Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Betroz skrev (1 minutt siden):

Det som nesten sjokkerer meg er at mange av dere ikke tror det finnes noen store konspirasjoner i verden i det hele tatt! Null, nada, ingen, kan det virke som om dere tror. Det tyder på at dere ikke engang vet hva konspirasjon er for noe :wee:

For engelske ordet Conspiracy, skrives det :

*** Påstår dere virkelig at slikt ikke finnes?! ***

Beklager, men hvis du ikke klarer å se den forskjellen, så er det ingenting jeg kan gjøre for å forklare deg det heller. Kanskje du vil forstå det bedre når du blir eldre.

Konspirasjoner er mer vanlig enn dere tror, bare at man bruker vanligvis ikke det ordet i det daglige.

Akkurat som forventet av en som ikke klarer å se at man er dobbelmoralsk og selvmotsigende.

Jeg har informasjon og kilder på at jorden er flat. I likhet med at du har informasjon på at viruset er bløff. Vil du likevel kalle flatjord-troere  for konspirasjonsteoretikere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (16 minutter siden):

Det som nesten sjokkerer meg er at mange av dere ikke tror det finnes noen store konspirasjoner i verden i det hele tatt! Null, nada, ingen, kan det virke som om dere tror

Det stemmer ikke. Men selv om det finnes beviste konspirasjoner så betyr det ikke at alt sannsynligvis er en konspirasjonen, som det virker som er ditt utgangspunkt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Laffe said:

Jeg har informasjon og kilder på at jorden er flat. I likhet med at du har informasjon på at viruset er bløff. Vil du likevel kalle flatjord-troere  for konspirasjonsteoretikere?

Nei, jeg vil heller si at de har latt seg lure. Flat-jord virker for meg som en psy-op laget for å distrahere og villede folk.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, knipsolini said:

Det stemmer ikke. Men selv om det finnes beviste konspirasjoner så betyr det ikke at alt sannsynligvis er en konspirasjonen, som det virker som er ditt utgangspunkt. 

Mitt utgangspunkt er at det finnes et globalt nettverk av menn og kvinner (mest menn), som igjennom flere generasjoner av de samme familie dynastiene, har en langsiktig plan for å sentralisere sin makt globalt. Ta over verden, om nokså en banal beskrivelse, er det dem prøver på. At de bruker store kriser, ekte eller manipulerte, til å fremme sin agenda for verden. Steg for steg, i en langsiktig plan som jeg nevnte. Covid-19 er bare en ny fase i alt dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Det som nesten sjokkerer meg er at mange av dere ikke tror det finnes noen store konspirasjoner i verden i det hele tatt! Null, nada, ingen, kan det virke som om dere tror. Det tyder på at dere ikke engang vet hva konspirasjon er for noe :wee:

Beklager, men hvis du ikke klarer å se den forskjellen, så er det ingenting jeg kan gjøre for å forklare deg det heller. Kanskje du vil forstå det bedre når du blir eldre.

Konspirasjoner er mer vanlig enn dere tror, bare at man bruker vanligvis ikke det ordet i det daglige.

Hvis det er opplevelsen din, har kanskje flere, inkl. meg selv, ikke uttrykt ståstedet bra nok. Jeg tror hvert fall definitivt det eksisterer og har eksistert konspirasjoner.

To gode eksempler fra vesten i nyere tid, er hvordan USA har begrunnet militær opptrapping og intervensjoner/krigføring i hhv. Vietnam og Irak. Tonkingolf-resolusjonen åpnet for at amerikansk militær støtte til regjeringer i sørøstasia som ble "truet av kommunistisk aggresjon", og ble vedtatt etter at amerikanske militærfartøy angivelig ble angrepet av Nord-Vietnam i Tonkin-bukta i 1964. I ettertid har det vist seg at angrepet ikke fant sted. Videre har amerikanske styrker gjentatte ganger intervenert i Midt-Østen, under dekke av å skulle beskytte befolkningen og/eller å bygge opp demokratier, hvor det er mer eller mindre åpenbart at det primært handler om økonomiske interesser og ekspansjon av egen interessesfære. Det er opplest og vedtatt at grunnlaget for invasjonen av Irak i 2003 - at Saddam hadde masseødeleggelsesvåpen - var en løgn.

At ulike stater, organisasjoner, enkeltpersoner...osv. jobber for å utvide sin interessesfære, makt og formue, skal man være passe naiv for ikke å tro. Det jeg derimot protesterer mot, er denne idéen om at det sitter en liten gruppe mennesker som kontrollerer alle/flertallet av alle institusjonene rundt omkring i verden, og i den hensikt arrangerer globale hendelser med massedød og kontrolltiltak som resultat. Det har vi rett og slett ikke holdepunkt for, og det er heller ikke noen forklaringsmodell som gir mening hvis man ser på verdenshistorien. Menneskets historie er rett og slett altfor preget av mange fragmenter, til at det er fornuftig å tenke at det er en samordnet organisasjon som har forsøkt å styre denne.

