Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

743 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      57
    • Nei
      597
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

16 minutes ago, shockorshot said:

Har du et problem med lipider?

Lipide nanopartikler ladet med mRNA er ikke «harmløse» og innebærer en viss risiko for at de ikke blir i deltamuskelen ved injeksjonsstedet. De kan også krysse «blod-brain» barriæren. Litt satt på spissen her kanskje, men antar at det ikke er så Attraktivt å produsere spike-protein med hjerneceller. Eller hjerteceller. Eller celler i eggstokkene? Eller i blodårene? Dette kan jo fort forklare en del av de alvorlige bivirkningene. ref både Pfizers biodistribusjonsstudie av hvor disse partiklene faktisk ender opp.

toksisiteten til lipide nanopartikler er ikke noe nytt: her fra en artikkel om Moderna fra 2016:

«The choice to prioritize vaccines came as a disappointment to many in the company, according to a former manager. The plan had been to radically disrupt the biotech industry, the manager said, so “why would you start with a clinical program that has very limited upside and lots of competition?”

The answer could be the challenge of ensuring drug safety, outsiders said.

Delivery — actually getting RNA into cells — has long bedeviled the whole field. On their own, RNA molecules have a hard time reaching their targets. They work better if they’re wrapped up in a delivery mechanism, such as nanoparticles made of lipids. But those nanoparticles can lead to dangerous side effects, especially if a patient has to take repeated doses over months or years.

Novartis abandoned the related realm of RNA interference over concerns about toxicity, as did Merck and Roche.»

https://www.statnews.com/2016/09/13/moderna-therapeutics-biotech-mrna/

høres jo ikke så lovende ut for «booster» regimet akkurat ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neivel , så ta alle boostera dem serverer deg da. Skyt deg sjøl full av detta her , ingen problem. 

Det jeg ikke tar imot er denne sinnsvake ideen om at friske mennesker nå plutselig er en fare for samfunn osv og at jeg må sporenstreks fly å ta dette sjøl ellers så er jeg en jævla nazist som er hypp på å drepe allesammen. Sett den retorikken i revers for den kommer det lite godt ut av. 

Endret av Khutul
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (1 minutt siden):

akkuratt som bitchute bare formidler videoen til folka der.. 

Eg har ikkje påstått at Bitchute lyger har eg vel? Eg har påpeikt at Bitchute er ei søppelbøtte av konspirasjonsteorier, og ytre høgrevridd propaganda. Der du insinuerer at Bitchute er bedre enn CNN og MSM: Eg forventer at du underbygger påstandene dine snart. For du er veldig klar over sjøl at du dodger det, når eg etterspør, gang på gang.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (11 minutter siden):

akkuratt som bitchute bare formidler videoen til folka der.. 

Det er nettopp derfor bitchute er et mentalt skadelig nettsted. Beviselige løgner om vaksiner, pandemien og mye annet får stå der til evig tid uten noen form for kvalitetskontroll. Derfor har Bitchute blitt et yndet formidlingssted for løgnfabrikker og navie følgere av løgner. Bitchute har blitt et symbol på infodemien vi gjennomgår nå og burde blitt stengt for lengst av alle seriøse sider med redaktøransvar, deriblant diskusjon.no. Teorier som holder mål tåler kvalitetssjekken fra andre nettsteder og vil derfor kunne stå urørt.

Verdenssamfunnet har ikke bruk for stadige oppgulp av løgner som får stå og spres videre. Derfor er Bitchute direkte skadelig for verdenssamfunnet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Kudos for et godt og velbegrunnet innlegg!

