Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

733 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      591
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      27


Anbefalte innlegg

Betroz skrev (2 timer siden):

 Så hvordan forklarer dere hvorfor jeg ikke har blitt syk, og at de menneskene jeg henger med har heller ikke blitt syke?

Morsomt at du tror jeg har en forklaring på hvem som blir syke og ikke syke...

Betroz skrev (3 timer siden):

Det narrativet dere følger er så gjennomsyret av frykt for hva som potensiellt kan skje at det grenser til galskap! Dere antar at viruset er nærmest en garantert dødsdom, slik virker det for meg når jeg leser innleggene deres. Jeg har blitt beskyldt for "cherry picking" her inne, men dere er jo selve mesterene av det!

Hvor har du dette med nærmest garantert dødsdom fra? Det virker stadig som du dikter opp fantasifulle fiendebilder.

Betroz skrev (3 timer siden):

Jeg unner ingen å leve et liv der man tror at ALLE menneskene på Jorda MÅ ha denne vaksinen, og flere doser av den, for at livet skal kunne leves normalt! Dere som tenker slik risikerer å få PTSD av dette, om dere ikke har det allerede da. 

Vaksiner er frivillig, så fantasien om at ALLE på jorda MÅ ha vaksinen er helt uten bakkekontakt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Khutul skrev (3 minutter siden):

Var innom et større sykehus i fjor høst en kort tur. Veldig lite som tydet på "sprengt kapasitet" eller totalt kaos. Var noe dustete pandemi teater greier i døra med noen maskerte folk , ellers var det veldig stille og rolig. Ingen spes ventetid. Og dette var før "vaksiner". 

Hvor mange avdelinger undersøkte du før du tok denne konklusjonen?
Antar du minimum var innom smitte-avdelingen og observasjonsavdelingen og undersøkte hvor mange ventilatorpasienter og intensivpasienter som var der?
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Khutul said:

Sept \ Okt. Husker ikke helt i farta. 

1. november 2020 var det 63 innlagte, 10 av disse på intensiv og 4 på respirator i hele Norge. Dette var i en tid med økende trend.

17. desember 2021 som er den verste dagen registrert til nå var det 383 innlagt, 118 på intensiv og 70 på respirator.

Dette er tall fra VG sin statistikk.

https://www.vg.no/spesial/corona/#norge-innlagt-paa-sykehus

Endret av Thor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Thor. skrev (Akkurat nå):

1. november 2020 var det 63 innlagte, 10 av disse på intensiv og 4 på respirator i hele Norge. Dette var i en tid med økende trend.

17. desember 2021 som er den verste dagen registrert til nå var det 383 innlagt 118 på intensiv og 70 på respirator. Dette er tall fra VG sin statistikk.

https://www.vg.no/spesial/corona/#norge-innlagt-paa-sykehus

Og som en vanlig pasient på sykehus, uavhengig av hvor, så ville man sett 0 innlagte, 0 på intensiv og 0 på respirator begge datoene :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel , ikke akkurat skremmende høye tall. På ingen måte er det noen tall som er spes skremmende her så hvordan en stor del av planetens befolkning har totalt forlatt det mentale reservatet og mista huet fullstendig er litt merkelig. 

Og alt dette basert på et virus man ikke kan si eksiterer i purifisert form noe sted i hele verden. Ikke før noen stabler en purifisert kultur av sarscov2 på beina som faktisk er filtrert fra en person med symptomer ihverfall... :)

Lenke til kommentar
Khutul skrev (Akkurat nå):

Javel , ikke akkurat skremmende høye tall. På ingen måte er det noen tall som er spes skremmende her så hvordan en stor del av planetens befolkning har totalt forlatt det mentale reservatet og mista huet fullstendig er litt merkelig. 

Og alt dette basert på et virus man ikke kan si eksiterer i purifisert form noe sted i hele verden. Ikke før noen stabler en purifisert kultur av sarscov2 på beina som faktisk er filtrert fra en person med symptomer ihverfall... :)

Du kan selv laste ned genomene til tusenvis av varianter av viruset. Men du benekter vel dette også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det burde være ganske selvforklarende hva en "purifisert kultur" er. En kultur av sarscov2 partikler og kun det. Isolert som i "separert fra alt annet" Ikke noe gædden guffe grodd i en cellekultur. 

Jeg benekter heller ingenting , bevisbyrden ligger ikke på meg , den ligger hos de som prøver å selge meg ideen om et kliss nytt virus. Kochs postulater bør være kjent for alle nå og det skal fungere som en gullstandard for å kunne utvetydig si at man har et nytt smittsomt patogen på henda. 

Og når denne kulturen er stablet på beina et sted med klar beskrivelse av metodikk som kan valideres av mesteparten av det medisinske fagområdet så skal jeg erkjenne eksistensen til et nytt virus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Khutul skrev (1 minutt siden):

Det burde være ganske selvforklarende hva en "purifisert kultur" er. En kultur av sarscov2 partikler og kun det. Isolert som i "separert fra alt annet" Ikke noe gædden guffe grodd i en cellekultur. 

 

Du mener slik som de gror bakterier i en petriskål?
Der virusene og kun virusene gror av seg selv helt isolert fra alt annet?

Nei, det er på ingen måte selvforklarende.

Lenke til kommentar
Khutul skrev (6 minutter siden):

Det burde være ganske selvforklarende hva en "purifisert kultur" er. En kultur av sarscov2 partikler og kun det. Isolert som i "separert fra alt annet" Ikke noe gædden guffe grodd i en cellekultur. 

Jeg benekter heller ingenting , bevisbyrden ligger ikke på meg , den ligger hos de som prøver å selge meg ideen om et kliss nytt virus. Kochs postulater bør være kjent for alle nå og det skal fungere som en gullstandard for å kunne utvetydig si at man har et nytt smittsomt patogen på henda. 

Og når denne kulturen er stablet på beina et sted med klar beskrivelse av metodikk som kan valideres av mesteparten av det medisinske fagområdet så skal jeg erkjenne eksistensen til et nytt virus. 

Hva har du gjort for å søke informasjon.

Det er absurd enkelt, noe som viser at du aldri har forsøkt. 5 sek googling og du har f.eks denne

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33389257/

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Ribo said:

Hva har du gjort for å søke informasjon.

Det er absurd enkelt, noe som viser at du aldri har forsøkt. 5 sek googling og du har f.eks denne

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33389257/

Vel her er et lite utdrag fra linken din.. 

"After inoculation, cells were observed for cytopathic effects and quantitative real-time polymerase reaction was used to measure the virus replication on the cells. We were able to obtain growth on 7 cell lines, 6 simian, and the human Caco-2. The cytopathogenic effects are variable, ranging from lysis of the cell monolayer in 48-72 h to no cytopathic effect in spite of intense multiplication, as in Caco-2 cells. Interestingly, effect and multiplication varied widely according to the strain tested. In this paper, we explored the species specificity and tissue tropism of SARS-CoV-2 in vitro on a panel of cells available in our laboratory and identified human and animal cell lines susceptible to support SARS-CoV-2 replication. Our work highlights the importance of testing multiple strains when testing antiviral molecules and performing patho-physiological analyzes."

Dette er "virus" grodd i cellekulturer for observasjon av den cytopatiske effekten som skal bevise dette viruset. IKKE det samme som en purifisert kultur. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...