Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

743 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      57
    • Nei
      597
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

5 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Og du får deg altså til å klage over at andre bruker herseteknikker...

Min kommentar var ingen hersketeknikk.

5 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Hvor tenker du grensa går for når ens valg bør få konsekvenser for deltagelsen i samfunnet?

Ved åpenbare kriminelle handlinger, og en oppførsel som uten tvil truer andre. Når man diskriminerer mot mennesker simpelhen fordi de nekter en vaksine, så leder det til et segmentert samfunn ikke ulikt det man så i Sør-Afrika.

Folk som er alvorlig syke, de holder seg om regel hjemme. De få som allikevel drar på et kjøpesenter, vel det er synd, men i et åpent samfunn må det være rom for de også. Skulle de oppføre seg grisete ved å hoste direkte på folk eller gjøre andre kvalme handlinger, ja da kan man kontakte politiet og få dem bortvist og kanskje straffet. Tviler slikt skjer ofte...

Folkens...dette Covid viruset, om det finnes, er ikke Svartedauen og Ebola i èn og samme... Det hysteriet som rår om dagen rettferdiggjør IKKE noen tvungen koronapass!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Per H skrev (38 minutter siden):

Vet at denne ikke var rettet til meg, men kunne bare ikke dy meg: ved straffbare handlinger kanskje, og ikke ved elektive medisinske inngrep? :D

Dette er vel et rettstatsprinsipp som har fungert ganske bra noen hundre år nå.... Det er vel et fornuftig utgangspunkt for diskusjon i et såkalt "liberalt" demokrati med grunnlovsfestede rettigheter til fri ferdsel i riket? (ja da, vi er monarki på papiret, men i praksis et vestlig, liberalt demokrati. Eller var da. Gud vet hvor vi ender opp...)

Som f.eks innreise forbud uten obligatoriske medisinske undersøkelser for tuberkulose, inkludert røntgen. 

Dette er av samfunnsmessige årsaker der for å kunne ivareta innbyggerne helse må stille krav til de samme innbyggerne. Imøtekommer man ikke disse kravene er vel dette langt på vei straffbare forhold. Straffen er således mild med at du ikke har de samme friheten som andre. 

Dette har vi utført i hundre år, vi gjør det med feriereiser og vaksine den dag i dag.  Kan ikke se at den eneste globale pandemien i vår generasjon skal gjøre noe forskjell. 

Endret av Ribo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Per H skrev (28 minutter siden):

Vet at denne ikke var rettet til meg, men kunne bare ikke dy meg: ved straffbare handlinger kanskje, og ikke ved elektive medisinske inngrep? :D

Dette er vel et rettstatsprinsipp som har fungert ganske bra noen hundre år nå.... Det er vel et fornuftig utgangspunkt for diskusjon i et såkalt "liberalt" demokrati med grunnlovsfestede rettigheter til fri ferdsel i riket? (ja da, vi er monarki på papiret, men i praksis et vestlig, liberalt demokrati. Eller var da. Gud vet hvor vi ender opp...)

Så hvis man gjør det straffbart å ikke vaksinere seg, så er det greit? ;) 

Betroz skrev (28 minutter siden):

Min kommentar var ingen hersketeknikk.

Den var da heller ikke ment til deg, men til @Pallehysa sitt innlegg over.

Sitat

Ved åpenbare kriminelle handlinger, og en oppførsel som uten tvil truer andre. Når man diskriminerer mot mennesker simpelhen fordi de nekter en vaksine, så leder det til et segmentert samfunn ikke ulikt det man så i Sør-Afrika.

Folk som er alvorlig syke, de holder seg om regel hjemme. De få som allikevel drar på et kjøpesenter, vel det er synd, men i et åpent samfunn må det være rom for de også. Skulle de oppføre seg grisete ved å hoste direkte på folk eller gjøre andre kvalme handlinger, ja da kan man kontakte politiet og få dem bortvist og kanskje straffet. Tviler slikt skjer ofte...

Folkens...dette Covid viruset, om det finnes, er ikke Svartedauen og Ebola i èn og samme... Det hysteriet som rår om dagen rettferdiggjør IKKE noen tvungen koronapass!

