Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

743 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      57
    • Nei
      597
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Khutul said:

Joda men du får ikke klamydia av å opprettholde og respektere normale intimgrenser med mennesker rundt deg slik vi har gjort jeg vet ikke... ALLTID! 

Men å fortelle unger at de må stå to meter unna hverandre for de kan være FARLIGE for hverandre er helt innanfor eller?

Liten korrigering : det er ekstraordinært å hevde at et virus eksisterer til tross for ikke et eneste et av de har blitt purifisert og separert fra alt annet for biokjemisk analyse og genetisk kartlegging. Hvor får de gensekvensen fra? Stemmer det , de tar bilder gjør de... 

Du får klamydia fra asymptomatiske bærere ved å utsette deg for smittevektoren deres.

Gjett hvordan asymptomatiske bærere av tuberkolose smitter. Da er det ikke snakk om å være innenfor intimgrensene lengre.

Tror korrigeringen din er feil der gitt. Du hevder ikke ett virus, siden det du krever som bevis gjør at ingen andre virus vil bli godkjent som til å eksistere. Derav så går du mot litt over 100 år med vitenskapelig konsensus om at virus eksisterer. Ikke bare ett virus.

Jeg skulle også likt å reise raskere enn lyset, men det betyr ikke at lyshastigheten i vakuum ikke er en konstant bare fordi jeg har lyst til det.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
6 minutes ago, shockorshot said:

Tja, hvis asymptomatisk smitte er så ekstraordinært, så er det nok av folk her i Norge som ikke får noen symptomer av klamydiaen sin. Du kan jo prøve å ha ubeskyttet sex med en av de og se hva som skjer.

Asymptomatisk smitte er ikke en ekstraordinær påstand. Dette er en vanlig egenskap av sykdommer å ha, som oppstår blant enkelte av de som blir smittet. Finnes langt verre sykdommer enn klamydia og covid19 som har det, f.eks. HIV eller polio. Det som derimot er en ekstraordinær påstand er å påstå at virus ikke eksisterer, noe som krever ekstraordinære bevis for å bryte med litt over 100 år av vitenskapelig konsensus. Lik de ekstraordinære bevis jeg ville trengt hvis jeg en dag skulle si at lyshastigheten i vakuum ikke er en konstant.

tja, dette med asymptomatisk smitte ved luftbårne virus er vel faktisk ganske "nytt" - rundt 2010 mente man at mer studier var nødvendig på influensa:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19320359/

Men i 2018 sier CDC dette om influensa, så litt asymptomatisk spredning må man kanskje forvente. Hvis påstanden er at man kan spre COVID19 "asymptomatisk" i veldig mange dager så høres jo det litt rart ut gitt erfaringene med influensa? Men jeg vet ikke hva påstanden er om COVID på dette området, det oppfører seg kanskje helt forskjellig.

https://www.cdc.gov/flu/about/disease/spread.htm

"Period of Contagiousness

You may be able to pass on flu to someone else before you know you are sick, as well as while you are sick.

People with flu are most contagious in the first 3-4 days after their illness begins.

Some otherwise healthy adults may be able to infect others beginning 1 day before symptoms develop and up to 5 to 7 days after becoming sick.

Some people, especially young children and people with weakened immune systems, might be able to infect others with flu viruses for an even longer time."

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, shockorshot said:

Du får klamydia fra asymptomatiske bærere ved å utsette deg for smittevektoren deres.

Gjett hvordan asymptomatiske bærere av tuberkolose smitter. Da er det ikke snakk om å være innenfor intimgrensene lengre.

Tror korrigeringen din er feil der gitt. Du hevder ikke ett virus, siden det du krever som bevis gjør at ingen andre virus vil bli godkjent som til å eksistere. Derav så går du mot litt over 100 år med vitenskapelig konsensus om at virus eksisterer. Ikke bare ett virus.

Tar det med et par klyper salt. 

Så fortell meg hvor gensekvensen som beskriver en fysisk ting som de ikke har kommer fra. Jeg driter vel i hvor lenge de har holdt på med detta. Konsensus har ingen plass i vitenskapen. 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (17 timer siden):

....det er ekstraordinært å hevde at et virus eksisterer til tross for ikke et eneste et av de har blitt purifisert og separert fra alt annet for biokjemisk analyse og genetisk kartlegging.

nirolo skrev (17 timer siden):

Kan du nevne noen virus hvor det er gjort?

Khutul skrev (17 timer siden):

Nei , kan du? 

