Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

743 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      57
    • Nei
      597
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

15 hours ago, Khutul said:

Jeg spår et år med økt dødelighet desverre. 2022 blir verre og denne pandemi boksen vil bare sparkes nedover veien med nye varianter og flere injeksjoner. Og alt kommer til å være de uvaksinerte sin skyld. 

Ja FHI-direktør Camilla Stoltenberg har allerede sagt at en ny stor bølge med smitte vil komme i Januar, og at det nå "haster" å få de uvaksinerte til å ta vaksinen. Menne...det tar jo litt tid før vaksinen virker vel, og så må det gå tid mellom dosene, så hvordan kan de uvaksinerte da redde samfunnet fra denne nye bølgen nå... Henger ikke på greip, men vi vet jo at dem er desperate til å få denne "vaksinen" inn i folk. Hvis de innfører en ny total lockdown, så vil dem legge hele skylda på oss uvaksinerte!

Vi vet hva som kommer etter det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Betroz said:
15 hours ago, Khutul said:

Ja FHI-direktør Camilla Stoltenberg har allerede sagt at en ny stor bølge med smitte vil komme i Januar, og at det nå "haster" å få de uvaksinerte til å ta vaksinen.

Mer vaksinepropaganda her, i Støres nyttårstale også. Hvordan kan Fru Stoltenberg vite om denne forferdelige fremtidige smittebølgen? Alle tall er på vei nedover.

Jeg tror frykt- og skremsels-baserte utspill som dette virker mot sin hensikt - de som er redde har allerede tatt vaksinen, og de voksne som ikke har tatt vaksinen nå, de vil rett og slett ikke ha den. Sist jeg sjekket var vaksinering 100% frivillig i dette landet.

Ønsker hun å tvinge resten av befolkningen til å ta vaksinen må loven endres, man må utøve noe som heter «tvang», avskaffe råderett over egen kropp og slutte og tro at man lever i et såkalt «liberalt demokrati» og hilse «den nye normale» helsefascismen velkommen til Norge. 

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Per H said:

Ønsker hun å tvinge resten av befolkningen til å ta vaksinen må loven endres, man må utøve noe som heter «tvang», avskaffe råderett over egen kropp og slutte og tro at man lever i et såkalt «liberalt demokrati» og hilse «den nye normale» helsefascismen velkommen til Norge. 

De kommer til å få igjennom koronasertifikatet tenker jeg, og på den måten fortsatt si at vaksinen er "frivillig", selv om de uvaksinerte da vil miste adgang til mye i samfunnet. De vil da bruke dette som pressmiddel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Per H said:

Mer vaksinepropaganda her, i Støres nyttårstale også. Hvordan kan Fru Stoltenberg vite om denne forferdelige fremtidige smittebølgen? Alle tall er på vei nedover.

Jeg tror frykt- og skremsels-baserte utspill som dette virker mot sin hensikt - de som er redde har allerede tatt vaksinen, og de voksne som ikke har tatt vaksinen nå, de vil rett og slett ikke ha den. Sist jeg sjekket var vaksinering 100% frivillig i dette landet.

Vi må hive frihet og demokrati ut av vinduet for å bevare frihet og demokrati skjønner du vel...? 

Sier seg nesten sjøl. 

Alle disse grensene flyttes hvis vi lar dem flytte de. Virker som at alt de trenger å gjøre er å omdefinere noen begreper så er alt i sin skjønneste orden. Tvungen vaksine vil ha stor oppslutning i en stor del av befolkningen så da kan ikke jeg og du forvente å bestemme over egen kropp. Noe vi egentlig aldri har gjort heller mtp narkoforbudet. Så du kan ikke gi fra deg en rett du aldri har hatt så da burde det være juridisk banket på plass for alle til å akseptere. Detta er helt logisk. 

Endret av Khutul
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Per H skrev (3 timer siden):

Ett viktig poeng er at bivirkningene rammer også folk som har liten eller ingen risiko for å bli alvorlig syke av COVID19. Jeg synes det er mye verre om en ung person får vesentlig redusert livskvalitet av en alvorlig bivirkning enn om en som har levd lenger enn forventet levealder dør av COVID19.

Et annet viktig poeng er ar det er både kort og langtidsbivirkninger av selve viruset. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Ribo said:

Et annet viktig poeng er ar det er både kort og langtidsbivirkninger av selve viruset. 

