Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Morromann said:

Som en kjent komiker sa en gang It is a very exclusive club and you are not in it.

Ja, George Carlin var en som så verdenen for hva den er. I dag hadde han blitt kalt for en konspirasjonsteoretiker han også. Samme kan sies om mange vismenn fra gamledager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Benbjo skrev (54 minutter siden):

Nei, fordi man lett kan se på hvordan det har gått i andre land og se at vi i Norge har hatt god effekt av tiltakene = få døde. 

langtidskader av tiltakene er nok langt verre en hva covid-1 har vært i Norge til nå..

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (18 minutter siden):

Når menneskeheten forsvarer sin egen psykose, da svinner håpet for min del. Eller "Stockholm syndromet" er en annen måte å si det på, der kidnappingsofferet til slutt sympatiserer med kidnapperen.

Jeg tror de fleste generelt sett lener seg på Occams Razor i mange saker, også denne.

Hva er mest sannsynlig, at vi dessverre har en pandemi gående, fra et virus som har kommet fra dyr gjennom zoonose, som mange blir syke av, og en del dør av.

Eller, at det hele er iscenesatt for å styre befolkningen med frykt og 5G.

Verden har sett en rekke pandemier i løpet av historien, at vi ikke har hatt en større pandemi på hundre år, med den befolkningsveksten som har vært, er vel nesten mer flaks enn noe annet.

Zoonose skjer også daglig, virus hopper fra dyr til mennesker, men i de aller fleste tilfeller fører det ikke til pandemier som den har vi nå.

Jeg tror at de aller fleste tenker som så at den enkleste forklaringen som oftest er den rette, mens noen ytterst få mennesker har en tendens til å finne forklaringer som er mindre enkle, som ikke lar seg bevise, og som for folk flest hører ut som lite sannsynlige.

De som konstruerer merkelige forklaringer er pussig nok også de som gjør dette for en rekke emner, hvor de tror på forklaringer som er så innfløkte og ofte beviselig feil, hvor plutselig bevisene ikke er til å stole på, hvor stadig flere er deltakere i de samme konspirasjonene osv.

Politikere, milliardærer, Bill Gates, alle verdens leger og ekspert, eller hva det nå måtte være, er som oftest helt vanlige mennesker de også, med barn, eldre familie, med venner osv, som lever ganske vanlige liv, utover at de åpenbart har mer penger eller makt enn folk flest. Det virker lite sannsynlig at disse sitter å planlegger pandemier som tar livet av millioner av mennesker, kun fordi de ønsker mer makt og penger?

Jeg vet ikke hvem som har rett, men den enkleste forklaringen er nok som oftest den rette.

• Liker 6
Lenke til kommentar
6 minutes ago, 0laf said:

Det virker lite sannsynlig at disse sitter å planlegger pandemier som tar livet av millioner av mennesker, kun fordi de ønsker mer makt og penger?

Kan det være fordi du tenker ikke som en psykopat, noe mange (ikke alle naturligvis) av de rike og mektige menneskene faktisk er. Denne "eliten" gjorde en mega tabbe eller to. De gikk for raskt frem og gjorde for mye på for kort tid. De burde aldri ha lansert Great Reset til verdenen i 2020. Big mistake!

Lenke til kommentar
Budeia skrev (30 minutter siden):

De gjør av og til store mediestunts, som månelandingen, 11. september 2001, Tesla i verdensrommet, o.l. 

De kommuniserer ved hjelp av håndtegn og symboler.

Da mangler det bare dokumentasjon, eller i det minste noen form for sannsynliggjøring av at dette ikke bare er noe du selv finner på. Og jeg venter ikke spent - for jeg vet jo av erfaring at du aldri dokumenterer noen av fantasiene dine... 😉

Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (5 minutter siden):

for jeg vet jo av erfaring at du aldri dokumenterer noen av fantasiene dine... 

Dette med Elite Gender Inversion har jeg visst bare lov til å snakke om i visse tråder. Men ser ikke bort fra at både David Icke, Erich von Däniken og andre er kvinner. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (2 minutter siden):

Men ser ikke bort fra at både David Icke, Erich von Däniken og andre er kvinner. 

Kanskje de egentlig er øgler, som ønsker å få folk til å tro at det er politikerne som er øgler.

Beskyld andre for det du selv er skyldig i, er alltid en god taktikk.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Kan det være fordi du tenker ikke som en psykopat, noe mange (ikke alle naturligvis) av de rike og mektige menneskene faktisk er. Denne "eliten" gjorde en mega tabbe eller to. De gikk for raskt frem og gjorde for mye på for kort tid. De burde aldri ha lansert Great Reset til verdenen i 2020. Big mistake!

Du har nok helt rett i at de fleste av oss ikke tenker som en psykopat - heldigvis.

Men det kan også være fordi du ikke sannsynliggjør eller beviser de fantastiske påstandene dine, og at med et normalt, rasjonelt tankesett så virker disse helt usannsynlige.

Budeia skrev (4 minutter siden):

Dette med Elite Gender Inversion har jeg visst bare lov til å snakke om i visse tråder. Men ser ikke bort fra at både David Icke, Erich von Däniken og andre er kvinner. 

