Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hapi70 skrev (14 timer siden):

Men samtidig vet jeg at eldgamle kulturer forholdt seg til et solsystem som er likt vårt,

De forholdt seg til stjerner som våre. En pyramide i Egypt er innrettet slik at Polaris (den sentrale stjernen) treffer den. Forskerne kommer med påstander om at Polaris var en annen stjerne før, og vil bli en annen stjerne igjen. Men dette er kun oppkok. Vås, rett og slett. Og handler om autoriteten til disse forskerne. 

Et opprør som baserer seg på at Trump er en slags frelser for USA, må være en psy op. Det er ikke noen tradisjonell "konspirasjonsteori". 

Tror jeg så i digitalarkivet at slektninger fikk vaksiner på slutten av 1800-tallet. Og at dette ble registrert. Lurer på hva de fikk den gangen... 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Det er bare at jeg tror ikke denne vaksinen er laget for å være til vårt beste, jeg tror ikke noen andre vaksiner er det heller. Jeg tror de bare sprer død fordervelse, og at de er en av årsakene til den epidemien av kronisk sykdom som vi ser i dag, inkludert kreft.

Det er vanskelig å argumentere mot dette. For meg er det totalt usannsynlig at et enormt antall mennesker er så ondskapsfulle at de er med på en enorm konspirasjonen hvor man medvirker til eller støtter en skadelig vaksinasjon. Som nevnt er leger, forskere og til og med politikere for det meste vanlige mennesker som drar hjem til familien etter jobb. Mange har nok sine svin på skogen, men alle kan umulig være så ondskapsfulle. Den andre løsningen som også har blitt presentert, at det er en veldig liten gruppe mennesker som klarer å styre og manipulere alle verdens forskere og leger, samt undervisningen de får, er enda mer umulig. 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (17 timer siden):

Du og andre her inne vinkler det på en måte som om mine meninger/informasjon er jevngode med de som tror på julenissen eller flat-jord. For meg er det litt respektløst, og derfor setter jeg meg på bakbeina og nekter å svare på enkelte spørsmål (f.eks rettet mot kilder ol.)

Jeg kan skjønne det, samtidig som det da blir merkelig hvis du mener at vi som du diskuterer med, bare skal akseptere at du kommer med utblåsninger som "get over it", påstår at motstanderens synspunkter er en form for psykose, "Stockholms-syndrom", o.l.

Ellers var det vel jeg som skrev noe om julenissen tidligere, og det var ikke rettet mot deg spesifikt, men mot de som drar religiøse elementer inn i slike diskusjoner. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke helt klarer å se forskjellen på NWO-argumentasjonen og bevisgrunnlaget der, og tilsvarende fra Flath-earth'erne - det var derfor jeg spurte. Når du snakker om en verdensregjering, micro-chips som skal gjøre oss til slaver og hacking av menneskehjernen, blir det for min del omtrent (hvor vi teknologisk er i fremtiden, er det vanskelig å spå, men vi er laaangt unna det du skisserer p.t.) like virkelighetsfjernt som når noen påstår at jorda er flat.

Sitat

Jeg bare ønsker ikke den gen-terapien som mRNA "vaksinen" gir folk :wee:

Det er vel ikke egentlig det det handler om, men at du ikke stoler på de som har laget vaksinen og de som sier at du bør ta den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (16 timer siden):

Hvordan skiller du på det du tror på og ikke tror på? Det er jo ikke slik at man plutselig snubler over konspirasjonsteorier på nett, og så bestemmer man seg for at dette skal man tro på nå, og man skal tro på alt, som om det er en religion.

Det har gjerne med egne erfaringer å gjøre, og oppfatninger og undringer og spørsmål man har gjort seg gjennom livet.

Jeg vet f.ex. at NASA skjuler mye, og kan ikke si at jeg stoler på dem. Men samtidig vet jeg at eldgamle kulturer forholdt seg til et solsystem som er likt vårt, og at ingen som har hatt en nær-døden-opplevelse eller annen ut av kroppen-opplevelse noen gang har sett en flat jord fra oven. Ei heller er flat jord-modellen særlig logisk for meg, og det foreligger null fakta som kan bekrefte den.

Tar man f.ex. 9/11 så har man både video og en haug med fagfolk som kan vitne om at noe er galt med den offisielle forklaringen. Med vaksiner har man egne opplevelse, venners opplevelser, leger og annet helsepersonell som går ut med det de vet, fløyteblåsere som salgsreps og ansatte i CDC, helsegrupper på fb der både mødre og kjæledyreiere kan fortelle om dyrekjøpt erfaring med disse sprøytene osv. Noe som ligner foreligger ikke med flat jord i det hele tatt.

