Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Morromann skrev (1 minutt siden):

Nei, Palme var alldeles ikke i noen folkemengde.

Det er alltid folkemengder i Stockholm sentrum etter kinoforestillinger 🤨

Men alt i alt kan en spørre seg hvorfor Norge skal ta til seg alle disse nye forbudene. Det har aldri vært noe attentat i Norge, aldri vært noen store biler som har kjørt inn i folkemengder, aldri vært noen som har kapret noe fly med innholdet i en vannflaske eller hudkremflaske. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Palme ble drept for nesten nøyaktig 35 år siden, i slutten av februar 1986.

Han var på vei hjem fra kino, når en mann kom gående bak Palme, å skjøt Palme i ryggen, omtrent klokken 23:21.
Dette var en fredag kveld, forholdsvis sentralt i Stockholm, så noe folk var det nok i nærheten, men neppe noen folkemengde.

JFK ble som de fleste vet skutt i en åpen bil under sitt besøk i Dallas, dette var i november 1963, for 58 år siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (Akkurat nå):

Palme ble drept for nesten nøyaktig 35 år siden, i slutten av februar 1986.

Han var på vei hjem fra kino, når en mann kom gående bak Palme, å skjøt Palme i ryggen, omtrent klokken 23:21.
Dette var en fredag kveld, forholdsvis sentralt i Stockholm, så noe folk var det nok i nærheten, men neppe noen folkemengde.

Det var i en veldig mørk gate en vinterkveld. Og Stockholm var også ganske dårlig belyst på 1980-tallet.

Lenke til kommentar
19 hours ago, Hapi70 said:

Vaksiner er ikke løsningen. Alle disse årene har vi bare vaksinert mer og folk har blitt sykere og sykere. 

Epler og pærer? Som "nå er stadig flere aktiv på treningssenter 2-3 ganger i uken men vi blir bare fetere". Det har ikke nødvendigvis noen sammenheng.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, AntonMarkmus said:

Om det finnes en grand konspirasjon - enten generelt eller i forhold til covid-19 - handler det neppe om at man vil forgifte og drepe et stort antall mennesker, eller noe annet så primitivt tegneserie-ondskapsfullt.

Det er symbolikken som er viktig, den sosiale oppfostringen av et stort antall mennesker i å gjøre som man får beskjed om fordi "fare på ferde". Det å skremme folk for at de frivillig skal gi fra seg rettigheter og betale avgifter er den eldste oppskriften i boka om totalitære styresett og utøvelsen av sosial kontroll.

Du skal godta å bli overvåket fordi "Sovjetunionen".

Du skal godta å bli fingerpult i rævva på flyplassen fordi "Osama Bin Laden".

Du skal godta å betale skjorta i skatter og avgifter fordi "global oppvarming".

Du skal si fra deg din grunnleggende rett til ansamling fordi "Corona".

Historien er full av frykt-propaganda som har som resultat at folk blir mer servile, og til slutt også ender opp med å videreføre totalitære strukturer ved å "passe på" hverandre. På et tidspunkt trenger man ikke lenger STASI, fordi folk har blitt hverandres STASI. Corona fungerer allerede helt ypperlig når det gjelder dette, så eliten er ikke "dumme".

Det er symbolikken som er viktig her:

Sosiale normer tilsier at du kan ikke tenke, mene og si i åpenheten hva du mener om corona-hysteriet. Resultat: Mindre reel ytringsfrihet for hvermansen, samt mindre akademisk frihet for ekspertisen.

Masken er et symbol på at du er kneblet, og at det er viktig ikke å menge seg med andre mennesker (som kan fortelle deg ting du helst ikke skal høre). "Sosial distansering" er årets nyord. Og det er tankevekkende, ettersom sosial omgang med andre mennesker er den eneste informasjonsarenaen som fortsatt ikke er kontrollert (media, internett, sosiale medier, alt sammen er kontrollert).

Så dette handler mer enn noe annet om sosial oppfostring - å lære opp mennesker til å finne seg i ting, ikke si for mye, ikke tenke forbudte tanker, betale sine skatter og avgifter uten å mukke, godta progressivt lavere kjøpekraft, godta lavere livskvalitet og så videre og så videre.

Covid-19 (eller evt reaksjonene på Covid-19) er bare et middel for å oppnå noe annet. Og dette "annet" handler ikke direkte om covid-19, men mer om å gradvis kunne innføre et styresett noe i nærheten av det vi ser i Kina. Og for å kunne gjøre det må folk først trenes opp i å være redde både en ytre fare og hverandre. Corona og tiltakene rundt er sånn sett helt geniale, og fungerer utmerket så langt.