Du tok jo opp Romerriket som et eksempel tidligere selv. Da Romerriket la under seg stadig større landområder, var det i den hensikt på å ekspandere den romerske interessesfæren . Det var nok masse innslag av konspirasjoner i hvordan de jobbet for å oppnå dette, men det er fortsatt lite som vitner om at en lyssky organisasjon som stod bak dette i sin helhet. Imperiets historie var preget av voldsomme indre stridigheter mellom enkeltpersoner og ulike maktfraksjoner, og vekslende allianser. Å bli erklært som keiser, var i perioder tilnærmet ensbetydende med å bli dødsdømt, og flere slektstrær fikk en brå slutt ifbm. maktovertakelser. I siste ende var de interne stridighetene sterkt medvirkende til at imperiet ble splittet og kollapset. Historien passer ergo langt bedre inn som et argument mot en bakenforliggende skyggeorganisasjon, enn et argument for.

Det samme kan man se ved de andre eksemplene du tok opp tidligere, samt ved egentlig hele verdenshistorien. Alle imperier og forsøk på å opprette globale styringsorganer har feilet i større eller mindre grad, av den enkle grunn at ulike folkegrupper, statsmakter, organisasjoner og bedrifter ikke deler interesser.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (16 timer siden):

En må heller ikke glemme at størstedelen av internett er nedbrytende, den rene kloakk så og si. Som et DD (djevelsk diktatur) kunne finne på å spre utover verden for å demoralisere den. Samtidig som de beholder TVen som et litt mer moralsk alibi. Samtidig ser TVen ut til å følge sakte etter de verste tingene som skjer på internett. 

Faktisk tror jeg at vi alle er her er betalt, de som er mot konspirasjoner er betalt av Stoltenberg-klanen, mens de som er for konspirasjoner er betalt av Gerhardsen-klanen. Ryddig og greit :) Når det er sagt, tror jeg ikke den vanlige djevledyrker kan strø om seg med penger som den regulære mafia-sønn. Fordi det vil virke for mistenkelig. De er nødt til å ha en livsstil som står i stil med den kjente jobbinntekten deres. Og de aksepterer det fordi de er fanatiske arbeidere.

Dette gir jo ingen mening. At du for det første drar inn religiøse forestillinger i dette, sier jo litt om hvor du legger lista for beviser. Hvis du legger til grunn bibelske beskrivelser av hvordan djevelen skal prøve å legge under seg verden, kan jeg like gjerne kontre med å si at det er julenissen som styrer showet - bevisgrunnlaget er det samme.

Den andre delen av innlegget ditt er jeg usikker på om er et forsøk på en spøk, eller om du faktisk mener seriøst. Hvis du mener det seriøst, har du igjen en lang vei å gå mtp. argumentasjonsrekka. Mener du alvorlig at du er betalt av Stoltenberg, mens jeg er betalt av Gerhardsen? Da antar jeg du kan gi en redegjørelse for pengeflyten fra Gerhardsen til Helse Sør-Øst (de som finansierer lønna mi).

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Mitt utgangspunkt er at det finnes et globalt nettverk av menn og kvinner (mest menn), som igjennom flere generasjoner av de samme familie dynastiene, har en langsiktig plan for å sentralisere sin makt globalt. Ta over verden, om nokså en banal beskrivelse, er det dem prøver på. At de bruker store kriser, ekte eller manipulerte, til å fremme sin agenda for verden. Steg for steg, i en langsiktig plan som jeg nevnte. Covid-19 er bare en ny fase i alt dette.

Ja, det er ditt utgangspunkt, og så forklarer eller bortforklarer du alle fakta med dette som absolutt utgangspunkt. Hvis fakta taler mot dette utgangspunktet, (bort-)forklarer du der med at de ikke har kommer langt nok i konspirasjonen, eller at de gjør det for å lure oss til å tro at konspirasjonen ikke eksisterer.

Den muligheten at fakta som taler mot konspirasjonen kan bety at utgangspunktet ditt ikke stemmer er visst en mulighet du ikke vurderer i det hele tatt.

Men det jeg da lurer på, hva er det som kan gjøre deg så sikker på denne konspirasjonen? Du har ingen bevis, bare masse vage indikasjoner du tolker inn i konspirasjonen, samtidig som du bastant avviser alle indikasjoner som taler mot den.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Betroz said:

Det finnes ikke konspirasjoner lengre, bare 'livsfarlige' konspirasjonsteoretikere.. Folk vet ikke hva det betyr lengre, har også sett beskyldninger for å 'konspirere' i trådene på KG.

