Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Hapi70 skrev (Akkurat nå):

Vaksiner er ikke løsningen. Alle disse årene har vi bare vaksinert mer og folk har blitt sykere og sykere. Dette viruset blir hauset opp som om det er den ene trusselen mot vår helse, og den ene løsningen som blir hauset opp er vaksinene fra big pharma, punktum. Hvor fjernt er dette? Det er så dumt at jeg kan ikke en gang få uttrykt det.

Dette blir veldig trangsynt. Viruset skiller seg fra de fleste andre sykdommer vi kan bekymre oss for, ved at det er svært smittsomt og krever strenge smittevernstiltak og/eller vaksiner for å unngå overbelastet helsevenen og mange dødsfall. Dette er ikke fjernt i det helle tatt. Vi kunne gjerne droppet både smittevernstiltak og vaksiner, men vi vet at konsekvensene er katastrofale. Å gå rundt som Kari Jaquesson og si at det hele er en hoax, at viruset ikke finnes eller at det er like ufarlig som en vanlig influensasesong, det er så dumt at jeg kan ikke gi uttrykk for det.

Vi vaksinerer mer og mer og lever lenger og lenger. Hvorfor er du overbevist om at vaksiner har skylden for at vi blir oftere syke (om det i det hele tatt stemmer)? Det finnes vanvittig mange faktorer som kan være årsaken, vi lever veldig annerledes enn vi gjorde for hundrevis og tusenvis av år siden. Ikke minst, så er risikoen for å bli alvorlig syk i løpet av livet veldig mye høyere om forventet levealder er 80 år i stedet for 40 år. Trolig mer enn dobbel så høy, ettersom helse og immunforsvar blir svakere med alderen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (1 time siden):

Vaksiner er ikke løsningen. Alle disse årene har vi bare vaksinert mer og folk har blitt sykere og sykere. 

Kan du begrunne påstanden om at folk bare blir sykere og sykere? Er folk sykere nå enn for 10 år siden, 20, 50, 100 eller 200? 

Jeg har en veldig sterk følelse av at det bare er en påstand du slenger ut fordi det passer inn i narrative ditt, men at du ikke har gjort noe forsøk på å sjekke om påstanden din faktisk stemmer - men du står fritt til å overraske ved å komme med saklig begrunnelse. 😊 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 minutes ago, Capitan Fracassa said:

Kan du begrunne påstanden om at folk bare blir sykere og sykere? Er folk sykere nå enn for 10 år siden, 20, 50, 100 eller 200? 

Jeg har en veldig sterk følelse av at det bare er en påstand du slenger ut fordi det passer inn i narrative ditt, men at du ikke har gjort noe forsøk på å sjekke om påstanden din faktisk stemmer - men du står fritt til å overraske ved å komme med saklig begrunnelse. 😊 

Nei det er sant. Vi ble friskere opp til 50-60-70-tallet, fordi folk fikk rent vann, god hygiene, helsehjelp og riktig ernæring, men nå blir vi sykere. Kreft øker sinnssykt og kronisk sykdom øker også enormt, jeg har dokumentert det tidligere i tråden. Du vet kanskje fra før at krefttilfeller øker?

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Hapi70 said:

Nei det er sant. Vi ble friskere opp til 50-60-70-tallet, fordi folk fikk rent vann, god hygiene, helsehjelp og riktig ernæring, men nå blir vi sykere. Kreft øker sinnssykt og kronisk sykdom øker også enormt, jeg har dokumentert det tidligere i tråden. Du vet kanskje fra før at krefttilfeller øker?

Veien er ganske lang fra "antall krefttilfeller øker" til "vaksiner forårsaker kreft flere tiår etter vaksinasjonsdatoen" 

Lenke til kommentar
Gjest bd383...a15
Hapi70 skrev (12 minutter siden):

jeg har dokumentert det tidligere i tråden. Du vet kanskje fra før at krefttilfeller øker?

Her er du selvfølgelig smart nok til å sammenligne antallet mennesker som blir testet for kreft med antallet tilfeller av kreft? Vis meg gjerne disse kildene.