Spot on. Det er også typisk i psykopatiske forhold at offeret blir isolert fra familie og venner og mister nettverket sitt. Alene er vi svakere og lettere å kontrollere.

Lenke til kommentar
55 minutes ago, Hapi70 said:

Spot on. Det er også typisk i psykopatiske forhold at offeret blir isolert fra familie og venner og mister nettverket sitt. Alene er vi svakere og lettere å kontrollere.

Vi får se da, om vi får diktatur her i Norge den nærmeste fremtiden. Jeg tviler. 

Men da blir vel argumentet noe slikt som "covid var bare en test, vent ti år - DA blir planen implementert" 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (15 minutter siden):

Vi får se da, om vi får diktatur her i Norge den nærmeste fremtiden. Jeg tviler. 

Men da blir vel argumentet noe slikt som "covid var bare en test, vent ti år - DA blir planen implementert" 

Blir som Jehovas Vitner det. "Ja, vi regnet ut feil når dommedag skulle komme. Men neste gang FÅR vi rett - i motsetning til de 437 gangene før. Men den 438nde gangen MÅ det slå til".😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Budeia said:

Men alt i alt kan en spørre seg hvorfor Norge skal ta til seg alle disse nye forbudene. Det har aldri vært noe attentat i Norge, aldri vært noen store biler som har kjørt inn i folkemengder, aldri vært noen som har kapret noe fly med innholdet i en vannflaske eller hudkremflaske. 

(min uthevning) 

Är du helt sikker på att det inte varit det?  

• Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (26 minutter siden):

Är du helt sikker på att det inte varit det?  

Ikke på moderne politikere, tror jeg. En svensk konge ble drept i Norge i 1718. https://www.nrk.no/osloogviken/xl/ei-norsk-bygd-vet-hvem-som-drepte-karl-xii-1.14293522. Simon Skalp er kjent for drapet på sin svoger, kong Øystein Haraldsson (1142-1157). Sistnevnte kan kalles et familedrap, men det er sikkert lignende tilfeller med drap på høvdinger.  Storhøvdingen Olve på Egge ble drept av Olav Haraldsson i 1021, og Olav drepte senere sønnene hans. Kalv Arnesson overtok både kona og gårdene til Olve!

Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (51 minutter siden):

Eller som klima-menigheten...

Jeg er forøvrig enig i at det er en del unødig alarmisme hos enkelte klimaforskere; og det er forsåvidt også en del unødig alarmisme rundt coronapandemien også. MEN - det at vi periodevis hører utsagn fra de mest hysteriske alarmistene som spår død og undergang, så er BÅDE klimarendringene og coronapandemien ekte. Og bevisene har vi og ser vi og de er tilgjengelige. Hvordan folk velger å tolke disse bevisene, i positive eller negative vinklinger er en annen sak. Men KONSPIRASJONSTEORIENE om pandemien eller andre konspirasjonsteorier finnes det ikke fnugg av beviser på; ikke noe sted overhodet. Kun gjetninger og pseudo-religiøst prat om en ond hemmelig makt som vil oss alle vondt ved å føre oss bak lyset. DET er forskjellen.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AntonMarkmus skrev (3 timer siden):

Om det finnes en grand konspirasjon - enten generelt eller i forhold til covid-19 - handler det neppe om at man vil forgifte og drepe et stort antall mennesker, eller noe annet så primitivt tegneserie-ondskapsfullt.

Vel, som det er blitt sagt flere ganger her: Det er vanskelig å adressere disse NWO-konspirasjonene, fordi ingen tydeligvis klarer å bli enige om hva målet og motivet er. Noen mener at målet er å utrydde jordens befolkning, noen mener at vi skal micro-chippes, få hjernene våre hacket og gjøres om til cyborg-slaver, noen mener at målet er å erstatte det økonomiske og politiske systemet, noen mener at vi skal underlegges Satan...osv.

Sitat

Det er symbolikken som er viktig, den sosiale oppfostringen av et stort antall mennesker i å gjøre som man får beskjed om fordi "fare på ferde". Det å skremme folk for at de frivillig skal gi fra seg rettigheter og betale avgifter er den eldste oppskriften i boka om totalitære styresett og utøvelsen av sosial kontroll.

Du skal godta å bli overvåket fordi "Sovjetunionen".