Så du sier altså at ingen virus finnes. For, så vidt du vet, har de ikke "blitt purifisert og separert fra alt annet for biokjemisk analyse og genetisk kartlegging." Og da er det, i følge deg, "ekstraordinært å hevde at et virus eksisterer".

Det er jo en ganske spennende påstand.

Hva forårsaker influensa, om ikke et virus? Hva forårsaker forkjølelse? Benekter du at disse finnes kanskje? Eller er det noe annet som forårsaker dem? For virusene finnes jo ikke i henhold til dine kriterier?

Endret av nirolo
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Per H said:

tja, dette med asymptomatisk smitte ved luftbårne virus er vel faktisk ganske "nytt" - rundt 2010 mente man at mer studier var nødvendig på influensa:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19320359/

Men i 2018 sier CDC dette om influensa, så litt asymptomatisk spredning må man kanskje forvente. Hvis påstanden er at man kan spre COVID19 "asymptomatisk" i veldig mange dager så høres jo det litt rart ut gitt erfaringene med influensa? Men jeg vet ikke hva påstanden er om COVID på dette området, det oppfører seg kanskje helt forskjellig.

https://www.cdc.gov/flu/about/disease/spread.htm

"Period of Contagiousness

You may be able to pass on flu to someone else before you know you are sick, as well as while you are sick.

People with flu are most contagious in the first 3-4 days after their illness begins.

Some otherwise healthy adults may be able to infect others beginning 1 day before symptoms develop and up to 5 to 7 days after becoming sick.

Some people, especially young children and people with weakened immune systems, might be able to infect others with flu viruses for an even longer time."

Nå har det jo seg slik at noe av det som overrasket med covid19, var den enorme mengden av virus i luftdråpene. Det betyr ikke at en asymptomatisk smittet person har en like kraftig smittevektor som ikke er asymptomatisk. Det er jo ganske åpenbart. Hosting og harking hos en med symptomer fører bare til flere luftdråper med smitte enn en uten det. Likevel, den svært høye viruskonsentrasjonen som er i luftdråpene, selv blant asymptomatiske, gjør at f.eks. korkonsert ikke er kanskje det smarteste å utføre. Det betyr heller ikke at bare fordi covid er luftbåren, at luften er den eneste formen for smittevektor. Og så er det greit å huske på at influensa, selv om det også er en luftbåren sykdom, ikke er det samme som covid19.

• Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Khutul said:

Tar det med et par klyper salt. 

Så fortell meg hvor gensekvensen som beskriver en fysisk ting som de ikke har kommer fra. Jeg driter vel i hvor lenge de har holdt på med detta. Konsensus har ingen plass i vitenskapen. 

Konsensus har ingen plass i vitenskapen?

Den er grei. Gravity is a lie.

Lenke til kommentar
1 minute ago, nirolo said:

Så du sier altså at ingen vitus finnes. For, så vidt du vet, har de ikke "blitt purifisert og separert fra alt annet for biokjemisk analyse og genetisk kartlegging." Og da er det, i følge deg, "ekstraordinært å hevde at et virus eksisterer".

Det er jo en ganske spennende påstand.

Hva forårsaker influensa, om ikke et virus? Hva forårsaker forkjølelse? Benekter du at disse finnes kanskje? Eller er det noe annet som forårsaker dem? For virusene finnes jo ikke i henhold til dine kriterier?

Ingen benekter at slike ting finnes ,  er tross alt ikke mere enn to år siden jeg var på samma sida. Jeg er ikke lege og sånt så hvorfor vi blir syke på denne måten kan ikke jeg si. Men hvis vi ikke kan tilskrive det til et virus så åpner det seg mange nye spørsmål for medisin så da får de som driver med det drive med det. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, shockorshot said:

Nå har det jo seg slik at noe av det som overrasket med covid19, var den enorme mengden av virus i luftdråpene. Det betyr ikke at en asymptomatisk smittet person har en like kraftig smittevektor som ikke er asymptomatisk. Det er jo ganske åpenbart. Hosting og harking hos en med symptomer fører bare til flere luftdråper med smitte enn en uten det. Likevel, den svært høye viruskonsentrasjonen som er i luftdråpene, selv blant asymptomatiske, gjør at f.eks. korkonsert ikke er kanskje det smarteste å utføre. Det betyr heller ikke at bare fordi covid er luftbåren, at luften er den eneste formen for smittevektor. Og så er det greit å huske på at influensa, selv om det også er en luftbåren sykdom, ikke er det samme som covid19.

takk, det var en god og plausibel forklaring synes jeg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, shockorshot said:

Konsensus har ingen plass i vitenskapen?

