Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

0laf skrev (2 timer siden):

Det kan være, men WHO er altså en sammensetning av tusenvis av leger og eksperter fra hele verden, jeg tror neppe alle disse er i lomma på Kina, eller er med på noen konspirasjon.

Leder for det uavhengige spesialistteamet i Kina er danske Peter Ben Embarek, som har doktorgrad i zoonose, altså hvordan virus hopper fra dyr til mennesker, og er en av verdens ledende på området.

Mer det at WHO har latt Kina få diktere alt rundt dette og er jo tydelig at Kina har kjøpt seg tid til å sette et narrativ.

Hvor viruset er fra om det er fra lab, wet markets, eller noe random sted, det vil man nok aldri finne ut med sikkerhet.

Man må nok legge alt dette dødt hvem sin skyld det er og bare ta lærdom fra alt som har skjedd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bevisene for hvor viruset kom ifra er uansett langt vekke. Det faktum at kineserne var så opptatt av å dekke over alt og forhindre etterforskning er i min oppfatning det beste beviset for at ikke alt er på stell. Dette var også en lab som forsket på respiratoriske coronavirus i flaggermus. Og sist men ikke minst, dersom det stemmer at ansatte var syke med influensa på senhøsten 2019....... så blir det i mine øyne med ett langt mer sansynelig at smitten kom ifra laboratoriet enn våtmarkedet.

Men dette vil vi nå sansyneligvis aldri vite sikkert. Og det var også intensjonen til CCP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 hours ago, DaniNichi said:

Mer det at WHO har latt Kina få diktere alt rundt dette og er jo tydelig at Kina har kjøpt seg tid til å sette et narrativ.

Hvor viruset er fra om det er fra lab, wet markets, eller noe random sted, det vil man nok aldri finne ut med sikkerhet.

Man må nok legge alt dette dødt hvem sin skyld det er og bare ta lærdom fra alt som har skjedd.

Jeg tror ikke det kommer fra Kina, jeg tror at dette er bare for at man skal skylde på hverandre. Det kom til å bli tydelig for forskere at viruset er menneskeskapt, så da trengte man et narrativ der man kan "skylde på Kina". Det er ikke Kina, det er en verdensregjering som har forårsaket dette og som styrer showet, men uten at vi vet hvem de er.

Samme med fugleinfluensaen, svineinfluensaen også. Det var dyrenes feil, og nå er det flaggermus fra Kina. Altså..

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (13 timer siden):

Skjønner du ikke at de du ønsker beskytte mest sannsynlig ikke er her til våren uansett.

Greit nok ha milde tiltak, men alt annet blir et spark mot personlig frihet.

Å HERREGUD er vi der igjen i diskusjonen for gang nummer hundre tuisen?:grumpy::wallbash::wallbash:

Det der er ren løgn og har blitt debunket hundrevis eller tusenvis av ganger i løpet av tråden!! Veldig mange av de som er døde av covid-19 ville hatt flere år, eller TIÅR igjen å leve om de ikke hadde fått viruset. Dersom du i fullt alvor påstår at de som døde av viruset allerede lå på dødsleiet(i siste fase av en uhelbredelig kreftsykdom for ekesempel)bør du hoste opp DOKUMENTASJON og KILDER på dette eller så får du la være å poste slik svada som jeg er DRITTLEI av å avise hundrevis av ganger. SKJØNNER DU DET?? FORSTÅR DU DET!!??

Det er ikke slik at om man får diabetes i en alder av 80 så er man 100% garantert å dø av det i løpet av et par uker slik du mener å påstå her. Men man kan dø av det om man får covid-19 som er en dødelig cocktail om man har en underliggende sykdom!! Så nei, JEG SKJØNNER IKKE at de som er covid-19" vil være "døde til våren" slik du påstår. Det p*sspreiket kan du spare meg for fordi det er 100% svada og et stort irritasjonsmoment. FORSTÅR DU??