Du skal godta å bli fingerpult i rævva på flyplassen fordi "Osama Bin Laden".

Du skal godta å betale skjorta i skatter og avgifter fordi "global oppvarming".

Du skal si fra deg din grunnleggende rett til ansamling fordi "Corona".

Historien er full av frykt-propaganda som har som resultat at folk blir mer servile, og til slutt også ender opp med å videreføre totalitære strukturer ved å "passe på" hverandre. På et tidspunkt trenger man ikke lenger STASI, fordi folk har blitt hverandres STASI. Corona fungerer allerede helt ypperlig når det gjelder dette, så eliten er ikke "dumme".

Joda, frykt er blitt brukt flere ganger til å innføre kontrolltiltak. Men man har også mange eksempler på at kontrolltiltak ikke er blitt innført, med det resultat at befolkningen er blitt skadelidende. Nå er det jo selvsagt fåfengt å spørre noen som tror på NWO-konspirasjoner hvordan de mener myndighetene burde håndtere COVID, global oppvarming, samfunnssikkerhet, osv, men de fleste andre mener jo at myndighetene har et ansvar for å håndtere disse tingene - det hadde blitt rabalder hvis de ikke gjorde noe hvert fall. Igjen, så er det balansegangen som er viktig. Man må jo gjerne mene at frihet trumfer i alle spørsmål, og at ingen kontrolltiltak kan rettferdiggjøres. Men det er fortsatt en forskjell på å argumentere på den måten, og det å anse alle kontrolltiltak som en uttrykk for en global konspirasjon.

Sitat

Det er symbolikken som er viktig her:

Sosiale normer tilsier at du kan ikke tenke, mene og si i åpenheten hva du mener om corona-hysteriet. Resultat: Mindre reel ytringsfrihet for hvermansen, samt mindre akademisk frihet for ekspertisen.

Masken er et symbol på at du er kneblet, og at det er viktig ikke å menge seg med andre mennesker (som kan fortelle deg ting du helst ikke skal høre). "Sosial distansering" er årets nyord. Og det er tankevekkende, ettersom sosial omgang med andre mennesker er den eneste informasjonsarenaen som fortsatt ikke er kontrollert (media, internett, sosiale medier, alt sammen er kontrollert).

Så dette handler mer enn noe annet om sosial oppfostring - å lære opp mennesker til å finne seg i ting, ikke si for mye, ikke tenke forbudte tanker, betale sine skatter og avgifter uten å mukke, godta progressivt lavere kjøpekraft, godta lavere livskvalitet og så videre og så videre.

Covid-19 (eller evt reaksjonene på Covid-19) er bare et middel for å oppnå noe annet. Og dette "annet" handler ikke direkte om covid-19, men mer om å gradvis kunne innføre et styresett noe i nærheten av det vi ser i Kina. Og for å kunne gjøre det må folk først trenes opp i å være redde både en ytre fare og hverandre. Corona og tiltakene rundt er sånn sett helt geniale, og fungerer utmerket så langt.

Da oppfatter du de sosiale normene og leser mediebildet fullstendig annerledes enn hva jeg gjør. Det er masse diskusjoner frem og tilbake rundt de ulike restriksjonene og tiltakene som iverksettes, både fra fagmiljøer og andre. Som fagperson begår du nok et karrieremessig selvmord hvis du går ut i media og påstår at pandemien er en hoax ja, men det blir igjen tilbake til hva slags ansvar man har som fagperson for ikke å bedrive feilinformasjon. Som jeg skrev tidligere: som ansatt i rusfeltet, kan jeg fritt kritisere norsk ruspolitikk, men jeg kan ikke forvente å beholde jobben særlig lenge hvis jeg går ut og feks. sier at GHB egentlig er sunt. Som privatperson begår du kanskje også et visst sosialt selvmord ved å gjøre det samme, men ikke noe mer enn hvis du feks. går ut og påstår at Elvis lever.

Det har for øvrig slått meg, at det alle jeg snakker med først og fremst fremhever savnet om sosial kontakt i denne situasjonen. Jeg tror ikke pandemien på noe som helst vis gjør oss reddere for hverandre, men heller gjør oss bevisste på hvor mye kontakten med hverandre betyr for oss.

Men greit, å innføre et politisk system ala Kina er altså din personlige versjon av NWO-konspirasjonen. Hva er motivet?

• Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Vel, som det er blitt sagt flere ganger her: Det er vanskelig å adressere disse NWO-konspirasjonene, fordi ingen tydeligvis klarer å bli enige om hva målet og motivet er. Noen mener at målet er å utrydde jordens befolkning, noen mener at vi skal micro-chippes, få hjernene våre hacket og gjøres om til cyborg-slaver, noen mener at målet er å erstatte det økonomiske og politiske systemet, noen mener at vi skal underlegges Satan...osv.

Det er egentlig to spørsmål å stille her:

1) Finnes det skjulte makstrukturer? 

2) Hva er i så fall disse maktstrukturenes agenda?

Det at vi er ignorante angående spørsmål 2) besvarer ikke i seg selv spørsmål 1). Dersom 1) er sann ligger det jo tross alt i sakens natur at enhver utenforstående ikke vil vite svaret på 2). Så naturligvis vil ingen kunne enes om hva som er evt. skjulte makstrukturers agenda.

Spør du meg om jeg mener det finnes skjulte maktstrukturer, så er svaret mitt et rungende ja. Noe av dette er tross alt public domain i ettertid - som f.eks. maktstrukturene i og rundt etterretningstjenestene, som ofte ikke svarer til noen demokratisk valgt institusjon p.g.a fullmakter i forhold til "rikets sikkerhet". 

"Operation Northwoods" er således verdt å sjekke ut, da dette dokumentet belyser hvor langt etterretningen kan være villig til å gå i desinformasjons-kampanjene sine for å fremme militære og geo-politiske interesser. Her snakker vi om massedrap på amerikanske sivile - mistenkelig likt det vi seinere fikk se i forhold til 11. september-Irak-linken (den gang var det Cuba det handlet om).

"Operation Gladio" er et annet eksempel (denne gangen også satt i live) på noe som aldri ville blitt ratifisert av noen demokratisk valgt maktinstitusjon. Igjen en falskt-flagg-operasjon med sivile europeere som mål. 

Og listen over slike episoder er så uendelig lang at det fremstår som naivt å tro at de folkevalgte på noen som helst måte representerer det øverste av maktstrukturer - også i såkalte "demokratier". De folkevalgte er nok sånn sett nærmere oss på gulvet enn de er nær toppen av noen maktstruktur, og er i like stor grad som oss ofre for desinformasjons-kampanjer, psykologisk krigføring og sosial kondisjonering. 

2 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Joda, frykt er blitt brukt flere ganger til å innføre kontrolltiltak. Men man har også mange eksempler på at kontrolltiltak ikke er blitt innført, med det resultat at befolkningen er blitt skadelidende. Nå er det jo selvsagt fåfengt å spørre noen som tror på NWO-konspirasjoner hvordan de mener myndighetene burde håndtere COVID, global oppvarming, samfunnssikkerhet, osv, men de fleste andre mener jo at myndighetene har et ansvar for å håndtere disse tingene - det hadde blitt rabalder hvis de ikke gjorde noe hvert fall. Igjen, så er det balansegangen som er viktig. Man må jo gjerne mene at frihet trumfer i alle spørsmål, og at ingen kontrolltiltak kan rettferdiggjøres. Men det er fortsatt en forskjell på å argumentere på den måten, og det å anse alle kontrolltiltak som en uttrykk for en global konspirasjon.

Som sagt så anser jeg ikke de folkevalgte som de øverste makthaverne. Jeg tror de befinner seg ganske langt nede i hierarkiet både når det gjelder kunnskap og makt, og at de er utsatt for massivt press om å "gjøre noe" enten det dreier seg om corona, menneskeskapt global oppvarming eller terrorfaren. Deres rolle er hovedsakelig å ta imot kjeft, sånn at vi ikke kikker inn i korridorer vi absolutt burde kikke inn i. Folkestyre er en illusjon.

Her kan jeg f.eks. vise til Stoltenberg-regjeringens "beslutning" om å utføre krigshandlinger mot Libya - noe som på ingen måte var i Norges eller Europas interesse, og som gikk fullstendig under radaren både i media og i Stortinget (men som det kan se ut som at Stoltenberg i ettertid ble personlig belønnet for med stillingen som NATO-sjef).

Dette minner ikke om mennesker som egentlig styrer noe som helst, men snarere om mennesker som tar imot ordre annenstedsfra, fra noen andre enn det norske folk som har stemt på dem - og som kan lokke med både det ene og det andre av posisjoner og verv.

Men greit, å innføre et politisk system ala Kina er altså din personlige versjon av NWO-konspirasjonen. Hva er motivet?

