Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

741 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      56
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Atib Azzad skrev (10 minutter siden):

Det er vel like mange nå, som da, som er bevisst at det ikke er et fysisk arbeid på lik linje med fks. jordbærplukker, med påfølgende meninger om at alt av kunst og kultur er bortkastet.

Det er fordi underholdningen er verdslig, og ikke bibelsk. Jepp, jepp, jepp. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aklla skrev (15 minutter siden):

Blir de sensurert eller ikke?

Det kan også være det er vanskelig å skape et internett uten toveis kommunikasjon, dvs. uten retten til å opprette en side. Sånn sett hadde de da et godt redskap i radio, TV, aviser og bøker, som alltid var enveis. En "boks" som alle satt og glodde på. Så det er litt vanskelig å forstå hvorfor de har skapt et alternativ til TVen. Nå kan det også være slik at selv om en familie sitter foran TVen om kvelden, kikker en stor del av dem ned på sine telefoner eller nettbrett. Og de får ikke med seg like mye som før. Har opplevd det som at folk ikke liker at jeg ser lite eller ingenting på TV. Akkurat som de ønsker at jeg skal se mer på TV.  Merkelig... er jeg ikke hjernevasket nok? Vel, Dagsrevyen blir fortsatt regnet som et must av mange, for å være noenlunde orientert.

Lenke til kommentar

Hvilke av verdens styresmakter er det som er under NWO-elitens kontroll?

Budeia skrev (1 time siden):

Så det er litt vanskelig å forstå hvorfor de har skapt et alternativ til TVen.

Nei, rart det der. Man kunne jo nesten mistenke at det kunne være fordi det ikke eksisterte noen stor konspirasjon, og heller at noen mennesker fant opp internettet fordi de tenkte at det var en fin måte å dele informasjon på. Så var det noen som fant ut at man kunne tjene penger på det fordi det var noe som mange mennesker så på som attraktivt å kunne bruke, og dermed har det spredt seg og bruksområdene blitt flere.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (2 timer siden):

Så var det noen som fant ut at man kunne tjene penger på det fordi det var noe som mange mennesker så på som attraktivt å kunne bruke, og dermed har det spredt seg og bruksområdene blitt flere.

En må heller ikke glemme at størstedelen av internett er nedbrytende, den rene kloakk så og si. Som et DD (djevelsk diktatur) kunne finne på å spre utover verden for å demoralisere den. Samtidig som de beholder TVen som et litt mer moralsk alibi. Samtidig ser TVen ut til å følge sakte etter de verste tingene som skjer på internett. 

Faktisk tror jeg at vi alle er her er betalt, de som er mot konspirasjoner er betalt av Stoltenberg-klanen, mens de som er for konspirasjoner er betalt av Gerhardsen-klanen. Ryddig og greit :) Når det er sagt, tror jeg ikke den vanlige djevledyrker kan strø om seg med penger som den regulære mafia-sønn. Fordi det vil virke for mistenkelig. De er nødt til å ha en livsstil som står i stil med den kjente jobbinntekten deres. Og de aksepterer det fordi de er fanatiske arbeidere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
22 hours ago, knipsolini said:

Dette handler ene og alene om den manglende allmennkunnskapen om hvordan vaksiner fungerer. Det stemmer ikke at "de" har endret mening, med mindre "de" er media, som er like lite ekspert som deg og meg. Visste du at influevaksinen normalt er omkring 50% effektiv? Det visste ikke jeg for lenge siden i hvert fall. Jeg trodde alle vaksiner var 100% effektive, at man hverken kunne bli syk eller smitte videre. Men det er altså ikke realiteten, og handler om min og sikkert mange andres manglende kunnskap. Det har også blitt slått opp i media at man ikke er sikker på om coronavaksinen vil forhindre videre smitte, som om det var noe unikt med vaksinen eller viruset, men det er det altså ikke. Og da er det altså ikke svart/hvitt om vaksinen vil, eller vil ikke, forhindre videre smitte. Spørsmålet er hvor mye eller lite. Foreløpige resultater fra Oxford er oppløftende med over 60% reduksjon, og det blir spennende å se resultater fra Pfizer, Moderna og de andre vaksinene med høyere effekt. 