Myndightene hadde ikke stengt ned samfunnet om de som hadde død av covid allerede lå på dødsleiet slik du 100% feilaktig påstår her inne. Dessuten er ikke jeg så avhumanisert invendig at jeg unnder noen den grusomme måten å dø på som det å bli kvalt levende er. Så inhuman er jeg ikke. Jeg er utstyrt med empati og vil aldri unne noen noe så grusomt bare for å "få lov til å gå på fylla".

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (21 timer siden):

Når mange syke mennesker, som f.eks de med kreft, holder seg hjemme i lang tid på grunn av Covid frykten, så vil det komme et tidspunkt der de MÅ til sykehus, og dermed vil sykehusene ikke kunne klare å håndtere alt dette (Covid + alt annet). Så er det jo dem som bare har en vanlig influensa, som kanskje får en positiv PCR test, som OGSÅ kommer inn. Jeg tror ingenting på at de sykehusene som sliter gjør det bare fordi dem har mange Covid pasienter, det er nok mer sammensatt enn som så.

De delene av helsevesenet som driver med kreftbehandling har normal drift, så det argumentet holder ikke. Poenget er fortsatt, som er blitt gjentatt en rekke ganger, at man jobber med å holde antallet covid-pasienter nede for å kunne opprettholde mest mulig normal drift i de ordinære behandlingstilbudene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (20 timer siden):

Man kan gjerne forsvare det på den måten at det er tiltakene som har gjort det slik at det er få døde i Norge av Covid, men det kan vi ikke vite med sikkerhet. Folk kan få dårligere immunforsvar av å sitte så mye inne. Immunforsvaret vårt trenger trening det også, ikke bare musklene våre. Noe som blandt annet Dr. Dan Erickson og Dr. Artin Massihi snakket om i fjor vår. De ble senere angrepet for sine "påstander" rundt Covid. Deres pressekonferanse ble bannet av Youtube og andre.

Folk forsvarer tiltakene som bidrar til å ødelegge økonomien og livene til folk. Jeg lurer på om de samme menneskene er like ivrige til å gjøre det samme noen år fra nå. Man kan da sitte der med en ny frykt - Har jeg råd til nok mat denne uka tro?

Det vil alltid være en grad av usikkerhet knyttet til hvilken som helst konklusjon man trekker - det er grunnleggende vitenskapsfilosofi. Allikevel kan man konkludere at en forklaring er overveiende mer sannsynlig enn andre, og man anser da dette som den beste forklaringen frem til den ev. motbevises eller man kommer frem til en annen forklaring som sannsynligvis stemmer bedre.

Det er også overnevnte du ser utfolde seg i praksis her. Kan vi med sikkerhet si at det ikke eksisterer noen NWO-konspirasjon? Nei, vi kan ikke det. Fremstår NWO-teorien(e) som en sannsynlig forklaringsmodell på alle de hendelsene de(n) påberoper seg å forklare? Nei, bevisgrunnlaget er ikke-eksisterende og forklaringen(e) gir i seg selv heller ikke noen god sammenhengende redegjørelse. Har vi andre forklaringsmodeller som har bedre bevisgrunnlag og som gir en bedre redegjørelse for det vi ser? Ja. Ergo, lander man på sistnevnte.

Ut fra diskusjonen her, tror jeg ikke du finner noen som mener at man ikke skal diskutere om tiltak er riktige eller ikke. Det skjer da også kontinuerlig i samfunnsdebatten. Du finner også leger i Norge som har uttalt seg kritisk til håndteringen av krisen, feks. hun her: https://elswense.wordpress.com/ og man kan finne igjen flere av disse innleggene i de riksdekkende mediene. Ikke mye sensur å spore der altså. Forskjellen på hennes kritikk og feks. de to du nevner, er at sistnevnte ikke bare bedriver kritikk, men også feilinformasjon.