Du tenker på sånn som å bli lenka til en rullestol uten kontroll over kroppslige funksjoner for resten av livet type langtidsvirkninger? Nei vent , det var visst fra vaksinen det. Du snakker om nedsatt luktesans og sånt. Klart det kan værra hardt for noen og enhver. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Khutul skrev (5 timer siden):

Du tenker på sånn som å bli lenka til en rullestol uten kontroll over kroppslige funksjoner for resten av livet type langtidsvirkninger? Nei vent , det var visst fra vaksinen det. Du snakker om nedsatt luktesans og sånt. Klart det kan værra hardt for noen og enhver. 

Og dette har du kommet frem til helt selv?

For seriøse kilder kan du umulig ha på dette..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja det er selvfølgelig diktet opp fra fri fantasi. 

Jeg er egentlig en disinformasjonsagent som er del av et skyggeimperium satt opp i et bakeri i russland et sted, sendt hit for å villede og forsøke å så tvil om verdens flotteste medisin noen gang utviklet i historien. For å lure Ola og Kari ut på skråplanet av forvirring og kognitiv dissonans forankret egentlig i en paralell virkelighet hvor helt andre drama utstpiller seg. Dette er kun en liten del av noe mye , mye større skjønner du vel..? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

For har jo lest om det selv, langtidsbivirkninger er jo lungeskader, hjerteskader, hjerneskade blandt annet.

I tillegg til utmattels, skader fra langvarig respirator og sikkert mer jeg har glemt.

Er ikke akkurat vanskelig å finne kilder på bivirkningene, så ja..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Khutul skrev (33 minutter siden):

La meg gjette , FHI? 

Jeg har flere bekjente som slet lenge med alvorlige ettervirkninger av koronasykdom. En kompis var sykmeldt fra jobben et halvt år, men fin igjen nå. Moren hans har fortsatt ikke kommet seg tilbake i barnehagejobb 14 måneder etterpå og er ukentlig på LHL. En tidligere kollega av meg har ikke hatt ordentlig smak- og luktesans siden mars 2020. Det vil mange sikkert beskrive som en "mild" ettervirkning, men når ingen mat lenger smaker godt over så lang tid så vil jeg si det høres ganske belastende ut. Ingen av disse hadde et veldig alvorlig forløp under selve sykdommen, og ingen av dem var i noen risikogrupper.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Per H skrev (10 timer siden):

Det har man vel ikke noe belegg for å si. Størrelsen er uviss intil det gjøres videre undersøkelser.

Det er forsåvidt korrekt, men det er langt riktigere enn slik du har presentert tallene tidligere:

Per H skrev (På 31.12.2021 den 8.46):

[...] ca. 150 i måneden, så da kan vi vel anta at ca 1/4 eller ca 40 har blitt lagt inn pga. alvorlige bivirkninger fra vaksinen denne uken. Det overrasker deg sikkert, kanskje like mye som at COVID-vaksinene samlet sett har ca. 460 alvorlige bivirkninger per millioner doser

Her hevder du at 100% av rapporterte sykdommer som skjer inntil 6 uker etter vaksine skyldes vaksinen. Det er i hvert fall helt feil og det er langt mer naturlig å anta at den relle årssaksraten ligger i nærheten av hva vi har sett ved andre vaksiner, noe som kun er 1/11 av det du her påstår. Det gjelder selvsagt bare fram til vi har de faktiske dataene.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Khutul skrev (9 timer siden):

Tror det heller er enkelte her inne som later som om det faktisk finnes.. 

Du får heller strenge sammen argumentasjon for at det finnes uten at noen i hele verden kan fremprodusere en hel sarscov2 partikkel hentet fra en pasient. Du har beskrivelsen av det men mangler det mest essentielle. Selve viruset. 

Så det bringer oss til der denne diskusjonen bør befinne seg. Hvordan generes et genom utifra et bilde og uten et opphavspunkt i bånn? (ikke frasemakeri , men et faktisk spørsmål) 

Hvis jeg viser deg en bit av en hov og forteller deg at det kommer fra en enhjørning så hadde du kanskje hatt noen spørsmål..? 

Du er så uklar i det du skriver at jeg ikke engang vet om du vedkjenner deg at folk blir syke og innlagt på sykehus. Kan du bekrefte/avkrefte at du er enig i det?

Forøvrig er argumentet ditt om at man skal ha akkurat det beviset du ønsker deg eller så er alt en konspirasjon bare tull. Du er akkurat i samme gate som de som sier at "når vi ikke har en sammenhengende video av en rakket som tar av fra jorda og flyr ut i verdensrommet, så er jorda flat". Dvs din konklusjon henger på ingen måte sammen med argumentet.