Det minner meg om når farmasi-industrien endret betydningen av ordet 'kvakksalver'. Opprinnelig kom det fra ordet kvicksilver, og kvikksølv-eliksirene til konvensjonelle leger. Når et familiemedlem gikk til legen og fikk en slik eliksir og ble gal etterpå, sa man at de ble 'quacked', derav 'quacksalver'. Alternative behandlere har aldri holdt på med kvikksølv, men den konvensjonelle industrien elsker det, og putter det i medisiner enda.. 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (6 minutter siden):

Alternative behandlere har aldri holdt på med kvikksølv, men den konvensjonelle industrien elsker det, og putter det i medisiner enda.. 

Men å drikke klor, urin og avføring er en god del av de glade i..
Ellers får du i deg med kvikksølv av å spise en liten fiskemiddag enn antagelig en livstid med vaksiner.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (54 minutter siden):

Det finnes ikke konspirasjoner lengre, bare 'livsfarlige' konspirasjonsteoretikere.. Folk vet ikke hva det betyr lengre, har også sett beskyldninger for å 'konspirere' i trådene på KG.

Det minner meg om når farmasi-industrien endret betydningen av ordet 'kvakksalver'. Opprinnelig kom det fra ordet kvicksilver, og kvikksølv-eliksirene til konvensjonelle leger. Når et familiemedlem gikk til legen og fikk en slik eliksir og ble gal etterpå, sa man at de ble 'quacked', derav 'quacksalver'. Alternative behandlere har aldri holdt på med kvikksølv, men den konvensjonelle industrien elsker det, og putter det i medisiner enda.. 

Bare en liten faktasjekk her, det er tull og tøys at ordet "kvakksalver" kommer av kvakkende gale folk med kvikksølvmedisin. Igjen, dette er bare et enkelt nettsøk unna, det er uforståelig hvorfor man lirer av seg usannheter på dette viset. Har man en agenda?

Konspirasjoner finnes, men man finner ikke ut av dem i stua foran dataskjermen, man gjør ekte etterforskning og gjennomgang av historiske og samtidige bevisformer. Det er slik vi vet mye om konspirasjoner fra antikkens Roma til USA sin Watergate.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 time siden):

Du angriper en stråmann. Selvsagt finnes det konspirasjoner, slik som Hugo_Hardnuts beskriver over. Men det betyr ikke at slike fantastiske, verdensomspennende konspirasjoner som det du og Betroz argumentere for er noe mer enn en vill konspirasjonsteori uten bevis.

Hapi70 skrev (1 time siden):

Det minner meg om når farmasi-industrien endret betydningen av ordet 'kvakksalver'. Opprinnelig kom det fra ordet kvicksilver, og kvikksølv-eliksirene til konvensjonelle leger.

Hvor har du denne infoen fra? Er det noe du har funnet på YT? Mener du at alle ordbøker er med på konspirasjonen, siden de sier klart at ordet stammer fra "kwacken" som betyr å svindle eller skryte, og "salve", og dermed ikke har noe med kvikksølv å gjøre - eller har du bare tatt påstanden for god fisk uten å sjekke? 

Edit - ser at Humanung rakk å påpeke det rett før meg.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jada, bare en tilfeldighet at ordet quicksilver og quacksalver er nesten likt, at folk ble gale av kvikksølvbehandlingene, og at man på engelsk kan bruke uttrykket kvakkende gal. Heelt tilfeldig..

En ting som er hevet over enhver tvil er i alle fall at det var de konvensjonelle legene som ødela folks helse og psyke med enorme mengder med kvikksølv, og at de fortsatt ikke har gått bort fra å bruke det.

Lenke til kommentar
aklla skrev (3 timer siden):

Ellers får du i deg med kvikksølv av å spise en liten fiskemiddag enn antagelig en livstid med vaksiner.

Det skal nok stadige doser til for å dø av kvikksølvforgiftning. Det sies at en kinesisk keiser tok en slags eliksir med kvikksølv for å få evig liv. Det tok tid før han døde. Men det kan også være at de forgifter oss med lignende ting via andre kilder. Og hvorfor inneholder vaksiner kvikksølv? LED-pærer inneholder visst også kvikksølv, og en må regne med at enkelte uheldige sjeler knuser disse.

Det skal ha vært bekker av kvikksølv under oldtidsgraver, og pyramider flere steder. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Det er opplest og vedtatt at grunnlaget for invasjonen av Irak i 2003 - at Saddam hadde masseødeleggelsesvåpen - var en løgn.

De samme gruppene og organisasjonene bak de løgnene, er de samme som står bak løgnene om Covid.

