Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

743 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      57
    • Nei
      597
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Betroz skrev (1 minutt siden):

Du og dine meningsfeller

Det er totalt misforstått at "meningsfeller" skal definere sannheten. Det er jo stikk i mot prinsippet å finne sannheten.

får opprette et "Sannhets Departement" da

Som motvekt til alle løgn-departementene da? Jeg humrer.

så får dere has på de fæle løgnfabrikkene som truer verdensamfunnet.

Det er en mye større oppgave enn noe som er mulig å styre fra lille Norge, men vi kan i hvert fall gjøre hver våre små tiltak, som for eksempel at diskusjon.no fjerner linker til løgnfabrikkenes talerør-nettsteder som bitchute. Diskusjon.mo har tross alt et redaktøransvar for innholdet sitt og linker til bitchute er veldig ødeleggende for den ellers høye kvaliteten til diskusjon.no.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Gouldfan said:

Det vil begrense dødsfall og innleggelser

Vaksinepass?
Nei.

Det vil med all sannsynlighet ha helt motsatt effekt enn det du ønsker.
Innfører man dette, vil trolig de som henter ut slike pass, senke guarden betydelig i forhold til generelle smittverngrep.
De vil rett og slett tenke at så snart de har et slikt Koronapass i hende, kan de omgås tettere med andre, og på slikt vis med overveiende sannsynlighet spre smitten hurtigere til de som absolutt bør unngå den (eldre og syke).

For min del kunne jeg aldri tenke meg å hente ut et slikt Koronapass.
Det begynner å farlig ligne på krav om legitimasjon, slik det ble praktisert under annen verdenskrig.

I stedet vil jeg heller opprettholde godt smittevern ved å unngå å ta kollektivtrafikk, tette forsamlinger etc., samt gode hygienetiltak.
Det vil bidra betydelig mer, enn hva et Koronapass kan.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mind The Gap skrev (Akkurat nå):

Vaksinepass?
Nei.

Det vil med all sannsynlighet ha helt motsatt effekt enn det du ønsker.
Innfører man dette, vil trolig de som henter ut slike pass, senke guarden betydelig i forhold til generelle smittverngrep.
De vil rett og slett tenke at så snart de har et slikt Koronapass i hende, kan de omgås tettere med andre, og på slikt vis med overveiende sannsynlighet spre smitten hurtigere til de som absolutt bør unngå den (eldre og syke).

For min del kunne jeg aldri tenke meg å hente ut et slikt Koronapass.
Det begynner å farlig ligne på krav om legitimasjon, slik det ble praktisert under annen verdenskrig.

I stedet vil jeg heller opprettholde godt smittevern ved å unngå å ta kollektivtrafikk, tette forsamlinger etc., samt gode hygienetiltak.
Det vil bidra betydelig mer, enn hva et Koronapass kan.

Det vil tvert imot føre til at flere vaksineres, og færre uvaksinerte flyr rundt på byen og sydenturer.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Gouldfan said:

færre uvaksinerte flyr rundt på byen og sydenturer.

I og med at de fleste allerede er vaksinerte, og nå kan hente ut Koronapass, vil også dette store flertallet utgjøre hovedutfordringen ved slike aktiviteter.
Hvis man er av den oppfatningen at kollektivtrafikk, charterfly, konserter og nattklubber er potensielle smittearenaer, og er bekymret for slik smitte, vel da holder man seg unna disse aktivitetene.

"Det vil tvert imot føre til at flere vaksineres"
Man vil kanskje umiddelbart få en positiv effekt (noen flere vaksinerte).
Deretter vil du oppnå det motsatte.
Reaktans.

Da er skaden gjort, og du vil aldri klare å overtale disse igjen.
Særlig ikke senere ved en mer alvorlig pandemi.
Videre vil tiltroen til myndighetene falle dramatisk.
Det er i så fall ikke godt nytt for norske myndigheter.

Endret av Mind The Gap
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Pallehysa said:

Eg forventer at du underbygger påstandene dine snart. For du er veldig klar over sjøl at du dodger det, når eg etterspør, gang på gang.

Har gjort det. :) 

Propaganda - på CNN og MSM - helt ok.  - Propaganda på Bitchute - trussel mot demokratiet.. mangel på kritisk tenking..

Lenke til kommentar
1 hour ago, Simen1 said:

Det er nettopp derfor bitchute er et mentalt skadelig nettsted. Beviselige løgner om vaksiner, pandemien og mye annet får stå der til evig tid uten noen form for kvalitetskontroll. Derfor har Bitchute blitt et yndet formidlingssted for løgnfabrikker og navie følgere av løgner. Bitchute har blitt et symbol på infodemien vi gjennomgår nå og burde blitt stengt for lengst av alle seriøse sider med redaktøransvar, deriblant diskusjon.no. Teorier som holder mål tåler kvalitetssjekken fra andre nettsteder og vil derfor kunne stå urørt.

