Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

733 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      591
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      27


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 10.8.2024 at 11:21 PM, sk0yern said:

Faktisk.no har da tydelig fortalt oss at dette viruset ikke kommer fra noen lab. De tar jo aldri feil. 

https://www.faktisk.no/artikler/jy26e/dette-vet-vi-om-hvor-koronaviruset-kommer-fra

Dumt at det ikke er det som tydelig står i saken da, de forteller oss at vi ikke vet (visste), at den mest etablerte teorien er (var) dette med flaggermusen, og at lab-teorien er spekulativ fordi man (foreløpig) ikke har noen gode kilder til den.

Altså redegjør for hva man visste, og ikke visste på det tidspunktet.
Noe de som også tydeliggjøres over saken:

Denne artikkelen ble publisert for over 4 år siden og kan inneholde utdaterte opplysninger eller råd om koronaviruset

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ove38 skrev (På 13.8.2024 den 6:02 PM):

 

Dr. Sigrid Bratlie: Det så veldig konspiratorisk ut, men fikk meg til å tenke: «Hm».

https://www.vg.no/nyheter/i/OooK9w/kan-bli-tidenes-stoerste-skandale

Jeg kjenner en følelse ikke bare av sinne inne i når jeg leser dette men også regelrett HAT. Hat mot de menneskene som med vitende og vilje har drevet med slik forskning og atpåtil finansiert den og så med et resultat som dette.

Jeg mener; forske på en hypotetisk ide om at forkjølelsesviruser(altså coronaviruser) kan bli mer smittsomme og mer dødelige på samme tid; hvorfor det? Det er normalt de mest harmløse viruser som finnes i naturen og har alltid vært det; bortsett fra noen få varianter som har dukket opp men forsvunnet siden men med lav smittespredning mellom mennesker fordi det er det naturlige. Og så vil noen altså sørge for å produsere en smittsom og mer dødelig variant som det er så godt som 0% sjanse for skal spre seg naturlig - fordi hvorfor? Man kan jo si det er konspiratorisk - og det er det jo - men kan det være for å "skape et problem og så tilby en løsning"? Det høres jo sykt ut men desverre vanker det slike tvers gjennom onde og sosiopatiske mennesker midt blant oss som gledelig vil gjøre noe slikt om de har muligheten; å selv forårsake massedrap og så ta æren for å stanse det. Folk med gudeforestillinger om seg selv. Desverre finnes de; også i det åpne vestlige samfunnet og maktbaser er gjennomsyret av folk med slike personlighetstrekk. De er kanskje ikke så lett å få øye på men av og til kan trekk ved øynene deres være røde flagg og jeg har merket dette hos enkelte maktmennesker; skal ikke nevne navn men ingen er nevnt - men ikke glemt heller.

Nå har alle mennesker rett til å få prøvd sin sak i retten, men her er det for mye som er for søkt til at man bare kan tenke tilfeldigheter og klare indisier som bør medføre arrestasjon og straffesak; jeg mener Peter Daszak og hans organisasjon som ikke bare har finansiert denne forskningen, men også søkt den amerikanske regjeringen om støtte til utvikling av et coronavirus som er PRIKK LIKT det som dukket opp i 2020; at han selv spilte en nøkkelrolle i å diskreditere det hele som en "konspirasjonsteori"; at det ble løyet og disinformert om flaggermussalg på markedet i Wuhan, at dette laboratoriet som sannsynligvis Kina selv driver med mål for øye å produsere biologiske våpen har som spesialitet å produsere dødelige coronaviruser, at laboratoriet selv som det står opererer på sikkerhetsnivå 2 for å spare penger....osv....ALT dette er indisier og grunnlag nok til å iverksette kriminaletterforskning og arrestasjon av Daszak og alle andre som har vært involvert i støtte til denne "forskningen", uansett om lekasjen var et uhell eller ble gjort med vilje(en etterforskning og rettsak vil kanskje gi mer svar på det men det er nok ikke helt sannsynlig siden Kina holder tett)snakker vi her om en GIGANTISK forbrytelse mot menneskeheten; enten det er snakk om tilsiktet eller utilsiktet massemord samt forårsaking av andre skader som pandemien medførte for en hel verden med lockdowns(ofte promotert av de samme folkene som støttet denne syke forskningen). Daszak og hans kumpaner burde varetektsfengsles og settes under tiltale for dette og ikke slippe unna med det. Skjønt jeg antar at de muligens har mektige venner og bekjentskaper som kan gjøre slikt vanskelig.