Når det er sagt, er det en del forbehold som må tas når man sammenligner tallene, herunder fordeling av bivirkninger for ulike aldersgrupper (det var særlig det som gjorde Pandemrix til en "skandale" - at alvorlige bivirkninger primært ble sett hos unge), alvorlighetsgraden av sykdommene sett opp mot andelen bivirkninger av vaksinene, samt at tidsaspektet du nevner selv til slutt også medfører at tallene for Pandemrix er langt bedre sortert og vurdert enn for covid-vaksinene. Vi vet også at andelen bivirkninger som blir meldt inn årlig er stadig økende (antallet har økt fra rundt 2.000 i 2007 til ca 5.600 i 2018) som følge av både høyere grad av fokus på dette i helsevesenet og enklere tilgang til å rapportere inn bivirkninger (innført i mars 2010, https://legemiddelverket.no/nyheter/bivirkningsrapport-for-2010)

Når det kommer til sykehusinnleggelser pga. vaksiner, hadde det vært interessant å se mer detaljerte tall for hva som ligger bak. Rapporten beskriver kun:

Uten å kunne underbygge det, vil jeg dog tro at antallet som ender opp med lengre opphold på intensivavdelinger er forsvinnende lite. Jeg kjenner i hvert fall til to tilfeller som ville blitt klassifisert som alvorlige, som begge var snakk om noen timer på observasjon før de ble skrevet ut igjen. Man må også huske at noe av det som gjør covid-pasienter innlagt som krevende, er smittevernsregimet som følger med disse. En pasient med covid belaster sånn sett systemet langt mer enn en pasient uten covid.

Det som videre blir litt fiffig knyttet til det overordnede temaet her, er at innlegget ditt jo nettopp er skrevet ut fra tall som myndighetene lar befolkningen ha fri tilgang til. Dette samsvarer - i mitt hode - svært dårlig med et narrativ om en global konspirasjon.

Takk for et fornuftig svar :) det er over 600 alvorlige bivirkninger meldt for «unge» nå også (under 29) og «relativt unge» (under 50) har ca. Halvparten (~2000) av de alvorlige bivirkningene.

Når det gjelder innleggelser så står det at det varierer fra et kort besøk til alvorlige hendelser, så det er vel litt ymse. Er ikke uenig i at mye sikkert er kortvarig.

når det gjelder konspirasjon er vel det mest konspiratoriske her hvordan disse dataene er totalt ignorert av hovedstrømsmediene gitt Pandemrix-skandalen. Visse ting skal man tydeligvis ikke snakke om i godt selskap. Det synes jeg blir feil, og gir ikke noe godt grunnlag for «informert samtykke». Mye av kommunikasjonen i media rundt vaksinene er helt ensidig propaganda og mangler kritisk blikk.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Per H said:

Lipide nanopartikler ladet med mRNA er ikke «harmløse» og innebærer en viss risiko for at de ikke blir i deltamuskelen ved injeksjonsstedet. De kan også krysse «blod-brain» barriæren. Litt satt på spissen her kanskje, men antar at det ikke er så Attraktivt å produsere spike-protein med hjerneceller. Eller hjerteceller. Eller celler i eggstokkene? Eller i blodårene? Dette kan jo fort forklare en del av de alvorlige bivirkningene. ref både Pfizers biodistribusjonsstudie av hvor disse partiklene faktisk ender opp.

toksisiteten til lipide nanopartikler er ikke noe nytt: her fra en artikkel om Moderna fra 2016:

«The choice to prioritize vaccines came as a disappointment to many in the company, according to a former manager. The plan had been to radically disrupt the biotech industry, the manager said, so “why would you start with a clinical program that has very limited upside and lots of competition?”

The answer could be the challenge of ensuring drug safety, outsiders said.

Delivery — actually getting RNA into cells — has long bedeviled the whole field. On their own, RNA molecules have a hard time reaching their targets. They work better if they’re wrapped up in a delivery mechanism, such as nanoparticles made of lipids. But those nanoparticles can lead to dangerous side effects, especially if a patient has to take repeated doses over months or years.

Novartis abandoned the related realm of RNA interference over concerns about toxicity, as did Merck and Roche.»

https://www.statnews.com/2016/09/13/moderna-therapeutics-biotech-mrna/

høres jo ikke så lovende ut for «booster» regimet akkurat ;)

Tja, alltid greit med et intervju i en avis for 5 år siden istedenfor en fagfellevurdert artikkel. La oss se hva faglitteraturen sier om lipidene som blir brukt i Moderna og Pfizer for delivery, iforhold til hva som blir tatt opp i avisintervjuet.

