Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

743 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      57
    • Nei
      597
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Pallehysa said:

1: Som er ein ulempe? At ein ikkje har faktiske virus i vaksinen, skal være ein negativ ting? Tenker du vi trenger litt meir virus i vaksinen?

Dette punktet handler mest om prosessen som settes igang i kroppen. Og det er faktisk en enormt stor forskjell på "gamle metoden" og "nye metoden". Et fremmed organisk patogen er vi utsatt for hele tiden , ved å introdusere dette fremprovoseres en helt naturlig reaksjon i kroppen , greit nok. 

Dette er noe helt annet , her kommer altså en "oppskrift" pakket inn i gudhvethva som instruerer cellene i kroppen til å produsere et helt fremmed protein slik at kroppen selv kan reagere på det. Det er i praksis en auto immun respsons og ikke noe jeg er spes interessert i å utsette meg for. Venter å ser hva som skjer med dere som tar dette først. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

Du bedriver historisk cherry-picking, men overser glatt at menneskeheten overordnet aldri har vært friere enn den er nå.

Den friheten vi har hatt så lenge her i vesten, er på vei ned i et mørkt kaninhull. Verdenen går aldri tilbake til det normale. Ikke ta mitt ord for det bare, hør selv på det Klaus Schwab fra WEF har sagt. Den nye normalen er her. Hold fast på hatten, for 2021 var INGENTING i forhold til hva som kommer!

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 timer siden):

Ikke bare over tid etter 2 doser heller, men etter 4 og sannsynligvis flere. Det vil få en samlende effekt. 

Vil det faktisk få en beviselig samlende effekt eller er det kun løse spekulasjoner? Paracetamol har ikke noen samlende effekt over tid så vidt jeg vet, (så lenge man ikke overstiger anbefalt dosering.)

Lenke til kommentar
Khutul skrev (10 minutter siden):

Venter å ser hva som skjer med dere som tar dette først. 

Hvor lenge skal du vente? Til krampa tar deg? Eller covid19 eller alderdommen?

For noen tiår siden var det folk som ikke pusset tennene fordi de var skeptiske og ville vente å se hva som skjer med de som gjorde dette. For alt jeg vet er du en av de.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Simen1 said:

Hvor lenge skal du vente? Til krampa tar deg? Eller covid19 eller alderdommen?

For noen tiår siden var det folk som ikke pusset tennene fordi de var skeptiske og ville vente å se hva som skjer med de som gjorde dette. For alt jeg vet er du en av de.

Haha , vet du kompis du kan godt bare snakke ned til meg og anta at jeg er en idiot som ikke skjønner en dritt og som kun har plukka opp noe dusteri via en post på facebook. Det er greit for meg. 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (Akkurat nå):

Dette punktet handler mest om prosessen som settes igang i kroppen. Og det er faktisk en enormt stor forskjell på "gamle metoden" og "nye metoden". Et fremmed organisk patogen er vi utsatt for hele tiden , ved å introdusere dette fremprovoseres en helt naturlig reaksjon i kroppen , greit nok. 

Ja ein normal immunrespons på eit patogen.

Khutul skrev (Akkurat nå):

Dette er noe helt annet , her kommer altså en "oppskrift" pakket inn i gudhvethva som instruerer cellene i kroppen til å produsere et helt fremmed protein slik at kroppen selv kan reagere på det. Det er i praksis en auto immun respsons og ikke noe jeg er spes interessert i å utsette meg for. Venter å ser hva som skjer med dere som tar dette først. 

"Pakket inn i gudhvethva", er eit argument fra ignoranse. Og nei, det er ikkje ein auto immun respons i praskis. Det er ein immun respons i praksis.

• Liker 6
Lenke til kommentar
1 minute ago, Pallehysa said:

"Pakket inn i gudhvethva", er eit argument fra ignoranse. Og nei, det er ikkje ein auto immun respons i praskis. Det er ein immun respons i praksis.

Javel , siden disse syntetiske mRNA fragmentene vil brytes umiddelbart når de entrer kroppen så hva er disse partiklene pakket inn i slik at dette ikke skjer? Eller sagt på en annen måte , hva er leveringssystemet for dette? 

Hvis du selv produserer et patogen som du selv skal reagere på så vil jeg kalle det en autoimmun respons. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Khutul skrev (9 minutter siden):

Javel , siden disse syntetiske mRNA fragmentene vil brytes umiddelbart når de entrer kroppen så hva er disse partiklene pakket inn i slik at dette ikke skjer? Eller sagt på en annen måte , hva er leveringssystemet for dette? 

Eg er ikkje ein lege, eller har studert dette. Du får ringe ein som jobber i feltet, og spørre. Ikkje finne opp ting du ikkje har greie på. Eller insinuere at fagfolk ikkje er fullt klar over kordan vaksinene fungerer, eller kva som er i vaksinene.

Khutul skrev (9 minutter siden):

Hvis du selv produserer et patogen som du selv skal reagere på så vil jeg kalle det en autoimmun respons. 

Og det har du sikkert faglig dekning for? Kva skal ein med leger og folk som studerer og jobber innen helse, når du kan bare drite i det, og finne opp ting på eit forum, etter vindens retning? Kva du kaller det for, er ikkje av interesse. Det som er interessant er kva fagfolket sier.

