke for at folk faktisk blir syke av noe, men ting er ikke helt slik det blir presentert for oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (9 minutter siden):

Hva har egentlig dette med konspirasjonsteorier å gjøre?

Vil tro det var rettet mot de her inne som mener at viruset ikke eksisterer, eller at de fleste registrerte dødsfallene skyldes annet enn covid, eller at det bare er gamlinger som ville dødd i år uansett, osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (33 minutter siden):

Hvordan David Icke og andre sporer dem, er blandt annet eierskap av diverse selskaper, banker og landområder. Det er som å skrelle en løk, der det er mange ulike lag. Som du vet har mange selskaper mindre såkalte datterselskaper og andre fronter som kan avlede folk litt fra hvem som virkelig eier ting, men "løken" har enda flere fronter enn som så. For de som har brukt lang tid på å forske på dette, så finner dem de samme familie dynastiene bakom.

Når det gjelder NWO nettverk globalt, så kobles folk gjennom felles grupper, organisasjoner og hemmelige samfunn. I USA er f.eks politikerene godt limt sammen gjennom Trilateral Commission og Council on Foreign Relations, og Freemasonry er også stort der borte. Globalt har man Bilderberg, World Economic Forum og andre mer hemmelige grupper enn dem igjen, som kobler ulike folk fra ulike land sammen. Nettverk er nøkkelen her, hvem som kjenner hvem, og hvilken makt posisjon dem har innad i systemet. Ut fra dette kan dem koordinere ulike planer for verden, som f.eks Covid. Igjen, jeg nekter ikke for at folk faktisk blir syke av noe, men ting er ikke helt slik det blir presentert for oss.

Igjen blir jo dette en forenkling. At man finner noen av de samme familiedynastiene bak i mange tilfeller, er jo naturlig all den gang en uforhåndsmessig stor andel av verdens verdier eies av en relativt liten andel personer. Men du finner jo også en masse eksempler på rike personer og familier som ikke passer inn i NWO-narrativet; folk som kommer fra arbeiderfamilier og som har bygget opp store firmaer som har ekspandert ila. forholdsvis kort tid. En del av de dynastiene som går igjen i NWO-konspirasjonene har da også hatt en betydelig nedgang i eierskapsandelene sine utover slutten av 1900- og begynnelsen av 2000-tallet. Ser du på historikken til en del av disse familiene, er det da heller ikke nødvendigvis noen enhetlig retning i hvordan de ulike familiemedlemmene styrer.

Og argumentasjonsrekken er altså at: Mektige mennesker snakker sammen, ergo har de en felles, hemmelig agenda for hvordan verden skal styres. Ser du virkelig ikke hvor stort hullet i dette argumentet er?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (4 minutter siden):

Igjen blir jo dette en forenkling. At man finner noen av de samme familiedynastiene bak i mange tilfeller, er jo naturlig all den gang en uforhåndsmessig stor andel av verdens verdier eies av en relativt liten andel personer. Men du finner jo også en masse eksempler på rike personer og familier som ikke passer inn i NWO-narrativet; folk som kommer fra arbeiderfamilier og som har bygget opp store firmaer som har ekspandert ila. forholdsvis kort tid. En del av de dynastiene som går igjen i NWO-konspirasjonene har da også hatt en betydelig nedgang i eierskapsandelene sine utover slutten av 1900- og begynnelsen av 2000-tallet. Ser du på historikken til en del av disse familiene, er det da heller ikke nødvendigvis noen enhetlig retning i hvordan de ulike familiemedlemmene styrer.

Og argumentasjonsrekken er altså at: Mektige mennesker snakker sammen, ergo har de en felles, hemmelig agenda for hvordan verden skal styres. Ser du virkelig ikke hvor stort hullet i dette argumentet er?

Jeg tror, slikt jeg har skjønt poenget at det ikke er rikinger som Bezos, Gates og Musk det er snakk om men at det bak dem er snakk om enda rikere familier som knapt noen vet hvem er og som ikke en gang er på listene til Forbes men som i hemmelighet sitter og trekker i trådene. Bezos, Gates og Musk er bare ledd i et dypt nettverk men veldig langt unna kjernen av dette nettverket. Slik er det jeg tolker hva det er man tror på i disse miljøene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (På 15.2.2021 den 23.34):

Hvis alle svensker hopper opp og ned i ti sekunder i dag kommer mange av de til å dø i morgen. 

Var det av hoppene eller andre årsaker? 

Hvis en eldre som er ekstremt skrøpelig får covid-19, kun hoster litt og dør dagen derpå er det da covid-19 som drepte henne?

Hvis ikke så har du korrekt med vaksiner, hvis du mener hun døde av covid så døde de samme folk av vaksinen.

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (1 minutt siden):

Hvis en eldre som er ekstremt skrøpelig får covid-19, kun hoster litt og dør dagen derpå er det da covid-19 som drepte henne?

Hvis hun dør av en lungebetennelse; altså blir kvalt til døde er det coronaen som tar knekken på hun ja.

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (2 minutter siden):

Var det hva jeg skrev ? Skjerp deg a..

Om hun dør spør du. Ja, det spørs helt hva hun dør av det. Om blir meid ned av en bil; nei da har hun ikke død av corona. Men det blir ikke oppgitt som coronadødsfall heller. Men en lungebetennelsesrelatert død MENS man er smittet med corona, ja det blir regnet som coronadødsfall. Covid-19 fører til lungebetennelse hos mange og lungebetennelse er en vanlig dødsårsak hos eldre mennesker. Er det noe mer du lurer på?

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...