Jo, jeg er jo ikke uenig med deg i at man generelt bør unngå å utestenge folk pga. vaksinestatus. Men det er mange gråsoner her, også slike som har eksistert lenge før denne pandemien. Eksempelvis har vi hatt et påbud om bruk av bilbelte i mange år, selv om man er alene i bilen. Eller forbud mot bruk av narkotika, selv de stoffene som man kan produsere selv. Tidligere forbød vi enkelte seksuelle legninger. Vi sanksjonerer altså en masse atferd selv om den ikke utgjør noen direkte fare for andre. Man kan sikkert diskutere mye rundt hvorvidt dette er rett eller galt, men faktum er at det er noe som skjer i et samfunn og har gjort det over lang tid. Dermed blir det i mitt hode søkt å hevde at akkurat i dette tilfellet beviser det en konspirasjon.

Lenke til kommentar
aklla skrev (40 minutter siden):

Svartedauen hadde ikke vært svartedauen om de hadde hatt smittevern og vaksinasjon på plass heller..

Det fantes en rekke tiltak som ble gjort, men det ble gjort kun noen steder av lokale ledere. 

En del landsbyer ble helt blokkert, og mange lik ble brent. Det var heller ikke uvanlig å drepe mennesker som viste tegn til smitte. 

Og det var strenge regler om og ikke la folk komme i kontakt med skip som bærte smitte. Årsaken til at sykdommen kom i land i Norge er pga. folk som brøt reglene. 

Men ja, samtidig visste de ikke bedre, og de hadde ikke samfunnsstrukturer og teknologi på plass som sørget for at smitten ble holdt i sjakk. 

Svartedøden lever i beste velgående i flere lommer i verden, og man er svært påpasselig at det ikke sprer seg derifra. 

Endret av anon_83104
  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Dermed blir det i mitt hode søkt å hevde at akkurat i dette tilfellet beviser det en konspirasjon.

Konspirasjonen jeg snakker om startet ikke med Covid. Den startet for flere tusen år siden. Ordet konspirasjon er ikke nok til å beskrive hva som skjer. Det vi lever igjennom nå er en sjeletest. Men den diskusjonen passer ikke i denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

Konspirasjonen jeg snakker om startet ikke med Covid. Den startet for flere tusen år siden. Ordet konspirasjon er ikke nok til å beskrive hva som skjer. Det vi lever igjennom nå er en sjeletest. Men den diskusjonen passer ikke i denne tråden ;)

Ikke så lett å bli klok på hva du mener gitt. Tidligere skrev du at du mente at det var lederen for Jesuittordenen som mest sannsynlig var lederen for disse greiene, en orden som ble stiftet på 1500-tallet, hvilket jo da ikke er flere tusen år siden...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 minutter siden):

Er ikke det å ivareta og hjelpe de syke som er sjeletesten? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
On 12/28/2021 at 12:48 AM, Simen1 said:

Det er nok du som tuller nå.

2128354181_Screenshot2021-12-28at00-43-02SituasjonsrapportCOVID-19-ukerapport-uke-50-1312---191221pdf.png.7386b2edee3b17dd8e8549541899d552.png

Som du ser 1188/415 = 2,86 i uke 49, og 1021/363 = 2,81 i uke 50. Rundet av til hele tall så har altså uvaksinerte ca 3 ganger høyere sannsynlighet for å bli smittet, som jeg skrev i sitatet du kalte tull.

I og med at uvaksinerte ofte får større symptomer på covid, kan man vel anta at de også velger å teste seg oftere enn en vaksinert med tilsvarende smitte, som kanskje kun opplever nærmest umerkelige synptomer? Blir da disse tallene representative, sånn egentlig? Dette har jeg ikke greie på, men lurer på om noen har en formening om det.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Tidligere skrev du at du mente at det var lederen for Jesuittordenen som mest sannsynlig var lederen for disse greiene, en orden som ble stiftet på 1500-tallet, hvilket jo da ikke er flere tusen år siden...

The Black Pope er en av kandidatene. Jeg skrev ikke at jeg visste at han er lederen... Dessuten nok en frontperson for noe høyere.

Lenke til kommentar
Deschain skrev (34 minutter siden):

I og med at uvaksinerte ofte får større symptomer på covid, kan man vel anta at de også velger å teste seg oftere enn en vaksinert med tilsvarende smitte, som kanskje kun opplever nærmest umerkelige synptomer? Blir da disse tallene representative, sånn egentlig? Dette har jeg ikke greie på, men lurer på om noen har en formening om det.

Smittesporing viser at de aller fleste tilfeller har kjent smittevei og da kan det ikke være mange udiagnostiserte. Mørketall kan dermed ikke være i nærheten av å forklare så mye som 3x forskjell.

