Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Budeia skrev (1 minutt siden):

Det tar litt tid før alle ser lyset :)

På 1800-tallet var moten slik at kvinner gikk med høyhalsede kjoler som skjulte halsen, korsett som ga innsvingning i livet, og vide kjoler som ga illusjon av hofter. Leppestift ga røde lepper. Sånn sett kunne det være vanskeligere å skille, når personen heller ikke hadde mannsstemme. 

Er du så sikker på det da;)? Det finnes jo ingen lydopptak fra den gangen så for hva vi vet kan de kvinnene i høyhalsede kjoler ha vært menn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morromann skrev (Akkurat nå):

Det finnes jo ingen lydopptak fra den gangen så for hva vi vet kan de kvinnene i høyhalsede kjoler ha vært menn.

Finnes enkelte lydopptak. Men fordi endringen foretas før puberteten, vil de færreste av kvinnene høres ut som menn. Noen har likevel ganske dyp og hes stemme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Betroz said:

Det er som du vet mange konspirasjonsteorier ute på nettet som er lagt ut med et spesifikt mål om å diskredittere og latterligjøre de som tenker kritisk og setter tvil til offisielle narrativer. Det er en form for propaganda der de mixer sannhet med løgner. Slike psy-ops er ikke noe nytt. Trump og Q-Anon er et eksempel på dette. At Russland påvirka 2016 valget i USA et annet eksempel. Hva enn de kan finne på som vil splitte folket - splitt og hersk. Alt leder til den nye verdens ordenen jeg har snakka om. Great Reset eller hva slags navn man bruker.

Tror du Q-Anon også er en slik? Jeg har ikke satt meg inn i det men har blitt mistenksom fra det jeg har sett. Fikk inntrykk av at man liksom bare skal sitte og vente mens den organisasjonen 'redder' oss, og syns også det virket som det var heftig promotert. Fikk ikke noen genuin følelse av det rett og slett..

Og så tror jeg hele valget er fikset, og at både Trump og Biden er valgt for å skape kaos, splitt og hersk ja.. 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Det er som du vet mange konspirasjonsteorier ute på nettet som er lagt ut med et spesifikt mål om å diskredittere og latterligjøre de som tenker kritisk og setter tvil til offisielle narrativer. Det er en form for propaganda der de mixer sannhet med løgner. Slike psy-ops er ikke noe nytt. Trump og Q-Anon er et eksempel på dette. At Russland påvirka 2016 valget i USA et annet eksempel. Hva enn de kan finne på som vil splitte folket - splitt og hersk. Alt leder til den nye verdens ordenen jeg har snakka om. Great Reset eller hva slags navn man bruker.

Du blir ikke overbevist av Budeias argumenter altså? Du får bare "get over it" som du sa tidligere her 😉

Spøk til side: Sett fra utsiden er argumentasjonsrekkene man setter opp for både den konspirasjonsteorien du tror på, og mange av de du ikke tror på, like. Hvordan skiller du på disse?

• Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Sett fra utsiden er argumentasjonsrekkene man setter opp for både den konspirasjonsteorien du tror på, og mange av de du ikke tror på, like. Hvordan skiller du på disse?

Du og andre her inne vinkler det på en måte som om mine meninger/informasjon er jevngode med de som tror på julenissen eller flat-jord. For meg er det litt respektløst, og derfor setter jeg meg på bakbeina og nekter å svare på enkelte spørsmål (f.eks rettet mot kilder ol.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
6 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Du blir ikke overbevist av Budeias argumenter altså? Du får bare "get over it" som du sa tidligere her 😉

Spøk til side: Sett fra utsiden er argumentasjonsrekkene man setter opp for både den konspirasjonsteorien du tror på, og mange av de du ikke tror på, like. Hvordan skiller du på disse?

Hvordan skiller du på det du tror på og ikke tror på? Det er jo ikke slik at man plutselig snubler over konspirasjonsteorier på nett, og så bestemmer man seg for at dette skal man tro på nå, og man skal tro på alt, som om det er en religion.

Det har gjerne med egne erfaringer å gjøre, og oppfatninger og undringer og spørsmål man har gjort seg gjennom livet.

Jeg vet f.ex. at NASA skjuler mye, og kan ikke si at jeg stoler på dem. Men samtidig vet jeg at eldgamle kulturer forholdt seg til et solsystem som er likt vårt, og at ingen som har hatt en nær-døden-opplevelse eller annen ut av kroppen-opplevelse noen gang har sett en flat jord fra oven. Ei heller er flat jord-modellen særlig logisk for meg, og det foreligger null fakta som kan bekrefte den.