Ja det har jeg visst lenge.

Men visste du at de kaller vaksinering for immunisering i USA? Og hvorfor tror du at du trodde at alle vaksiner var 100% effektive, var dette noe du hadde tenkt ut selv, eller hadde du lært det et sted? Det jeg prøver å si er at  informasjonen er ny, vi har ikke blitt fortalt dette før, før trodde vi at vaksiner faktisk var lik immunisering. Fordi vi ble fortalt det. Nå skal vi venne oss til at det har de aldri vært, fordi nå er de så innarbeidet at folk tar dem uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
5 hours ago, Morromann said:

Men ville ikke et totalitært regime stengt helt ned tilgangen til steder som Bitchute slik at INGEN fikk muligheten til å høre hva Icke sier? Totalitære stater sensurerer all kritikk uansett hvor mariginal den er.

De vil ikke se ut som de er totalitære, det ville være for åpenbart om de sensurerte alt.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 minutt siden):

Men visste du at de kaller vaksinering for immunisering i USA? Og hvorfor tror du at du trodde at alle vaksiner var 100% effektive, var dette noe du hadde tenkt ut selv, eller hadde du lært det et sted? Det jeg prøver å si er at  informasjonen er ny, vi har ikke blitt fortalt dette før, før trodde vi at vaksiner faktisk var lik immunisering. Fordi vi ble fortalt det. Nå skal vi venne oss til at det har de aldri vært, fordi nå er de så innarbeidet at folk tar dem uansett.

Nei, informasjonen er ikke ny. Men du er helt sikkert ikke lege, og det er ikke jeg heller. Har aldri brydd meg om vaksiner før denne pandemien ble det eneste man snakket om i et år. Det er først nå det har blitt interessant for min del, hvor mye vaksinen beskytter og hvor mye den forhindrer videre smitte. 

Og hva er egentlig poenget ditt? Vi har blitt feilinformert frem til nå? Det har blitt gjort med overlegg, som en større del av den store konspirasjonen? Og hvorfor får vi da denne informasjonen nå, ville det ikke vært bedre fortsatt å holde den skjult så folk fortsetter å ta vaksiner uansett, som du skriver? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, knipsolini said:

Nei, informasjonen er ikke ny. Men du er helt sikkert ikke lege, og det er ikke jeg heller. Har aldri brydd meg om vaksiner før denne pandemien ble det eneste man snakket om i et år. Det er først nå det har blitt interessant for min del, hvor mye vaksinen beskytter og hvor mye den forhindrer videre smitte. 

Og hva er egentlig poenget ditt? Vi har blitt feilinformert frem til nå? Det har blitt gjort med overlegg, som en større del av den store konspirasjonen? Og hvorfor får vi da denne informasjonen nå, ville det ikke vært bedre fortsatt å holde den skjult så folk fortsetter å ta vaksiner uansett, som du skriver? 

For å si det mer presist da, det er ikke dette vi har blitt fortalt før. Grunnen til at de sier det så offentlig nå, er at det kommer til å bli åpenbart at folk blir syke, de smitter andre, de får alvorlige bivirkninger, og de dør, av vaksinen. Og dette skal være helt greit for oss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
12 hours ago, Morromann said:

Dersom det er slik som du sier om vaksiner; at det er et ledd i å kue befolkningen, hvordan forklarer du da at det norske Folkehelsesinstituttet; eller ihvertfall store deler av det er imot å vaksinere alle under 45 år - altså mesteparten av befolkningen og hele den oppvoksende generasjon? Var det ikke så at vaksineringspress skulle være en del av en "kondisjonering" av befolkningen? Eller er det slik at Norge har blitt utelatt fra den store sammensvergelsen?

Haha, dette er så teit. Jeg regner med det er det under du referer til :rofl:
Altså, har dere ikke hørt om selv de enkleste salgtriks? Knapphet skaper etterspørsel...og legg merke til at de nevner at denne forferdelige mutasjonen er i flere norske kommuner nå, og så skal vi ikke få vaksine? Stakkars oss! :omg:
Men nei, så vel er det nok ikke, alle skal med vet du.

