Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, Budeia said:

Våkent av deg!

Ikke egentlig, det handler bare om å ha et snev av rammeverk og forståelse for det man påstår.
Som når du påstod man ikke fantaserte om rom-reiser, eller månemenn på 1800-tallet eller når det var, så handler det bare om å ha ørlite kunnskap om de (påståtte) faktiske forholdene, før man kommer med påstander.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som påstår at ikke myndighetene kan lyve om vaksiner, så kan jeg bringe frem historien om svineinfluensaen og vaksinen tilbake på 1970 tallet i USA. Den gang så sa myndighetene at det ville bli en pandemi, og at folk måtte ta vaksinen. Det myndighetene ikke fortalte befolkningen var at de allerede hadde data som viste at vaksinen kunne forårsake nevrologiske skader hos mennesker. Noe som rundt 4000 amerikanere fikk (mulig flere). Rett og slett en svindel mot befolkningen!

CBS 60 Minutes hadde en rapportasje om det den gangen, og gjorde en jobb som media i dag med Covid-19 svindelen burde gjøre :
https://www.bitchute.com/video/KiG5HGUpLfdI/

1 hour ago, Capitan Fracassa said:

Det virker omtrent like sannsynlig som din konspirasjonsteori, og minst like godt dokumentert 😆

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Budeia said:

Etter å ha presset nordmenn over på elbiler, klager de nå over at nordmenn bruker mye strøm i kulda. Et tegn på at vi styres av psykopater? 

Vaksinepass kan jo være "in" i et par år, men har vanskelig for å tro at de kan holde det gående særlig lengre i Europa. Vaksinepass vil også være utdaterte, ettersom de er bevis på at en er vaksinert mot en mutasjon som herjet for et halvt år siden. 

Det med strømmen er også genialt for å skvise folk ytterligere, nedstigningen var ikke nok. Det er den gamle 'problem - reaction - solution', de skaper et problem, de får en reaksjon fra oss, og de kommer med løsningen.

Vaksinepassene er ikke forbigående, ingenting av det som skjer nå er forbigående, heller ikke tapet av våre rettigheter. Det vi ser nå skal bli den nye normalen, men det skjønner ikke folk. Og å vaksinere hvert halve år er jo ikke noe problem, folk går jo med på å vaksinere seg mot influensa hvert år, selv om det ikke hjelper stort.

De vaksinerer også kjæledyr hvert år, en praksis det ligger nøyaktig null vitenskap bak. Samt at vaksiner er påbudt for reising, og det samme er microchip. Det de har fått på plass for kjæledyrene våre skal de ha på plass for oss også. Å ta dyra først var en måte å 'trene' oss på.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Betroz skrev (39 minutter siden):

67000 om jeg husker riktig.

Om 6%, og trolig flere, fikk alvorlige nevrologiske skader av vaksineringen så er det oppsiktsvekkende. Sånne tall kan snu selv meg til å bli en vaksineskeptiker. Stanset de vaksineringen tidlig da dette ble oppdaget, ettersom kun 67000 ble vaksinert for en potensiell pandemi i et land med mer enn tre hundre millioner innbyggere? Må nesten ha noen kilder på at dette stemmer, før jeg blir helt overbevist. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

67000 om jeg husker riktig.

Det gör du alltså inte som du hade upptäckt om de sätt de första 27 sekunderna av din egen länk...

Men det är klart 67000 är ju nästan samma sak som 46 millioner. Så små fel spelar väl ingen roll för en antivakser? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, fredrik2 said:

Det gör du alltså inte som du hade upptäckt om de sätt de första 27 sekunderna av din egen länk...

Men det är klart 67000 är ju nästan samma sak som 46 millioner. Så små fel spelar väl ingen roll för en antivakser? 

Ja jeg husket FEIL TALL der. Du er en aggressiv liten mann du.

Den svineinfluensa vaksinen skulle aldri vært gitt til mennesker den gangen. Poenget mitt med innlegget var for å vise at myndigheter og vaksine selskaper har blitt avslørt for å lyve før, og slike gjør det igjen. Noe du ikke vil innrømme hverken for deg selv eller andre.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Dere som påstår at ikke myndighetene kan lyve om vaksiner,

...hvem av oss er det som påstår at myndigheter ikke kan lyve om vaksiner (eller annet)? Jeg har ikke sett noen påstå noe sånt. Men det har vel du, siden du henvender deg til dem som påstår det - eller er det en stråmann du henvender deg til?

Jeg må visst gjenta det jeg skrev tidligere i dag: Det at vi ikke svelger en fantastisk konspirasjon som går over 10- eller 100-talls år og inkluderer massevis av regjeringer, selskaper og annet - betyr ikke at vi svelger alt myndigheter og selskaper sier heller. Det går faktisk an å ha en kritisk holdning til begge deler.

• Liker 3
Lenke til kommentar
:utakt skrev (4 timer siden):

Hvordan ble Michael Jackson dratt inn i dette? #forvirra

Ikke engang Michael Jackson, men Mark Ryden, som designet coveret, inspirert av Michael Jackson`s liv.
Men noen må gjerne forklare relevansen uansett ja..

Artistene selv er jo alt for travle til å designe platecovere selv, de godkjenner de vel knapt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Betroz said:

Ja jeg husket FEIL TALL der. Du er en aggressiv liten mann du.

Den svineinfluensa vaksinen skulle aldri vært gitt til mennesker den gangen. Poenget mitt med innlegget var for å vise at myndigheter og vaksine selskaper har blitt avslørt for å lyve før, og slike gjør det igjen. Noe du ikke vil innrømme hverken for deg selv eller andre.

Du har kommit med så otroligt mycket tull i tråden att jag gärna vill kommentera ett helt latterligt fel tal på en aggressiv måte. 