Tar man f.ex. 9/11 så har man både video og en haug med fagfolk som kan vitne om at noe er galt med den offisielle forklaringen. Med vaksiner har man egne opplevelse, venners opplevelser, leger og annet helsepersonell som går ut med det de vet, fløyteblåsere som salgsreps og ansatte i CDC, helsegrupper på fb der både mødre og kjæledyreiere kan fortelle om dyrekjøpt erfaring med disse sprøytene osv. Noe som ligner foreligger ikke med flat jord i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Problemet med anekdoter knyttet til vaksiner og senskader er at:

* det slett ikke er sikkert at en vaksine har ført til plagene 

* for hver personer som har plager etter vaksinasjon er det titusenvis som ikke har problemer. 

Alle legemidler har bivirkninger. Alle. Alt du gjør i livet har bivirkninger. Alt. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Benbjo said:

* for hver personer som har plager etter vaksinasjon er det titusenvis som ikke har problemer. 

Ja, og sånn kan man si om Covid også. De fleste som får sykdommen opplever det som en influensa eller forkjølelse, og noen ikke det engang. De som får senskader og pusteproblemer gjenspeiler ikke flertallet.

Det var kanskje forståelig at vi hadde de ulike tiltakene de første ukene frem mot sommeren i fjor, men ikke nå. Det blir litt som om vi skulle hatt nedstengning og munnbind bruk for hver eneste sesong av influensa... Når det gjelder de mutantene som har kommet, så er det jo samme for vanlig influensa. Den muterer også, og derfor det er en ny vaksine hvert år. Folk dør av vanlig influensa også.

Jeg skjønner ikke at dere ikke klarer å se at det er politiske makt grep som skjer verden rundt i disse tider. Folk som krisemaximerer hele situasjonen og melker det for alt det er verdt. De kan jo bare si at mutantene er farligere eller at det har kommet enda en ny variant, så har dem unnskyldningen for å beholde tiltakene lenger og lenger frem i tid. Kanskje dem sier at munnbind er noe vi må leve med..!? Vil dere virkelig finne dere i denne galskapen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (14 timer siden):

Ja. Like fake som Trump selv. Hint : Se på de personene han hadde rundt seg.

Tror du BLM er hva dere kaller en "psy-op"? Siden det er underlig at en organisasjon som hevder å ville velte systemet iverksetter opptøyer som rammer småbedrifter men allierer seg med multinasjonale megakorporasjoner. Jeg er ihvertfall tilbøyelig til å tro at sponsorene deres er opptatt av at venstresiden skal se en annen vei enn der de burde rette blikket; mot økopnomisk utbytting av oss alle uansett hudfarge og det militær-industrielle komnpleksets evige onde planer.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (7 timer siden):

Problemet med anekdoter knyttet til vaksiner og senskader er at:

* det slett ikke er sikkert at en vaksine har ført til plagene 

Alle legemidler har bivirkninger. Alle. Alt du gjør i livet har bivirkninger. Alt. 

Kjenner mange som har fått vaksinen nå; det gjør vel de fleste og ingen har fått noen alvorlige bivirkninger.

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Betroz said:

Ja, og sånn kan man si om Covid også. De fleste som får sykdommen opplever det som en influensa eller forkjølelse, og noen ikke det engang. De som får senskader og pusteproblemer gjenspeiler ikke flertallet.

Det var kanskje forståelig at vi hadde de ulike tiltakene de første ukene frem mot sommeren i fjor, men ikke nå. Det blir litt som om vi skulle hatt nedstengning og munnbind bruk for hver eneste sesong av influensa... Når det gjelder de mutantene som har kommet, så er det jo samme for vanlig influensa. Den muterer også, og derfor det er en ny vaksine hvert år. Folk dør av vanlig influensa også.

Jeg skjønner ikke at dere ikke klarer å se at det er politiske makt grep som skjer verden rundt i disse tider. Folk som krisemaximerer hele situasjonen og melker det for alt det er verdt. De kan jo bare si at mutantene er farligere eller at det har kommet enda en ny variant, så har dem unnskyldningen for å beholde tiltakene lenger og lenger frem i tid. Kanskje dem sier at munnbind er noe vi må leve med..!? Vil dere virkelig finne dere i denne galskapen?

Forskjellen er at omtrent 1% dør av covid19 og 10-20 ganger flere blir svært syke eller landtidssyke. 

Sannsynligheten for et uheldig utfall av covid-19 vs et uheldig utfall av å bli vaksinert er mange tusen ganger større. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Morromann said:

Tror du BLM er hva dere kaller en "psy-op"?

Ja helt klart. Men selvsagt vil mange av de som var med der være ekte opptatt av rettigheter for afro-amerikanere. Samme som mange av de som støtter Trump er ekte patrioter og elsker landet sitt, og bare ble lurt av Q-anon.