Du nevner selv bedre helsehjelp, men ignorerer at bedre helsevesen også fører til økt antall /oppdagede/ tilfeller av sykdommer.

Anonymous poster hash: bd383...a15

Lenke til kommentar

Risiko for å få kreft ila livet vil være større når vi lever mye lenger enn vi gjorde før, av den enkle grunn at det er flere muligheter for feil å oppstå. Røyking, forurensning, fedme, sikkert og en del industriell kosthold, er i tillegg noe som øker risiko for kreft og en del andre sykdommer, som man ikke hadde tidligere. 

@Hapi70 hvorfor må den ondsinnede konspirasjonen gå omveien rundt vaksiner om de ønsker å gjøre folk syke (og potensielt dø)? Hvorfor ikke bare utvikle et virus som fører til en pandemi, og heller bruke deres krefter for å motarbeide utviklingen av en effektiv vaksine? Det henger virkelig ikke på greip, dessverre, da det vil være langt vanskeligere å skjule den skadelige effekten av vaksiner, som i tillegg mange ikke vil eller kan ta, enn å utvikle et virus som det er vanskelig å bevise opprinnelsen av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
9 minutes ago, knipsolini said:

@Hapi70 hvorfor må den ondsinnede konspirasjonen gå omveien rundt vaksiner om de ønsker å gjøre folk syke (og potensielt dø)? Hvorfor ikke bare utvikle et virus som fører til en pandemi, og heller bruke deres krefter for å motarbeide utviklingen av en effektiv vaksine? Det henger virkelig ikke på greip, dessverre, da det vil være langt vanskeligere å skjule den skadelige effekten av vaksiner, som i tillegg mange ikke vil eller kan ta, enn å utvikle et virus som det er vanskelig å bevise opprinnelsen av.

De ønsker jo ikke bli oppdaget, det der ville vært ganske åpenbart. Og det er ikke vanskelig å skjule den skadelige virkningen når virusene og giftstoffene ikke tar knekken på oss med èn gang, men over tid, og når så og si alle i hele verden er vaksinert. Man har ingen å sammenligne med, ingen testgruppe. Virusene de har sluppet ut sirkulerer jo også rundt, så en uvaksinert kan få dem, og får dem, og får i seg alle giftstoffene som blir puttet i alt også.

(Det finnes altså få uvaksinerte å sammenligne med, men alle studier som er gjort av vaksinerte vs. de få uvaksinerte viser at uvaksinerte er friskere. Her er den siste studien som har kommet: https://nyadagbladet.se/vetenskap/studie-icke-vaccinerade-barn-ar-friskare/?fbclid=IwAR3y6a1lgXZKCfbn5YrG3cSbD3Hdo1pGh1xYP13j8IasQ1cwhpB6lLgFVb8)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 2/13/2021 at 10:36 PM, fredrik2 said:

Ja, för det är ju katastrof hvis folk blir hjemme en dag eller två efter vaksinationen hvis man planerar lite.

Syns du det er greit at folk blir sykemeldt av en vaksine? Syns du det er slik det skal være?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 2/13/2021 at 10:31 PM, Hapi70 said:

"På fredagen tryckte Region Sörmland på stoppknappen. Dagen innan vaccinerades totalt 400 sjukhusanställda med Astra Zeneca-vaccinet – 100 rapporterades sedan ha fått misstänkta biverkningar som till exempel feber.
– Vi stoppar dels för att vi ska utreda men också för att vi inte ska få en för ansträngd personalsituation, säger Magnus Johansson, medicinansvarig i regionen, till SVT Nyheter."
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/astra-zeneca-om-biverkningarna-inte-forvantat?fbclid=IwAR2qR67Gcj0uSJHSoJQPUGQtxpyIYpDnT6xdGKe5jiPU3c7L7AsZn6Ga_EU

vaks(1).thumb.jpg.dbb0c3f3ca0432e7f46931286e13fcb5.jpg

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Intressant att det inte står samma sak i

https://www.mdpi.com/1660-4601/17/22/8674/htm

https://www.researchgate.net/publication/346088816_Relative_Incidence_of_Office_Visits_and_Cumulative_Rates_of_Billed_Diagnoses_Along_the_Axis_of_Vaccination

Möjligt att det mest idiotiska i den artikeln som andra siterade, inkluderat den svenska artikeln faktiskt var ett typo.