Verdenssamfunnet har ikke bruk for stadige oppgulp av løgner som får stå og spres videre. Derfor er Bitchute direkte skadelig for verdenssamfunnet.

Hvorfor ikke bare emigrere til Kina? De vil passe på den mentale helsen din, blokkere alle mulige websider de har funnet ut er skadelig for deg, som f.eks. Twitter.. Og du har de samme tjenestene, heter bare WeiBo eller lignende,  bare at CCCP passer på at alle oppfører seg skikkelig.  :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (2 minutter siden):

Har gjort det. :) 

Propaganda - på CNN og MSM - helt ok.  - Propaganda på Bitchute - trussel mot demokratiet.. mangel på kritisk tenking..

Nei det har du ikkje. 

Du har til gode å vise til propaganda på MSM, eller løgn, som du kaller det, og eg har aldri sagt Bitchute er ein trussel mot demokratiet. 

Derimot det eg ytret er at fiender av rasjonalitet, konspirasjonsteoretikere, religiøse fanatikere etc, er ein trussel mot demokratiet og samfunnet. Uavhengig av kor det kjem fra. Der eg påpeiker at Bitchute er ein smeltedigel av konspi tøv, og reinspikka propaganda. Problemet er ikkje at Bitchute eksisterer. Problemet er når folk bruker og tror siden er god kilde til informasjon, der dei ikkje klarer å skille mellom empirisk underbygget informasjon, og konspirasjonsteorier som mangler empiri.

Eg er ikkje for sterile medier, der dei ikkje skal kunne ha innslag som er åpenbart meningsstyrte. Så lenge dei er faktabaserte. Det handler om empiri. Kva som kan underbygges. Og det er heilt tydelig at du sliter med skillet: Ubegrunnet påstander vs empirisk underbygget påstander.

• Liker 4
Lenke til kommentar
52 minutes ago, Gouldfan said:

Det vil tvert imot føre til at flere vaksineres, og færre uvaksinerte flyr rundt på byen og sydenturer.

Wow du er virkelig 100% overbevist at slike uvaksinerte som meg er en trussel selv om jeg er frisk! Men i dine øyne så kan jeg vel være asymptomatisk og derfor en potensiell trussel ikkesant...

Dessuten så antar du mye. Jeg har ikke vært ute på byen å festa siden 2012, og heller ikke utenfor Norge siden da. Ikke drar jeg på fotball kamper og slikt heller. Men slike som deg vil vel at jeg ikke skal få handle mat engang uten å ha fotlenke, koronapass og et digert lys over hodet mitt slik at dere "rene mennesker" kan ferdes trygt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (8 minutter siden):

Wow du er virkelig 100% overbevist at slike uvaksinerte som meg er en trussel selv om jeg er frisk! Men i dine øyne så kan jeg vel være asymptomatisk og derfor en potensiell trussel ikkesant...

Dessuten så antar du mye. Jeg har ikke vært ute på byen å festa siden 2012, og heller ikke utenfor Norge siden da. Ikke drar jeg på fotball kamper og slikt heller. Men slike som deg vil vel at jeg ikke skal få handle mat engang uten å ha fotlenke, koronapass og et digert lys over hodet mitt slik at dere "rene mennesker" kan ferdes trygt...

Det er bare bra at du holder deg hjemme...

Men den typiske Antivaksere er ikke som deg, de er utagerende og bruker ikke munnbind.

Om alle hadde vært som deg og ikke som Charter Svein og Kari Jaquesson så hadde det ikke vært noe problem....

• Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Pallehysa said:

Nei det har du ikkje. 

Du har til gode å vise til propaganda på MSM, eller løgn, som du kaller det, og eg har aldri sagt Bitchute er ein trussel mot demokratiet. 

Derimot det eg ytret er at fiender av rasjonalitet, konspirasjonsteoretikere, religiøse fanatikere etc, er ein trussel mot demokratiet og samfunnet. Uavhengig av kor det kjem fra. Der eg påpeiker at Bitchute er ein smeltedigel av konspi tøv, og reinspikka propaganda. Problemet er ikkje at Bitchute eksisterer. Problemet er når folk bruker og tror siden er god kilde til informasjon, der dei ikkje klarer å skille mellom empirisk underbygget informasjon, og konspirasjonsteorier som mangler empiri.