Fra Lipid nanoparticles for mRNA delivery publisert i Nature i August 2021 av Xucheng Hou et al.

https://doi.org/10.1038/s41578-021-00358-0

Cytotoxicity of lipid materials is also a safety concern, depending on the dose, lipid properties and cell types176,177. In vivo application of lipid nanoparticles has been reported to induce liver and lung injuries in rodents170,173, which may be attributed to the cytotoxicity of the materials and the induction of pro-inflammatory factors171,178. To improve the biocompatibility of lipid nanoparticles, biodegradable lipids can be applied76,77,78,108,179.

Finally, biodegradability and multifunctionality should be considered for the design of lipid nanoparticles. Biodegradable lipids enable fast elimination of lipid nanoparticles from plasma and tissues, improving their safety and tolerability. Notably, biodegradable lipids are part of the mRNA-1273 and BNT162b2 COVID-19 mRNA vaccines.

(mRNA-1273 er Moderna vaksinen og BNT162b2 COVID-19 mRNA er Pfizer vaksinen).

Det er akkurat som om vitenskapen har utviklet kunnskapen sin videre, etter at Merck and Roche og Novartis valgte å ikke bruke masse penger på å videreutvikle mRNA delivery. Det er akkurat som om noen legemiddelfirmaer velger den billigste vei. Flaks at ikke alle gjør det.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Khutul skrev (1 time siden):

Haha , vet du kompis du kan godt bare snakke ned til meg og anta at jeg er en idiot som ikke skjønner en dritt og som kun har plukka opp noe dusteri via en post på facebook. Det er greit for meg. 

Jeg tok andre dosen i August? Har ikke merket noe annet enn litt ømhet i arm muskel 2 dagers tid...

Greia med att det testes er at det skal være trygt.

Men helt trygt uten bivirkninger er ingen medisiner.

På Moderna og Pfizer er det en liten del yngre gutter som får forbigående hjertebetennelse.

En ganske vanlig lidelse ved typisk luftvei feber virusinfeksjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gouldfan said:

Ha, helt frisk så sant du holder deg for deg selv....

Helt friske mennesker du, det er noe alvorlig galt der oppe iallefall, siden du fortsatt ikke har vaksinert deg.

Det holder med en smitte app på telefonen. Men det betinger at folk har en mobil.

Problemet med både sigaretter, Paracet og alkohol er at de er veldig ufarlige bare tatt en gang.
Men dersom man tar de like mange som gjennomsnittet tar de så er de veldig helseskadelig. Også Paracet.

Uvaksinerte har ikke noe i samfunnet å gjøre, burde få utdelt bemanning i Kommunen til å handle mat for seg. Og være konstant i hjemme Karantene.

Jeg synes de kunne gått med Fot-lenke for min del.

Jeg skal ikke mene så mye om temaet for diskusjonen, men summen av  innleggene dine i denne tråden derimot...
Du må være den brukeren med det mest forkvaklede totalitære livssynet, jeg noen gang har lest kommentarer fra her på Diskusjon.no

Takk gode gud for at du ikke utøver politikk, i hvert fall ikke i betydelig grad, slik at du påvirker samfunnet og omgivelsene omkring deg.
Det er helt skremmende at vi har personer gående rundt med et slikt ekstremtankegods.
Begrepet "proporsjonale virkemidler" virker totalt ukjent for deg.
Jeg undres hvordan du har blitt formet slik?

Endret av Mind The Gap
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Den friheten vi har hatt så lenge her i vesten, er på vei ned i et mørkt kaninhull. Verdenen går aldri tilbake til det normale. Ikke ta mitt ord for det bare, hør selv på det Klaus Schwab fra WEF har sagt. Den nye normalen er her. Hold fast på hatten, for 2021 var INGENTING i forhold til hva som kommer!

Men da er vi tilbake til at det handler om noe du påstår vil skje, og ikke noe du finner holdepunkter for ved å peke på hendelser tilbake i tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Mind The Gap skrev (34 minutter siden):

Jeg skal ikke mene så mye om temaet for diskusjonen, men summen av  innleggene dine i denne tråden derimot...
Du må være den brukeren med det mest forkvaklede totalitære livssynet, jeg noen gang har lest kommentarer fra her på Diskusjon.no

Takk gode gud for at du ikke utøver politikk, i hvert fall ikke i betydelig grad, slik at du påvirker samfunnet og omgivelsene omkring deg.
Det er helt skremmende at vi har personer gående rundt med et slikt ekstremtankegods.
Jeg undres hvordan du har blitt formet slik?