Nå er ikke jeg for dødsstraff, men jeg er for det nest mest strengeste: LIVSVARIG(ikke 21 år og "sikring")men LIVSvarig fengsel uten muligheter for benådning og nøklene kastet i smelteovner. Formuene til disse avskummene bør også beslaglegges og forfordeles til ofrene skjønt det vil nok ikke kunne bli så mye kronene å fordele med dette omfanget og deres medisinske titler bør elimineres og erstattes med fangenumre. Den perfekte ydmykelsen og fornedrelse er alt de fortjener.

Jeg mener; hva er mest sannsynlig? At et virus fra en død flaggermus plutselig hopper til et menneske på et slitent marked og plutselig utløser massespredning der og da; ELLER at et manipulert virus med en slik "turboknapp" som er NETTOPP det Daszak og hans organisasjon(som bør erklæres som en terrororganisasjon spør du meg)søkte den amerikanske regjeringen om å få finansiert NETTOPP i Wuhan, med sikkerhetsnivå to.

Jeg må bare si at VG fortjerner full heder for å publisere denne artikkelen og det viser at de i motsetning til mange andre tør å innrømme feil, som de også gjør i artikkelen ved at de tidlig i pandemien så på lablekkasjen som "den ledende konspirasjonsteorien". Men det er lov å ta feil. Men å ha VISST OM DET, og bevisst pushet på for å erklære det som "konspirasjonsteori"; DET er noe annet. Og finnes det rettferdighet i verden vil sannheten om hva som har skjedd kommet ut og de ansvarlige vil bli straffet. 

Ikke rart man har gått fra på få år til si at "store pandemier skjer hvert hundrede år" til at "neste pandemi er rett rundt hjørnet" når det desverre er lett å produsere nye pandemier i lugubre laboratorier med lavt sikkerhetsnivå. Setter disse påstandene i et nytt lys får man si når man ser bort fra de andre bortforklaringene de bruker.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Legg merke til at Sigrid Bratlie ble minnet på denne undersøkelsen gjennom X.

"X snubler hun over innlegg om virusets opphav som får henne til å stoppe opp og lese på nytt."

På andre store platformer blir informasjon om forskjellige emner undertrykt på mange måter. De samarbeider også med faktaslettere, som de donerer til via 4-5 ledd slik at det skal se ut som at faktasletterne er uavhengige og til å stole på.

Det Elon Musk har fått til med oppkjøpet sitt, er at han bidrar nå med å regelrett tilintegjøre mektige og korrupte elementer i det vestlige samfunnet. Og det er selvfølgelig også hvorfor de samme kreftene angriper ham og X fra alle mulige vinkler de kan.

Sigrid Bratlie ble eksponert for informasjon. Informasjon er makt, og har gjort at hun kunne bryte ut av løgnene som hadde bundet henne fast.

Diskusjon.no fungerer essensielt også på samme måte som X. Men kan også skryte på seg å ha vært ett sted for åpen informasjon mye lenger enn X/twitter. Fordi Twitter før oppkjøpet var en svært nedbundet plass for informasjon etter det jeg har hørt, og alle de store kritiske personene ble utestengt en etter en.

Endret av Selfuniverse
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Morromann skrev (5 timer siden):

Jeg mener; forske på en hypotetisk ide om at forkjølelsesviruser(altså coronaviruser) kan bli mer smittsomme og mer dødelige på samme tid; hvorfor det?