Jeg ser at det handler om et genuint ønske om å tenke kritisk og en genuin nysgjerrighet ja. Så er problemet i mine øyne i det du skriver, at man ikke klarer å "fordele" det kritiske lyset jevnt på de ulike sidene i det man diskuterer. At man er kritisk til hva myndighetene presenterer, er helt klart riktig. Men man bør også utvise den samme kritiske holdningen til personer som Icke og andre konspirasjonsteoretikere. Men klart, da må man også ha en tiltro til at ikke alle medier, myndighetsorganer og fagmiljøer er gjennomkorrupte, noe som igjen medfører at man ikke kan bifalle en teori om en skjult verdensregjering. Kan man vite 100% sikkert at en slik organisasjon ikke ekstisterer? Nei. Men da er vi over på sannsynlighetsberegning igjen, der kombinasjonen av fravær av konkrete bevis, bevis som taler mot eksistensen, og den kompleksiteten en slik "operasjon" måtte innebære både i tid og rom, tilsier at sannsynligheten for at noe slikt eksisterer er svært liten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (3 timer siden):

og den kompleksiteten en slik "operasjon" måtte innebære både i tid og rom,

Tja, det er kanskje merkelig hvis de har klart å kommunisere over landegrenser, da få personer kjente til andre språk og de kommuniserte med håndtegn etter språkforvirringen ved Babels tårn. Håndtegn er visst også noe som oppstår automatisk hos demoniserte personer. Vi kan se på bilder at små barn også lager disse håndtegnene, endatil barn som nylig var babyer.

Men de kan ha hatt oppfinnelser som de har skjult for andre. Oppfinnelsene på 1700- og 1800-tallet kan ha vært en utrulling av oppfinnelser som allerede eksisterte. Så er det også et spørsmål om de har klart å ringe til hverandre uten telefonlinjer eller tårn over bakkenivå. De kan ha hatt underjordiske saker. De kan ha kommunisert via røyksignaler. Som i tekstlinja "Eldar melder" (elle melle).

Eller enkeltpersoner kan ha reist som misjonærer (i dette tilfellet omvendte misjonærer), og deretter utbredt sin lære og sitt system. 

Skrekkugle skrev (28 minutter siden):

håper de gjør det :)

Enkelte ønsker at de som sliter med tiltakspakken, skal bli landsforvist? Igjen ser vi at alt er mindre viktig enn korona. Om grupper av unge får alvorligere spiseforstyrrelser, er ikke så farlig. Da er det bare å si at de må skjerpe seg. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Budeia said:

Enkelte ønsker at de som sliter med tiltakspakken, skal bli landsforvist? Igjen ser vi at alt er mindre viktig enn korona. Om grupper av unge får alvorligere spiseforstyrrelser, er ikke så farlig. Da er det bare å si at de må skjerpe seg. 

Hadde det vært en saklig demo med saklige og faktabaserte argumenter hadde de hatt min fulle støtte. Det er det dog ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
5 hours ago, knipsolini said:

Det er vanskelig å argumentere mot dette. For meg er det totalt usannsynlig at et enormt antall mennesker er så ondskapsfulle at de er med på en enorm konspirasjonen hvor man medvirker til eller støtter en skadelig vaksinasjon. Som nevnt er leger, forskere og til og med politikere for det meste vanlige mennesker som drar hjem til familien etter jobb. Mange har nok sine svin på skogen, men alle kan umulig være så ondskapsfulle. Den andre løsningen som også har blitt presentert, at det er en veldig liten gruppe mennesker som klarer å styre og manipulere alle verdens forskere og leger, samt undervisningen de får, er enda mer umulig. 

Hvis det kan fungere på familienivå og landsnivå, hvorfor ikke verdensnivå?

Lenke til kommentar
On 2/5/2021 at 4:36 PM, Hapi70 said:

Jeg skal spå noe her nå, men forhåpentligvis tar jeg feil og dette er bare en 'konspirasjonsteori'.

Vi kommer til å få vaksinepass som først blir brukt til utenlandsreiser, så sprer det seg til å bli brukt over alt innenlands også, og ikke bare til reiser. Senere går det over til microchip, slike som kjæledyr har. Har man ikke passet, og senere chipen, kommer reising og deltagelse i samfunnet til å bli gjort vanskelig for en. Passet og chipen kommer til å bli gjort obligatorisk, men langsomt, og på den måten at andre løsninger fases ut.

Overgangen til microchip innføres nok før det blir praktisk å kreve det innenlands eller som en brekkarm for å "gjøre det enklere for folk" med krav om slikt. Det har vært utvikling mot microchip plassert under huden i flere tiår allerede. Det begynte så lang tilbake som smartkortet på 80-tallet muligens også før det men det var da "alt på en chip" feberen begynte her til lands.