Eg er ikkje for sterile medier, der dei ikkje skal kunne ha innslag som er åpenbart meningsstyrte. Så lenge dei er faktabaserte. Det handler om empiri. Kva som kan underbygges. Og det er heilt tydelig at du sliter med skillet: Ubegrunnet påstander vs empirisk underbygget påstander.

Ett eksempel er hvis Trump f.eks. svarer på direkte spørsmål om de skal ha desinfeksjonsmiddel i covid-pasienter, på pressekonferansen,

"It wouldn’t be through injections, almost a cleaning and sterilization of an area. Maybe it works, maybe it doesn’t work, but it certainly has a big effect if it’s on a stationary object."

og Pallehysa sier; 'skal vi høyre på populister som Trump, som foreslår å injisere desinfeksjonsmiddel,'

Så har propagandaen slått inn en plass, eller lyver Pallehysa..

Han spekulerte i mulighetene i fremtiden til å drepe viruset med ultraviolett strålebehandling, eller bruke desinfeksjonsmiddell - siden de hadde funnet ut at viruset døde på overflater under sol-lys under en time, eller hvis du brukte desinfeksjonsmiddell.

Men når reporteren spurte om de skulle injiseres desinfeksjonsmiddell i covid-pasienter, så svarte han at det ikke skulle være via injeksjon.. Og allikevell viser de empiriske dataene at du har gått på propagandaen om at Trump foreslo å drikke blekemiddell - for på tross av at han svarte direkte at det ikke skulle være via injisering, så skriver du at han foreslår å injesere desinfeksjonsmiddell .. 😕

• Liker 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Gouldfan said:

Det er bare bra at du holder deg hjemme...

Igjen du avslører mentaliteten din her. Btw jeg sa ingenting om at jeg låser meg inne i eget hjem. Jeg har f.eks trena på treningssenter hele den tiden det har vært åpent. Jeg håper virkelig ikke at du har politisk makt!

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (9 minutter siden):

Ett eksempel er hvis Trump f.eks. svarer på direkte spørsmål om de skal ha desinfeksjonsmiddel i covid-pasienter, på pressekonferansen,

"It wouldn’t be through injections, almost a cleaning and sterilization of an area. Maybe it works, maybe it doesn’t work, but it certainly has a big effect if it’s on a stationary object."

og Pallehysa sier; 'skal vi høyre på populister som Trump, som foreslår å injisere desinfeksjonsmiddel,'

Så har propagandaen slått inn en plass, eller lyver Pallehysa..

Han spekulerte i mulighetene i fremtiden til å drepe viruset med ultraviolett strålebehandling, eller bruke desinfeksjonsmiddell - siden de hadde funnet ut at viruset døde på overflater under sol-lys under en time, eller hvis du brukte desinfeksjonsmiddell.

Men når reporteren spurte om de skulle injiseres desinfeksjonsmiddell i covid-pasienter, så svarte han at det ikke skulle være via injeksjon.. Og allikevell viser de empiriske dataene at du har gått på propagandaen om at Trump foreslo å drikke blekemiddell - for på tross av at han svarte direkte at det ikke skulle være via injisering, så skriver du at han foreslår å injesere desinfeksjonsmiddell .. 😕

Dette har du blitt forklart før. Eg har til og med linket ordrett kva Trump sa: 

""I see the disinfectant that knocks it out in a minute, one minute. And is there a way we can do something like that by injection inside or almost a cleaning? As you see, it gets in the lungs, it does a tremendous number on the lungs, so it would be interesting to check that."

Har du vanskeligheter med å lese og forstå? Kva er det du ikkje forstår med "Injection inside" då med "disinfectant"

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Men den typiske Antivaksere er ikke som deg, de er utagerende og bruker ikke munnbind.

Hvis jeg bodde på det sentrale Østlandet ville nok jeg også brukt munnbind. Ikke fordi jeg hadde støttet det, men fordi det ville vært nødvendig for å unngå problemer og handle i butikker. 

Cathrine Johansen ble kastet ut fra et sykehus på Østlandet fordi hun var uvaksinert. Og ikke populært at hun hadde medisinsk unntak for å være uten munnbind (post-traumatisk stress-syndrom). Hun sier i intervju med Antijantepodden at hennes tenåringssønn nærmest er en profilert uvaksinert. Og han har derfor blitt nektet adgang til kjøpesentre der siden "alle" vet at han er uvaksinert. Hvis mange i området vet at du er uvaksinert, behøver de jo ikke spørre. Han blir også nektet å være med kamerater hjem, av deres foreldre. 

Endret av Budeia
Lenke til kommentar
1 hour ago, Pallehysa said:

Dette har du blitt forklart før. Eg har til og med linket ordrett kva Trump sa: 

""I see the disinfectant that knocks it out in a minute, one minute. And is there a way we can do something like that by injection inside or almost a cleaning? As you see, it gets in the lungs, it does a tremendous number on the lungs, so it would be interesting to check that."