Tanken bak det er kanskje god, å få en større viten om hva som kan skje om et virus utvikler seg til en farligere variant, og ha et større datagrunnlag for å kunne forske på hvordan man slår det ned mest mulig effektivt.

Derimot er det sterkt kritikkverdig at denne jobben gis til laboratorier i land der fortjeneste trumfer sikkerhet, og der regjeringen ikke gjør stort i å forsøke å unngå dette.

Du kan være sikker på at det finnes ukjente og langt skumlere virus i laboratorier rundt om i verden, enn covid-19 viruset. Langt skumlere. Og hvis disse lekker ut, enten med viten og vilje, eller ved en feil... jeg behøver ikke si mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (På 15.8.2024 den 10:10 AM):

Dumt at det ikke er det som tydelig står i saken da, de forteller oss at vi ikke vet (visste), at den mest etablerte teorien er (var) dette med flaggermusen, og at lab-teorien er spekulativ fordi man (foreløpig) ikke har noen gode kilder til den.

Altså redegjør for hva man visste, og ikke visste på det tidspunktet.
Noe de som også tydeliggjøres over saken:

Denne artikkelen ble publisert for over 4 år siden og kan inneholde utdaterte opplysninger eller råd om koronaviruset

Det kan man trygt si. Det er vel kanskje ikke så rart når de aktørene som var aktivt involverte i denne dr. Mengele-forskningen selv aktivt bidro til å undertrykke informasjonen om monsterlaboratoriet de sponset og virksomheten der; når kjeltringen dr. Daszak selv spilte en nøkelrolle i å presse andre vitenskapsmennesker til å holde kjeft. Og det avsluttes med at "de fleste forskere er enige om at det stammer fra naturen". Da ser man jo her hvordan faktasjekking faktisk birdrar til å dekke over forbrytelser selv om det ikke er bevisst men lener seg til hva som er konsensusoppfatninger. Nå er ikke jeg imot faktasjekking sånn sett; selve ideen er god, men problemet blir når det blir brukt til å legitimere cover-ups; altså når man gransker folket på vegne av maktmennesker og ikke omvendt, som er det gravejournalister skal gjøre. Men gravejournalistikk har magre kår for tiden og er i stor grad overtatt av "faktasjekking" som jeg kan registrere er veldig lukurativt og gir innpass i "det gode selskap". Og samtlige faktasjekkere i verden gikk etter alle som så på muligheten for laboratorieteorien. Og nettopp det at journalistikken feilet så til de grader rundt opphvaaet til covid-19 og i realiteten spilte spillet til de som har dekket over denne enorme forbytelsen kan man jo spørre seg om det er andre ting i verden også som blir underspilt eller dekket over? Jeg stiller ihvertfall det spørsmålet. Hvorfor skal jeg  blindt stole på noen som tar så til de grader feil om noe såpass alvorlig? Så får folk bare slenge med leppa om konspirasjonsteorier. For en ting er også sant: "konspirasjonsteori" betyr ikke oppdiktet eventyr og fantasi; det betyr bare at man har en teori om at noen har rottet seg sammen i hemmelighet for å dekke over noe; og veeeel....det har jo skjedd her. Peter Daszak og hans medsammensvorne har vært involvert i en konspirasjon så dermed kan vi nå stryke teori og heller bare kalle det konspirasjon. Skjønt jeg skal ikke uttale meg om hvordan lekasjen skjedde med vilje eller om det var et uhell. Der er vi fortsatt bare på teori-nivået. Men at vestlige quislingforskere samarbeidet med kinesiske biovåpenprodusenter om å utvikle et dødlig forkjølelsesvirus er nå et konspirasjonsFAKTUM.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (På 18.8.2024 den 10:41 AM):

Jeg kjenner en følelse ikke bare av sinne inne i når jeg leser dette men også regelrett HAT. Hat mot de menneskene som med vitende og vilje har drevet med slik forskning og atpåtil finansiert den og så med et resultat som dette.