"Med den engelske mutasjonen av coronaviruset i flere norske kommuner, og meldinger om langt færre vaksinedose-leveranser fra produsenten AstraZenica, gikk helseminister Bent Høie tirsdag i forrige uke ut og helte kaldt vann i årene på de som håpte at en stor del av den voksne befolkningen i Norge kunne være vaksinert innen sommeren." https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2021/02/01/195737023/fhi-anbefaler-ikke-a-vaksinere-de-under-45-ar-for-tidlig-a-vurdere

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen mellom dem som tror på at jorden er flat og dem som tror at vaksinen er for å kontrollere sauene? Jo, begge tror at begge er konspirasjonsteoretikere.  Vittig at begge deler ikke deler det samme. Begge deler burde stå sammen mot de onde kreftene som mener noe annet. Noe dem ikke gjør. Enkelte av medlemmene her inne roper konspirasjon mot flatjord, samtidig som at dem tror at vaksinen er bløff...

Eeeeeh, snakk om å skyte seg selv i foten. Haha

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (3 timer siden):

Immunisering betyr ikke immun, du vet det sant? Søk det opp om du ikke tror meg.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
53 minutes ago, Humanung said:

Immunisering betyr ikke immun, du vet det sant? Søk det opp om du ikke tror meg.

Det vet jeg faktisk, men det er likevel misvisende å bruke ordet. På samme måte som at det er misvisende å snakke om "flokkimmunitet" når så og så mange er vaksinert, da begrepet opprinnelig betyr noe helt annet.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (5 timer siden):

Det vet jeg faktisk, men det er likevel misvisende å bruke ordet. På samme måte som at det er misvisende å snakke om "flokkimmunitet" når så og så mange er vaksinert, da begrepet opprinnelig betyr noe helt annet.

Hvorfor er det misvisende å bruke Immunisering, immun og flokkimmunitet. I følge norsk medisinsk leksikon betyr immun dette:

Immun betyr at man er motstandsdyktig mot sykdom. Å være immun brukes om individer som ikke blir syke etter smitte med et bestemt smittestoff. Dette kan være bakterier, virus eller andre mikroorganismer.

Jeg skjønner jo at i din konspirasjonsteoriverden blir ingen immune av noe som helst av vaksinen, men for alle oss andre er da det de riktige ordene for å beskrive hva vaksinen gjør selv om immuniteten ikke blir 100%, eller? 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (5 timer siden):

Altså "vaksine" kommer av latinske vacca, som betyr ku, i og med at den første vaksinen i verden, mot kopper, brukte et lignende ufarlig virus fra kukopper, altså kopper i kuer, for å vaksinere mennesker.

Selve prosessen med å vaksinere, gjør nettopp at man utløser en immunrespons som ikke er farlig, for å skape immunitet mot et annet virus, med andre ord "immunisering", som er et langt mer korrekt ord for det vi kjenner som vaksinering.

Tradisjonelt så er "flokkimmunitet" en epidemiologisk betegnelse på når man har vaksinert stor nok del av befolkningen til at de som ikke er vaksinert også er beskyttet.

Det er kun nå det siste året at "flokkimmunitet" har blitt noe man snakker om etter naturlig smitte, tidligere har det alltid vært knyttet mot vaksinering, slik at det er den korrekte bruken av begrepet.

Hva mener du det opprinnelig betyr ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som nesten sjokkerer meg er at mange av dere ikke tror det finnes noen store konspirasjoner i verden i det hele tatt! Null, nada, ingen, kan det virke som om dere tror. Det tyder på at dere ikke engang vet hva konspirasjon er for noe :wee:

For engelske ordet Conspiracy, skrives det :

conspiracy

Also found in: Thesaurus, Medical, Legal, Financial, Idioms, Encyclopedia, Wikipedia.

