Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

743 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      57
    • Nei
      597
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Per H skrev (2 timer siden):

Her er du for bastant. Opp til de første resultatene forelå, eksisterte det en reell kontrollgruppe, ingen bestrider det. I ettertid har imidlertid, etter min forståelse, alle i den opprinnelige placebogruppen både hos Pfizer og Moderna fått tilbud om vaksinene. Det kan du lese i artikkelen under.

https://www.statnews.com/2021/01/01/pfizer-and-biontech-speed-up-timeline-for-offering-covid-19-to-placebo-volunteers/

Hvis kontrollgruppen nå i hovedsak har tatt vaksinen skjønner ikke jeg hvordan man skal kunne få oversikt over langtidsbivirkninger og hvordan studiene skal konkluderes på dette punktet 🤔

Nå flytter du vel lista her...

Det er jo ikke verre enn at man da etablerer en ny kontrollgruppe rekruttert fra personer som ikke er vaksinert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (39 minutter siden):

Du er virkelig anal fiksert :wee:

Du som hopper over poenget og snakker om anal. Poenget er at du tar ting ut av tynn luft, ræva, ein metafor, for at du mangler kritisk tankesett, og alt du gjer er å google fra "kjelleren" istedenfor å undersøke og bruke occams razor, rasjonalitet, empiri der du havner på elleville konklusjoner du selvfølgelig ikkje har dekning for.

Du bokstaveligtalt googler deg til ein sannheit, du påstår folk ute i feltet, som gjer arbeidet, ikkje har funnet. Der du har funnet den, ved å google på internett.

Endret av Pallehysa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest 89b49...2a1
Pallehysa skrev (4 minutter siden):

Du som hopper over poenget og snakker om anal.

Det var du som begynte med at han satt på dass.

Ja kanskje du burde skifte navn til Palleklysa?

Anonymous poster hash: 89b49...2a1

Lenke til kommentar
Gjest 89b49...2a1 skrev (1 minutt siden):

Det var du som begynte med at han satt på dass.

Ja kanskje du burde skifte navn til Palleklysa?

Anonymous poster hash: 89b49...2a1

Har oppdatert og gitt ein forklaring, siden dåke absolutt ikkje klarer å respondere til poenget, men vil snakke dass og anal.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Khutul skrev (35 minutter siden):

Den Norske skolen er i utgangspunktet modellert etter den Prøysiske indoktrineringsskolen fra 1800 tallet med et klart nedfeldt mål om å skape "samfunnsnyttige borgere". 

Mesteparten av vestlg skole er basert på det samme. 

Har du kilde på dette? Meg bekjent har pedagogikken i den norske skolen primært sitt opphav i den sosiokulturelle læringstradisjonen (dog godt utvannet av politisk styrte lærereformer) som igjen trekker sine røtter tilbake til Vygotskij.

Betroz skrev (18 minutter siden):

For ikke å glemme grupper som : Trilateral Commission, Royal Institute of International Affairs, Bilderberg, The Club of Rome osv. Eller hva med hemmelige samfunn som : Freemasonry, Knights Of Malta, The Jesuits Order, Knights Templar og flere.

Det finnes en hel verden der ute som folk i denne tråden ikke vet om. Påstår ikke at jeg vet alt heller, bare så det er sagt! Hvem som sitter på toppen av pyramiden kan jeg bare spekulere om, men vi vet om frontmennene.

Vel, du har nå fortsatt til gode å begrunne hvorfor du vet at det er disse folkene som trekker i trådene, samt at det i det hele tatt er noen som sitter på toppen...

Pallehysa skrev (16 minutter siden):

Men du veit. Fordi du har googlet på dass?

Skjerp deg a...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Utdjup! Hersketeknikker som dette er totalt unødvendig.

Du.. nå er vi allerede 2 stykker som er enige mot deg at den med at han satt på dass var unødvendig..

Det er ikke noe med hersketeknikk å gjøre, bare at du skjerper deg og ikke no mer.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mr.Green skrev (17 minutter siden):

Du.. nå er vi allerede 2 stykker som er enige mot deg at den med at han satt på dass var unødvendig..

Det er ikke noe med hersketeknikk å gjøre, bare at du skjerper deg og ikke no mer.