Nei, det er jammen ikke mange rare ting du ser bort fra. 😜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Vaksinepasset kommer til Sverige, og det har selvsagt vært planlagt hele tiden, for hele verden. Jeg forventer nå følgende argumenter:

- Dette skjer ikke/kommer ikke til å skje, kilden din er ikke pålitelig.
- Dette kommer ikke til å skje i Norge.
- Vi har alltid hatt vaksinepass, dette er ikke noe nytt.
- Dette er ikke noe problem, det er akkurat slik det skal være.

"– Nästan lika efterlängtat som själva vaccinet. Ett kvitto på att du fått sprutan, kanske en möjlighet att åka utomlands, menar socialministern Lena Hallengren (S) under en pressträff.
Hon förklarar vidare att alla som tagit sina sprutor ska ha rätt att få ett intyg från vaccinatören – intyg som regeringen uttrycker förhoppningar om ska kunna ge en rad fördelar för den vaccinerade jämfört med den som väljer att inte ta vaccinet. Tanken är att exempelvis möjligheten att flyga och att besöka andra länder kan komma att inkluderas bland dessa, samt att besöka kulturella eller andra sociala evenemang."
https://nyadagbladet.se/it-overvakning/nu-blir-vaccinationspass-verklighet-i-sverige/?fbclid=IwAR3xKADt4BwSFk9cgCLZ70GifLc0Yzcb5IA3p5AO_rLSPiLMvgTEcB6YO2U

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (3 minutter siden):

Vaksinepasset kommer til Sverige, og det har selvsagt vært planlagt hele tiden, for hele verden. Jeg forventer nå følgende argumenter:

"– Nästan lika efterlängtat som själva vaccinet. Ett kvitto på att du fått sprutan, kanske en möjlighet att åka utomlands, menar socialministern Lena Hallengren (S) under en pressträff.
Hon förklarar vidare att alla som tagit sina sprutor ska ha rätt att få ett intyg från vaccinatören – intyg som regeringen uttrycker förhoppningar om ska kunna ge en rad fördelar för den vaccinerade jämfört med den som väljer att inte ta vaccinet. Tanken är att exempelvis möjligheten att flyga och att besöka andra länder kan komma att inkluderas bland dessa, samt att besöka kulturella eller andra sociala evenemang."
https://nyadagbladet.se/it-overvakning/nu-blir-vaccinationspass-verklighet-i-sverige/?fbclid=IwAR3xKADt4BwSFk9cgCLZ70GifLc0Yzcb5IA3p5AO_rLSPiLMvgTEcB6YO2U

Jeg ser ikke noen grunn til at noen skal nekte for at dette vil innføres i Norge også. Jeg regner med at det blir det; Norge er jo ikke noe annerledesland bortsett fra at politikere her hjemme har større beslut ningsvegring og vurderer ting som resten av verden allerede har innført, sånn som farge-TV f.eks:rofl:

Lenke til kommentar
Budeia skrev (5 timer siden):

Jeg tror at mange andre i konspirasjonsmiljøet betrakter "transvestigation" som en "psy-op" på nivå med "flat earth". Altså det er såpass latterlig overt the top idiotiske konspirasjonsteorier at de mer "seriøse" innen miljøet mener at det er makteliten selv som har skapt disse teoriene for å diskredittere og latterligjøre konspirasjonsteoretikere.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (48 minutter siden):

Jeg er uenig i de to første, og enig i de to siste. Så halvveis enig/uenig! 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

At dette selvsagt har vært planlagt hele tiden er en totalt udokumentert påstand. Hva med å være litt kritisk til den siden av saken også?

For å svare konkret på punktene dine:

- At det kan skje at svenskene får vaksinepass er fullt mulig. Men det betyr på ingen måte at den store konspirasjonsteorien din er sann. 

- Se forrige svar

- Man har hatt vaksinepass for helt spesielle situasjoner. Dette er en spesiell situasjon. 

- Det er et problem, men det er også et problem at uvaksinerte smittes og smitter andre, så det er en avveining å ta. Det er ikke et stort problem hvis man ikke tror på udokumenterte konspirasjonsteorier om microchips i vaksinen e.l.

Jeg sier ikke at jeg synes vaksinepass er uproblematisk og jeg vet heller ikke sikkert om jeg støtter det. Men udokumenterte konspirasjonspåstander synes jeg er helt irrelevante i vurderingen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, Capitan Fracassa said:

At dette selvsagt har vært planlagt hele tiden er en totalt udokumentert påstand. Hva med å være litt kritisk til den siden av saken også?

Lurer på hvordan jeg visste det for ett år siden da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Et eksempel på hva som kan skje med dissidenter. Brandy Vaughan som har jobbet utrettelig for opplysning rundt vaksiner, og som særlig jobbet mot tvangsvaksinering (som hun merkelig nok visste var på vei), døde 8. Desember 2020, 47 år gammel. Ett år tidligere hadde hun postet på facebook at hun var bekymret for livet sitt etter en rekke merkelige hendelser, at hun hadde vært til legesjekk i forbindelse med forsikring og var frisk, og at hun aldri ville komme til å ta selvmord.
Politiet "tror" hun døde av naturlige årsaker.

https://www.snopes.com/news/2020/12/22/brandy-vaughan-death/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...