Hvis du mener at korona ikke finnes kan du forøvrig forklare hvorfor folk legges inn på sykehus av denne sykdommen, og da primært de som er uvaksinerte.

Betroz skrev (8 timer siden):

Til avklaring i tilfelle du ikke har fått det med deg : Vi nekter ikke for at folk blir syke og dør. Så kan du sikkert spørre tilbake hva årsaken da måtte være hvis det ikke er et virus, og ja det er interessant ikkesant... ;)

For hvis vi har rett i at det ikke er et virus, hva er det dem har i disse vaksinene og hva er det de egentlig gjør med oss.

Vi kommer aldri noen vei her så lenge virkelighets oppfattningen dere har er slik at dere ikke klarer å ta innover dere at slike gigantiske løgner er i det hele tatt mulig. La meg si det slik : Mennesker lever med større livsløgner enn dette, så hva er èn til.

Hvordan kan det da ha seg at det er de uvaksinerte som blir innlagt på sykehus, mens de vaksinerte i mye større grad slipper unna. Hva enn det er så beskytter tydeligvis vaksinen oss - er du ikke enig?

• Liker 4
Lenke til kommentar
3 minutes ago, nirolo said:

Du er så uklar i det du skriver at jeg ikke engang vet om du vedkjenner deg at folk blir syke og innlagt på sykehus. Kan du bekrefte/avkrefte at du er enig i det?

Forøvrig er argumentet ditt om at man skal ha akkurat det beviset du ønsker deg eller så er alt en konspirasjon bare tull. Du er akkurat i samme gate som de som sier at "når vi ikke har en sammenhengende video av en rakket som tar av fra jorda og flyr ut i verdensrommet, så er jorda flat". Dvs din konklusjon henger på ingen måte sammen med argumentet.

Hvis du mener at korona ikke finnes kan du forøvrig forklare hvorfor folk legges inn på sykehus av denne sykdommen, og da primært de som er uvaksinerte.

Hvordan kan det da ha seg at det er de uvaksinerte som blir innlagt på sykehus, mens de vaksinerte i mye større grad slipper unna. Hva enn det er så beskytter tydeligvis vaksinen oss - er du ikke enig?

Så korona finnes fordi folk blir lagt inn på sykehus..? 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, nirolo said:

Og får sykdommen påvist ja?

Og da primært uvaksinerte.

Så hvordan vet sykehuset dette hvis de nødvendige kriteriene for å kunne annonsere en ny sykdom ikke er møtt?

Hva tester de i så fall egentlig etter? Et virus eller en liten flik av noe de mener er et virus? 

Lenke til kommentar
33 minutes ago, nirolo said:

Det er forsåvidt korrekt, men det er langt riktigere enn slik du har presentert tallene tidligere:

Her hevder du at 100% av rapporterte sykdommer som skjer inntil 6 uker etter vaksine skyldes vaksinen. Det er i hvert fall helt feil og det er langt mer naturlig å anta at den relle årssaksraten ligger i nærheten av hva vi har sett ved andre vaksiner, noe som kun er 1/11 av det du her påstår. Det gjelder selvsagt bare fram til vi har de faktiske dataene.

Dette er tull, jeg har aldri hevdet at all sykdom som oppstår intil 6 uker etter vaksinen skyldes vaksinen. Jeg forholder meg utelukkende til tallene legemiddelverket presenterer i sin bivirkningsrapport, intet mer, intet mindre. Dette er innrapporterte, alvorlige bivirkninger, ikke all alvorlig sykdom som oppstår intil 6 uker etter vaksinasjon. Du kan selv lese rapporten fra 16. desember.

Som jeg nevnte innledningsvis er bivirkningsrapporten på samme «basis» som Pandemrix-tallene og dermed sammenlignbare. Det faktum at kun 47 fikk tildelt erstatning betyr ikke at de andre alvorlige meldingene ikke var relatert til vaksinen, det betyr bare at de ikke klarte å bevise dette for pasientskadenemda. At du tror at man bare kan dele de alvorlige bivirkningene på 11 og så har du «facit» er så dumt at det ikke fortjener noen kommentar, men dette er jo ikke samme vaksinen, hvorfor skulle dette gylden forholdstallet gjelde alle vaksiner?Inntil legemiddelverket oppklarer mer, forholder jeg meg til tallene slik legemiddelverket presenterer de. Det bør du også, og ikke sitte å finne på bortforklaringer som passer din agenda.

Endret av Per H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...