Den er grei. Gravity is a lie.

Herregud det er da ikke det som menes med det. 

Du svarer ikke på spørsmålet mitt , hvor kommer den gensekvensen til viruset egentlig fra? Bilder? 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (1 minutt siden):

Ingen benekter at slike ting finnes ,  er tross alt ikke mere enn to år siden jeg var på samma sida. Jeg er ikke lege og sånt så hvorfor vi blir syke på denne måten kan ikke jeg si. Men hvis vi ikke kan tilskrive det til et virus så åpner det seg mange nye spørsmål for medisin så da får de som driver med det drive med det. 

Så du anerkjenner eksistensen av sykdommene, men benekter at det finnes virus, er det slik å forstå?

Samtidig har du ingen forklaring på hva som forårsaker sykdommene? Hmm, det må være noe som er smått og vanskelig å se. Overlever nesten alle steder på jorda, kan "gå" fra person til person, påvirkes ikke av antibiotika, .... Hvis den går som en and,....

Lenke til kommentar
Just now, Khutul said:

Herregud det er da ikke det som menes med det. 

Du svarer ikke på spørsmålet mitt , hvor kommer den gensekvensen til viruset egentlig fra? Bilder? 

Jeg ga deg en vei tidligere for å lære deg det. Men du var ikke interessert i å utdanne deg på universitetet.

Har alltid syntes at gensekvensering er egentlig utrolig kjedelige saker. Er du ute etter hvordan de separerer dem eller hvordan de sekvenserer dem? Er du ute etter covid19 sekvensering, eller generelt hvordan vi har sekvensert virus? Vil du ha hele den vitenskapelige historien fra første gensekvensering av et virus, bakteriofagen i på 70 tallet, til dagens dato?

Alt dette får du svar på hos en foreleser.

Lenke til kommentar
1 minute ago, nirolo said:

Så du anerkjenner eksistensen av sykdommene, men benekter at det finnes virus, er det slik å forstå?

Samtidig har du ingen forklaring på hva som forårsaker sykdommene? Hmm, det må være noe som er smått og vanskelig å se. Overlever nesten alle steder på jorda, kan "gå" fra person til person, påvirkes ikke av antibiotika, .... Hvis den går som en and,....

Jeg benekter ingenting da det ville vært basert på ignoranse. 

Du har også fått med deg at ingen av disse noen gang er purifisert. Så det er egentlig mere opp til dere å opprettholde hvorfor det skulle være noe som heter virus? Og vi har identifisert kjerna her og det vil være det samme spørsmålet jeg stiller til jeg får et svar som forklarer det på en rimelig måte. 

Problemet er at det ække mulig. Dette er et problem for virologi og jeg får ikke snakke med de på tlf. FHI kommer til å fortelle meg at de ikke kan produsere dokumentet jeg etterspør. Som en hel haug av andre institusjoner heller ikke klarer. 

Forklar meg hvordan dette ikke er et bittelite skjær i sjøen, 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, shockorshot said:

Jeg ga deg en vei tidligere for å lære deg det. Men du var ikke interessert i å utdanne deg på universitetet.

Har alltid syntes at gensekvensering er egentlig utrolig kjedelige saker. Er du ute etter hvordan de separerer dem eller hvordan de sekvenserer dem? Er du ute etter covid19 sekvensering, eller generelt hvordan vi har sekvensert virus? Vil du ha hele den vitenskapelige historien fra første gensekvensering av et virus, bakteriofagen i på 70 tallet, til dagens dato?

Alt dette får du svar på hos en foreleser.

Det jeg er ute etter er hvordan det kobles mot en partikkel ingen kan finne? Hvordan kan du si at det er et virus som beskrives? 

Husk også at detta tullet utgør hele grunnlaget for vax businessen og det dreier seg om billioner av dollar i året sannsynligvis. Mye annet tull som er blåst opp med masse penger og det går ikke noe sted det heller så bare slapp av. Det virale paradigme overlever hvis folk ikke klarer å slippe det. 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (2 minutter siden):

Jeg benekter ingenting da det ville vært basert på ignoranse. 

Du benekter eksistensen av covid19 viruset. Men du har rett, det er basert på ignoranse.

Khutul skrev (3 minutter siden):

Du har også fått med deg at ingen av disse noen gang er purifisert. Så det er egentlig mere opp til dere å opprettholde hvorfor det skulle være noe som heter virus? Og vi har identifisert kjerna her og det vil være det samme spørsmålet jeg stiller til jeg får et svar som forklarer det på en rimelig måte. 