Vi har sett ganske konsistente tall på ca 3x i uke 47, 48, 49 og 50. Det vil si delta-varianten. Det store spenningsmomentet nå er hva som skjer når omikron overtar. Foreløpig kan vi bare spekulere.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Simen1 said:

Smittesporing viser at de aller fleste tilfeller har kjent smittevei og da kan det ikke være mange udiagnostiserte. Mørketall kan dermed ikke være i nærheten av å forklare så mye som 3x forskjell.

Vi har sett ganske konsistente tall på ca 3x i uke 47, 48, 49 og 50. Det vil si delta-varianten. Det store spenningsmomentet nå er hva som skjer når omikron overtar. Foreløpig kan vi bare spekulere.

Thank you!

Lenke til kommentar
Ribo skrev (5 timer siden):

Stod det hva diagnosen var ?

Heart attack oversettes til hjerteinfarkt og dette står ikke på bivirkningene. 

ca. 0.01% dødsfall så langt og 0.05% alvorlige livslange bivirkninger *( som krever sykehusinnleggelse og/eller livslang behandling) av vaksinene så lange som er *rapportert (anslag at det er kun 1 av 10 til 1 av 100 dødsfall og bivirkninger så langt rapportert). så at 90%+ av de som blir innlagt og dør har lave eller kritisk lave vitamin d3 nivåer..  samt at det er  ca 10'000x mindre sannsynlighet for at noen under 10 år blir syke og dør av "covid" - hvorfor skal myndigheter og vaxxere presse på at alle skal vaksineres ? når barn og unge har en 0,00001% sjanse for å dø av covid, men en 0,05-0,1% sjanse for å bli livsvarig svekker eller dø av vaksinen? og for sunne folk opp til 35-40 år en 100x større sjanse for å dø eller få livsvarige komplikasjoner av vaksinen enn av viruset?? 
er det ikke nå en ca 15'000% øking av hjertestans bland idrettsutøver i USA siste året, 99%+ av disse dobbelt vaksinert... 
å kalle noe som gir en 50% beskyttelse i 3-6mnd, og øker sannsynligheten for at du dør hvert år uansett med over 0,5% (uansett om det er vaksinen eller lockdowns), på et virus som har en laver dødelighet i bestefall idiotisk.    
ivermecitin - høyere beskyttelse/overlevelses rate enn vaksinen 
kinin - høyere beskyttelse/overlevelses rate enn vaksinen 
NAC/bronkyl - høyere beskyttelse/overlevelses rate enn vaksinen 
normale d3 nivåer - høyere beskyttelse/overlevelses rate enn vaksinen 
så kommer også antistoffer - høyere beskyttelse/overlevelses rate enn vaksinen  
hvorfor får man ikke antistoffer om man blir syk? koster jo mindre enn vaksinene, og gir mye bedre beskyttelse. - og alle disse tilnærmet lik 0% risiko - og 0% bivirkninger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Simen1 said:

Nei, det har gått nedover over flere måneder, fra rundt 3.8 til 2.8. Og det det du sier om mørketall er jo helt på jorde. Før Delta så anslo FHI at 54% av smittetilfellene var uoppdaga. Med Delta og stor smitteøkning nå i høst og vinter sa Nakkestad + FHI at mørketallene var betydelig høyere. Og med Omikron har vi noe som er enda mer smittsomt. Klart det er lett å få tallene vi har om gruppen som er vaksinert tester seg i mindre grad enn uvaksinerte som er en betydelig mindre gruppe. Med mindre eller ingen symptomer er det klart det er langt mindre sjanse for at en person som er smitta tester seg. Dermed er det åpenbart hvor lett bias kan oppstå og man får et skjevt inntrykk av faktiske tall. At smittede vaksinerte tester seg i grad av 2.8 ganger mindre er godt mulig. 

Som du husker fra tallene i UK så spriker smittetall per 100k noe voldsomt:

cases.png.68252d5454c40a46b00d9380ee3e2c2e.png

Bakgrunnen for de råe tallene er viktigere enn de faktiske tallene. Påfallende at du tror graden av smitte mellom gruppene i Norge er reelle. Jeg antar du ikke er av oppfattelsen at vaksine effekten på smitte med Omikron er negativ hos vaksinerte? Det er heller ikke forfatterene av denne studien, men det nå slik tallene ender opp selv i gruppen med mest data. 

image.png.eec7ce289d8f1d6271124d9e0746f0d7.thumb.png.132104285254cde186eeaf8c5251391e.png

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2.full.pdf

Tatt fra denne tråden: 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...