Pandemien har kostet ca 6,9 millioner mennesker livet og mange flere har fått andre problemer både under veis og i ettertid.

Anders Bering Breivik kostet 77 mennesker livet.

Jeg er for dødsstraff og mener at massemord er noe som burde kvalifisere for det, enten det utøves brutalt i egen person eller indirekte via finansiering, starting av kriger, etc. Siden Covid-19 er såpass mye mer omfattende enn 22. juli-terroren så mener jeg det er rom for at ganske mange ansvarlige for dette bør risikere dødsstraff for sin medvirkning.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (På 18.8.2024 den 12:52 PM):

Legg merke til at Sigrid Bratlie ble minnet på denne undersøkelsen gjennom X.

"X snubler hun over innlegg om virusets opphav som får henne til å stoppe opp og lese på nytt."

På andre store platformer blir informasjon om forskjellige emner undertrykt på mange måter. De samarbeider også med faktaslettere, som de donerer til via 4-5 ledd slik at det skal se ut som at faktasletterne er uavhengige og til å stole på.

 

"Faktasjekking" er i all hovedsak blitt en vits som i praksis er det motsatte av den gravejopurnalisten hvor man gransket makten på vegne av folket. Men når faktasjekkerinstituttene er eid av store korporasjoner som også har sterk forbindelse til politikken via lobbyvirksomhet er det jo klart hvem slike faktasjekker vil gagne. Det er noe som heter follow the money. Og når sannheten om hva som har foregått i Wuhan og hvem som har bidratt til denne forbrytelsen for alvor kommer ut; og det vil den; sannheten kommer alltid for en dag enten på den ene eller andre måten vil dette medføre et stort backlash for faktasjekkerindustrien internasjonalt.

 

Selfuniverse skrev (På 18.8.2024 den 12:52 PM):

Legg merke til at Sigrid Bratlie ble minnet på denne undersøkelsen gjennom X.

 

Det Elon Musk har fått til med oppkjøpet sitt, er at han bidrar nå med å regelrett tilintegjøre mektige og korrupte elementer i det vestlige samfunnet. Og det er selvfølgelig også hvorfor de samme kreftene angriper ham og X fra alle mulige vinkler de kan.

 

Nå.Ja. Nåja; jeg har en innebygd skespsis og mistenksomhet mot monpolitiske tech-milliardærer uansett hvilken "side" de påberoper seg å sogne til. Disse individene er ikke altruister; så langt derifra og har et slags gudekompleks og jeg vil aldri gå i den fella alt for mange av oss gjør med å ta side med den ene tech-milliardæren mot det andre. Jeg har lenge vært for at det burde komme på plass anti-trustlover mot tech-gigantene slik som Teddy Roosevelt i sin tid innførte for å knuse Rockefellers makt og innflytelse. Musk har nok sin agenda han som alle av de andre slike men han er muligens mer oppdatert på hvilken vei vinden blåser for tiden og at ting som viruslockdowns, grønt skifte og "woke" ikke lenger er så populært, men han har sine planer for det han ønsker seg, det er klart. Selv om det selvfølgelig det er bra at informasjon om den djevelskapen som har skjedd i Wuhan med støtte fra vestlige forskere kommer ut og som alle de store tech-plattformene gikk sammen om å sensurere. Og det er klart at Musk definitivt IKKE er virusmafiaens foretrukne tech-milliardær.

Og det vil være interessant å komme til bunns i HVEM det var som pushet tech-selskapene for å undertrykke sannheten om Wuhan og rollen til individer som Daszak og hans organisasjon.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Quote

Ja, dere som tro på konspirasjonsteoriene om covid-19. Som tror det hele er en iscenesatt "plandemic"; hvorfor tror dere det?

Hva kan dere lære av dette da?
Alle dere som avfeide all skepsis som konspirasjonsteorier. Og dere som stolte blindt på absolutt all offisiell informasjon var den absolutte sannhet?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Flere personer/organisasjoner har vært innkalt til høringer for å avgi forklaringer under ed.

