Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

742 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      57
    • Nei
      596
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      59
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, knutinh said:

Jeg forstår. Så medier er «skråsikre» når de formidler «30-70%».

Mens Betroz er «analytisk» når han uten forbehold hevder at «det ligger et psykologisk eksperiment bak det hele».

Forstår du hvor latterlig det framstår? Du beskylder media feilaktig for å være bombastisk og så øser du ut teoriene dine uten det minste forbehold?

-k

En agenda må alltid tilpasses etter reaksjonen fra folket. Media har hele tida sagt at viruset er ekte og at vaksinen er den beste reddningen, og dette følger narrativet 100%. Motstridende rapporter i media som den saken du nevnte skaper forvirring i befolkningen, og det er også noe som brukes. Hva du mener om meg gir jeg f*en i.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Det viktigste er at de når målet.

Nå skaper du bare et unødvendig fiendebilde. Det er VI, folket, som skal nå målet om å komme oss gjennom denne pandemien på best mulig måte.

Betroz skrev (2 timer siden):

Ja at viruset er ekte og den eneste reddningen er vaksinen.

Det er ikke mange konspirasjonsteoretikere som fortsatt tviholder på at viruset er oppdiktet. Du skal ha for at du er standhaftig!

Ca det første året av pandemien var håpet at smittevern var redningen. Når vaksinene kom håpet man at det skulle være redningen, men det har gradvis gått over etter hvert som mer vitenskapelig data har kommet på banen. Nå er det viden akseptert at vaksiner er ett av flere verktøy i verktøykassa mot viruset. Så når du påstår at den offisielle versjonen er at vaksinene er den eneste redningen, så er det enten ren løgn eller manglende kontakt med virkeligheten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, knutinh said:

Naboen min jobber deltid nå ett år etter å ha hatt viruset. Han lukter ingenting. Smaker ingenting. Har dårlig fysisk form. Skal jeg stole på ham eller deg synes du? Er han med på storkonspirasjonen så blir jeg imponert, han slår meg ikke som typen…

Jeg har aldri nektet for at folk blir syke og dør. Det jeg setter tvil til er eksistensen av Sars-Cov2 som et smittsomt virus. Jeg har da heller ikke ment at naboen din er med i en konspirasjon... (dohh!!) Ikke mener jeg at alle leger og forskere er det heller... :roll:

Sykdommen er virkelig. Det er årsaken til den, som er under tvil fra meg og MANGE andre (deriblandt leger og forskere). Ironisk nok mener jeg at her bør vitenskapen forske videre :wee:

Hvis du nå da følger tankegangen min fra det jeg skrev ovenfor her nå, så skjønner du at jeg ikke ønsker å ta en vaksine for en sykdom som årsaken er under tvil - eller at sykdommen kun er en vanlig, men litt mer hissig, influensa som kommer hvert år.

Angående influensa som er antatt å også være et virus, så finnes det også alternative teorier til den. At menneskekroppen hver år gjennomgår en naturlig detox, og influensa symptomer er kun det, symptomer på denne renselses prosessen. For hvert år som går så utsettes mennesker for stadig flere kjemikalier og andre skadelige ting fra maten, drikkevannet og miljøet vårt - som over tid får en en samlende effekt, og da mer alvorlig sykdom når kroppen prøver å rense seg selv. Slik går nå denne teorien (som jeg IKKE fant opp btw).

Noe mange ikke er klar over også, er at i disse tider så er Jordens magnetfelt på vei ned, som gjør at vi får mer kosmisk stråling fra Sola og verdensrommet. Dette påvirker også menneskers helse.

Poenget mitt her da, er at det kan finnes mange ulike årsaker til at folk er syke annet enn den offisielt aksepterte forklaringen på et nytt virus, Sars-Cov2. 

3 hours ago, knutinh said:

Det viktigste er at leseren får tydeliggjort hullene i tankespinnet ditt.

Og du snakker om at jeg var ufin...?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Simen1 said:

Så når du påstår at den offisielle versjonen er at vaksinene er den eneste redningen, så er det enten ren løgn eller manglende kontakt med virkeligheten.

I 2021 så har man tydeligvis mistet kontakten med virkeligheten når man faller for det som nå er ansett som nesten kriminellt : Å stille spørsmål til offisielle narrativer, som historisk sett ofte er kun løgner, eller halvsannheter, brukt for å ta mer kontroll over massene.

Lenke til kommentar
Mr.Green skrev (10 timer siden):

Min bestemor kommer å sitte alene på juleaften og sitter inne i leiligheten sin ellers hver eneste dag og er livredd både for å gå ut og ta vaksina. Du skal være veldig glad for at du ikke sa dette til meg i virkeligheten for jeg hadde smellt deg rett ned. Du sitter ikke her å leker bedreviter bak ett tastatur når du ikke engang har peiling på hva du sier. Vaksine er helt frivillig og hvis hun ikke føler for å ta det så er det hennes fulle rett men du sitter ikke her som ett lite ondskapsfullt troll å shamer bestemor og gir henne skylden for alt i samfunnet når alt hun gjør er å være alene og utgjør langt under minimal risk, nei jeg melder meg helt ut herfra denne teite tråden. Du skulle skamme deg så til de grader.. er ferdig her.. gidder ikke den idiotiske tråden her no mer.

Folkens!!! Simen1 vet helt sikkert alt 100% best her sånn.. Hør med han.. Han vet absolutt alt om alt.

Jeg forklarer gjerne dette ansikt til ansikt, like rolig og saklig som jeg gjør skriftlig. Men å bli møtt med vold eller trusler om vold, det hadde jeg ikke forventet.