Förövrigt tror jag inte alls på något resultat i den studien då jag inte tror att anti-vaksare går lika ofta till legen med för eksempel feber eller möjlighet för ADHD som andra gör.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (7 timer siden):

Har du konkrete tall på hvor mye sykere vi har blitt, per aldersgruppe? Siden det ser ut til å være hovedargumentet ditt, antar jeg du har konkrete tall, og ikke bare litt kirsebærplukking her og der... 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (8 timer siden):

De ønsker jo ikke bli oppdaget, det der ville vært ganske åpenbart. Og det er ikke vanskelig å skjule den skadelige virkningen når virusene og giftstoffene ikke tar knekken på oss med èn gang, men over tid, og når så og si alle i hele verden er vaksinert. Man har ingen å sammenligne med, ingen testgruppe. Virusene de har sluppet ut sirkulerer jo også rundt, så en uvaksinert kan få dem, og får dem, og får i seg alle giftstoffene som blir puttet i alt også.

Hvordan ville det vært åpenbart? Det finnes mange teorier om hvordan coronaviruset oppsto. Man kommer ikke unna å måtte akseptere at et smittsomt virus sprer seg (selv om noen ikke tror på det heller), men man kan velge ikke å ta vaksiner. Det er åpenbart langt enklere å finne ut hvem man som utviklet vaksinen. 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

Dette er jo et argument du har tatt opp flere ganger tidligere. Igjen: Hvordan er det et argument mot vaksinering hvis det er økende forekomst av andre sykdommer? Skal argumentet ditt ha noen form for validitet, må det handle om at man kan se en sammenheng mellom vaksiner og disse andre sykdommene, noe det jo ikke er (selv om jeg vet at du tror noe annet). Hvis du leser dine egne kilder, kan du se at bakgrunnen for den økende forekomsten av en del sykdommer er sammensatt: det handler dels om økende levealder, dels om at man er blitt bedre på diagnostisering, og dels om at befolkningen generelt har fått dårligere levevaner mtp. aktivitet og kosthold.

Å si at det ikke er noen vits å vaksinere seg fordi det er en økning i andre typer sykdommer, er omtrent like relevant som å si at du ikke trenger å bruke sikkerhetsbelte når du kjører av samme grunn.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

(Det finnes altså få uvaksinerte å sammenligne med, men alle studier som er gjort av vaksinerte vs. de få uvaksinerte viser at uvaksinerte er friskere. Her er den siste studien som har kommet: https://nyadagbladet.se/vetenskap/studie-icke-vaccinerade-barn-ar-friskare/?fbclid=IwAR3y6a1lgXZKCfbn5YrG3cSbD3Hdo1pGh1xYP13j8IasQ1cwhpB6lLgFVb8)

Men om de ikke vil bli oppdaget - hadde det ikke vært mye enklere å bare IKKE utviklet vaksinen i første omgang? Da ville jo den opprinnelige sykdommen herjet fritt og de onde overherrene ville hverken hatt ansvar for pandemien eller skyld i at den startet.

I stede for mener du da at de bevisst går inn for å bruke ressurser og tid på å lage en vaksine som gjør folk syke. Som et alternativ til den sykdommen vaksinen er mot.

Logikken der er jo fantastisk - eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar

@Hapi70 Den svenske meldingen virker som personen har fått covid19. Det tar tid før vaksinen øker virkningsgraden sin, så her virker det som personen har vært uheldig å pådra seg covid19 og fått alvorlige symptomer på det i tiden mellom vaksinering og vaksinen har begynt å virke skikkelig.

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (17 timer siden):

UK considering domestic vaccine passports - 

Fin måte kreve at alle tar vaksiner uten å direkte kreve det..

Dette sa alle konspirasjons folka skulle skje for 10-15år siden så får dem riktig også, skummelt hvor mange spådommer fra typene som David Icke, Alex Jones med flere går i oppfyllelse..Da jeg ofte har sett på dem som "Crazy People"..