Ingen personer eller organisasjoner er deretter pågrepet, siktet, varetekstfengslet, tiltalt eller dømt. 

Er det noen som tror at bevisene for denne antatte konspirasjonen (aka "konspirasjonsteorien") er sterke nok til å holde i en rettssak? Det synes jo ikke som at noen påtalemyndigheter har tro på at de kan overbevise jury/dommere pt.

Og det er kanskje ikke rart, når man leser VG-artikkelen om hva de norske fagfolkenes vurdering av fakta er:

  • Sigrid Bratlie er 90 prosent i favør av lab leak-teorien.
  • Gunnveig Grødeland ønsker ikke å si utvetydig hva hun mener, men hennes bruk av ordet "pussig" om sammentreffene gjør det ganske klart at hun nå heller mot lab leak-teorien.
  • Stig S. Frøland sier at hans vektskål er i ferd med å tippe ned på lab leak.
  • Espen Nakstad ser på lablekkasje og naturlig spredning som like sannsynlig.
  • Preben Aavitsland ser gode argumenter for begge teorier, men anser at han mangler kompetanse til å vurdere dem - og han har blitt mer skeptisk til noen av forskerne som var involvert.
  • Anne Spurkland  mener at det fortsatt er sannsynlighetsovervekt for at viruset kommer fra dyr.

Når det nå påstås i denne tråden at konspirasjon har gått fra å være en hypotese/teori til å bli et etablert faktum, så er det altså rett og slett feil. Ingen er helt sikre, og de heller i ulike retninger. Selv om mengden sammentreff kan være indisier for at viruset er kunstig produsert, er det ikke et bevis for at ikke viruset oppstod i naturen på samme vis som millioner av ganger tidligere. Når naturens store virusmutasjonslotto frembringer et nytt virus som "endelig virker godt" på mennesker, er det jo egentlig ikke uventet at det har egenskaper som forskere har antatt vil gjøre at virus "virker godt" på mennesker ;) Det er egentlig kun timingen som er "pussig" (men det er jo som sagt et slags lotto, at det ble denne vinnerrekken nå og ikke om 250 år eller 4000 år er en del av spillets natur).

At lab leak-teorien ikke er et etablert faktum, betyr ikke at den ikke kan bli det. Da må de som søker sannheten fortsette å anstrenge seg. De må finne mer enn sammentreff/indisier, de trenger beviser, innrømmelser, tystere, og aller helst domfellelser i noenlunde respektable rettssystemer. Eller evt finne det opphavelige viruset i naturen. De har et godt stykke arbeid foran seg, uten noen garanti for at arbeidet vil resultere i en entydig konklusjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En litt artig observasjon er at en del av de som mente at covid 19-viruset ikke fantes i det hele tatt ("var ikke isolert" osv), nå klapper begeistret for Bratlie, VG og "lab leak". De blir jo tydeligvis ikke enige med seg selv, fantes viruset likevel?

Det viktigste er å være kontrær. Uansett. Alltid.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
a_aa skrev (1 time siden):

Når det nå påstås i denne tråden at konspirasjon har gått fra å være en hypotese/teori til å bli et etablert faktum, så er det altså rett og slett feil. Ingen er helt sikre, og de heller i ulike retninger. Selv om mengden sammentreff kan være indisier for at viruset er kunstig produsert, er det ikke et bevis for at ikke viruset oppstod i naturen på samme vis som millioner av ganger tidligere

Litt av moralen er vel at man skal være litt forsiktig med å stemple noe som en konspirasjonsteori.
Minerva har en god artikkel om det: https://www.minerva.no/journalistikk-koronavirus-virusopphavet/lableak-noen-ganger-ma-pressen-ta-konspirasjonsteorier-pa-alvor/454368
 

Sitat

Men først: Hvorfor dekket Minerva dette spørsmålet i 2020, mens andre medier ikke gjorde det? For noen år siden stod Christian Kråkenes, journalist i NRK, frem og forklarte hvordan nettopp stemplingen av laboratoriehypotesen som en konspirasjonsteori gjorde at han kviet seg for å skrive om temaet. Han var neppe alene. Men hvorfor var denne virkningen så sterk?