Jeg jobber med rusavhengige, og har i flere sammenhenger uttalt meg skeptisk til den norske ruspolitikken, bla. kriminaliseringen av cannabis knyttet til skadevirkningene av tiltakene kontra skadevirkningene til rusmiddelet. Null problem. Hadde jeg derimot kritisert kriminaliseringen av cannabis ut fra et ståsted om at cannabis egentlig er sunt for hjernens utvikling, hadde jeg nok løpt inn i betydelige problemer. Handler det om at jeg blir sensurert? Nei. Det handler om at jeg som fagperson har et ansvar for å ikke feilinformere. Vesentlig forskjell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I England snakker man nå om å ha mål om Null Covid tilfeller, og at de vil forlenge tiltakene ut så lenge som trengs for å nå det målet. Du kan også risikere 10 år i fengsel for brudd på innreise reglene (som karantene). Vi kan også si med sikkerhet at myndighetene vil bruke de samme midlene for fremtidige virus utbrudd, om det blir Covid-23 eller hva, for nå vet dem at befolkningen er underdanig og godtar dette.

Brave New World and New Normal. Sier du noe imot dette så er du en granny killer!

Lenke til kommentar
Betroz skrev (25 minutter siden):

I England snakker man nå om å ha mål om Null Covid tilfeller, og at de vil forlenge tiltakene ut så lenge som trengs for å nå det målet. Du kan også risikere 10 år i fengsel for brudd på innreise reglene (som karantene). Vi kan også si med sikkerhet at myndighetene vil bruke de samme midlene for fremtidige virus utbrudd, om det blir Covid-23 eller hva, for nå vet dem at befolkningen er underdanig og godtar dette.

Brave New World and New Normal. Sier du noe imot dette så er du en granny killer!

Kilde? Jeg finner bare artikler hvor enkeltpersoner har gått ut og uttalt seg for eller i mot strengere restriksjoner og "zero covid" strategi.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (58 minutter siden):

I England snakker man nå om å ha mål om Null Covid tilfeller, og at de vil forlenge tiltakene ut så lenge som trengs for å nå det målet.

Kan det være at de, som mange andre land, har sett at dette faktisk funker i New Zealand og Australia, som har kjørt tøffe tiltak til smitten er nærmest utryddet, for så å åpne opp igjen slik at folk kan leve mer som normalt?

Det som ikke funker, som vi nå burde vite av erfaring, er å gjøre for lite, eller å åpne for tidlig, så lenge man har smitte i samfunnet, så går det raskt til helvete igjen.

Redusert smittespredning har jo også den enorme fordelen at mutasjoner reduseres, slik at vaksinering kanskje kan virke som tiltenkt.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Null-visjonen er nok urealistisk for et land som Storbritannia med 66 millioner innbyggere og spesielt for et såpass overbefolket område som sør-England er. Men for New Zealand og Isle of Man har det gått bra, der kjørte man en knallhard lockdown og med konsekvent stengte grenser. Der har de blitt kvitt coronaen og livet er helt tilbake til normalen. Ikke New Normal, men det normale. Borsett fra at grensene er helt stengt og utreise er umulig og om noen til nød skal inn er det rett i kontrollerte karantenefasiliteter etter ankomst.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (15 timer siden):

Rart ikke flere blir politikere egentlig. Det må jo være veldig lukrativt å få være med i den mystiske eliten. Og det er åpent for hvem som helst, det er bare å melde seg inn i ditt lokale partilag og albue deg vei til toppen. 

Tror jeg skal gjøre karrierebytte. 

Sorry, men det kan du bare glemme. Du er nemlig ikke invitert. Å bli en del av den politiske makteliten er nemlig ikke et karrierevalg, det er noe man blir invitert til. Bare sjekk slektstreene til topp-politikerne. Om du er ambisiøs nok kan det hende du når opp til en plass i kommunestyret i kommunen din(gitt at du bor i en mindre kommune og ikke i Oslo eller Bergen hvor også kommunestyrene er mer elitistiske), men ikke lenger.

For å si det på en annen måte: du må gjerne melde deg inn i et politisk parti; det kan hvem som helst av oss gjøre, men eliten i dette partiet er du allerede diskvalifisert fra å bli en del av fra fødselen.