Og eg skal bry meg med kva du eller andre finner unødvendig fordi? Kanskje visst du kan argumentere for kvifor det var unødvendig. Eg hadde eit poeng der. Poenget er at vedkommende som påstod å sitte på ein sannheit som har unnviket verdenssamfunnet, har han funnet ved å google, fra eit svært begrenset ståsted. Det at eg skreiv "sitter på dass og googler", er ein metafor for nettopp dette.

Ubegrunnede hersketeknikker du presenterer her er totalt unødvendig, og biter ikkje på meg. 

Endret av Pallehysa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Pallehysa said:

Og eg skal bry meg med kva du eller andre finner unødvendig fordi? Kanskje visst du kan argumentere for kvifor det var unødvendig. Eg hadde eit poeng der. Poenget er at vedkommende som påstod å sitte på ein sannheit som har unnviket verdenssamfunnet, har han funnet ved å google, fra eit svært begrenset ståsted.

Hersketeknikker er patetisk, og biter ikkje på meg. 

Du er bare frekk, og derfor får du heller ikke et utdypet svar.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (11 minutter siden):

Du er bare frekk, og derfor får du heller ikke et utdypet svar.

Frekk fordi eg brukte ein metafor? Eller fordi eg ikkje godtar ubergrunnede hersketeknikker? Kva var det eg skreiv som var frekt? Vart metaforen for sterk kost? 

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 time siden):

Utdjup! Hersketeknikker som dette er totalt unødvendig.

Å skrive at den du diskuterer med har funnet argumentene sine mens hen satt på dass er unødvendig og trekker bare nivået ned. Hvis du mener det hen skriver ikke er/er dårlig begrunnet, holder det å skrive det. Trenger jeg virkelig påpeke at dette bidrar til et dårlig debattklima?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (1 time siden):

Å skrive at den du diskuterer med har funnet argumentene sine mens hen satt på dass er unødvendig og trekker bare nivået ned. Hvis du mener det hen skriver ikke er/er dårlig begrunnet, holder det å skrive det. Trenger jeg virkelig påpeke at dette bidrar til et dårlig debattklima?

Eg meiner det eg skriver. Når folk påstår å sitte på ein skjult sannhet, der dei ikkje har gjort annet enn å google på internett, er eg fint innenfor å bruke ein metafor der eg påpeiker at forskning ikkje skjer på ramma. Men ute i feltet. Nettopp fordi det er ein gjenganger at virologer, folk som jobber i feltet, har jobbet i åresvis med forskning i aktuelt felt, vitenskapen blir avvist til fordel for "liksomleger" og konspiratører i denne tråden, som ikkje har gjort annet enn å lest litt på internett.

Forskning skjer ikkje på dass. Den skjer i feltet, av folk med relevant ekspertise.

Er du ferdig no, eller skal du fortsette ned denne veien av totalt idiotisk avsporing? Du kan hevde til du blir blå at eg trekker ned nivået på debatten. Men streng tatt, den sutringa over metaforen eg brukte, er langt fra å heve nåke som helst.

Endret av Pallehysa
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Og du får deg altså til å klage over at andre bruker herseteknikker...

Betroz skrev (36 minutter siden):

Det var godt å høre. Da håper jeg at du også mener at uvaksinerte skal få tilgang til f.eks kjøpesentere uten å måtte vise et koronapass?

Hvor tenker du grensa går for når ens valg bør få konsekvenser for deltagelsen i samfunnet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Hvor tenker du grensa går for når ens valg bør få konsekvenser for deltagelsen i samfunnet?

Vet at denne ikke var rettet til meg, men kunne bare ikke dy meg: ved straffbare handlinger kanskje, og ikke ved elektive medisinske inngrep? :D

Dette er vel et rettstatsprinsipp som har fungert ganske bra noen hundre år nå.... Det er vel et fornuftig utgangspunkt for diskusjon i et såkalt "liberalt" demokrati med grunnlovsfestede rettigheter til fri ferdsel i riket? (ja da, vi er monarki på papiret, men i praksis et vestlig, liberalt demokrati. Eller var da. Gud vet hvor vi ender opp...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...