Journalister liker å tenke på seg selv som modige sannhetssøkere, som trives i storm og motbør fra makta. Og om pressen mottar kritikk, er det vanlige instinktet at den stiller seg i solidarisk kringvern mot ytre fiender. Men hva når kritikken i stedet kommer fra venner? Under pandemien bidro flere forhold til at journalister ble ekstra sårbare for slik kritikk. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hvor mange var det egentlig som avfeide totalt at det teoretisk sett kunne komme fra en lab?
Etter hva jeg husker var det ikke mange, om noen, som totalt utelukket den muligheten selv om det ikke var eller er gode beviser som støttet det..

:utakt skrev (45 minutter siden):

En litt artig observasjon er at en del av de som mente at covid 19-viruset ikke fantes i det hele tatt ("var ikke isolert" osv), nå klapper begeistret for Bratlie, VG og "lab leak". De blir jo tydeligvis ikke enige med seg selv, fantes viruset likevel?

Ironisn nok er også kilden VG nå mer enn god nok nå, mens den for noen år siden var meningsløs å lese da det bare var løgn, tiktok-leger uten virologi-erfaring var mest troverdig..

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (8 timer siden):

En litt artig observasjon er at en del av de som mente at covid 19-viruset ikke fantes i det hele tatt ("var ikke isolert" osv), nå klapper begeistret for Bratlie, VG og "lab leak". De blir jo tydeligvis ikke enige med seg selv, fantes viruset likevel?

 

HVEM her inne er det du mener har benektet at viruset har eskistert i det hele tatt? Om det er meg du mener så er det regelrett løgn men det tror jeg du vet uansett. Så det ville vært greit å vite HVEM konkret det er du mener her inne som har benektet viruset. Du kan lett se om du gidder at jeg aldri har fornektet det; det var jo jeg som startet denne tråden for crying ouit loud.

Når jeg tenker meg om er det vel bare EN aktiv deltaker på forumet som benektet virusts eksistens, og som var aktive i denne tråden tilbake til 2020 men vedkommende sluttet å poste på forumet tidlig i 2022. Men jeg antar; etter observasjon av de som mener dette; benekter viruset altså at de mener at laboratorielekasjen er en "psyop" så det antar jeg at den personen mener også.

:utakt skrev (8 timer siden):

 

Det viktigste er å være kontrær. Uansett. Alltid.

Igjen; HVEM er det du sikter til.

Jeg regner med at jeg ikke får svar. Jeg får sjelden eller aldri det når noen slenger ut slike påstander.

Det viktigste er å putte de man er uenige med i en og samme boks. Uansett. Alltid.

Også kjent som stråmenn.

 

aklla skrev (7 timer siden):

 

Ironisn nok er også kilden VG nå mer enn god nok nå, mens den for noen år siden var meningsløs å lese da det bare var løgn, tiktok-leger uten virologi-erfaring var mest troverdig..

Hvem siktes det til?

Hva er en tiktoklege? Er det leger der? Jeg vet ikke for jeg har ikke Tiktok-appen og kommer heller ikke til å innstallere den da Tiktok er en kreftsvulst på samfunnet og har ødelagt så mange unge mennesker.

Endret av Morromann
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (På 18.8.2024 den 3:50 PM):

Tanken bak det er kanskje god, å få en større viten om hva som kan skje om et virus utvikler seg til en farligere variant, og ha et større datagrunnlag for å kunne forske på hvordan man slår det ned mest mulig effektivt.