29 minutes ago, Morromann said:

Kjenner mange som har fått vaksinen nå; det gjør vel de fleste og ingen har fått noen alvorlige bivirkninger.

Det var godt å høre, men det har gått kort tid, så langtidseffektene vet vi enda ikke nok om. For ikke å glemme hvis folk må ha årlige doser av den, og hva det vil gjøre.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Benbjo said:

Forskjellen er at omtrent 1% dør av covid19 og 10-20 ganger flere blir svært syke eller landtidssyke. 

Sannsynligheten for et uheldig utfall av covid-19 vs et uheldig utfall av å bli vaksinert er mange tusen ganger større. 

Hvis vi kan stole på de tallene som kommer ut. Noe jeg tviler på, men det vet du sikkert.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (52 minutter siden):

De er begge smittsomme sykdommer, men Covid19 er betydelig mer smittsom, fører oftere til mer alvorlig sykdom og død, og krever langt oftere sykehusinnleggelse som skaper et kritisk press for helsevesenet. De som fortsatt ikke klarer å se forskjell på influensa og covid må snart sammenligne tallene. Om man har problemer med å forstå betydningen av de tallene så kan man lytte til hva epidemiologer sier.

Det samme gjelder om man skal ta vaksine, eller ikke. Det er riktig at de fleste som får koronaviruset blir hverken lagt inn på sykehus eller dør. Men igjen, så man sammenligne tallene for potensiell skade man kan få fra vaksinen sammenlignet med å bli smittet. Det er ekstremt mer vanlig å få både milde og alvorlige symptomer, livslang skade eller å død, om man blir smittet fremfor å ta vaksinen. Om man kun bekymrer seg for mulige bivirkninger vaksinen kan gi, uten å sammenligne med konsekvensene av å bli smittet, så har man like god konsekvensforståelse som en som sier "jeg er en utrolig god sjåfør og har aldri vært i en bilulykke, så jeg behøver ikke belte". 

Lenke til kommentar
13 minutes ago, knipsolini said:

Om man kun bekymrer seg for mulige bivirkninger vaksinen kan gi, uten å sammenligne med konsekvensene av å bli smittet, så har man like god konsekvensforståelse som en som sier "jeg er en utrolig god sjåfør og har aldri vært i en bilulykke, så jeg behøver ikke belte". 

Jeg bare ønsker ikke den gen-terapien som mRNA "vaksinen" gir folk :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
45 minutes ago, knipsolini said:

De er begge smittsomme sykdommer, men Covid19 er betydelig mer smittsom, fører oftere til mer alvorlig sykdom og død, og krever langt oftere sykehusinnleggelse som skaper et kritisk press for helsevesenet. De som fortsatt ikke klarer å se forskjell på influensa og covid må snart sammenligne tallene. Om man har problemer med å forstå betydningen av de tallene så kan man lytte til hva epidemiologer sier.

Det samme gjelder om man skal ta vaksine, eller ikke. Det er riktig at de fleste som får koronaviruset blir hverken lagt inn på sykehus eller dør. Men igjen, så man sammenligne tallene for potensiell skade man kan få fra vaksinen sammenlignet med å bli smittet. Det er ekstremt mer vanlig å få både milde og alvorlige symptomer, livslang skade eller å død, om man blir smittet fremfor å ta vaksinen. Om man kun bekymrer seg for mulige bivirkninger vaksinen kan gi, uten å sammenligne med konsekvensene av å bli smittet, så har man like god konsekvensforståelse som en som sier "jeg er en utrolig god sjåfør og har aldri vært i en bilulykke, så jeg behøver ikke belte". 

Det er bare at jeg tror ikke denne vaksinen er laget for å være til vårt beste, jeg tror ikke noen andre vaksiner er det heller. Jeg tror de bare sprer død fordervelse, og at de er en av årsakene til den epidemien av kronisk sykdom som vi ser i dag, inkludert kreft.

Jeg bagatelliserer heller ikke korona. Jeg vet at det viruset de har spredt nå er mer egnet til å trigge kronisk sykdom enn annen influensa som går rundt. Kronisk sykdom som vi får av virus som var i de andre vaksinene. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, Morromann said:

Tror du BLM er hva dere kaller en "psy-op"? Siden det er underlig at en organisasjon som hevder å ville velte systemet iverksetter opptøyer som rammer småbedrifter men allierer seg med multinasjonale megakorporasjoner. Jeg er ihvertfall tilbøyelig til å tro at sponsorene deres er opptatt av at venstresiden skal se en annen vei enn der de burde rette blikket; mot økopnomisk utbytting av oss alle uansett hudfarge og det militær-industrielle komnpleksets evige onde planer.

Ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...