Slik eg forstår det, er ein Auto immun respons når immun responsen til ein organisme angriper sine egne friske celler. Det er ikkje det vi snakker om ved vaksinering. Vi snakker om eit fremmed patogen, eller syntetisk RNA som ikkje er ein del av organismens celler.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
Khutul skrev (1 minutt siden):

Det er ikke akkurat sånn at alle helseprofesjonelle i hele verden er enige om dette. 

Ikkje er enige om kva? Ein finner alltid delte syn på ting, i vitenskapen. Spørsmålet er kor det er størst faglig tyngde, kva konsensusen er, og kven har gjort arbeidet som kreves for ulike konklusjoner.

Og det er forskjell på fagfolk som jobber i feltet, har utført arbeidet, og fagfolk i andre felt enn det vi snakker om som synser fra sofakroken.

At eg tar ein utdanning innen helse, spesialitet, føtter, eller fysioterapi, betyr ikkje at du skal høyre på meg, om eg har meininger om vaksiner og immunologi som går imot konsensusen. Nettopp fordi eg ikkje har gjort arbeidet som kreves. Når eg har gjort arbeidet som kreves, og har faglig dekning på det eg sier, kan du starte å sitere meg som kilde.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Khutul said:

Javel , siden disse syntetiske mRNA fragmentene vil brytes umiddelbart når de entrer kroppen så hva er disse partiklene pakket inn i slik at dette ikke skjer? 

Kan du beskrive den fysiske og kjemiske forskjellen mellom mRNA lagd i lab og mRNA lagd i cellen din? Gitt samme mRNA kode.

Eller sagt på en annen måte , hva er leveringssystemet for dette?

Lipider. Var svar for spørsmålet ditt over også dette her.

Har du et problem med lipider?

I så fall er hvert eneste virussykdom du får en autoimmun sykdom. Trenger vel ikke akkurat være rakettforsker for å forstå hvor idiotisk den definisjonen er.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Khutul skrev (31 minutter siden):

Haha , vet du kompis du kan godt bare snakke ned til meg og anta at jeg er en idiot som ikke skjønner en dritt og som kun har plukka opp noe dusteri via en post på facebook. Det er greit for meg. 

Jeg vil bare vite hvor lenge du har tenkt til å vente. Om det er tid eller andre faktorer som er kriteriet for å avslutte ventetida. Ordet vente antyder jo sterkt at det er en aktivitet man har tenkt til å avslutte en eller annen gang, i god tid før man forventer å dø av alderdom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, shockorshot said:

Kan du beskrive den fysiske og kjemiske forskjellen mellom mRNA lagd i lab og mRNA lagd i cellen din? Gitt samme mRNA kode.

Lipider. Var svar for spørsmålet ditt over også dette her.

Har du et problem med lipider?

I så fall er hvert eneste virussykdom du får en autoimmun sykdom. Trenger vel ikke akkurat være rakettforsker for å forstå hvor idiotisk den definisjonen er.

Poenget her er prosessen som adressert tidligere. Det er veldig stor forskjell på en naturlig reaksjon sammenlignet med hva disse injeksjonene gjør. Og jeg skjønner rett og slett ikke at folk tar sjansen på dette men det får folk velge selv. 

Hvor og hva jeg gjør angående dette angår strengt talt ikke deg eller noen andre her inne. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Pallehysa said:

Men du har til gode å vise til nåke som helst løgn fra CNN eller VG eller andre medier du hevder er eit større problem når det kommer til propaganda, enn bitchute. Du må gje eksempler. Ikkje bare påstå, i det utrettelige.

Samtidig, finnes det ikkje motargumenter til all propagandaen på Bitchute som du hevder. Eg gjorde eit søk på "CNN", og fekk kun ytre høgrevridde videoer som spinner propaganda om CNN. Det er ein smeltedigel av ytre høgre, konspirasjonsteorier og religiøs fundamentalisme. Kor er all den "debatten" du hevder finnes? Kan du vise til denne? 

At MTG er ein religiøs fundamentalist, ein konspirasjonsteoretiker, ein farlig sådan, har eg ingen problemer med å underbygge. Ho er bokstavelig ein Qanon galning. Kva dritt er det du anklager meg for å sende urettmessig hennes vei? At eg skreiv "ho er eit steinkast unna å bli selvmordsbomber", er selvfølgelig retorikk, hyperbole, som har eit snev av sannheit i seg. Nettopp fordi religiøse fundamentalister, tenker veldig likt. Dei har ein fundamental mangel på kritisk tankesett, og forståelse av at påstander skal selvfølgelig underbygges av empiri. At handlingene er like, har eg aldri påstått.

Jeg nevnte flust med eksempel med problematisk propaganda, weapons of mass destruction-rapportene - propagandaen som viste seg ikke å være sann - førte oss (Norge, og litt over 20 andre land) inn i en koalisjons-krig mot ett land som ikke hadde disse våpenene. Alt basert på løgn og propaganda. Kan ikke tenke meg noe mere 'problematisk' som du etterlyse enn at jeg påviste at vi gikk til en krig på falsk grunnlag.

Kan sitte i timensvis og nevne eksempel etter eksempel, men er rimelig sikker på at du ikke vil godta ett eneste eksempel på løgn og problematisk propaganda.

Hvis du bare finner galskap på bitchute, se det positive i det, ingen er der for å sensurere deg... :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (5 minutter siden):

Jeg nevnte flust med eksempel med problematisk propaganda, weapons of mass destruction-rapportene

Men du feiler når du påstår det er "MSM" som står bak disse rapportene, ergo lyger media. Media bare formidler kva rapportene inneholder.

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...