 

Det er jo noe som heter at veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Men jeg synes det blir litt som våpenkappløpet mellom USA og Sovjetunionen i den kalde krigen hvor man konkurerte i å lage mest muig dødelige våpen til å utlsette alt liv for å forhindre krig. Eller storstilt ødeleggelse av naturen for å rydde plass til "grønn" energi. Skjønt slik virusforskning er egentlig farligere enn forskning på atomvåpen med tanke på spredningspotensialet.

 

Nukleosid skrev (På 18.8.2024 den 3:50 PM):

 

Derimot er det sterkt kritikkverdig at denne jobben gis til laboratorier i land der fortjeneste trumfer sikkerhet, og der regjeringen ikke gjør stort i å forsøke å unngå dette.

 

Å ja, og som har sikkerhetsnivå 2. Og dessuten er det veldig suspekt at Kina; av alle liksom skulle ha noen høy prioritet å skape virus i laboratorier kun for menneskehetens beste. Høres mer ut som en fordekt form for utvikling av biologiske våpen.

 

Nukleosid skrev (På 18.8.2024 den 3:50 PM):

 

Du kan være sikker på at det finnes ukjente og langt skumlere virus i laboratorier rundt om i verden, enn covid-19 viruset. Langt skumlere. Og hvis disse lekker ut, enten med viten og vilje, eller ved en feil... jeg behøver ikke si mer.

Ja, det ville ikke vært noe rart om vi plutselig skulle få nye pandemier hvert femte år om det stadig vekk skulle lekke ut nye superspredende viruser fra lugubre laboratorier disverse steder i verden i stater hvor medisinsk etikk står lavt.

Pussig synes jeg det med den nye apekopper-varianten som noen påstår er mer smittsom og mer dødelig. Jeg regner med at de tester ut slike "muligheter" i disse Frankenstein-laboratoriene også?

Simen1 skrev (På 19.8.2024 den 11:51 AM):

Pandemien har kostet ca 6,9 millioner mennesker livet og mange flere har fått andre problemer både under veis og i ettertid.

Anders Bering Breivik kostet 77 mennesker livet.

Jeg er for dødsstraff og mener at massemord er noe som burde kvalifisere for det, enten det utøves brutalt i egen person eller indirekte via finansiering, starting av kriger, etc. Siden Covid-19 er såpass mye mer omfattende enn 22. juli-terroren så mener jeg det er rom for at ganske mange ansvarlige for dette bør risikere dødsstraff for sin medvirkning.

 

Vel, det er din mening og jeg er uenig. Dødsstraff kommer fra et utdatert syn på straff og tanken om øye for øye, tann for tann. Må man ha dødsstraff må man også ha bødler. Dette er noe annet enn nødvergerett; har noen heist det hvite flagget og overgitt seg skal man ikke skytes på men arresteres. Ville du sagt det samme om Hitler også ville noen sagt. Ja; jeg er prinsipiell; Hitler også.

Dessuten føles ikke nødvendigvis døden som en større straff for massemordere enn det å bli sittende inne resten av livet. Vi hører jo masse eksempler på de som tar sitt eget liv i fengsel og altså heller foretrekker døden enn fengsling og det å leve med det de har gjort. Og man kan tenke seg hvordan det vil føles for de som har forårsaket coronapandemien. Å bli kastet inne i et høysikkerhetsfengsel for resten av livet er på ingen måte noen "mild dom". Om de får sin straff; og er verden rettferdig vil det skje; vil ikke de ha noe sted å flykte til slik naziforbrytere etter WW2 hadde siden covid-19 var over hele verden og i et fengsel vil de vite hver eneste dag de sitter der at en hel verden hater dem. For de som har stått bak dette eksisterer ikke noe "Argentina".

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

@Morromann Jeg har ikke nevnt deg med et ord, mister. I denne tråden over 550 sider er det kanskje noen som har vært inne på "viruset finnes ikke", jeg gidder ikke bla gjennom alt for å sjekke, men det var uansett et skråblikk på alt det rare som rører seg i kommentarfelt rundt omkring. 