Jeg har forklart før hvordan denne konspirasjonen fungerer, men ingen snappet det opp. Jeg skjønner nå at kognitiv dissonans er en viktig faktor her. Om noen her inne tror meg eller ikke, så får dere heller bare observere showet som kommer i tiden fremover. Jeg tror dessverre at det må frykt til for å skremme folk opp fra koma.

Lenke til kommentar
Gjest 21630...1fd

Er det fortsatt noen av dere som seriøst tror at det puttes kvikksølv i vaksiner? Hva er kildene deres, og hvordan/hvorfor tror dere at dette foregår - og hva er kildene for at dette skal finnes i covidvaksinene?

Anonymous poster hash: 21630...1fd

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg skal spå noe her nå, men forhåpentligvis tar jeg feil og dette er bare en 'konspirasjonsteori'.

Vi kommer til å få vaksinepass som først blir brukt til utenlandsreiser, så sprer det seg til å bli brukt over alt innenlands også, og ikke bare til reiser. Senere går det over til microchip, slike som kjæledyr har. Har man ikke passet, og senere chipen, kommer reising og deltagelse i samfunnet til å bli gjort vanskelig for en. Passet og chipen kommer til å bli gjort obligatorisk, men langsomt, og på den måten at andre løsninger fases ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
3 minutes ago, Guest 21630...1fd said:

Er det fortsatt noen av dere som seriøst tror at det puttes kvikksølv i vaksiner? Hva er kildene deres, og hvordan/hvorfor tror dere at dette foregår - og hva er kildene for at dette skal finnes i covidvaksinene?

De sier at de har tatt det bort ja, men ikke i alle. Det jeg refererte til var kvikksølv brukt i andre medikamenter, også i dag.

Syns du forresten kvikksølv i covid-vaksinen ville vært et problem?

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (28 minutter siden):

Jada, bare en tilfeldighet at ordet quicksilver og quacksalver er nesten likt, at folk ble gale av kvikksølvbehandlingene, og at man på engelsk kan bruke uttrykket kvakkende gal. Heelt tilfeldig..

Artig at du viser så tydelig hvor lite du bryr deg om fakta og hvor lett du tar ting til inntekt for konspirasjonsteorier, til tross for at opprinnelsen til ordene er lett tilgjengelig i ordbøker og på nettet.

Du lar virkelig ikke fakta komme i veien for en god konspirasjonsteori nei 😆

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 21630...1fd

Merker meg at du ikke oppgir kilder. Så da er det vel en youtubevideo du har blitt "opplyst" av, kanskje? 

Ja, hvis noen hadde hatt kvikksølv i en vaksine - eller andre medikamenter, så er det klart at det hadde vært en skandale av proporsjoner. Men det har altså ikke skjedd i moderne tid, da er vi tilbake til tiden da kvakksalverne drev på. Moderne legemiddelindustri har kun benyttet organisk etylkvikksølv i konserveringsøyemed, og det er noe ganske annet enn å "helle kvikksølv i vaksiner". Tror det kan være klokt å lese seg litt opp på dette før man kommenterer. 

Merk også at mengde etylkvikksølv man fikk i seg via feks svineinfluensavaksinen var tilsvarende halvparten av det man får i seg daglig ved et normalt kosthold. Og dét er slettes ikke noe jeg frykter, og selvsagt ingen skandale. 

Ser frem til dine kilder.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (26 minutter siden):

De samme gruppene og organisasjonene bak de løgnene, er de samme som står bak løgnene om Covid.

Hva er dokumentasjonen for dette? Er det noe du har tenkt ut selv, noe du har sett i tilfeldige YT-videoer, eller er det noe du har reell dokumentasjon på? Hvis det er det siste, er det merkelig at du bare gjentar påstanden og lar være å oppgi dokumentasjonen.

Betroz skrev (27 minutter siden):

Jeg har forklart før hvordan denne konspirasjonen fungerer, men ingen snappet det opp. Jeg skjønner nå at kognitiv dissonans er en viktig faktor her. Om noen her inne tror meg eller ikke, så får dere heller bare observere showet som kommer i tiden fremover. Jeg tror dessverre at det må frykt til for å skremme folk opp fra koma.

Kogntitiv dissonans forutsetter at det vi observerer ikke stemmer med det vi tror på. Du påstår at det ikke stemmer overens, men påstandene dine er fantastiske og uten dokumentasjon, så vi må nok vente litt til. 

Det med å skulle vente og se minner meg om Jehovas Vitner og verdens ende, alle 2012 -profetiene om verdens ende og nå sist alle teoriene om at Trump ville seire til tross for klart stemmetap. Men når spådommen din ikke slår til har du vel forklaringen klar om hvorfor verdenherskerne ikke gjorde det denne gangen heller...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...