Hva som er agendaen vet jeg akkurat like lite om som alle andre. Jeg vil tro det dreier seg stort sett om grunnleggende menneskelige ting som å sikre sin egen slekt for så mange generasjoner fremover som overhodet mulig, noe som bl.a. innebærer å holde på makt og rikdom med alle nødvendige midler. Jeg tror ikke nødvendigvis det er snakk om noen "ondsinnet" plan, men snarere om selv-preservering og en "målet helliger middelet" - tankegang (noen av de målene kan også være noble).

Men dersom man verdsetter et "effektivt styresett" høyere enn "individets rettigheter", er det naturlig å se til Kina som et forbilledlig eksempel. Jeg registrerer også at Kina er det landet som tjener på at Europa og USA skakk-kjører sine egne økonomier, da det gir muligheter for dem å etablere seg økonomisk ved å kjøpe opp industrier på billigsalg. Videre registrerer jeg at representanter fra WHO ikke tør å bruke ordet "Taiwan" en gang, noe som bør fortelle litt om hvor mye makt Kina har der i gården (som tilfeldigvis også er der "tiltakene" våre kommer fra).

Endret av AntonMarkmus
Lenke til kommentar
3 hours ago, Budeia said:

Ikke på moderne politikere, tror jeg. En svensk konge ble drept i Norge i 1718. https://www.nrk.no/osloogviken/xl/ei-norsk-bygd-vet-hvem-som-drepte-karl-xii-1.14293522. Simon Skalp er kjent for drapet på sin svoger, kong Øystein Haraldsson (1142-1157). Sistnevnte kan kalles et familedrap, men det er sikkert lignende tilfeller med drap på høvdinger.  Storhøvdingen Olve på Egge ble drept av Olav Haraldsson i 1021, og Olav drepte senere sønnene hans. Kalv Arnesson overtok både kona og gårdene til Olve!

Møjligt att jag bruker attentat fel men tänkte på 

https://snl.no/terrorangrepene_i_Norge_22._juli_2011

som du kanske har hört om? Står i alla fall attentat på några ställen i den artikeln. 

Annars så ser jag inte helt poängen med att påpeka att det inte har förekommit en del andra typer terrorhandlingar når en väldigt alvarlig en faktiskt har förekommit i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, fredrik2 said:

Møjligt att jag bruker attentat fel men tänkte på 

https://snl.no/terrorangrepene_i_Norge_22._juli_2011

som du kanske har hört om? Står i alla fall attentat på några ställen i den artikeln. 

Annars så ser jag inte helt poängen med att påpeka att det inte har förekommit en del andra typer terrorhandlingar når en väldigt alvarlig en faktiskt har förekommit i Norge.

De fleste konspirasjonstenkere mener at dette var en såkalt falsk flagg operasjon og dermed ikke en attentat :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Nei men nå vil visst ikke helsepersonell vaksinere seg i Sverige...hvilke illojale mennesker som ikke vil "ta en for laget", huff!

"Borås fick 900 doser av Astra Zenecas vaccin förra veckan – därmed kunde vaccineringen av vård- och omsorgspersonal återupptas.
Men få vill vaccinera sig. Flera hundra tider för vaccinering har inte bokats.
– Jag litar inte på det, berättar en anställd som inte vill vaccinera sig."

https://www.bt.se/boras/hundratals-vaccintider-obokade-vardpersonal-osaker-pa-biverkningar-09a70b06/?fbclid=IwAR0dCz0zYM_y9QAPD_imKCZ-cL3SWe_02fvhnmbIhUG2u2ziiGi3lNZw96A/

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
4 hours ago, Benbjo said:

De kan bestemme hvor mange mennesker du skal ha hjemme i ditt eget hus, hva kaller du det da?

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (19 minutter siden):

Nå dauer de av vaksinen i Sverige, så kanskje ikke rart at helsepersonell ikke vil vaksinere seg: https://nyadagbladet.se/inrikes/67-svenska-dodsfall-kopplas-till-pfizers-vaccin/?fbclid=IwAR09vxUCNZIhBxPqKKDLk7va5LSvbcB7fzAREqY2ne1tf4RVFlqBRKM9X10

Er dette en troverdig nyhetskilde? Aldri hørt om Nya Dagbladet før. Ser ut som om det er en slags svensk versjon av Resett eller noe sånt. Forøvrig er over 450 000 svensker vaksinerte.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nya_Dagbladet_(svensk_tidning)

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...