Som en kjent komiker sa en gang It is a very exclusive club and you are not in it.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (24 minutter siden):

Bare sjekk slektstreene til topp-politikerne.

Sitat

Erna Solberg ble født i Arna[6] som datter av konsulent Asbjørn Solberg (1925–1989) og kontorfullmektig Inger Wenche Torgersen (1926–2016). Faren var disponent i rutebilselskapet Bergen Sporvei.[7][8]

Prøvde å google litt på foreldrene, men ti sekunders søk ga meg ikke noe spesielt egentlig ... 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (3 minutter siden):

Prøvde å google litt på foreldrene, men ti sekunders søk ga meg ikke noe spesielt egentlig ... 

Joda, man må ikke være født inn i de mektigste sirklene men så er det jo det med nettverk, nettverk, nettverk. Og det er ikke lett å trenge inn i nettverkene heller. Man skal gjerne kjenne noen.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (9 minutter siden):

Solberg var på Bildeberg noen år før hun ble statsminister og dette går igjennom med flere andre tidligere statsministerere for Norge.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (6 minutter siden):

Joda, man må ikke være født inn i de mektigste sirklene men så er det jo det med nettverk, nettverk, nettverk. Og det er ikke lett å trenge inn i nettverkene heller. Man skal gjerne kjenne noen.

Norge er ikke større enn at det klarer du hvis du virkelig vil. Men dette er tidenes digresjon. :wee: sorry OT!

Lenke til kommentar
On 2/9/2021 at 12:09 PM, Betroz said:

Man kan gjerne forsvare det på den måten at det er tiltakene som har gjort det slik at det er få døde i Norge av Covid

Interessant nok (i hvert fall i mine øyne) er det akkurat slik alle dommedags-kulter argumenterer når dommedagsprofetiene deres ikke slår til: "Ja, jorden skulle egentlig gå under på den datoen, men fordi vi informerte verden om det, og fordi vi bad så mye og så inderlig, skjedde det ikke på nåværende tidspunkt allikevel".

Covid-kulten: "Det er på grunn av tiltakene vi satte inn at covid-19 viser seg å være så lite dødelig".

Klima-kulten: "Det er på grunn av tiltakene vi satte inn at polene allikevel ikke har smeltet bort, og vi allikevel ikke befinner oss under vann nå."

Alle kulter baserer seg på den type sirkulær argumentasjon, hvor man uansett ender opp med å ha "rett" og dermed kan fornye dommedagsprofetiene på ny og på ny i det uendelige. Hver gang profetiene slår feil, er det allikevel kulten vi har å takke for at de ikke gjorde det.

Endret av AntonMarkmus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, AntonMarkmus said:

Interessant nok (i hvert fall i mine øyne) er det akkurat slik alle dommedags-kulter argumenterer når dommedagsprofetiene deres ikke slår til: "Ja, jorden skulle egentlig gå under på den datoen, men fordi vi informerte verden om det, og fordi vi bad så mye og såinderlig, skjedde det ikke på nåværende tidspunkt allikevel".

Covid-kulten: "Det er på grunn av tiltakene vi satte inn at covid-19 viser seg å være så lite dødelig".

Klima-kulten: "Det er på grunn av tiltakene vi satte inn at polene allikevel ikke har smeltet bort, og vi allikevel ikke befinner oss under vann nå."

Alle kulter baserer seg på den type sirkulær argumentasjon hvor man uansett ender opp med å ha "rett", og dermed kan fornye dommedagsprofetiene på ny og på ny i det uendelige.

Nei, fordi man lett kan se på hvordan det har gått i andre land og se at vi i Norge har hatt god effekt av tiltakene = få døde. 

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg leser deres kommentarer her og i andre Covid tråder, så ser jeg mer og mer hvor sant det er med at vi mennesker skaper vår egen virkelighet og får akkurat det vi fortjener, på godt og vondt. Når menneskeheten forsvarer sin egen psykose, da svinner håpet for min del. Eller "Stockholm syndromet" er en annen måte å si det på, der kidnappingsofferet til slutt sympatiserer med kidnapperen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...