Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Morromann skrev (12 minutter siden):

Så du tror at kollapsen i helsevesenet i Nord-Italia og en del andre steder i verden, som i Latin-Amerika f.eks bare var svindel?

Man skal være forsiktig for ikke å tippe ut i konspirasjonsteoretsk farvann. Det er lettere enn man tror.

Jeg tror de ble tatt på senga av noe som ikke var forventet og jeg tror at et influensa virus der man har null immunitet i samfunnet hadde lagd om ikke like mye så ganske nærme kaoset man så.

Så ja covid-19 er farlig, men ikke fordi viruset i seg selv er så farlig.

Vi har hatt 110k ++ smittet i Norge og nesten ingen døde under 50år.

Se på Influensa døde 2019/20 flere unge under 18år døde og det er noe vi har medisiner samt vaksiner for.

Folk er bare livredde betvile ting rundt narrativet som er satt rundt covid-19 for da blir man enten stemplet som konspirasjons person eller at man er granny killer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 hours ago, Betroz said:

Microchips implantert i kroppen koblet til nervesystemet, eller direkte i/på hjernen ala Elon Musk sin Neuralink, eller liknende teknologier. Oppkoblingen til A.I blir trådløst. Ikke spør meg tekniske detaljer for hvordan denne teknologien funker, for det vet jeg selvsagt ikke siden jeg ikke jobber med dette.

De vil selvsagt markedsføre denne teknologien på en helt annet måte. De vil selvsagt ikke fortelle at den også kan brukes for tankekontroll. Men jøss, selvsagt kan dette brukes til positive ting også, som for folk som er lam eller har andre fysiske problemer. Personlig liker jeg bare ikke tanken på å bli en cyborg i et kollektiv.

jeg tror elon musk har planer om å bruke neurolink til mining av dogecoin, mennesker med neurolink vil sitte lam og bli utnyttet uten å være klar over dette. ganske deprimerende scenario å tenke på egentlig ...

1392598356_stsmall507x507-pad600x600f8f8f8.jpg.64cbe2ae3be834a5870715ac57f88f90.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Morromann said:

Så du tror at kollapsen i helsevesenet i Nord-Italia og en del andre steder i verden, som i Latin-Amerika f.eks bare var svindel?

Når mange syke mennesker, som f.eks de med kreft, holder seg hjemme i lang tid på grunn av Covid frykten, så vil det komme et tidspunkt der de MÅ til sykehus, og dermed vil sykehusene ikke kunne klare å håndtere alt dette (Covid + alt annet). Så er det jo dem som bare har en vanlig influensa, som kanskje får en positiv PCR test, som OGSÅ kommer inn. Jeg tror ingenting på at de sykehusene som sliter gjør det bare fordi dem har mange Covid pasienter, det er nok mer sammensatt enn som så.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker skrev (7 minutter siden):

jeg tror elon musk har planer om å bruke neurolink til mining av dogecoin, mennesker med neurolink vil sitte lam og bli utnyttet uten å være klar over dette. ganske deprimerende scenario å tenke på egentlig ...

1392598356_stsmall507x507-pad600x600f8f8f8.jpg.64cbe2ae3be834a5870715ac57f88f90.jpg

🖐️💎

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (26 minutter siden):

Jeg tror de ble tatt på senga av noe som ikke var forventet og jeg tror at et influensa virus der man har null immunitet i samfunnet hadde lagd om ikke like mye så ganske nærme kaoset man så.

Se på Influensa døde 2019/20 flere unge under 18år døde og det er noe vi har medisiner samt vaksiner for.

Folk er bare livredde betvile ting rundt narrativet som er satt rundt covid-19 for da blir man enten stemplet som konspirasjons person eller at man er granny killer.

Synes du ikke det blir litt rart å regne farligheten til influensa ut fra et hypotetisk scenarie der immuniteten i samfunnet var null?

• Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (38 minutter siden):

Men på andre siden av grensen; kun en times kjøring fra Oslo....hvordan var det nå i det landet igjen? Skal vi måtte minne om det nok en gang?

Ja vi har relativt få døde i Norge og behøver vi å minne om det nok en gang? Hvorfor det heldigvis ikke ble flere døde i Norge? Vil du bli fortalt hvorfor nok en gang?

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Man kan gjerne forsvare det på den måten at det er tiltakene som har gjort det slik at det er få døde i Norge av Covid, men det kan vi ikke vite med sikkerhet. Folk kan få dårligere immunforsvar av å sitte så mye inne. Immunforsvaret vårt trenger trening det også, ikke bare musklene våre. Noe som blandt annet Dr. Dan Erickson og Dr. Artin Massihi snakket om i fjor vår. De ble senere angrepet for sine "påstander" rundt Covid. Deres pressekonferanse ble bannet av Youtube og andre.

Folk forsvarer tiltakene som bidrar til å ødelegge økonomien og livene til folk. Jeg lurer på om de samme menneskene er like ivrige til å gjøre det samme noen år fra nå. Man kan da sitte der med en ny frykt - Har jeg råd til nok mat denne uka tro?

Endret av Betroz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (18 timer siden):

Microchips implantert i kroppen koblet til nervesystemet, eller direkte i/på hjernen ala Elon Musk sin Neuralink, eller liknende teknologier. Oppkoblingen til A.I blir trådløst. Ikke spør meg tekniske detaljer for hvordan denne teknologien funker, for det vet jeg selvsagt ikke siden jeg ikke jobber med dette.