Har du vanskeligheter med å lese og forstå? Kva er det du ikkje forstår med "Injection inside" då med "disinfectant"

Hva er et empirisk funn?

Empirisk, der forskeren gjennomfører konkrete undersøkelser for å få ny kunnskap og/eller å etterprøve eksisterende kunnskap. Teoretisk, der forskeren knytter empiriske funn sammen i en større helhet med sikte på forklaring og forståelse.Sep 24, 2019

- Du har mast om empiriske data på 3-4 sider nå..
- Trump spekulerte om funnene de hadde gjort om hvordan viruset ikke kunne overleve på overflater i over ett minutt, og hvordan de kunne viderebringe den kunnskapen til helbredning av pasienter.
- reporteren etterprøvde om de virkelig ville injisere  desinfeksjonsmidler i Covid folk.
- På direkte spørsmål om de skal injisere disenfectant i Covid 19 pasienter, svarer Trump at de ikke skal det.

Her ser du problemet når du utelater enkelte deler av historien, for å lage propaganda, og samtidig maser om viktigheten av empiriske funn. Da må du også ha i mente at flere data er tilgjenglig, du kan ikke slutte å lese så snart du har funnet historien som passer deg.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (10 minutter siden):

Hva er et empirisk funn?

https://snl.no/empiri

https://no.wikipedia.org/wiki/Empiri

- Du har mast om empiriske data på 3-4 sider nå..

Ja og det er på tide du lærer deg kva det er.

- Trump spekulerte om funnene de hadde gjort om hvordan viruset ikke kunne overleve på overflater i over ett minutt, og hvordan de kunne viderebringe den kunnskapen til helbredning av pasienter.

Og det var etter dette han foreslo å injisere desinfeksjonsmiddel. Hårreisende idiotisk uttalelse fra Trump. Som Birx som satt i bakgrunnen blei enormt flau over.

- reporteren etterprøvde om de virkelig ville injisere  desinfeksjonsmidler i Covid folk.

Selvfølgelig. Fordi det var ein såpass idiotisk uttalelse, at det hadde vært rart om ikkje reportere spurte om det var det han meinte.

- På direkte spørsmål om de skal injisere disenfectant i Covid 19 pasienter, svarer Trump at de ikke skal det.

Selvfølgelig skal ikkje leger injisere desinfeksjonsmiddel. Godt Trump forstod etterkvart kor idiotisk hans uttalelse var. Han fekk sikkert gode råd i etterkant av uttalelsen.

Her ser du problemet når du utelater enkelte deler av historien, for å lage propaganda, og samtidig maser om viktigheten av empiriske funn. Da må du også ha i mente at flere data er tilgjenglig, du kan ikke slutte å lese så snart du har funnet historien som passer deg.. 

Propagandaen her, er din patetiske bortforklaring på det Trump ytret. Eg har delt ordrett kva han ytret, og du prøver desperat å bortforklare Trump`s idiotiske uttalelse. 

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Igjen du avslører mentaliteten din her. Btw jeg sa ingenting om at jeg låser meg inne i eget hjem. Jeg har f.eks trena på treningssenter hele den tiden det har vært åpent. Jeg håper virkelig ikke at du har politisk makt!

Jeg er vaksinert og unngår treningssenter pga folk som deg. Er det noe bedre enn at dere som er uvaksinerte pga løgner og feilinformasjon fra darkweb trener?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (2 timer siden):

Hvis jeg bodde på det sentrale Østlandet ville nok jeg også brukt munnbind. Ikke fordi jeg hadde støttet det, men fordi det ville vært nødvendig for å unngå problemer og handle i butikker. 

Cathrine Johansen ble kastet ut fra et sykehus på Østlandet fordi hun var uvaksinert. Og ikke populært at hun hadde medisinsk unntak for å være uten munnbind (post-traumatisk stress-syndrom). Hun sier i intervju med Antijantepodden at hennes tenåringssønn nærmest er en profilert uvaksinert. Og han har derfor blitt nektet adgang til kjøpesentre der siden "alle" vet at han er uvaksinert. Hvis mange i området vet at du er uvaksinert, behøver de jo ikke spørre. Han blir også nektet å være med kamerater hjem, av deres foreldre. 

Nettopp derfor det må komme tydeligere regler slik at sånne folk holder seg hjemme eller iallefall isolert på sykehuset.

Handlinger gir konsekvenser, synes det er tåpelig å dra krenket kortet når man konsekvent handler istrid med verden og myndighetene og vitenskap og sunn fornuft.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...