Men la meg forklare like saklig som vanlig når du dikter opp fordommer. Jeg har ikke påstått at vaksinene ikke er frivillige. Det jeg skrev om lengre opp her, er samfunnsansvaret man tar når man vaksinerer seg. Et samfunnsansvar som din bestemor har like mye som alle andre. Jeg har ikke gitt henne alene skylden for alt i samfunnet heller, her er det bare du som overreagerer. Ta deg en bolle og prøv heller å se at jeg ønsker en snarlig avvikling av nedstengninger og færrest mulig dødsfall og innlagte. Det er et godhjertet budskap nå i jula som ser ut til å ha gått deg hus forbi.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (55 minutter siden):

Jeg har aldri nektet for at folk blir syke og dør. Det jeg setter tvil til er eksistensen av Sars-Cov2 som et smittsomt virus. [...]

Angående influensa som er antatt å også være et virus, så finnes det også alternative teorier til den. At menneskekroppen hver år gjennomgår en naturlig detox, og influensa symptomer er kun det, symptomer på denne renselses prosessen. For hvert år som går så utsettes mennesker for stadig flere kjemikalier og andre skadelige ting fra maten, drikkevannet og miljøet vårt - som over tid får en en samlende effekt, og da mer alvorlig sykdom når kroppen prøver å rense seg selv. Slik går nå denne teorien (som jeg IKKE fant opp btw). [..]

Poenget mitt her da, er at det kan finnes mange ulike årsaker til at folk er syke annet enn den offisielt aksepterte forklaringen på et nytt virus, Sars-Cov2. 

Mer sprøyt. Alle med tilgang til et skikkelig mikroskop kan faktisk se virusene. Det hersker ingen tvil om at de finnes.🙄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

Noe mange ikke er klar over også, er at i disse tider så er Jordens magnetfelt på vei ned, som gjør at vi får mer kosmisk stråling fra Sola og verdensrommet. Dette påvirker også menneskers helse.

Og dette har noen klart å bevise/dokumentere? Nytt for meg. Kilder pls.

Lenke til kommentar

Jeg lagde en egen tråd, men jeg kan jo dele her også....ny studie fra Danmark:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2.full.pdf

Denne studien viser negativ effektivitet av vaksinene. Fra 50% beskyttelse mot Delta for Pfizer, til -76% for Omikron. Dette er 90 dager +, så det kan nok "boostes" opp til over null igjen, men med slike tall er i alle fall "vaksinepass" ubrukelig.

Forstår jeg det rett om jeg tolker det som at det er 76% mer sannsynlig at en vaksinert blir smittet av Omikron?

image.png.eec7ce289d8f1d6271124d9e0746f0d7.png

Lenke til kommentar
Betroz skrev (4 timer siden):

Hva du mener om meg gir jeg f*en i.

Dette ligger vel kanskje i kjernen til at du tenker litt eksentrisk? 

Betroz skrev (1 time siden):

I 2021 så har man tydeligvis mistet kontakten med virkeligheten når man faller for det som nå er ansett som nesten kriminellt : Å stille spørsmål til offisielle narrativer, som historisk sett ofte er kun løgner, eller halvsannheter, brukt for å ta mer kontroll over massene.

Nei. Man mister kontakten med virkeligheten når ens virkelighetsoppfatning og virkelighet ikke går overens med hverandre. 

Endret av anon_83104
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

Med den holdninga der, så velger jeg heller å ignorere deg siden du bare troller.

En relativ (og helt ukjent) nettadresse duger ikke som dokumentasjon! Når du kommer med ekstreme påstander må du underbygge disse. De tas ikke automatisk som god fisk.

nightowl skrev (11 minutter siden):

Lim gjerne inn direktelenker. Også må det være til faktiske dokumenter.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (36 minutter siden):

Med den holdninga der, så velger jeg heller å ignorere deg siden du bare troller.

Du mener ikke seriøst at lenka du ga er god dokumentasjon på at jordas magnetfelt er på vei ned? Hvis du mener det, viser det tydelig hvor lave krav til bevis du har.
Det er da på ingen måte trolling å påpeke at en lenke til en generell side ikke er dokumentasjon på en oppsiktsvekkende påstand som mange profesjonellle forskningsmiljøer ville ha oppdaget og dokumentert hvis den er sann.

• Liker 2
Lenke til kommentar
delfin skrev (1 time siden):

Jeg lagde en egen tråd, men jeg kan jo dele her også....ny studie fra Danmark:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2.full.pdf

Denne studien viser negativ effektivitet av vaksinene. Fra 50% beskyttelse mot Delta for Pfizer, til -76% for Omikron. Dette er 90 dager +, så det kan nok "boostes" opp til over null igjen, men med slike tall er i alle fall "vaksinepass" ubrukelig.

Forstår jeg det rett om jeg tolker det som at det er 76% mer sannsynlig at en vaksinert blir smittet av Omikron?

image.png.eec7ce289d8f1d6271124d9e0746f0d7.png

Det første tallet er basert på 2851 omikron-cases og må kunne sies å være statistisk signifkant. Det andre tallet er basert på bare 393 omikron-cases og kan ikke sies å være statistisk signifikant. Nå ser jeg ikke noen videre analyse av hvilke andre faktorer som kan skape et sånt resultat, men enn så lenge er dette forholdsvis lave tall og dermed ennå noe usikkert. Vi får bare smøre oss med tålmodighet og se hva andre studier kommer fram til. Det er ikke gitt på forhånd at andre resultater kommer innenfor konfidensintervallet til den danske undersøkelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...