Når man ikke har noen som helst snøring på hvordan dette skal foregå, så høres det ut som ren sci-fi fantasi. Uti fra hva jeg har lest om Neuralink så er det likedan, det er mye som blir sagt om det uten at de har kommet noen vei. Om det noen gang skulle komme til den slags teknologi, så ville alle i den tråden være døde for lengst, så hvorfor gidde å bry seg.

Dette kan vel alle fabulere om slik de vil, er jo ingen grenser for hva man kan tro på å utvikle/designe så lenge man kan fantasere helt vilt om alt mulig. Det betyr ikke at det er gjennomførbart verken nå eller senere.

Endret av Winnowill
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Man kan gjerne forsvare det på den måten at det er tiltakene som har gjort det slik at det er få døde i Norge av Covid, men det kan vi ikke vite med sikkerhet. Folk kan få dårligere immunforsvar av å sitte så mye inne.

Hva tenker du har størst påvirkning for å redusere smittespredning: tiltak som Norge har for å begrense fysisk kontakt, eller at folk er mer ute og aktive for å bedre immunforsvaret? Om teorien din stemmer, at inaktivitet er en viktigere årsak enn å begrense fysisk kontakt, så er det merkelig at land med mildere tiltak som Sverige eller Brasil, har enormt flere smittede enn Norge. Her har de vel vært "enklere" å komme seg ut? 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Når mange syke mennesker, som f.eks de med kreft, holder seg hjemme i lang tid på grunn av Covid frykten, så vil det komme et tidspunkt der de MÅ til sykehus, og dermed vil sykehusene ikke kunne klare å håndtere alt dette (Covid + alt annet). Så er det jo dem som bare har en vanlig influensa, som kanskje får en positiv PCR test, som OGSÅ kommer inn. Jeg tror ingenting på at de sykehusene som sliter gjør det bare fordi dem har mange Covid pasienter, det er nok mer sammensatt enn som så.

Det er ikke så fryktelig sammensatt. Om sykehuset er fylt opp med pasienter som trenger hjelp til å puste og har avgitt en positiv PCR-prøve, så er sykehuset fylt opp med Covid-pasienter. Så er det igjen viktig at man ikke ser på Norge alene, men land med langt høyere smittetrykk. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (3 timer siden):

Ja, Covid19 er spesielt farlig fordi man ikke har noen immunitet fra tidligere infeksjon som med influensa. Men hva er egentlig poenget ditt? 

Som nevnt ørten ganger blir det tullete å dra frem tall fra Norge, som har hatt stor suksess på å holde smitten lav, som argument for at Covid19 ikke er så farlig eller at det er unødvendig med restriksjoner. Da må man enten bruke tall fra andre land hvor smitten har kommet ut av kontroll, eller estimere med hvordan det ville sett ut uten restriksjoner i Norge. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (5 timer siden):

Men på andre siden av grensen; kun en times kjøring fra Oslo....hvordan var det nå i det landet igjen? Skal vi måtte minne om det nok en gang?

Ja vi har relativt få døde i Norge og behøver vi å minne om det nok en gang? Hvorfor det heldigvis ikke ble flere døde i Norge? Vil du bli fortalt hvorfor nok en gang?

Skjønner du ikke at de du ønsker beskytte mest sannsynlig ikke er her til våren uansett.

Greit nok ha milde tiltak, men alt annet blir et spark mot personlig frihet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
knipsolini skrev (2 timer siden):

Ja, Covid19 er spesielt farlig fordi man ikke har noen immunitet fra tidligere infeksjon som med influensa. Men hva er egentlig poenget ditt? 

Som nevnt ørten ganger blir det tullete å dra frem tall fra Norge, som har hatt stor suksess på å holde smitten lav, som argument for at Covid19 ikke er så farlig eller at det er unødvendig med restriksjoner. Da må man enten bruke tall fra andre land hvor smitten har kommet ut av kontroll, eller estimere med hvordan det ville sett ut uten restriksjoner i Norge. 

Hvorfor skal du bruke andre land som ikke kan sammenlignes med Norge i alt fra helsevenen til Nav ?

Vi har hatt over 110k smittet så kan fint lage statistik utifra det for Norge.

Poenget er at dette er hysteri på ville veier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal du bruke andre land som ikke kan sammenlignes med Norge i alt fra helsevenen til Nav ?

Vi har hatt over 110k smittet så kan fint lage statistik utifra det for Norge.

Poenget er at dette er hysteri på ville veier.

2% av befolkningen har vært smittet det siste året, grunnet vellykkede tiltak. Situasjonen hadde vært totalt annerledes om det var 100K, 200K, 1M smittede samtidig. 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (20 timer siden):

Her kan man se stadie en og to av en argumentasjon som jeg har lagt merke til går igjen i denne tråden:

1. Det finnes ikke, skjer ikke, kommer ikke til å skje.

2. Om det finnes, skjer, eller kommer til å skje så er det ikke noe problem.

:hmm:

Nei, det du setter opp her er en stråmann. Jeg har ikke sagt at det - altså at vaksiner har blitt kontaminert med uønskede virus - ikke skjer: Det viste kilden din at har skjedd.

MEN hvis du leser dine egne kilder ordentlig, ser du at kontamineringen har funnet sted fordi det er snakk om vaksiner hvor man bruker celler til å dyrke virus, og at man da i noen tilfeller har fått uønskede virus i vaksinene fordi man ikke har oppdaget at cellene også inneholdt disse virusene, ikke kun de man ønsket å dyrke frem. mRNA-vaksinene produseres på en annen måte - virus benyttes ikke i produksjonen av disse. Dermed er ikke denne problemstillingen relevant for disse vaksinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...