Alt som skjer rundt overvåking og ikke minst spådommene på hvor enkelt myndigheten vil ha med å innføre det ved at det bygges opp frykt i samfunnet..De har virkelig lært hvordan de skal bearbeide befolkingen..

Skummelt hvor lett frykt skal gjøre at mennesker gir slipp på friheten sin.

Det er helt klart noen gode poenger i det du skriver her mtp. at man skal ha en overvåkenhet og bevissthet rundt hvilke retninger samfunnsutviklingen tar.

Personlig har jeg liten tiltro til at politikere generelt er så opptatt av å øke overvåkningen og kontrollen av befolkningen, men jeg tror det ofte blir attraktivt for dem og etatene de leder, fordi det gjør det enklere for dem å kunne oppnå resultater og få gjennomført politikken sin, som igjen gjør at de kan vise til at de får til jobben sin. Feks. ville jo politiet hatt en svært mye enklere jobb hvis de visste hvor enhver av oss var og gjorde til enhver tid, og en regjering som fikk innført massiv overvåkning ville trolig også kunne smykke seg med at oppklaringsraten for kriminalitet steg voldsomt. På samme måten vil et vaksinepass være attraktivt fordi det unektelig vil medføre at de som ikke er vaksinert får mindre bevegelsesfrihet, og dermed høyst sannsynlig dempe smittespredningen. Spørsmålet rundt kontrolltiltak må allikevel alltid være: Er dette virkelig verdt prisen? Vi må alltid klare å tenke kritisk rundt spørsmål som handler om frihet vs. sikkerhet og kontroll.

Det konspirasjonteoretikerne tydeligvis strever med å forstå, er at det er fullt mulig å stille disse spørsmålene og være kritisk til kontrolltiltak som myndighetene foreslår/innfører, samtidig som man ikke tror at de har et brennende ønske om å kontrollere oss og står i ledetog med en hemmelig verdensregjering for å få det til.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (12 timer siden):

Og likevel lever folk lenger enn før og folk holder seg yngre og lenger fysisk aktivt enn før. Jeg er gammel nok til å huske den gangen folk som så vidt var passert 70 nesten alltid var folk som skalv og gikk med stokk og tidlig havnet på pleiehjem. Et vanlig syn når vi besøkte besteforeldre var vannglassene med gebisset oppi. 70-åringer i dag virker som mennesker i 50-årene den gangen. At flere får kreft skyldes enkelt og greit og kort fortalt AT FOLK LEVER LENGER. Noe skal jo mennesker dø av. Alle skal dø en gang. I gamle tider var det veldig vanlig for en vesentlig stor del av befolkningen å dø av hjerteinfarkt og slag. I dag overlever de fleste hjerteinfarkt og slag og lever derfor lenge nok til senere å få kreft. Men det overlever også veldig mange mennesker i våre dager. At det er en massiv økning av kreft i en tid hvor det å passere 100 har blitt vanlig er overhodet ikke noe oppsiktsvekkende eller noen grunn til å slå full alarm om hvor forferdelig vi har det.

Ellers er det ikke sikkert at det er så voldsom økning i kroniske sykdommer heller. Vi har langt mer diagnostering i våre dager så tidligere var det jo helt klart enorme mørketall hva kornisk sykdom angikk. Man hadde morsomme betegnelser på tilstander folk hadde men som ikke var diagnosert av en lege, jeg husker min bestemor fortalte om dette og om han som hadde....ja jeg husker ikke; det var artige navn de hadde på det.

Ellers er det jo en stor befolkningsvekst og med mer mennesker jo mer sykdommer.

Selv om folkhelsen er generelt mye bedre enn for 50 år siden skal jeg innrømme at ikke alt er bedre; vi har for eksempel en fedmeepidemi som er skadelig. Men igjen; samtidig med mer fedme har vi en postiv nedgang i tokbakksbruk som var en stor trussel mot folkhelsen og har brakt mange mennesker til en tidlig grav.

Jeg synes du maler fanden på veggen alt for mye i en tid hvor folk faktisk lever både lengre og sunnere enn før.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...