Du har laget et tilfeldig kriterium som ikke passer det du prøver å identifisere. Derfor feiler du og derfor tar du feil.

Khutul skrev (4 minutter siden):

Problemet er at det ække mulig

Det kan godt hende, men hvorfor har du funnet på dette som et kriterium for at et virus skal eksistere. Vi vet folk blir syke av virus, men du benekter eksistensen basert på et tilfeldig kriterium. Det er bare tullete.

Khutul skrev (6 minutter siden):

Forklar meg hvordan dette ikke er et bittelite skjær i sjøen, 

Ingen bryr seg om hvilke kriterier du kommer med. Det har ingen påvirkning på eksistensen av virus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Khutul skrev (6 timer siden):

Eller man kan definere det som når man stiller seg i kø for å ta imot en injeksjon man har ingen anelse om hva egentlig inneholder

Har du noen gang tatt imot en injeksjon og visst hva den egentlig inneholdt? Vet du hva maten du spiser inneholder, eller hva som faktisk kommer ut av springen på kjøkkenet ditt?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, frohmage said:

Har du noen gang tatt imot en injeksjon og visst hva den egentlig inneholdt? Vet du hva maten du spiser inneholder, eller hva som faktisk kommer ut av springen på kjøkkenet ditt?

Nei og derfor har jeg skydd de som pesten og ikke tatt en på tredve år. Siste var stivkrampe i militæret. 

Mat og vann må jeg ha , dog erkjenner jeg poenget ditt. Jeg har en idè om hva maten jeg spiser og vannet jeg drikker inneholder men jeg har ikke et laboratorium hjemme heller. Og da er vi over på terreng teori. 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Khutul said:

Det jeg er ute etter er hvordan det kobles mot en partikkel ingen kan finne? Hvordan kan du si at det er et virus som beskrives? 

Husk også at detta tullet utgør hele grunnlaget for vax businessen og det dreier seg om billioner av dollar i året sannsynligvis. Mye annet tull som er blåst opp med masse penger og det går ikke noe sted det heller så bare slapp av. Det virale paradigme overlever hvis folk ikke klarer å slippe det. 

Vil du ha Sanger sekvenserings metoden for å separere og sekvensere? Eller er en spesiell metode du er ute etter? Vanskelig å vite når man skal lage sine egne nye regler hele tida.

Og sånn btw, vaksinasjonsforskning har i flere tiår ligget underfinansiert pga. fordi det har vært det minst lønnsomme for legemiddelfirmaene å investere i. Man får bedre ROI ved å utvikle medisin som behandler istedenfor å forhindre. Det at man tror at legemiddelfirmaene har tradisjonelt pushet vaksinering er så blåst vekk for alle som har vært i kontakt for å få forskning-/investeringspenger innenfor medisin som er preventiv. Er ikke uten grunn at mesteparten av forskningen har vært gjort i u-land og universiteter med offentlige forskningsmidler. Covid19 endra spillereglene for hva som gir profitt for legemiddelfirmaene, sure, men det kommer ikke til å vare lenge.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Khutul said:

Asymptomatisk smitte der altså , og bevisbyrden ligger på meg? Siden når var vi redd for å bli smitta av friske folk? For meg høres det helt sinnsvakt ut og ekstraordinære påstander krever noe bevis. Dere ble bare "fortalt" av eksperter at det var en greie og vips så flyr folk rundt og tjater om "asymptomatiske superspredere". Dere må ikke gå på og adoptere hvert eneste talking point dere får servert. 

Bare å sette i gang å motbevise:

https://www.thelancet.com/journals/lanepe/article/PIIS2666-7762(21)00059-4/fulltext
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/4/20-4576_article
https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/virusutskillelse-blant-asymptomatisk-og-symptomatiske-pasienter-med-covid-19/
https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2774707

Si fra om du vil ha mer

Endret av Skrekkugle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konspirasjoner til folket. Joe Rogans to siste bør etterlate liten tvil hos noen som helst om at det er noe muffins bak håndteringen av Corona-epidemien og vaksineregimet. Og påstandene kan sjekkes, jeg har sjekket flere av dem hos offisielle kilder.
https://open.spotify.com/episode/64ZsPU8e2CHvWQM9lqnLEY?si=4d793524e6e64496
https://open.spotify.com/episode/3SCsueX2bZdbEzRtKOCEyT?si=A1LzJUR-Sligwe_mv3SXJQ

Den som har ører, hør!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...