Og ja utfasing kommer til å skje på samme måte som med kontanter. På samme måte virket det utenkelig på 70-tallet at vi ville ha kameraovervåkning over alt og ansiktsgjenkjenning i offentlige områder i dag.
Smarttelefonen har i grunn vært prøveprosjektet for mye av dette og merkelig at vi fortsatt bruker plastkort. Men det har vært en suksess og med samme suksess på smartklokker og "wearable tech" er folk mer åpne for dette enn noen gang.

Dette er en naturlig teknologisk utvikling i mine øyne. Facebook var dog den første store varseltrekanten på hvor dette bærer hen.

For fremtidens unge vil det være like naturlig å få en chip plassert ved fødsel som det var å få første vaksine og fødselsattest som nyfødt på 70-tallet (Chip erstatter også fødselsattest). 

Det eneste som overrasker meg litt er at dette har tatt så lang tid. Men fra nå av vil nok slik utvikling aksellerere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
7 minutes ago, knipsolini said:

Hva mener du? 

Les det jeg skrev her:

On 2/9/2021 at 11:21 PM, Hapi70 said:

Det fungerer ikke slik at alle forskere og leger i hele verden vet at de er med på en konspirasjon. Det fungerer slik at de på toppen vet alt, noen under dem vet noe, og de aller fleste vet ingenting, blir lurt, og blir presset til å gjøre det de blir fortalt. Prøver de å bryte ut skjer det med dem som med Wakefield.

Om man studerer psykopati og narsissisme så kan man dra en del paralleller. Kjenner man til hvordan en familie der faren er narsissist, fungerer, så er det veldig likt.
Faren styrer hele showet, moren vet hva han driver med, men sier ikke noe fordi da blir det bråk, og dessuten er hun og familien avhengig av han.
Barna tror at alt er slik det skal være i begynnelsen. Senere våkner kanskje den ene opp, og ser at andre familier ikke fungerer slik, og at faren må være sprøyte gal. Hun vil ut av familien men trues til å bli av faren, og av moren som er blitt hans flygende ape, og kanskje av broren også, som fortsatt ikke har våknet og tror at det er søsteren hans som er gal. Mange andre i den utvidede familien og slekta er også flygende aper og vil begynne å snakke dritt om datteren om hun bryter ut. Mange tror at faren er en engel, fordi det er slik han fremstiller seg for de som ikke er i nærmeste familie med han. Noen i slekta har skjønt hvordan han er, men de sier ikke noe, for da kan de bli offer for svertekampanjen hans også. På denne måten blir alle med å opprettholde illusjonen om den perfekte familien Hansen, og sørger for at ingen bryter ut.
Noen bryter dog ut, og det koster dem deres navn og rykte, og hverken slekta eller familien vil snakke med dem mer.

Et lite eksempel på parallellen her er at nettroll er flygende aper. Noen av dem er faktisk betalt av staten. Staten er igjen i lomma på større krefter, de fleste som jobber der er hjernevasket, mens noen få høyt oppe mistenker jeg vet litt mer.
Jeg kjenner til flere nettroll her i Norge som driver "kampanje" på nett, litt slik som Fakta gjør. Men de driver et mye skitnere spill. Mange har blitt offer for hat-kampanjene deres, også leger, og noen av disse ligger derfor lavt i forhold til vaksinasjon, selv om de vet at det ikke er til befolkningens beste. De kan også miste lisensen om de sier noe negativt offentlig, i tillegg til å bli hetset og svertet av disse folkene. Noen snakker ut om vaksiner, men de er få og helst pensjonert, slik at de ikke har noe å tape.

Det samme skjer i en sekt med en psykopatisk/narsissistisk leder/ledere, eller et land med en psykopatisk/narsissistisk leder/ledere. Så hvorfor skulle det ikke skje det samme på verdensnivå?

Begrepet "flygende ape": https://psykopati.blogg.no/1485354668_mer_om_flygende_aper.html

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 timer siden):

Det eneste som overrasker meg litt er at dette har tatt så lang tid.

Det virker mer naturlig å notere "Ferdig chippet, sterilisert og vaksinert" om en katt, enn om et menneske. Men de ønsker nok å behandle mennesker slik også. 

Fortsatt er det mulig at deler av landet stanser opp på grunn av uhell med brudd på kabler. Jo flere ting som er avhengige av elektrisitet og telelinjer, jo verre er det med slike brudd. 

I kalde vintre er det også slik at strømmen blir svært dyr. Ja, det kan bli strømrasjonering. Men hvis det ikke er en ekstra kald vinter mer enn hvert 5.-10. år, vil det gå litt i glemmeboka mellom hver gang. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...