Jeg er ikke totalitær. Det er Pandemi, og enkelte skjønner ikke at de må vaksinere seg pga de har hørt på wacky folk på dark-web og Charter Svein eller Trump istedenfor fagfolk og staten.

Under kortere tid så burde man ha kontroll på disse Charter Sveinene, siden de beveger seg mye på fester og sydenturer og nekter å bruke munnbind i butikken...

Forskjell på jøder og antivaksere er at jødene ikke potensielt kunne forårsake død til 100 personer.... Og likheter stopper ved Sporing og papirer/covodbevis. Det er en helt spesiell situasjon, og unntakstilstand er ofte gjeldende i samfunn i verden. I Frankrike og Spania og England har de feks hatt månedsvis portforbud.

Å sammenligne dette med holocaust er forkastelig.

Og om man tracker antivaksere og bruker covodbevis, så skal dette uansett bort etter pandemien.

Og ja det er forferdelig leit at sånt må til for å redde Samfunnet. Skulle helst ønske at det ikke var nødvendig og charter Svein og co hadde vett nok til å ikke gå i ulovlig 17.mai tog etc.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Definisjon av utprøvd, tradisjonell vaksine: Hver vaksine må utprøves enkeltvis og i nærmere 10 år før konklusjonene er gyldige. 

Definisjon av mRNA-vaksinesikkerhet: Siden forskning på mrna startet i 1978, er alle vaksiner av typen utprøvde og langvarig testet. Samma hva de heter. Også de som oppstår under panikk og mediakampanjer. 

Jaja.. man har jo endret definisjonene på mange ord allerede. Pandemi, immunitet, tiltak.. så hvorfor ikke vaksinesikkerhet.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Gouldfan said:

Jeg er ikke totalitær.

Jo, det er nettopp hva du forfekter.
Virkemidler som fotlenke, "husarrest" (hva med å like gjerne opprette en ghettoer for uvaksinerte, slik man gjorde under annen verdenskrig i Warszawa?), tvinge folk til å ta vaksinen etc, er nettopp totalitære i sin natur.

Selv har jeg tatt vaksinen, men er helt åpen for at dette på lang sikt ikke nødvendigvis er et klokt valg.
Vi vet svært lite om eventuelle langsiktige skadevirkninger av vaksinen.
Det gjør vi ei heller for eventuelle senskader av å ha hatt Korona.
Derfor faller det helt naturlig at dette bør være et individuelt valg, uten bruk av sanksjonsmidlene du foreslår.
Dessuten har du sikkert blitt grundig kjent med at siste mutasjon av smitten brer om seg omtrent i samme grad både blant vaksinerte og uvaksinerte.

En av årsakene til at FHI ikke ønsker å ta i bruk de totalitære virkemidlene du foreslår, er rett og slett fordi de også er usikre på overnevnte faktorer, og ikke ønsker å sitte igjen med ansvaret hvis det viser seg at vaksineprogrammet har langsiktig skadeeffekter.
I stedet ønsker de å i ettertid kunne si at de hele veien har forsøkt å gi best mulig råd ut i fra daværende kunnskap.
Et klokt valg, etter mitt syn.

Et annet tema som bekymrer meg langt mer, er motviljen til å lære opp (frivillig) helsepersonell i de to årene som
snart er gått.
Vi har i praksis ikke bygget ut antallet intensivplasser overhodet, og det bør vekke langt større bekymring.
Evner vi ikke, eller ønsker vi rett og slett ikke?

Lenke til kommentar
53 minutes ago, Simen1 said:

Verdenssamfunnet har ikke bruk for stadige oppgulp av løgner som får stå og spres videre. Derfor er Bitchute direkte skadelig for verdenssamfunnet.

Du og dine meningsfeller får opprette et "Sannhets Departement" da, så får dere has på de fæle løgnfabrikkene som truer verdensamfunnet.

Vent den idèn der har jeg hørt et annet sted før...kan det ha vært George Orwell 1984 mon tro...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...