Det är så otroligt dumt att råka komma ihåg ett tal som medför att 6% fick problem når talet var 0.008%. 

Du synes alltså att vi ska se på timesvis av tull på diverse hjemsider men gidder ikke se 27 sekunder av din egen länk eller tänka för du postar.  

edit: Tröttsamt med alla stråmen också.

"Poenget mitt med innlegget var for å vise at myndigheter og vaksine selskaper har blitt avslørt for å lyve før, og slike gjør det igjen. Noe du ikke vil innrømme hverken for deg selv eller andre."

Du er verkligen en lite aggresiv konspirationsteoriker som bara hittar på saker och ting om andra.

Endret av fredrik2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (3 timer siden):

Som når du påstod man ikke fantaserte om rom-reiser, eller månemenn på 1800-tallet eller når det var, så handler det bare om å ha ørlite kunnskap om de (påståtte) faktiske forholdene, før man kommer med påstander.

Har prøvd å finne tilbake til hvor vi hadde en ordveksling om dette, uten å lykkes. Det har lenge versert vitser om mannen i månen, og at månen er en grønn ost. Folk delte ikke dermed oppfatningen til dagens vitenskap, om at månen er 384 400 km fra jorda.

Russefeiringen i år skal også bli dempet, hvis elevene fortsatt respekterer påbudene fra helsemyndighetene. Når russen bruker ekstreme høyttalere, skal det også godt gjøres å ikke oppdage dem. Hvis de ikke ønsker å bli oppdaget, må de gå over til mer beskjedne høyttalere. 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Capitan Fracassa said:

...hvem av oss er det som påstår at myndigheter ikke kan lyve om vaksiner (eller annet)? Jeg har ikke sett noen påstå noe sånt. Men det har vel du, siden du henvender deg til dem som påstår det - eller er det en stråmann du henvender deg til?

Jeg må visst gjenta det jeg skrev tidligere i dag: Det at vi ikke svelger en fantastisk konspirasjon som går over 10- eller 100-talls år og inkluderer massevis av regjeringer, selskaper og annet - betyr ikke at vi svelger alt myndigheter og selskaper sier heller. Det går faktisk an å ha en kritisk holdning til begge deler.

Det här ju det här som gör disse diskussionerna så rare. Det sätts upp en falsk dikotomi medan att tro på allt myndigheterna sier och att tro på en gigantisk konspiration där några kilder tror inte det finns viruses överhuvudtaget, andra tror det finns virus men ikke korona viruset, andra tror att korona viruset eksisterar men att sjukdommen er mild, osv. Bare ett fåtal är med på konspirationen men de klarar av att få med sig millioner av människor osv. 

Det finns överhuvudtaget ingen koherent eller logisk teori om denna konspiration som de som tror på den är eniga om men det spelar liksom ingen roll då det verkar räcka med att visa att myndigheter inte alltid talar sant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (10 timer siden):

Det kreves vaksine mot gulfeber og/eller meningokokk for å komme inn i noen land, utover det anbefales det jo også at man vaksinerer seg mot stivkrampe, difteri, kikhoste, polio, hepatitt, tyfoid, enfacilitt av diverse typer, alt ettersom hvor man skal, og eventuelt rabiesvaksine og profylakse mot malaria i utsatte strøk, og tuberkulosevaksine i Afrika osv.

Dersom man reiser en del, utover Europa og Nord-Amerika, så må man ha vaksinepass for å komme inn i mange land uansett, dette er ikke noe nytt. 

Hadde det ikke vært for at rabiesvaksinen eksisterer hadde det vært mange land i den andre og tredje verden jeg ikke ville tatt i med en ildtang når det gjelder å reise til. Tidligere var en del land eksplosivt hardt rammet av rabies blant dyrelivet i disse landene. Og rabies er 100% dødelig for de som ikke vaksinerer seg så fort som mulig etter mulig eksplnering for et dyr med rabies. Takket være vaksinen er denne grusomme og redselsfulle virussykdommen så godt som utryddet eller helt utryddet i en rekke land i verden. Lurer på om fanatiske anti-vaxere nekter å ta vaksine etter å ha blitt bitt av en skitten og skabbete hund med fråd om munnen i den tredje verden også. Skulle ikke forundre meg. Leter man på nettet finner man de som mener at Louis Pasteur som fant opp rabiesvaksinen var en svindler også. Man kan ikke vinne mot dumskapen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (7 timer siden):

Hvordan forklarer du da at David Icke har 2 sønner, Gareth og Jaymie? :p

Budeia tror på den mest batshit crazy konspirasjonsteorien av dem alle; transvestigation; en teori som går ut på at MINST 95% av ALLE kjente mennesker i verden både nå og i fortiden er og var transkjønnede. En teori som får selv flat earth til å virke rasjonelt. Jeg vet ikke om du har hørt om den teorien eller om du har det og antar at dette også er en psy-op-teori?

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (19 minutter siden):

Jag kan komma på flera teorier om hur en kvinna som er samman med en kvinna verkar vara far till två sönner.

Det är en lite annan nivå på de teorierna än detta Bill Gates tullet.

Konan kan ha fått barn med en annan man. 

De har adopterat barnen.

Jeg vet ikke hvor hensiktsmessig å prøve å argumentere rasjonelt og forklare noe for noen som tror på noe så beyond hinsidies  vanvittig som transvestigation-teorier. Da snakker du med noen som har forviklet seg dypt dypt innover i de mest ekstreme av alle ekstreme teorier og som ikke lenger klarer å se objektivt og rasjonelt på virkeligheten. Troen på slike teorier blir litt som religion. Hvordan omvender man en religiøs person på et diskusjonsoforum? Ikke med saklig og rasjonell diskusjon ihvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...