Related to conspiracy: conspiracy theory

con·spir·a·cy

(kən-spîr′ə-sē)
n. pl. con·spir·a·cies
1. An agreement to perform together an illegal, wrongful, or subversive act.
2. A group of conspirators.
3. Law An agreement between two or more persons to commit a crime or accomplish a legal purpose through illegal action.
4. A joining or acting together, as if by sinister design: a conspiracy of wind and tide that devastated coastal areas.

[Middle English conspiracie, from Anglo-Norman, probably alteration of Old French conspiration, from Latin cōnspīrātiō, cōnspīrātiōn-, from cōnspīrātus, past participle of cōnspīrāre, to conspire; see conspire.]
American Heritage® Dictionary of the English Language, Fifth Edition. Copyright © 2016 by Houghton Mifflin Harcourt Publishing Company. Published by Houghton Mifflin Harcourt Publishing Company. All rights reserved.

conspiracy

(kənˈspɪrəsɪ)
n, pl -cies
1. a secret plan or agreement to carry out an illegal or harmful act, esp with political motivation; plot
2. the act of making such plans in secret
conˈspirator n
conspiratorial, conˈspiratory adj
conˌspiraˈtorially adv
Collins English Dictionary  Complete and Unabridged, 12th Edition 2014 © HarperCollins Publishers 1991, 1994, 1998, 2000, 2003, 2006, 2007, 2009, 2011, 2014

con•spir•a•cy

(kənˈspɪr ə si)

n., pl. -cies.
1. the act of conspiring.
2. a plan or agreement formulated, esp. in secret, by two or more persons to commit an unlawful, harmful, or treacherous act.
3. a group of persons for a secret, unlawful, or evil purpose.

*** Påstår dere virkelig at slikt ikke finnes?! ***

8 hours ago, Laffe said:

Hva er forskjellen mellom dem som tror på at jorden er flat og dem som tror at vaksinen er for å kontrollere sauene?

Beklager, men hvis du ikke klarer å se den forskjellen, så er det ingenting jeg kan gjøre for å forklare deg det heller. Kanskje du vil forstå det bedre når du blir eldre.

Konspirasjoner er mer vanlig enn dere tror, bare at man bruker vanligvis ikke det ordet i det daglige.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (8 timer siden):

For å si det mer presist da, det er ikke dette vi har blitt fortalt før. Grunnen til at de sier det så offentlig nå, er at det kommer til å bli åpenbart at folk blir syke, de smitter andre, de får alvorlige bivirkninger, og de dør, av vaksinen. Og dette skal være helt greit for oss.

Du svarer ikke på spørsmålene mine, du fortsetter bare på din ville spekulasjon. Hva er egentlig teorien din her? Har denne informasjonen blitt holdt hemmelig tidligere? Hva om jeg finner artikler eller Wikipedia-sider fra før 2020, hvor denne informasjonen kommer tydelig frem. Er det bevis nok på at det du skriver ikke stemmer? Det eneste jeg leser ut av det du skriver er at mange av oss hadde ikke nok kunnskap om hvordan vaksiner fungerer, og at det i teorien kunne skyldtes at det har blitt tilbakeholdt informasjon. Men dette har aldri vært hemmelig, bare sjeldent så relevant for allmennheten før vi sto i en pandemi. 

Og helt ærlig, dette tullet du skriver her, er det noe du har funnet ut av selv, eller er dette kjente teorier i konspirasjonsmiljøet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (Akkurat nå):

Det som nesten sjokkerer meg er at mange av dere ikke tror det finnes noen store konspirasjoner i verden i det hele tatt! Null, nada, ingen, kan det virke som om dere tror. Det tyder på at dere ikke engang vet hva konspirasjon er for noe :wee:

For engelske ordet Conspiracy, skrives det :

*** Påstår dere virkelig at slikt ikke finnes?! ***

Beklager, men hvis du ikke klarer å se den forskjellen, så er det ingenting jeg kan gjøre for å forklare deg det heller. Kanskje du vil forstå det bedre når du blir eldre.

Konspirasjoner er mer vanlig enn dere tror, bare at man bruker vanligvis ikke det ordet i det daglige.

Hvem i all verden er det som har sagt at det ikke finnes konspirasjoner..?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...