Du lever opp til nicket ditt, da. Det er ganske morro å lese de lange rantsene dine. :wee:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (19 timer siden):

Hva kan dere lære av dette da?
Alle dere som avfeide all skepsis som konspirasjonsteorier. Og dere som stolte blindt på absolutt all offisiell informasjon var den absolutte sannhet?

Jeg var nå den som startet denne tråden og jeg var absolutt en av de du sikter til som var skråsikker i min sak og stolte på ekspertene. Og av disse "ekspertene" var det mange som privat trodde på laboraog jeg har lært å være langt mer kritisk til det som skjer til tross for at offisielle narrativer er forsvart av en overveldende del av det etablerte og jeg vil definitivt være kritisk i det øyeblikket vi plutselig får høre at en ny pandemi er på vei. Det er mye som "stinker" rundt den siste tidens oppslag om apekopper; men jeg lar være å uttale meg for mye om det annet enn at jeg kan si at jeg overhodet ikke lar meg skremme og at jeg definitivt IKKE kommer til å ta noen mrna-vaksine mot apekopper. No way; bare å glemme. Jeg vil hverken svare ja eller nei på om jeg tror den nyeste versjonen av apekopper har lignende opphav som covid-19(jeg tror ingenting) men jeg vil overhodet ikke avfeie det som en usannsynlighet.

Og jeg kan med hånden på hjertet si at alle løgnene, alt hemmeligholdet, alle overdrivelsene og hysteriet definitivt har svekket min tillit til autoriteter; jeg ser jo for eksempel hvordan de lyver så det renner av dem når de snakker om "omstilling til grønn økonomi" og hva som angivelig må gjøres for å redde klimaet(som å angripe landbruket og rasere naturen). Samt en del andre ting hvor det er mye "fishy" men hvor jeg velger å ikke uttale meg noe særlig om; eller ihvertfall ikke ennå og hvor jeg tenker jeg "sittter stille i båten" for å la avsløringene om mer lysskye ting komme en etter en.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er så ufattelig ufin og simpel debatteknikk å bruke andre deltageres brukernavn mot dem for å drive forhåning. Utrolig simpel debatteknikk og i grenseland for personangrep og en grunn til at jeg deltar mindre her inne enn før. Orker ikke slikt.

At slikt får upvotes også overrasker meg desverre ikke. Like forutsigbart det. Få ting generer upvotes så mye som stråmenn og personangrep.

Som f.eks man kan se nå:

lenker til seriøse artikler - 0 upvotes

personangrep - 2 upvotes

Sier litt om seriøsiteten til enkelte.

Endret av Morromann
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
aklla skrev (11 timer siden):

Hvor mange var det egentlig som avfeide totalt at det teoretisk sett kunne komme fra en lab?
Etter hva jeg husker var det ikke mange, om noen, som totalt utelukket den muligheten selv om det ikke var eller er gode beviser som støttet det..

Når man stempler det som en konspirasjonsteori, så er vel ikke det så veldig langt unna å avfeie det totalt?
https://tv.vg.no/video/194358/dette-er-corona-konspirasjonsteoriene
 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er mange som legger for mye i ordet konspirasjonsteori. Som at det pr definisjon er en myte og feil.

En myte er noe som helt eller veldig sannsynlig bare er oppspinn.

En hypotese er en slags skisse, men som hverken er bekreftet eller avkreftet.

En teori er en hypotese som er bekreftet eller anerkjent som sannsynlig.

Wuhan lab teorien er mer enn en hypotese. Det er en teori.

Ordet konspirasjon har synonymet sammensvergelse. Det at flere samarbeider om noe som gjerne er skjult eller ulovlig. Det er liten tvil om at kinesiske myndigheter holder skjult mye i saken rundt laben.

Med andre ord: å kalle flatjordere for konspirasjonsteoretikere er å gi de alt for mye anerkjennelse. De er konspirasjonsmyte-folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...